RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: liro4605 в 06 Декември 2012, 10:35:45

Титла: Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: liro4605 в 06 Декември 2012, 10:35:45
  Една много обширна тема която надявам се ще е интересна на доста съфорумци.
  Необятността обхваща много рекорди поставяни и подобрявани през годините било то за скорости,дълги влакове,максимални наклони,достигане на максимални височини с влак и какво ли още не.Всички тези рекорди естественно са поставяни и подобрявани от различни видове тракция.Аз като почитател на пантографната тяга съм силно впечетлен от този рекорд.
  http://www.youtube.com/watch?v=0AyPGkMoGE0
  (http://macollectiondetrains.chez-alice.fr/photos_electrique/BB9004_photo2.jpg)
  (http://petitrain.com/BB9004_fichiers/ro_BB9004_e.jpg)
Вероятността този локомотив с типично френските му чекнежни форми да влезе в колекцията ми пък и макар стендови е голяма.

  В клипчето подробно се обеснява какво се случва,като се започне от предупреждението на населението,заковаването на стрелките подготовката на локомотива,опъването на КМ и до най-дребният детаил.
  Другият му събрат рекордьор вероятно някои от вас го имат от годините на ПИКО
http://www.youtube.com/watch?v=iJu7Ct2rjtM
http://www.bzt87.com/7100/index.htm
(http://www.bzt87.com/7100/DP-CC-7121.jpg)


Надявам се всеки да пише в темата без значение от пристрастеноста към тракцията която харесва :locomotive: :locomotive: :locomotive:
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: Loco-motion в 06 Декември 2012, 12:58:59
Първият влак в света, преминал бариерата от 200км/ч е експериментална мотриса на Сийменс на 6 октомври 1903г., постигнала скорост от 203км/ч.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f8/Siemens_Drehstromtriebwagen01.jpg)

След няколко дни, на 27 октомври 1903г., друга експериментална мотриса, на AEG, постига скорост от 210,2км/ч.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/thumb/0/0d/ST-ES-AEG_Versuchstriebwagen.jpg/790px-ST-ES-AEG_Versuchstriebwagen.jpg)

Експериментите са проведени от Кралската пруска военна железница по отсечката между Мариенфелде (Marienfelde) и Цосен (Zossen).

За съжаление до края на годината съм много зает, но по-нататък ако намеря време може да преведа оскъдната информация от нета.
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: widowmaker в 06 Декември 2012, 13:11:44
Off-Topic:
Цитат на: Loco-motion link=topic=4089.msg84404#msg84404 date=1354791539
...Сийменс...

Те такова животно няма.
Зименс, ако трябва да спазим произнасянето на немски.
По нашенско и един гол Сименс върши работа :)
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: Loco-motion в 06 Декември 2012, 13:16:39
Off-Topic:
Ако ще спазваме правилното произношение на немски е Зийменс, не Зименс.
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: widowmaker в 06 Декември 2012, 13:25:24
Off-Topic:
Цитат на: Loco-motion link=topic=4089.msg84406#msg84406 date=1354792599
Ако ще спазваме правилното произношение на немски е Зийменс, не Зименс.

Няма и кратко! Просто е дълго (и:)
[ˈziːməns]
Както при фунии, чинии и т.н.
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: Adrian в 06 Декември 2012, 13:32:26

Off-Topic:
:lol: интересно развитие претърпя тази тема - пряко вклчючване от световното по кандска борба на Граматическата полиция  :drinks:
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: widowmaker в 06 Декември 2012, 13:34:49
Off-Topic:
Цитат на: Adrian link=topic=4089.msg84409#msg84409 date=1354793546


:lol: интересно развитие претърпя тази тема - пряко вклчючване от световното по кандска борба на Граматическата полиция  :drinks:

Виж се какво си написал - кандска  :lol: :lol: :lol:
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: mitko0888 в 06 Декември 2012, 20:06:50
Off-Topic:
Цитат на: widowmaker link=topic=4089.msg84408#msg84408 date=1354793124
Цитат на: Loco-motion link=topic=4089.msg84406#msg84406 date=1354792599
Ако ще спазваме правилното произношение на немски е Зийменс, не Зименс.

Няма и кратко! Просто е дълго (и:)
[ˈziːməns]
Както при фунии, чинии и т.н.

фуний, чиний, ...
Титла: Re:Рекордите в железниците по света и у нас
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 06 Декември 2012, 20:36:44
Да напиша и аз нещо по темата. Рекорд за най-висока скорост с дизелов локомотив - постигната с руския ТЭП80 0002 на 05.10.1993 година. Достигнати са 271 км/ч.
 Ето и клип от тогава
http://youtu.be/wwYXjxXFha0
http://youtu.be/GPIipCkkWcw
Отвън при скорост 253 км/ч
http://youtu.be/DWDdNe_zx5A
(http://hrenovina.net/wp-content/p_tep80-002.jpg)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/%D0%A2%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7_%D0%A2%D0%AD%D0%9F80_002_%2810%29.jpg/800px-%D0%A2%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7_%D0%A2%D0%AD%D0%9F80_002_%2810%29.jpg)
(http://farm9.staticflickr.com/8175/7892227904_4b0f5dc0a2_o.jpg)
(http://a3.ec-images.myspacecdn.com/images01/113/2eab287e173ada85bde99feb62407de3/l.jpg)
(http://maxxus.ru/wp-content/uploads/2011/05/156_271-km-h.jpg)
(http://www.railinform.net/data/media/56/___.jpg)
 За мен лично - изключително красив и интересен локомотив. Не влиза в серийно производство, произведени са два броя 0001 и 0002 през 1988 и 1989 година. Произведени са в Коломенский тепловозостроительный завод за максимална скорост от 160 км/ч.
 Локомотивите са 8-осни с електрическа предавателна система и мощност 6000 к.с. (4552 кВт). Разполагат с двигател тип 1Д49 (модернизирана версия на 5Д49 от 07) - които е V-образен 20 цилиндров.
 Интересното е, че талигите са съчленени (тоест всяка 4-осна талига се състой от две двуосни). Локомотива има тегло от 180 т и колоосно натоварване 22,5 тона на ос. Разполага с 8 броя тягови електродвигатели тип ЭД-121ВУХЛ1 разположени опорно-рамно върху талигата. Към дизеловият двигател е монтиран генератор ГС-519У2 за захранване на електродвигателите.
 За жалост локомотива не влиза в серийно производство поради бързото развитие на електрическата тяга.