RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: pach в 18 Април 2008, 16:58:34
-
Създавам тази теме на принципа "По дяволите , не мога да го открия (бързо или въобще ???) някой да помогне!!!" - на принципа въпрос -бърз отговор от знаещ , но без коментари! ;D
А ме предизвика следното
прочетох последните десет страници от "последни коментари" и не можах да намеря кой и къде питаше за метровагони!?! >:(
Та ето и линк за тях де...http://www.maket.uni.cc/
След като се влезне в сайта се избира "Locomotives "
и надолу е "Subway/metro". това е ;D
Нека тази тема или бъде изтрита от админите или да остане за следващия "закъсал"...
-
Аз! ;D Мерси за линка! Темата е в раздел "Купувам".
-
Ей Мактъб , купи ли си пистолет за топлото лепило ? Водопад направили си ?
Що не ме подсети на срещата да ти го покажа ?
Ако още не е ясно , ето за това става въпрос , ама не помня в коя тема говорихме за това
(http://picbg.net/u/16413/12355/141320.jpg)(
та сега попаднах на снимката де...
-
На срещата забравих, но благодаря за снимката. Разбрах за какво иде реч. Далеч съм от водопад, още обмислям отделни детайли от бъдещия проект за макет. Благодаря за снимката.
-
От онзи ден се въртях из един руски форум , че не можех да намеря къде им е файла с книгата на PIKO - сто електросхеми и планове на макети от 80-те години.Благодарение на Мишо (той я откри по-бързо) вече разполагам с тази класика в "жанра".И тъй като руснаците са я "заключили"(да се чете "закучили") в PDF-формат но само за разглеждане на монитора (включително не може да се разпечатва >:() пък не са и те авторите , днес се постарах да я конвертирам във WORD като впрочем пооправих и малко цветовете.
Вече я имам в пълен блясък (включително и пожълтяването на страниците ;D) с възможност и за цветно разпечатване.Върно че е на немски но той е необходим ако искаш да прочетеш фабриката на даден макет какво произвежда - друго всичко е ясно от схемите и плановете.Има (макар и старо)помагало за размери и радиуси на релсите както и кодовото им означение от онова време.Всъщност 80 % от информацията си е актуална и сега ... А да - само за аналогови схеми и "п"-образни релси е! ;)
Ако някой я иска за обучение , идеи или електросхеми , или пък за мили спомени "когато още търчахме по България заради определен модел" да свирка на ЛС - ще му я пусна!
Аз направо отново се върнах години назад когато ставах и лягах с тази книга в ръка , то не бяха мечти , то не бяха преработка на планове ...ех спомени , спомени !!!
;D ;D ;D
-
Имаш тая книга на Пико?
Откога я търсех... аз пък си имам скенер у нас...
Можеш ли да я донесеш на срещата утре?
-
Не ти трябва скенер, а само хубав цветен принтер:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,88.msg9288.html#msg9288
Баце Мишо Табаков прави чудеса, р'и'еш ли! :)
-
Направо си е чудо!
МНОГО БЛАГОДАРЯ!!!
Навремето си харесах една схема точно от тази книга и идеите ми винаги са се въртяли около нея (разбира се със съответните изменения и присъщата ми грандоманщина, е не точно де, увеличих размера с метър -два на някои места, удвоих някои коловози...). Толкова се радвам да я видя отново :) Върнахте ме в младините, Благодаря! :) :) :)
-
Браво, добра работа!
И аз имам много неща, които бих искал да закача тук някъде, т.н. Библия за локомотиви и др. информация и дезинформация, но се притеснявам да нямаме проблем някой ден с авторските права на някого!
(http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?action=dlattach;attach=2014;type=avatar)
Знам ли !?!
-
Браво, добра работа!
И аз имам много неща, които бих искал да закача тук някъде, т.н. Библия за локомотиви и др. информация и дезинформация, но се притеснявам да нямаме проблем някой ден с авторските права на някого!
(http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?action=dlattach;attach=2014;type=avatar)
Знам ли !?!
Мисля, че няма да има проблеми, тъй като - първо - няма да правиш пари от нея и - второ - няма да й криеш автора, издателя и т.н. В крайна сметка тези неща са писани от също такива запалени жп-мозелни мечтатели и не вярвам някой да прави проблем от това, особено ако става въпрос за неща, които отдавна вече не могат да се намерят по книжарници и пазари.
-
Имаш тая книга на Пико?
Откога я търсех... аз пък си имам скенер у нас...
Можеш ли да я донесеш на срещата утре?
Аз вече си я разпечатих и намалих драстично 100-те страници. Излишните просто бяха изхвърлени (така и така не шпрехам немски, само калабалък създават), оставих си картинките (нали сме порастнали деца, а децата гледат само картинки), и днес мисля да им нанижа една спирала за да стои под възглавницата ми.
-
Браво, добра работа!
И аз имам много неща, които бих искал да закача тук някъде, т.н. Библия за локомотиви и др. информация и дезинформация, но се притеснявам да нямаме проблем някой ден с авторските права на някого!
(http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?action=dlattach;attach=2014;type=avatar)
Знам ли !?!
Дай ми ги на мен, аз има къде да ги закача и всеки от нас да може да ги дърпа.
-
Търся по какъвто и да е начин (разрешен от закона ;) ;) ;))
чешките книги "Modely železnice v terénu" od V. Zusky z roku 1988 , "Modely osobních vozů ČSD" - NADAS, Praha 1971 и "Lokomotivní depa a jejich modely " - NADAS - AFGH, Praha 1992 " .
За тези дето не са ги чували ще поясня , че това всъщност е чешкият "Юри Ботев" и "Димитър Деянов" но в едно . Почетен гражданин на Jesenic и областта Rakovník той е написал доста книги и голям брой статии на тема железниците и железопътният моделизъм.
Първата книга е конкретно за планове и моделиране на макети.
Втората е за подвижният състав на CSD , а ние както знаем ползваме доста от същият.
Третата е посветена на локомотивните депа и техните модели.
Автора е Владимир Зуска.
Някой от по-старите моделисти да ги има , или да знае от къде може дъ бъдат издърпани?
Не бих се отказал и от някоя от поредиците му в статии като например на тема "Водонапорните кранове " в броеве 14/90 ;16/90 ;19/90 ;22/90 ;2 / 91 ;4 / 91 от списание "Železničář "
Афе с три думи - този автор всичко!!!
;D ;) ;D
-
Хелп , къде е темата на телефонният указател?
Кръстосах всичко и не мога да я намеря... :-[
-
Намерих я!!!
;D
-
Момчета, днес от глупост направих една беля, която за съжаление ще забави много работата по макета. Та, накратко, наскоро си взех мини бормашинка за фина работа. Към нея имаше и аксесоари като между тях и едни малки фини абразивни дискове (по-скоро дискчета), с които идеално се реже, шлайфа, пили и какво ли още не. Проблемът е, че тези дискове лесно се чупят и днес в момент на магарешки инат, в опита си да срежа един болт, ги счупих всичките. Знае ли някой от къде да си взема и то по възможност повече бройки?
-
При нас в Ловеч съм виждал в магазина на BOSCH, мисля. ::) Сами че е пълно комплетче от дискчета и камъчета за дремел. :-\
-
Виж в Бриколаж или Практикер. Там също съм гледал набори на БОШ с доста борчета.
-
Аз съм купувал от практикер със сигурност. При свредлата за бормашини са. Имаше отделни по-качествени и по-скъпи, и комплекти по-изгодни като цена, но по-калпави.
-
По качествени дискове , включително и диамантени (но по 25 евро и нагоре...) има и в магазините за зъботехнически материали.Там можеш да намериш както дискове за рязане ,така и за шлайфане .Също различните по форма и материал "борчета" които вършат страхотна работа като фрезови глави...
Друг път като искаш да режеш болт , просто вземи ножовка (има миниатюрни китайски но със страхотни зъби и трудно се износват - тъй наречените "оси"-чки) или поне ползвай дискове за рязане на метал , а не на "неметал" каквито предполагам си имал (най-вероятно си ползвал тези за керамика или пластмаса).
Въобще системата на минидриловете в частта си за дисковете е същата като при големите "флексове" .
Но пък си има и свойто огромно предимство спрямо големите батковци - реглажа на оборотите позволява много по - добро комбиниране при работа в система "обработван материал - съответен инструмент - работни обороти"...
Резервни комплекти (от 20 бр. - 50 бр. - 100 бр. та дори и от 200 бр.) някой дори със съответните пластмасови или дървени кутий-куфарчета , с инструменти за минидрилове има и на Илиенци , като там цените са без търговската надценка на някой магазини достигаща и до 200 % !!!
Препоръчвам ти тези на "Райдер" или "евромаркет" - така или инаак всичко е китайско , но тези две марки вече са с доста прилично качество.
;D
-
Искам да благодаря на всички за помощта! Намерих дискчета в "Практикер" - на щанда на "Bosh", производство са на "Dremel", кат. номер 409, 36 бр. в кутийка. :hi:
-
Някой търси ли BR38 от K.P.E.V на Fleischmann?
Един руснак го продава , нов , в кутия , нетъркалян , производство 2000 г. за 300$!!!
http://radikal.ru/F/s50.radikal.ru/i129/0902/41/48fc3686afb8.jpg.html
както и BR13 от K.P.E.V на BRAWA ,нов , в кутия нетъркалян и също за 300$!!!
http://radikal.ru/F/s48.radikal.ru/i120/0902/9e/18d994c420cf.jpg.html
Мда , и двата са в НО.
Ето от тук - нашите приятели!
http://scaletrainsclub.com/board/viewtopic.php?f=25&t=1408
-
Тази тема ми се стори най-подходяща за моят проблем.Не мога да намеря цената на този сет на Брава:
http://www.brawa.de/en/Products/H0/Locomotives/Diesel-Locomotives/41024-br-111-dr.html
-
хах , не ти трябва да я знаеш ;) - радвай му се така :drinks: майтап бре >>> питай Ivo
-
Тази тема ми се стори най-подходяща за моят проблем.Не мога да намеря цената на този сет на Брава:
http://www.brawa.de/en/Products/H0/Locomotives/Diesel-Locomotives/41024-br-111-dr.html
Delivery date: 3rd Quarter 2009
Ето ти и причината ;)
-
Мдам, далаверата ще е през Септември най-рано...тъкмо ще понасметем кинти до тогава.Може пък да го играем партийка с някого - на мене и един ми стига, но предполагам, че така са по-изгодни - в сет. ;)
-
Ами различни са, тъй че аз сет не цепя ... но съм сигурен, че ще има още много желаещи :good:
-
Ами аз пък не съм претенциозен, кой ще е от двата - няма проблем.Проблемът ще е евентуално в цената.Ако ще е над 200 кинта, предпочитам два стари от ибея, отколкото 1 нов.Имам и стари и нови локомотиви и да ви кажа честно, най-добрият откъм ходови качества и шум не съм го купил нов.Сега всичко е китайско, а по-старички Роковски или на Флайшман или Брава, аз лично ги предпочитам, стига да са в добро състояние. ;)
-
Много сме такива :drinks:
-
Конкретен въпрос. Търся под дърво и камък ето тази книжка на Роко (има и по-ново издание от това, което се вижда на картинката, то също върши работа) "Spiel Mit Mir" или "Play With Me" на английски. Няма значение дали в хартиен или в електронен вид. Имаше я като безплатно приложение към старите стартови комплекти на Роко, отпреди банкрута. Готов съм и да я купя, на разумна цена разбира се. Подготвям едно кратко ръководство за съвсем начинаещи моделисти, понеже една камара колеги и приятели, които хал-хабер си нямат, но проявяват интерес, без да ме смятат за луд, постоянно ме разпитват надълго и нашироко за хобито и реших да курдисам нещо такова, че да не обяснявам по сто пъти едно и също нещо, а и да се популяризира хобито ни. Тъй като въпросната книжка доста би ми помогнала, къде ли не ровех да я открия, но уви, до момента удрям на камък. Благодаря предварително на всички, които се сещат откъде би могла да се намери.
-
В еВау не гледа ли?
http://cgi.ebay.de/ROCO-LINE-Das-H0-Gleissystem-Spiel-mit-mir-81542_W0QQitemZ270415321322QQcmdZViewItemQQptZZeitschriften?hash=item3ef60258ea&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1229%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
-
Аз имам подобно с моят сет дойде, но отпред пише само Roco, отдолу Modelleisenbahnen, а най-отдолу е същото, като това на твоята снимка и картинката отпред е същата.Само го няма надписа Das hobby gleissystem.Не ми е за продаване, но бих могъл да го сканирам и да ти го пратя под формат .JPG или .PDF - както предпочиташ. :good:
-
Благодаря ти много :) Твоето е почти съвсем същото, и то ще свърши работа. Давам ти и-мейл на лична. Пък "крайния резултат" - книжчицата на български, ако администраторите разрешат, ще бъде наличен на сайта за свободно сваляне от всички.
Поздрави
-
Мариоооо!?
Това ли е ?
(http://picbg.net/u/16413/28898/330868.jpg)
:spiteful:
-
Хммм, някъде май имаше тема за филми...ама не я намирам... :blush2:
Та ето от тук можете да си изтеглите доста интересни филми (документални) по нашето хоби:
http://www.download-films.de/?search=bahnvideo
...е не са съвсем безплатни, но средна цена от 10 евро си е трепач:
WINDOWS MEDIA 720x576 602 MB EURO 9,99
WINDOWS MEDIA 320x240 230 MB EURO 4,99
I-POD 687 MB EURO 7,99
MOBIL 3GPP 138 MB EURO 4,99
PSP H264 (mp4) 434 MB EURO 6,99
H264 DIGITAL 720 x 576 1276 MB EURO 12,99
DVD ORIGINAL *** INTERNET EXPLORER 8 UND / OR FIREFOX 3.5.3 etc. Browser gefordert / required !!! 2628 MB EURO 19,99
;D ;D ;D
А ако някой иска да се организираме , може да изтеглим нещо (плаща се през PAYPAL) и да си поделим разходите , ако се съберем 10 човека , ще излезне по 2 лв на калпак. :spiteful:
Има интересни и в другите графи - например хоби!!! :yes: ;D
-
Мен ме смятай, ако има повечко мераклии за моделарските-последните три от графа хоби. :good: Е, разбира се ако се съберем 10-тина човека, иначе съм пас. :sorry:
-
Я някой да напише как са точно имената на тези филми, за да се поразтършувам малко. :yes:
-
BAHNVIDEO 54 - DIE SCHOENSTEN MODELLBAHNANLAGEN TEIL 1
и
BAHNVIDEO 55 - DIE SCHOENSTEN MODELLBAHNANLAGEN TEIL 2
другото, свързано с макетирането, спорад мен, е:
MEC STEINHAUSEN - FASZINATION MODELLBAHN
-
Моля, дайте линк към последната и актуална схема за ел. частта на модулите.
-
Моля, дайте линк към последната и актуална схема за ел. частта на модулите.
http://www.railwaypassion.com/?cid=150&NewsId=54
:hi:
-
Някъде бяхме коментирали тролейбусите МАН , та тук може и да има снимки, на такива които се търкаляха в София ...
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,3848019
;D
-
Не са съвсем същите, но благодаря за линка, страхотен е!
-
В раздел "Похвали се с твоя макет" е пълно с начинаещи проекти... :wacko:
В раздел "Имам нужда от помощ в макетирането", има все пак няколко бъдещи макета... :scratch_ones_head:
Обаче къде е макета на Ясен - не мога да го намеря...
Хеееееелпппппп!
(два клипа трябва да метна там... :spiteful:)
-
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2315.90.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2315.90.html)
-
Благодарско!!!
:hi: ;D ;D ;D
Клиповете са качени там...
-
Питането ми е свързано с ето този тип пътнически вагони :
(http://i032.radikal.ru/0908/90/68e00ddb576dt.jpg)
голямо изображение тук:http://radikal.ru/F/i032.radikal.ru/0908/90/68e00ddb576d.jpg.html (http://radikal.ru/F/i032.radikal.ru/0908/90/68e00ddb576d.jpg.html)
Такива дали са били в парка на БДЖ ? И ако не то поне на кой тип наподобяват ?
Питам понеже ми се ще да направя състав на БДЖ с такива вагони (понеже такива имам) и трябва да зная как са били оцветени и какви надписи са имали. В момента са DB !
Снимката е на колегата bategojko ! Надявам се, че няма нищо против :)
-
от къде да си купя шлаух за сенниците на бъдещите ми семафори
-
Мите, във всеки един магазин за електро материали и резервни части има. :)
-
кажи че ти трябва термошлаух 3мм или на някой места му викат райхен :good:
-
кажи че ти трябва термошлаух 3мм или на някой места му викат райхен :good:
Има го в различни цветове и размери
-
А къде по семафорите има сенници? :mda:
-
Колеги,да попитам колко беше дължината на Tillig/Sachsenmodelle No.74519 BDZ Optima Express?
-
Погледни тука: http://2007.railwaypassion.com/?cid=31&id=39
-
Колеги,да попитам колко беше дължината на Tillig/Sachsenmodelle No.74519 BDZ Optima Express?
303мм в НО,ако не се лъжа :yes:
-
:nono: Тонка , оптимата не HBS , a Y - 285 mm
-
:nono: Тонка , оптимата не HBS , a Y - 285 mm
Ок,френки! ;D
-
В коя тема бяха публикувани снимки на коловозните развития на някои български гари? Благодаря предварително!
-
В коя тема бяха публикувани снимки на коловозните развития на някои български гари? Благодаря предварително!
Заповя'йте, колега! http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2788.0.html
-
Благодаря, много!
:)
-
Ето още: http://2007.railwaypassion.com/?cid=270
-
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=65 ;)
-
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=65 ;)
За другите гари не мога да кажа, но схемата на гара Враца е от преди построяването на новото сдание.
-
Колеги,да попитам колко беше дължината на Tillig/Sachsenmodelle No.74519 BDZ Optima Express?
А аз да попитам пък от къде могат да се намерят от тези вагони?!Много са готини :good: :good: :good:
-
Някой,някъде бе качил страхотни снимки или линк към такива с едни треви като истински!С някакво наелектризиране се правят и стоят изправени...!
-
Те ти видео направо как го правят:
http://www.youtube.com/watch?v=OYSAK1ezou4
А като за теб Тонка и как да си направим машинката за ръсене от мухобойка (в три серии)... вярвам в теб Тони... You can do it...
http://www.youtube.com/watch?v=EAEmcqc-yIc&feature=relmfu
Моята мухобойка я чакам към 10 януари да пристигне
-
Имаше една машинка за баластриране в бея някой ако може да даде линк :yes:
-
Виж това - http://www.ebay.com/itm/Easy-Perfect-Ballast-Spreader-HO-and-OO-Scales-/300409305695?pt=AU_Toys_Hobbies_Model_Railways&hash=item45f1ca3a5f
-
Някой,някъде бе качил страхотни снимки или линк към такива с едни треви като истински!С някакво наелектризиране се правят и стоят изправени...!
Зазо представи такъв модул на тазгодишната конференция!!!
Също си го направи от мухобойка за 3 лв.
Впрочем руснаци и поляци си го правят както от мухобойки,
така и от високоволтовите блокове на портативни кинескопни телевизори.
Последния хит е от шок палки за самоотбрана.
в противен случай си купуваш от фирмите Буш, Нох и т.н.
но най-евтиния е за 150 евро.
Разликата между различните фабрични и самоделни уреди за посъждане
на изкуствената трева е в броя на цедките с различна едрина, съответно могат да работят
с няколко вида дължини на влакната за тревите и разбира се изходното (високоволтово) напрежение.
Колкото е по-високо това напрежение, толкова по-удобно се работи с уреда,
защото така се определея височината от която се "посажда" тревата...
както и площа на "засаждане" преди да ти отмалее ръката.
;D ;D ;D
-
Имаше една машинка за баластриране в бея някой ако може да даде линк :yes:
Ето тук обсъждахме тези "машинки".
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,25.msg54361.html#msg54361
Вземи си я направо през сайта на комшията - ще ти е най-евтино и бързо...
макар да знам поне един моделист дето си сглоби такава за Н0 в рамките на 30 минути.
;D ;D ;D
-
Тонка,
Фирмените продукти са няколко, но за мен са безбожно скъпи:
Уреда на Фалер за около 100 евро:
(http://www.faller.de/xs_db/BILD_DB/1/180/www/750/180691_fg_01.jpg)
Този на Нох за около 130-150 евро:
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/27/27986_c.jpg)
Най-евтиния и лесен начин човек сам да си направи такъв е точно от електронна мухобийка. Най-слабия вариант е, но според мен дори и той върши работа:
(http://imgusr.tradekey.com/p-3469887-20091008112848/electric-fly-swatter.jpg)
Ето как изглежда моя за 6 лв. от Джъмбо (продават ги само лятото) и метална цедка за 60 стотинки:
(http://farm8.staticflickr.com/7031/6688540577_84b0d3edc2_b.jpg)
Нямам подходяща снимка от модула, на коята да се вижда добре резултата, пък и доста експериментирах и не навсякъде е идеално, но ето все пак една която горе долу дава представа.
(http://farm8.staticflickr.com/7033/6686690471_94d60376c7_b.jpg)
Трябва да се има предвид, че не всички треви стават за тия уреди, а само такива които подлежат на наелекризиране. Тях производителите си ги отбелязват, че са "Static grass".
-
Браво Зазо!
Много яко! :hi:
-
Зазе, избиваш рибата :good:
-
Тази трева от какъв материал е изработена?
-
Някой може ли да ми помогне да разбера това шаси от кой модел на Роко е?
(http://media.snimka.bg/9921/026096506-big.jpg?r=0)
-
Локомотива твой ли е ?
-
Локомотива твой ли е ?
Де да беше...някак си ми е трудно да заделя 800лв за него...имам такава коруба, ще правя една 44-та серия,имам поне месец работа по изпилването на корубата и оформянето на всички детайли, но искам през това време да намеря и пълнежа за нея.Чехите пишат в сайта си че ползват Роко, но не искат да ми кажат кой модел точно...единствения ми жокер е тази снимка :(
-
Може ли снимки на корубата? Иначе за 44-та серия тия талиги не те устройват...
-
Ако ще правиш българска 44/45, ще ти трябва нещо с къси талиги. Нашите са 2950 (2800мм за 43), немците ги правят, (интересно защо ли :on_the_quiet:) с по-дълги талиги.
Визуално това си личи много - на нашите колелата изглеждат групирани в двата края, на немците - изглеждат равномерно разпределени по дължина.
Най-близко за такова преправяне е BR141. Растоянието между външните колооси е 10500 срещу 10600 при 44 (в мащаб 1 мм разлика), междуосие на талигата 3200 срещу 2950 (под 3 мм разлика). Цялата дължина също е малко по-малка - 14270 при 141 слещу 15200 на 44, т.е. няма да трябва да го режеш, а ще имаш място за светлини и т.н. вътре в коша, пред талигите. Диаметъра на колелата също е приемлив.
Виж и ТУК (http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=1776&sid=56ac9a81e60796a4d3705d0b8dedf88f)как румънците си правят локомотиви с готови шасита.
-
еРът има някой прилики в механиката с швейцарския Re4/4 ,подчертавам някой.
(http://www.trainweb.org/re2/Plan_Re2_2.gif)
-
еРът има някой прилики в механиката с швейцарския Re4/4 ,подчертавам някой.
Това си е точно за 42 и 43. 1 мм разлика.
Ама като му гледам цената ...
-
Няма смисъл да се открива топлата вода. Пико правят 95% еднакви талиги с Р-овите:
(http://www.tee-usa.com/store/media/p51042.jpg)
(http://db103rheingold.main.jp/image_or/CD%20371%20015-9%28PIKO%29.jpg)
-
Няма смисъл да се открива топлата вода. Пико правят 95% еднакви талиги с Р-овите:
И 100% на Е499 на Пико.
(http://www.minotec.de/ebay/mikes-inn/PK/049.jpg)
(http://media.snimka.bg/9675/025604789-big.jpg?r=0)
-
Имат някой разлики в окачването. Талигата на E499 e същата като на 371/2 на Пико.
-
Тони 43 28 ми беше от любимите машини,ама що си и сложил реостатни кумини?
-
Тони 43 28 ми беше от любимите машини,ама що си и сложил реостатни кумини?
Това стана един хибрит...машината е 44 028,някога нямах представа за номерата и така си го измислих.Иначе коша , талигите и разцветката са си 44 серия.Не успях да сложа пантографи Пачи крак,държах да са от Е499,ама още нямам... :(
-
Напоследък срещам някакви релета по платките на DC задвижванията. Някой има ли някаква идея или е чел някъде за причините за това "нововъведение". Най-лошото е, че тези релета изключват захранването към модела, а така и не мога да намеря причината за това.
-
Дай малко повече инфо за въпросното устройство че аз поне не се сещам за нищо сходно. Снимай го въпросното задвижване или номерчето на релето (изписано обикновенно на горната му страна).
-
По миналата седмица го видях на триксова мотриса, сега го виждам на една роковска мотриса(даже са две релетата). За съжаление така са залепени, че не мога да проследя схемата на платката и не мога да схвана за чий са плеснати на тея платки. Знам че няма нищо случайно в техниката, ама в случая с последния модел при смяна на посоката на движение на мотора, някое от двете релета изщраква и прекъсва захранването между релсите и декодера. Такова чудо признавам ми е зе сефте. Лошото е че нямам никакво време за експерименти и проучвания.
Ето я и въпросната платка
(http://bluepowdermonkey.de/images/dso/ICN_18758.JPG)
След като релето превключи, и спре токоподаването към декодера, няма сила дето да промени ситуацията и модела умира. Чак като подам директно кабелите от централата на куплунга на декодера машината живва и тръгва, до момента на смяна на посоката. Декодера е ок и работи нормално, но с това прекъсване на захранването от към релето, направо ми къса нервите. Ще вървим към побългаряване май. :)
-
Според документацията на това реле се разбира че е "заключващо" което ще рече остава в последната позиция в която е било дори след прекъсване на захранването. Релето превключва чрез промяна в поляритета на контактите на соленоида, респективно при обръщане на посоката/поляритета при аналогово управление. До колкото разбирам идеята на великите мозъци е при аналогово каране да не се ползва електрониката и да се товари излишно и без друго функциите няма как да се управляват. Това реле шунтира цялата електроника при липса на цифров сигнал. Странно е обаче че работи и при цифрово както казваш ти. С каква централа го управляваш ? В каква ситуация спира токоподаването ? Да кажем модела върви напред в момента в който го спреш и обърнеш посоката от централата релето превключва, но след подаване на "газ" не потегля ?!
Но да си призная това е напълно ново и за мен, та перва ще се проучва защо го правят по този начин.
-
Слагаш първоначално модела на релсите и като го захраниш тръгва всичко нормално - увеличение, намаление, фарове всичко е наред. След това намаляваш и спираш. Моята централа позволява обръщане на посоката без тръгване и като резултат предни-задни светлини се сменят както си му е реда в спряло състояние. В момента обаче когато обърнеш посоката спрямо последното движение, и започнеш с регулатора да пускаш ток към мотора, се чува прещракването на релето и връзката между декодера и релсите прекъсва. Всички опити, модела да тръгне след този момент са без успешни. Интересното е, че като подам с кабелчетата ток направо на куплунга на декодера, и декодера и мотора и всичко останало по модела си тръгва нормално, след това като подам на релсите ток всичко си е наред, и така до следващата смяна на посоката.
Платката има джъмпери за допълнителни функции, и съм ги сетнал съгласно инструкцията, за работа с декодер. Уви не е това проблема и предназначението на тези релета.
-
Значи не са типични релета щом "помнят" последната си позиция и след прекъсване на захранването. По - скоро са нещо като езици на стрелки, един вид, само че вместо да превключват рамена, правят чрез пера някакви релейни зависимости и оттам би трябвало да се получава и проблемът след дигиталното превключване, но защо го прави само при липса на захранване към мотора - това за мене си остава загадка. Все пак не съм го виждал това на живо. Определено ме заинтригува, а и релейните схеми са ми интересни много повече от електрониката. Ще следя темата с интерес. :yes:
-
Поляризовани релета се наричат тези, които "запомнят" последната команда.
А в старата посока тръгва ли модела без помощ?
-
Поляризовани релета се наричат тези, които "запомнят" последната команда.
А в старата посока тръгва ли модела без помощ?
А си мислех, че няма реле, което да ме изненада....може ли да споделиш принципа на работа, нещо като това, което аз описах ли ли е? :unsure:
-
Реле с постоянен магнит, чиито поляритет се променя електрически от намотка.
Ефектът е точно като примера със стрелката или най-близък аналог са пиковските релета, но вместо две намотки има само една.
Краткотрайно (може и дълготрайно разбира се) подаване на напрежение към намотката привежда контактите в положение съответно на поляритета на захранването и те остават така докато не се подаде напрежение с обратна полярност.
-
Благодаря. Трябва все пак да изкопая отнякъде такова за да му направя "дисекция". :spiteful:
-
Мистерията е разгадана!!!! ;D.
То хората са казали, че утрото е по-мъдро от вечерта, ама ние все нали бързаме, бързаме....
Та резултата от умозаключението е следния:
При мотрисите има един проблем основно заради дължината им и особенно при тези които са с допълнителни прикачни вагони, при които дължината може да мине 2м. Та проблема е следния:при push-pull движение, ако токоснемането е от челния и задния вагон едновременно, стъпвайки на изолирани участъци(пред светофор примерно), ако челната секция(токоснемане) не е отделено от задната секция, то реакцията на влака на затворен семафор ще започне чак когато и задната секция попадне в изолирания участък. При 2м композиция обаче, се пита колко дълъг трябва да е изолирания участък за да спре композицията пред светофара, и ако по същото трасе се движи нормален товарен влак примерно с локомотива нечело, как и двато влака да спрат на приблизително еднакво разстояние пред светофора. Отговора е това, за което се чудих вчера. При потегляне в дадена посока въпросното реле превключва захранването от към челната секция по посока на движението, като така от раз се решава въпросния проблем. А при мене блокирането на движението е било тъй като аз ползвах само едната челна секция за пробване на декодера. Така при смяна на посоката, просто не е имало от къде да дойде захранващия ток ;D.
Много тъпо от моя страна, но пък от друга това стана причина да си дам отговора на въпроса за причините за вграждане на въпросните релета, който ме гложди от известно време.
Та така, да знаете и да имате в пред вид, за какво са въпросните релета, и да не ги запоявате на късо, въпреки че привидно нямат особен смисъл.
Както знаете, обаче, НЯМА НИЩО СЛУЧАЙНО В ТЕХНИКАТА!!!!! ;D
-
Ам може да ви се стори странен въпроса но помня че по NEM имаше няколко класа при изработването на локомотиви няко би ли ме светнал къде има превод не превод или не преведено на точно този раздел от правилника
-
Айде сега прочети това дето си го написал и ми кажи разбираш ли си собствената мисъл? А може би ти се губи връзката с главния мозУк?
-
Оф голяма съм заспа, рано сутрин. имам предвид, в книгата на Ю.Ботев, след раздела с чертежите на локомотиви и начина им на изработка.
има извадка, от правилника на NEM с съответните класове... те самоделки и тн тОва ме интересува
-
Трябват ми талиги като на този вагон.Някакви идеи къде мога да намеря?
http://www.flickr.com/photos/andre_eindhoven/3694081169/ (http://www.flickr.com/photos/andre_eindhoven/3694081169/)
-
Никой ли не знае къде мога да намеря само талиги?
-
1. Ами харесваш си едни талиги от каталозите на фирма Х или У.
2. Отиваш при Жоро или при Тихомир и си ги поръчваш. Може и да ги платиш.
3. Когато приситгнат - взимаш и си имаш.
-
То ако е така ок...ама ако ми кажеш в каталозите как са талиги на немски няма да имаш грешка
-
1. Ами харесваш си едни талиги от каталозите на фирма Х или У.
2. Отиваш при Жоро или при Тихомир и си ги поръчваш. Може и да ги платиш.
3. Когато приситгнат - взимаш и си имаш.
Мите може ли един въпрос - Да не си ядосан заради студеното време ::)? Петко си пиши тема -ти нещо недоволстваш-спам,мам не знам си кво.daddy-g задава въпрос -ти пак се надигаш като японско петле - "акъл" даваш.Админски права ли са ти дали,що ли ...? Айде ако можеш успокой малко топката.Млад си,буен си , като те дразнят големите тука-ритай топка ;D :hi:
-
Така и не ми помогна никой :( :( :( :(
-
Мисля че това е най близко до това което търсиш.
Bachmann Y25 Bogie 36-038 (http://www.bachmann.co.uk/image_box.php?image=images1/branchline/36-038.jpg&cat_no=36-038&info=0&width=650&height=488)
Ebay.co.uk - Bachmann Y25 Bogie 36-038 x2 (http://www.ebay.co.uk/itm/Bachmann-Y25-Bogies-x-2-36-038-/251018546880?pt=UK_Trains_Railway_Models&hash=item3a71df0ec0)
-
Това са талиги тип "Y" - повечето 4-осни товарни вагони от V-та и VI-та епоха са с такива. На немски трябва да търсиш "Drehgestelle nach Bauart Y".
-
Това са талиги тип "Y" - повечето 4-осни товарни вагони от V-та и VI-та епоха са с такива. На немски трябва да търсиш "Drehgestelle nach Bauart Y".
Много благодаря
-
1. Ами харесваш си едни талиги от каталозите на фирма Х или У.
2. Отиваш при Жоро или при Тихомир и си ги поръчваш. Може и да ги платиш.
3. Когато приситгнат - взимаш и си имаш.
Мите може ли един въпрос - Да не си ядосан заради студеното време ::)? Петко си пиши тема -ти нещо недоволстваш-спам,мам не знам си кво.daddy-g задава въпрос -ти пак се надигаш като японско петле - "акъл" даваш.Админски права ли са ти дали,що ли ...? Айде ако можеш успокой малко топката.Млад си,буен си , като те дразнят големите тука-ритай топка ;D :hi:
Как съм пропуснал досега - имало въпрос към мен: Не, не са ми дали админски права, що ли...
Това обаче не ме лишава от правото да изразявам отоншението си към определено поведение във форума. Вярно е, че на когото не му харесва нещо (в случая на мен) - може и да не чете. Но е вярно и това, че всеки, който пише в този форум, е приел и се е съгласил да спазва определени правила. Написани са тук: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,36.msg44.html#msg44
Те са направени не за да се следят от администрацията на форума, а за да се спазват от участниците.
Има достатъчно форуми на български с общи приказки, в които има темичка за жп моделизъм. Да ама тук е "Форум за железопътен моделизъм". И аз съм си избрал да участвам в него и заради заглавието, и заради правилата и начина на водене на форума.
Отговорих на г-на daddy_g точно така, както щях да направя (и както правя) аз: търса в каталога, поръчвам/плащам, получавам. Естествено че вложих определена ирония в отговора, ама не му разбрах точно въпроса - интересува се от магазините в България, от онлайн магазините или от ebay? Или се интересува от типа и видовете талиги за съвременни товарни вагони? (за което и аз благодаря на Krasi - страхотен линк ми подсказа: http://www.drehgestelle.de/6/y25_t.html). Или пък иска да си купи нещо (май има такъв раздел някъде). Пък и защо трябваше да се повтарят мнения в обща тема (не авторска)?
...dispatcher...
Това са моите разбирания за понятието "1.4 Да уважава другите потребители във форума". Вярно е че ц......е друго разбират по "уважение", ама аз нещо не съм навит.
-
В тази тема ...заради заглавието.
Колегата gzo разпитва някъде за отстояния от оси и височина на перони и рампи....
Ами с риск отново да натрапя своето мнение (и да не развалям темата на Венци - сетих се все пак къде пита... :blush2:)
му казвам това.
Чети бре момче (надявам се това де не те обижда :drinks:).
ето тук например:
http://www.miba.de/morop/ph01-v1.pdf
А ако не ти е ясно, ще трябва да изчакаш публикуването на българския му превод, който правя заедно с основните стандарти на MOROP.
Ако го публикувам ще си понеса последствията от "натрапването" на нечие виждане по този въпрос...
Те между впрочем също не са задължителни, макар да им казват "стандарти", а са допълнения за някой от NEM-нормите,
защото под всяко заглавие пише винаги и това:
"Planungshilfe" което преведено означава "в помощ на планирането".
Така че, не си натрапвам нито виждането, нито мненията, нито знанията - те хората са го описали!
-
Някой може ли да ми даде линка на сайта на нашия колега тук (и братовчед на Адриян)
а именно BDZ, че не си го е включил в профила на акаунта си тук???
Трябва ми за една справка с неговите архиви!
:)
-
ЗаповЕдай.
http://www.bulgariancollection.com/