RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: Vlado в 16 Април 2008, 16:48:32
-
Оказа се, че освен Lenz имало и други фирми, които правят такъв модул. Има го даже и в "Конрад". Номерът е: 210325-62 с цена 38,95 Евро, като се предлага и на части (Bausatz) - 210324-62 с цена 30,95 Евро. Тъй че "Ибей" вече става излишен, а модулът на една ръка разстояние.
-
на 2 месеца чакане, ;)
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=210325 -директен линк - 210325
-
Ако Владо го има в разглобен вид , нека ми напише тук всичсо което е написано на интегралната схема (чипчето) - струва ми се , че е нещо обикновенно (а не програмируемо) - тоест мога евентуално да го откопирам и да минаваме по-евтино и бързо !!! ;)
...или както казва Pavel1975-стига сме пълнили гушите на западняците!!!
;D
-
Отиди на www.conrad.de и там като напишеш един от номерата дето по-горе съм описал, ще ти излезе модула. В дясно на страницата му има упътвания в pdf формат (пише Bedienungsanleitungen:) на различни езици, единият от които е английски. Вътре в упътването има и СХЕМА на модула с точно описание на всички елементи по платката.
Ако не успееш да намериш нищо ми напиши, ще ти пратя файла по мейл.
-
Мда , за съжаление чипчето е микроконтролер , тоест съдържа програмен код който разбира се е заключен за четене , при това е качена на чип който вече не е най-нов , свален от производство.
Ще трябва да се оправяме с ресурсите от мрежата. Има доста приятни схеми барабар и с програмите за чиповете , но нещо за "ухо" до сега не съм попадал >:(
-
Имам следния въпрос. Нека си представим, че имаме доста голямо ухо, което е се управлява с такъв модул. Има ли проблем в изолирания участък (ухото), който се управлява от този модул, да се движат повече от един локомотив?
-
Мисля, че има, защото при излизане от участъка могат да дадат противоположни сигнали на модула и да му стане нещо. Но иначе ако се движат само вътре в изолирания участък според мен няма да има проблем.
-
В общи линии и аз се сетих за същия сценарий. Ако приемем, че проиграваме ситуация с два локомитива, при навлизане на първия в ухото няма проблем. При навлизане на втория също не би трябвало да има, въпроса е какво се случва, когато първия излиза, а втория е все още вътре. Ако правилно съм се ориентирал на декодерите не им пука, какъв е поляритета на релсите, така че не би трябвало да има проблем, обаче дали и на практика са така нещата?
-
Би трябвало да няма проблем.
-
На декодерите не им пука, но релето ще прещраква всеки път когато минава колоос през среза, защото всеки път ще отчита късо съединение...ако не сработва достатъчно бързо, може да се задейства аварийният стоп на централата ...тоест тя първа да отчете късото.
Пък и релето на автомата за уши ако не е качествено (в 90 %от случайте), при често такова "побъркване" с повече от един лок, ще почне да искрят контактите му (заради по-голямото натоварване от консумацията през тях) и ще се скапе бързо...
По принцип Васкопф подменя тези релета с проверени и по-качествени още преди да монтира такъв автомат, за да спази принципа за превенция срещу дефектиране.
;D
-
На декодерите не им пука, но релето ще прещраква всеки път когато минава колоос през среза, защото всеки път ще отчита късо съединение...ако не сработва достатъчно бързо, може да се задейства аварийният стоп на централата ...тоест тя първа да отчете късото.
Модулите, които аз имам (единият е на Lenz, а другият от Конрад) имат възможност за настройка на реакцията на модула при задействане от преминаващ подвижен състав и при правилна настройка работят безотказно, като реагират само на първа колоос и на никоя следваща. Много е важно дължината на влака да е по-къса от дължината на обръщателното ухо.
Пък и релето на автомата за уши ако не е качествено (в 90 %от случайте), при често такова "побъркване" с повече от един лок, ще почне да искрят контактите му (заради по-голямото натоварване от консумацията през тях) и ще се скапе бързо...
По принцип Васкопф подменя тези релета с проверени и по-качествени още преди да монтира такъв автомат, за да спази принципа за превенция срещу дефектиране.
;D
Досега не съм имал проблем с релетата на модулите, а допреди началото на реконструкцията на макета ежедневно карах влакове по него само дигитално.
-
Наистина е въпрос на настройка, а тя се влияе от доста повече неща освен колоосите.
Аз също съм си патил от некачествени релета, макар и в други електронни блокове, та съм напълно съгласен с Васко - релетата трябва да се много добри или се подменят.
Точно за това в Клубът ни , нито Ленцовият, нито Конрадският модул бяха одобрени от човека със златните ръце та имаме обещан и даруван (май :scratch_ones_head:) такъв модул изработен от Тачо...И наистина той е разработен не от фирми/търгаши а от хора изпатили си от фирмените блокове. При това модула на Тачо под различни форми на изпълнение се прави в три страни (поне толкова са си качили схемите и кода за него) - Германия, Испания и Чехия. Според мен хората не са сгрешили с него.
Така че Зазо, ако искаш да си нямаш излишни проблеми довери се като мен - на Васкопф!!! :hi: :hi: :hi:
;D ;D ;D
-
Тъй като устройството на Тачо е едно, единствената възможност за редовия моделист да се сдобие с подобно реле е да си закупи готово от магазин (освен ако не реши сам като Тачо да си го изработи). Мога да споделя какви са моите впечатления от двата ми закупени модула на Lenz и Conrad, както и мнението на специалист (Юри Ботев) за тях:
Според Ботев Lenz модулът е вече стара технология и е по-некачествен (условно казано!) от Конрадския. Без да съм специалист и да мога да давам квалификации отбелязвам, че този на Lenz е с две релета, докато Конрадският е с едно (което Ботев специално отбеляза като недостатък на Lenz). При работа Конрадският е много стабилен и тих, като след настройка не създава никакви проблеми. Lenz-ът е по-труден за управление (настройката му беше истинско мъчение за мен), но и той след настройка работи сравнително добре, като е доста по-шумен. Lenz модулът е два пъти по-голям (ако не и повече) от този на Конрад.
-
Има ли смисъл да търкаме зъби????
Вече изясних на Зазо, кой модул да предпочете и какви проблеми ще има , при повече от един локомотив (съответно увеличаващи се ако композицията е осветена) в ухото.
Ясно е, че клубът ни ще си направи нужното количество автоматични модули за уши, за да избегнем каквито и да е фирмени, за които никой всъщност не се е изказал ласкаво!!!
Точно и това е едно от предимствата да членуваш в клуб - взаимната помощ между приятели.
Така, че Тачо или дори аз да ги изработя - модули ще си имаме...
Проблема с повече от един локомотив в ухо Зазо, се решава и по друг начин - чрез доста по-дълго ухо и то самото разполовено на две части - тогава впрочем спокойно става и превключването на вътрешните участъци към съответният поляритет към който се насочва локомотива.
Такова "разцепване" на ухото позволява чрез едно елементарно превключване между този модул и една елементарана схема (моделче за DC-ухо) , да става както DCC, така и DC, като второто на практика става обвързано с превключването на входно/изходното разклонение.
Дори при аналоговото превключване става доста ефектно, защото влака навлиза в ухото, превключва поляритета (ако не съвпада) стига до вторият изолиран участък, където има и забранителен сигнал (бил той семафор или светофор) и спира. Тази опция не е задъбжителна и отпада ако ухото е в тунел - тогава пък се получава дори като "%реле за време".
Влакът тръгва едва след като "стрелочника" превключи стрелката за да може да излезне от ухото, получава се отворен сигнал (ако има тази опция) и влака излиза през входно/изходното разклонение.
Няма изолирани участъци, за сигнала и цялото управление се осъществява само с управление на разклонението. Това е валидно за работата при навлизане и в двете посоки от разклонението към ухото.
Работи и може би някой ден ще го монтираме и в Клуба ни - дори и на трите уши!!!
:scratch_ones_head: :yes: ;D :lol: :haha: :spiteful:
Ама разбира се и на макета на Зазо - ако не го е прекроил да е в друга (коя) конфигурация. :whistle:
-
Благодаря и на двама ви. Тепърва имам да го мъдря, но това някой да ти потвърди добствените заключения и опасение си е важно. Иначе макета няма нищо общо с нищо общо вече.
-
Успех! :)
-
Благодаря и на двама ви. Тепърва имам да го мъдря, но това някой да ти потвърди добствените заключения и опасение си е важно. Иначе макета няма нищо общо с нищо общо вече.
Ха така де... :sarcastic: :hi: :lol: :lol: :lol:
Почвай отначало!!! :locomotive: :locomotive: :locomotive:
-
Някой има ли такъв модул и работи ли! Че съм в Австрия и конрада тук го има, да знам да купувам ли?
-
Имам два и работят чудесно! Купувай! :)
-
Някой има ли такъв модул и работи ли! Че съм в Австрия и конрада тук го има, да знам да купувам ли?
Огледай се хубаво и обърни внимание дали някои неща не са намалени. Понякога, особенно в Conrad в SCS - Shopping City Süd има необявени сериозни намаления, които са валидни само за съответния магазин. Аз така се добрах до едно дезиро на доста по-ниска цена от регулярната.
-
Мерси, аз всяка втора седмица съм тук (имам предвид Виена и/или Линц) и редовно съм у Конрада, има бая намалени вагони и други джунджирий, както и с леко увредени опаковки или застояли. Така, че мога да помагам!
-
Митак този ли е във виена, да взема и аз да го разгледам?
Gewerbeparkstraße 12
1220 Vienna
Austria
-
Митак този ли е във виена, да взема и аз да го разгледам?
Gewerbeparkstraße 12
1220 Vienna
Austria
Да, този е в североизточната част на града, точно в центъра на картата
http://wikimapia.org/#lat=48.2442106&lon=16.4607596&z=16&l=0&m=b (http://wikimapia.org/#lat=48.2442106&lon=16.4607596&z=16&l=0&m=b)
където е едната IKEA, а другия е в SCS-а в южния край на града. Входа е от към втората ИКЕА, преминава се прокрай SPAR и по една тясна уличка и тунел на север се отива до Питарело, ТАКО и Конрад. Отсреща е Медиа Маркет- събрата на Техномаркет :)
http://wikimapia.org/#lat=48.1142365&lon=16.3178301&z=16&l=0&m=b (http://wikimapia.org/#lat=48.1142365&lon=16.3178301&z=16&l=0&m=b)
-
Много мерси за инфото. Следващия месец съм командировка.. да видим ще имам ли късмет за нещо евтинко и ново от света на буболечките (N).
-
Много мерси за инфото. Следващия месец съм командировка.. да видим ще имам ли късмет за нещо евтинко и ново от света на буболечките (N).
Първо си прегледай цените на набелязаните неща в Липето. Прави ми впечатление, че цените им са малко по високи от тези на Липето.