RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: lubomir в 04 Декември 2012, 14:59:04
-
Тъй като почти съм решил да спра да трупам повече модели, и тъй като явно нашата единица произведена от Фулгурех ще си остане само една мечта, а искам да имам поне един метален(истински) модел в колекцията, с който да преключа с купуването на модели(за сега поне ;) ). И така реших да си харесам някой от моделите на Micro-Metakit, тъй като се произвеждат само от месинг и благородна стомана(неръждавейка). Моделите на Вайнерт не ми допадат заради използването на ЦАМ-ови детайли и огромното количество труд и инструменти, което трябва да се вложи за да се получи сносен резултат. Lemaco са ми извън ценовата класация, пък и не правят австрийски модели. Фулгурех също нямат австрийски модели. И така, си намерих модел, който да ми харесва
(http://www.micro-metakit.com/images/stories/virtuemart/product/12701h_web.jpg)
или по-точно този
(http://www.micro-metakit.com/images/stories/virtuemart/product/mm%20bboe%2080%2033%20art%20nr%2012702h_web.jpg)
Намерих го на... да речем "много добра цена", нямаща нищо общо с обявените астрономически суми в сайта на фирмата, и изпратих запитване до търговеца(познаваме се отдавна!) за условията. Получих повече от странен отговор, в който най-общо ми препоръчваха да не си купувам такъв модел. Без да преразказвам изцяло написаното, разбрах че моделите на Micro-Metakit изглеждат страхотно, но не се представят добре по време на движение, въпреки прецизната(и скъпа) трансмисия и Фаулхабер двигател, нямат осветление, и са много трудни за цифровизиране. Накратко тези модели са подходящи по-скоро за статични снимки, а не за движение по макет.
Та въпросът ми е следния: Някой виждал ли е някой модел на тази фирма на живо, карал ли го е, разглабял ли го е и изобщо какви са му отзивите?
-
Виждал съм техни модели в един магазин в Мюнхен. Наистина са много красиви и фини, но не знам как са на каране. Не бих дал 1500-2000 евро за такъв модел, особено ако наистина са само за гледане. :nono:
Мога да ти препоръчам Мärklin/Trix, които също имат локомотиви изцяло от метал, добри са за каране и цените им са доста по-приемливи.
-
Миналата година на изложението във Виена имаше - тази не знам поради каква причина са липсвали. Че изглеждат по-добре от т.нар. ширпотреб спор няма, но никъде по демонстрационните макети и клубните модули не видях такова чудо в движение. Видях и Фулгурекс, и Лемако, и въпросните Микро Метакит. Фулгурекс ми се сториха бая недодялани и дървени, а Лемако и Микро Метакит - горе долу на едно ниво. Но особено впечатление ми направи следната фирмаhttp://www.ferro-train.com/ (http://www.ferro-train.com/) Като визия направо слагаха в джоба си всички гореизброени. Фирмата е австрийска и се учудвам защо не са участвали през тази година. Правят само австрийски модели, сега основно теснолинейки, но има и нормално H0. Но за практическите им характеристики - движение, абсолютно нищо не мога да кажа.
Аз за себе си съм решил, за което немалко влияние оказа и жена ми, като ще се дават толкова пари, като е гарга, пък да е рошава. Стигнахме до консенсус, когато има възможност, да си взема от големите модели или казано по нашенски - в мащаб единица - Kiss или KM1, които тоже са месингови. Но при тях всичко е различно - и движението, и звукът е пъти по-мощен - на месинговото H0 декодерите и говорителите са идентични на "ширпотребските".
-
Та въпросът ми е следния: Някой виждал ли е някой модел на тази фирма на живо, карал ли го е, разглабял ли го е и изобщо какви са му отзивите?
Да Любо, миналата година с Васко разглобихме един Микро Метакит (по точно Васко го разглоби, а аз седях до него и треперех :))
Движението е с фаухабер мотор с шнек, две пластмасови зъбни колела и едно метално, което е на една от двигателните колооси. Едно от пластмасовите колела беше спукано!
Като цяло движението е много добро, но локомотивите на тази фирма изискват много големи радиуси (най-малко 800-900 мм.) Осветление НЯМА! Цифровизацията едва ли ще бъде проблем за теб!
Желая ти късмет!
-
Привет!
Виждал съм на живо модели на Микро-Метакит. В 0 (1:45). Вагоните бяха в движение по около 700-900 евро всеки, епохи 1 и 2. Имаше и локомотиви, но не бяха в движение. Когато попитах защо не ги пускат - отговорът беше: "За да се запазят и имат търговски вид, с цел един ден да могат да бъдат продадени."
Това ми изглеждаше странно, защото имаше и други локомотиви от ценовата класа 1500 - 3000 евро и бяха в движение, плюс многото вагони на същата фирма Микро-Метакит, които сумарно струваха колкото 4-5 локомотиви... :(
В многото списания , които имам, никъде няма представяне и отзиви за тази фирма, а за всички други- Кис, КМ-1, Фулгурекс и т.н има - това също ми се струва доста странно... :(
Член съм на доста форуми в 1 и някои други в 0, не съм срещал специално представяния на тази фирма..., но и не съм търсил специално.
Колкото до супер моделите от специалните издания на Трикс и Мерклин, мога да кажа, че отзивите са двуяки...: били много красиви и пипнати, но не ставали за РЕДОВНО движение, защото не са конструирани за това: даже и с мотори фаулхабер, ставали за просто движение от по две- три минути...като при това доста куцали...
За КМ-1 и Кис може да ме питате; за доста модели, имам сведения. Не гарантирам обаче мълниеносен отговор.
От януари, ще качвам в Тубата, малки клипчета с локомотивите ми в 0 и 1 в движение. Не в НД качество, но все пак 480 точки за инч...
Далеч, не всички модели на Мерклин са дървени :yes:, за това един ден в блога ми...
-
купувай и ако имаш възможност повече! месинга е друга форма на хобито, ще се радвам за теб от сърце за новата ти придобивка. изключително харесвам австрийската серия на Микро метакит, просто са един път. :hi: :hi: :hi:
-
Да карам по ред :)
....
Мога да ти препоръчам Мärklin/Trix, които също имат локомотиви изцяло от метал, добри са за каране и цените им са доста по-приемливи.
За съжаление съм виждал месингов модел на Трикс(мисля, че беше на Ясен) преди години, и меко казано бях разочарован. Не бих дал толкова пари за такова кривинделско ръкоделие направено все едно в някое училище в часове по трудово обучение. Освен това голяма част от детайлите им са отново ЦАМ, който ненавиждам като материал за модели от как един Лилипутски електровоз, от времето на преговорите със SGP, просто се разпадна пред очите ми.
Миналата година на изложението във Виена имаше - тази не знам поради каква причина са липсвали. Че изглеждат по-добре от т.нар. ширпотреб спор няма, но никъде по демонстрационните макети и клубните модули не видях такова чудо в движение. Видях и Фулгурекс, и Лемако, и въпросните Микро Метакит. Фулгурекс ми се сториха бая недодялани и дървени, а Лемако и Микро Метакит - горе долу на едно ниво. Но особено впечатление ми направи следната фирмаhttp://www.ferro-train.com/ (http://www.ferro-train.com/) Като визия направо слагаха в джоба си всички гореизброени. Фирмата е австрийска и се учудвам защо не са участвали през тази година. Правят само австрийски модели, сега основно теснолинейки, но има и нормално H0. Но за практическите им характеристики - движение, абсолютно нищо не мога да кажа.
...
Една от причините да искам да отида на изложението във Виена тази година беше точно да се запозная от близо със фирмите от този сегмент. Уви не видях нищо, тъй като не присъстваше нито една то тях.
Относно Феро-трайн: Бях се засилил да си купя един модел на 2095, който е бил на проби тук.Собственика ми отдели доста време, поговорихме доста, дори ми показа книга за БДЖ написана от Деянов(слава на името му!!!), дори ми показа модел със същите цветове като машината била на проби тук, обаче нещо самия модел хич не ме впечатли като изработка, особенно като знам какво представлява масовия 6 осен щангов електровоз на Роко. Така и не си купих нищо от там. Догодина може да им огледам патническите вагони че единия си е направо нашите теснолинейни от преди войната.
....
Аз за себе си съм решил, за което немалко влияние оказа и жена ми, като ще се дават толкова пари, като е гарга, пък да е рошава. Стигнахме до консенсус, когато има възможност, да си взема от големите модели или казано по нашенски - в мащаб единица - Kiss или KM1, които тоже са месингови. Но при тях всичко е различно - и движението, и звукът е пъти по-мощен - на месинговото H0 декодерите и говорителите са идентични на "ширпотребските".
не се заблуждавай в електрониката всичко е ширпотребско и почти всичко е MADE IN PRC, но в по-големите размери има възможност за повече елементи филтри и най-вече по-големи говорители за по-качествен звук. В малките мащаби нещата са ограничени, но пък от друга страна за какво ти е голям модел със звук, след като няма да има къде да го караш. Разбирам те много добре, но поне аз не виждам смисъл да се купува нещо дето не може да се покара дори и напред назад някъде в БГ.
Да Любо, миналата година с Васко разглобихме един Микро Метакит (по точно Васко го разглоби, а аз седях до него и треперех :))
Движението е с фаухабер мотор с шнек, две пластмасови зъбни колела и едно метално, което е на една от двигателните колооси. Едно от пластмасовите колела беше спукано!
Като цяло движението е много добро, но локомотивите на тази фирма изискват много големи радиуси (най-малко 800-900 мм.) Осветление НЯМА! Цифровизацията едва ли ще бъде проблем за теб!
Желая ти късмет!
Дай Боже и аз да прихвана от твоя късмет, щом ми го пожелаваш :yes: :)
С тебе се чухме по телефона и ти ми каза това, което ми трябваше, за което горещо ти благодаря! :hi:
Обаче ако мога да ти прасна една критика, типично по приятелски ;D! Като имаш такъв модел, що не си го нащракал по обстойно, пък даже и от ремонта миналата година с Васко. Вярвай ми такава информация, рядко се среща и е изключително полезна за мнението на потребителите(визирам мен в случая!!! ;D)
Привет!
Виждал съм на живо модели на Микро-Метакит. В 0 (1:45). Вагоните бяха в движение по около 700-900 евро всеки, епохи 1 и 2. Имаше и локомотиви, но не бяха в движение. Когато попитах защо не ги пускат - отговорът беше: "За да се запазят и имат търговски вид, с цел един ден да могат да бъдат продадени."
Това ми изглеждаше странно, защото имаше и други локомотиви от ценовата класа 1500 - 3000 евро и бяха в движение, плюс многото вагони на същата фирма Микро-Метакит, които сумарно струваха колкото 4-5 локомотиви... :(
В многото списания , които имам, никъде няма представяне и отзиви за тази фирма, а за всички други- Кис, КМ-1, Фулгурекс и т.н има - това също ми се струва доста странно... :(
Член съм на доста форуми в 1 и някои други в 0, не съм срещал специално представяния на тази фирма..., но и не съм търсил специално.
Колкото до супер моделите от специалните издания на Трикс и Мерклин, мога да кажа, че отзивите са двуяки...: били много красиви и пипнати, но не ставали за РЕДОВНО движение, защото не са конструирани за това: даже и с мотори фаулхабер, ставали за просто движение от по две- три минути...като при това доста куцали...
...
Моделите на Микро- Метакит са филигранни и от там доста крехки и предполгам чупливи, но това е нормално за всяко бижу. Не мога да се съглася за задвижването, тъй като фаулхабер мотори се слагат там където има високи изисквания и тежконатоварено движение с много пускове и стопове, така че не това е проблема. Но тъй като модела е изключително точно копие на оригинала, включително механиката и колоосите и най-вече заради тънките реборди, то машината вероятно е много чувствителна към неравности по пътя, вписване в малки радиуси, стрелки и други кривотии по пътя. Знаем си, че на запад много много не се втелясват в качеството на моделните пътища(както и в много други неща свързани с хобито), и е нормално хората закупили подобни модели да имат проблеми с карането им по домашните макети. При мене вероятно радиусите ще са достатъчно големи за да нямам проблеми с движението на този модел. Но това ще мога да споделя едва след като ми дойде в ръчичките и имам на какво да го карам.
купувай и ако имаш възможност повече! месинга е друга форма на хобито, ще се радвам за теб от сърце за новата ти придобивка. изключително харесвам австрийската серия на Микро метакит, просто са един път. :hi: :hi: :hi:
Дорияне, сърбежа е велика сила ;D ще знаеш и не можеш си представи колко си прав!
Питах един австриец наскоро, защо толкова техните машини се различават като дизайн от немските и защо изглеждат така очарователно. Отговора беше: "Защото австрийските локомотиви са правени с любов, а немските с прагматизъм!".
Напълно прав беше човека!!!! Всичко австрийско се прави с чувство, и стремеж към естетика, което явно отсъства при събратята им от по-горните територии. Все пак сбора от култури и ценности в Австроунгарската империя е много по-голям от колкото в Германия, въпреки, че самите германци подценяват австрийците по принцип, което е абсолютно неоправдано!
Ето и снимки на австрийски модели на Micro-Metakit на добре познатото ви място :):
http://www.osterthun.com/2.Static/001.Static~MiMe~A.htm (http://www.osterthun.com/2.Static/001.Static~MiMe~A.htm)
-
Адмирации за търговеца. Не е за вярване човек, който има интерес да продаде модела и да ти вземе парите, да описва недостатъците му и дори да казва, че еди кой си модел не е за препоръчване. Но явно хората държат преди всичко на добрите отношения с клиента и не искат той да остане разочарован - да хвърли една торба пари за модел, който наистина не си струва. Това на запад от нас е стандартна практика - имал съм преди години подобни случаи с унгарски и австрийски търговци. Един от тях, който се оказа българин, държащ хоби магазин в Будапеща, ме отказа от един локомотив на Брава, който аха да го взема - човекът ме убеди, че за стационарно експониране и възхищение става, но за движение не. Общо взето за кой ли път си идваме на думата - даден модел е или за гледане на витрина, или за лудо каране - и двете не може.
-
Любо, държал съм в ръцете си Микрометакит и смея да твърдя, че усещането е неописуемо. Но мисля, че не е за масово каране по макет, като бакелитените локомотиви. Толкова нежни части има, че ваденето и прибирането му неминуемо ще води до повреди, които водят до много отрицателни емоции.
Пожелавам ти да си купиш колкото можеш повече локомотиви от месинг, но по-щастлив ще бъдеш ако само си ги гледаш. :good:
-
Тъй като повечето от нас са си кашонни или витринни хобисти(към които по ред причини все още се причислявам и аз ;D), мисля, въпреки, че имаме доста локомотиви подходящи за движение по почти всички видове трасета, те горките си седят по кутиите и кашоните и си стареят(ръждясват, клеясват). Та не знам кое е по-добре, да имаш един наистина впечатляващ модел в прозрачна кутия(витрина с хубаво осветление примерно), или няколко различни пластмасови седящи по кашоните.
За мене е ясно, че все някога ще забия последния пирон в колекцията си с нещо като на Микро-Метакит пък дори и само да си го гледам. И тъй като това време като, че ли наближава, почнах да се оглеждам и ослушвам. За съжаление програмата с австрийски локомотиви на Микро-Метакит за следващите 2 години нещо не ми допада, и настоящия модел в производство е нещото, което най-много ми харесва.
-
"Апетитът идва с яденето"... Поговорката важи и тук. Пипнеш ли веднъж месингов модел, влюбването е безвъзвратно!!! Очаквай следното : Сега говориш за край на покупките, после си купуваш избраното/наречено от теб "завършек"/, после минава известно време, акумулирайки средства, после си купуваш втори модел, после пак акумулиране и т.н. :yes: Отпусни душата, купи си за да те радва и карай пластмасата по релсите... Не слушай негативистите - "...гроздето е кисело..." ;D
Имам и "Лемако", и "Лемке", и "Бавария", и "Райлекс", и "Пройсен моделе", и "Микрон арт", и "Маркс моделкласикс" - всички са прекрасни!!! Разглеждал съм подробно "Микро метакит", "Трикс файн арт", "Микро файнмеханика" - само възхищение и адмирации! Моят съвет - купувай!
Аз също бих искал австрийски модел в първа епоха, ама - кукиш! Дори и месинговите фирми не предлагат избор в N :(
-
Да е жив и здрав г-н Micro-Metakit !!! (http://picbg.net/u/24294/22952/256605.gif)
Той един ден ще е произвел всички германски и австрийски локомотиви, с всичките им варианти и този ден не е много далече.
- Първоначално беше наблегнато(за мое щастие) предимно на баварски и австрийски модели, но постепенно покрай тях намазаха и много други извън тая концепция.
- Първоначално произвеждаше и по-големи шпурове - 0 и 1, но после ги заряза и продължи само с H0.
- Огромен процент от всички локомотиви се произвеждат единствено от Micro-Metakit и за много от тях за доста голям период друг производител няма да има, за някои - никога.
- Добре че беше той за да узнае света за прекрасните австрийски локомотиви, на които няма как да не съм фен.
- А покрай австрийските локомотиви намазаха още и: MAV, CSD, PKP, DRG, JDZ, CFR, FS, SZD и др.
Да е жив и здрав г-н Micro-Metakit !!! (http://picbg.net/u/24294/22952/256605.gif)
... настоящия модел в производство е нещото, което най-много ми харесва. ...
Един от най-масовите австрийски локомотиви навремето, произведени над 4000 броя, търкалян в доста държави, дори за кратко и у нас, за него сме писали само на едно място:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,268.msg65045.html#msg65045
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,268.msg67188.html#msg67188
http://de.wikipedia.org/wiki/BB%C3%96_80
-
Ще ме вкарате в беля ей ;D
Писах на ММ да се опитам да разбера поне минималния радиус на вписване на въпросната убавица. Така и така все още проектирам макет, на който масовите радиуси са R9/R10, но мога да внеса някои корекции в радиусите сега. После ще е късно!
Да видим дали ще си направят труда да отговорят!
-
Та не знам кое е по-добре, да имаш един наистина впечатляващ модел в прозрачна кутия(витрина с хубаво осветление примерно), или няколко различни пластмасови седящи по кашоните.
Нали знаеш, че пълно щастие няма. Както и няма префектен модел. Така че избираш според това, кое е водещото и най-важно качество/а на модела и купуваш. :give_heart:
-
Любо!
Това което съм го писал за фаулхабер моделите са цитати от тестове в реномирани списания като "MIBA", "Eisenbahn magazin", "Eisenbahn" - Oesterreich. Там тези тестове са по няколко страници.
Аз самият нямам мнение за малкосерийните модели на Мерклин и Трикс, просто цитирам това което съм прочел.
Ще си позволя, да цитирам по памет, това което пише в списанието "O.1.2. Express" - "Избирането на месингов модел е много личен момент. Проспектите и снимките често не дават отговори, затова тези които си купуват такива модели, в голямата си част, искат лично да видят и да им е демонстриран... След като човек свикне или обикне някаква фирма, то чак тогава изборът може да става по каталози..."
Успех!!! :good: :good: :good:
Само не прибързвай...(Примерно, ако си бързострелящ овен като мен :diablo:)
-
Е да де, роден на 1-ви април ;D
Само че аз рядко се хвърлям с главата надолу без предварително проучване до девето коляно, особено за неща дето са по-скъпи. Колата примерно 2-3г я избирах-търсих-доставях...
Та така ;D
-
ееех , Любе , не ти е никак леко !
-
Любо!
Имам и евтина, месингова алтернатива :party:
Месингов кит...
Виж си личната...
(Не продавам нищо :angry:, Минке...)
-
Получих отговор.
Dear Sir,
All our items are ready for radius 888 mm. Some of them are less, but we only write 888 mm in our discription.
Best Regards
Значи излиза, че нещата не са чак толкова отчайващи, още повече, че радиуса, който съм предвидил по проект за завоите е минимум R9/R10(826.4/888mm), а стрелките са с R=873,5mm.
Излиза, че има някакъв шанс за нормално движение без дерайлиране. Все пак ще направя проби преди да направя макета и ако има нужда ще коригирам това онова Има и стрелки с по-голям R. Какво пък, ако ми хареса това което прави Micro-Metakit(в което съм почти сигурен), може да се наложи да разпродам всичко друго, за да оставя само няколко техни модела, а е важно да имам къде да ги движа ;D
Ето на, пак си създадох работа ;D
-
еееееееее супер значи ще си направим клуб по интереси и ще правим МЕСИНГ СТЕАМ ШОУ. Любо имаш нашата подкрепа.
-
В края на краищата толкова мечтания модел, ще си остане .... мечта. За сега поне. Въпреки, че миналата седмица имах възможността да се убедя в невероятната изработка на моделите на Микро Метакит. И да, грозедто е кисело!!!
Прозаичните неща в България винаги са убивали добрите и хубави идеи.
След като току що приятел ми каза, че се мести и почва работа в една по-добра дестинация, с хубава бира и вкусни наденички, работа в спокойна и прогонозируема среда, С РЕАЛНИ ОСИГУРОВКИ, за пореден път се замислям за не особенно големия смисъл да се блъскаме тук на тая територия, хрантутейки партийните мафии и наблюдавайки вечната безсмислена борба между русофили и русофоби. Почвам ПАК да си задавам въпроса, дали нямам шанс, докато не съм стигнал 50, да се отърва един път завинаги от блатото в което живеем. Омръзна ми да наблюдавам лекотата, с която една шепа охранени нещастници непрекъснато бутат всичко построено(постигнато) от мен и други като мен.
Имам над какво да мисля следващите месеци, и определено не ми е до купуване на модели в момента. Ама никакви!
Така, че засега Bay Bay Micro Metakit.
Нека темата да бъде заключена!