RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: daddy_g в 12 Март 2013, 10:26:43

Титла: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: daddy_g в 12 Март 2013, 10:26:43
Колеги искам да ви представя първия вагон тип ЕАОС на БДЖ - баузац кит
Талигите и колоосите са на Лилипут, а вагона  е лазерно рязан от пластмаса.
Има още довършителни работи, на снимките може да видите резултата до момента:
(http://media.snimka.bg/s1/1823/029890484.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1823/029890487.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1823/029890488.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1823/029890489.jpg?r=0)

Титла: Re:Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: Vlado в 12 Март 2013, 13:19:18
Предвижда ли се в крайния си вид да бъде по-детайлен (дръжки, имитация на кранове, врати и пр.)?
Титла: Re:Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: daddy_g в 12 Март 2013, 13:31:05
Цитат на: Vlado link=topic=4217.msg87547#msg87547 date=1363087158
Предвижда ли се в крайния си вид да бъде по-детайлен (дръжки, имитация на кранове, врати и пр.)?

Да предвижда се, просто толкова успях да сглобя снощи
Титла: Re:Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 12 Март 2013, 13:31:36
А защо си няма врата ?
Титла: Re:Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: daddy_g в 12 Март 2013, 13:32:29
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4217.msg87549#msg87549 date=1363087896
А защо си няма врата ?

Защото  не съм я монтирал още  ;D
Титла: Re:Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 12 Март 2013, 14:11:01
Off-Topic:
Е айде де мързеле - от къде ще влизат мангалите да стоварват скрап... ааамаха!  ;D
Титла: Re:Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: Adrian в 12 Март 2013, 14:14:09
Off-Topic:
Ама и аз не разбирам защо Дедо ви Джи изобщо спи !! При толкова много задачи Богините да минат на заден план , иначе Краката ми Били ще получи инфаркт  :lol:
Титла: Re:Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: jopeto в 12 Март 2013, 14:21:47
Off-Topic:
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4217.msg87552#msg87552 date=1363090261
Е айде де мързеле - от къде ще влизат мангалите да стоварват скрап... ааамаха!  ;D
   Ще изгризът дъното и от там без никой да забележи ще го изкарат.   
Титла: Творчеството продължава
Публикувано от: stefanoff в 03 Септември 2013, 19:11:08
По желание на Слави, днес доразработих талигите или бленди за вагона.(http://www.picbg.net/u/70323/56702/724683.jpg).
Като за първи опит може да се каже че биват. Монтирах ги на донори - талиги от "Механовски"вагони.
(http://www.picbg.net/u/70323/56702/724684.jpg)
Но смятам евентуално всичко да се направи на чисто, без донорски истории.
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: Mixy в 03 Септември 2013, 21:44:23
За такъв малък размер изглеждат много добре  :good:
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: mitko0888 в 03 Септември 2013, 21:54:20
Блендите изглеждат добре.
Забележка: Обикновено в талигите за товарни вагони пружините са навити наляво или надясно, което означава че те са за различно колоосно натоварване. Тези като тирбушон са за 20 тона, а пък с обратната врътка - за 22.5 т. (например). Всичките трябва да са в една посока. 
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: daddy_g в 04 Септември 2013, 00:11:37
Замисъла за талигата е да е изцяло баузац.
Използват се месингови втулки за лагеруване на колоосите.
Идеята ми дойде след като видях моделите на Male Zeleznice (TT) в сайта mojett.cz.
Ето как изглежда модела на талигата в ТТ:
(http://www.mojett.cz/wp-content/2012/07/DSC_1758.jpg)
(http://www.mojett.cz/wp-content/2012/07/DSC_17591.jpg)
(http://www.mojett.cz/wp-content/2012/07/DSC_1760.jpg)
(http://www.mojett.cz/wp-content/2012/07/DSC_1761.jpg)
(http://www.mojett.cz/wp-content/2012/07/DSC_1763.jpg)
(http://www.mojett.cz/wp-content/2012/08/SDC10440.jpg)

Това позволява БДЖ вагони от типа ЕАОС, зърновозите, платформите Res да бъдат тотално разработени като баузац кит. На чертожната дъска в момента съм подхванал едни доста интересни вагони, а по точно хопер-дозаторите. Досега съм забелязал само една фирма да ги прави, руската Норкин моделс, но цената от 75 евро ми се вижда доста въпреки че е ецван от месинг. Сглобен е 225 евро.
В интерес на истината ми е любопитно мнението на останалите колеги относно този тип баузац китове (чешките модели също са от бирен картон и мукава) и изглеждат доста сполучливи и реалистични. Забелязал съм че повечето колеги си падат по стокови модели, нчкой от които обаче изглеждат малко дървено.Пак ще кажа че това е мое мнение по въпроса. Някой хора ми намекнаха да боядисвам с аерограф(съгласен съм покритието е доста по добро), но от друга страна пръскането със шпрея докарва един ефект който кара малко локомотива да изглежда като експлоатиран а не като току що излязъл от завода...има малко реализъм..малко се отклоних от темата за талигата, ако админите сметнат за необходимо нека преместят поста.Нека повече хора да си кажат мнението, все пак целта е да изкараме повече модели на БДЖ пък и на по ниски цени от западните.
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: pach в 04 Септември 2013, 09:24:40
Не ми стана ясно - показаната талига на снимките, нашенската за сглобяване ли е?
Горе на двете снимки е нашенската, а отдоле са чешките... :blush2:
(баузатц "говори" само на немскоговорящите).
 Ако това е вашата (със Стефанов) става много добре.
Каква ще е цената на един комплект за сглобяване в ТТ? (комплект - 2 талиги).
Дали ще е комплектована с колооси?
Месинговите втулки са идеалната предпоследна стъпка към "висшия" пилотаж в моделизма ни!
(последната стъпка е истински лагери)
Поздравления, много ми харесват!
 Дали имате намерение да разработите и от другия модел - "1XTa" или подобните и, масово все още ползван у нас?
(http://www.interlok.info/1XTaDrehgestell.JPG)(http://www.drehgestelle.de/2/pbg_ho_18_e1007_hhw.jpg)

ПП. Понеже и аз предпочитам боядисване с аерограф, може би трябва да предлагате модели за сглобяване и без боята.
Така всеки който пожелае ще може сам да "си осере" модела както си иска!!!  :haha: :pleasantry:
 :hi:

ПП2. От колко пласта е нашенската бленда и съответно дай дебелината в мм, моля?
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: stefanoff в 04 Септември 2013, 09:49:11
В момента дебелината и е около 4мм, 1 мм са "спирачните апарати", 1 мм е основната конструкция с пружините, 1 мм е "носача", и мм е капачката на лагерната кутия, НО, смярам да коригирам и да направя носача от 0,5мм и капачката на лагера 0,5 мм, така че сумарно, като не включвам спирачките, понеже те не са в конструкцията ще се получи 2мм + 1 мм спирачки. Пак споделям че това е доста предпремиерно представяне, направо си е копие нула и дефектите са безумно много , а и практиката показва че едва на 3-4 копие се отстраняват повечето от грешките, като прегаряне при гравиране и странни дупки тук и там. Относно другата талига, там е по-лесно и ще се получи доста по реалистична, понеже е с листови ресори, само да имам малко по-голям чертеж, междуосево разстояние и  диаметри на наличните колооси, е и да намеря малко време да ги начертая:)
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: daddy_g в 04 Септември 2013, 09:51:10
Някой ако има в момента Роко-вски товарен вагон да му измери дължината на осите много ще ми помогне
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: pach в 04 Септември 2013, 09:56:22
Стефанов по-тънките ще са и по-добре за общата визия и габарит на моделите!
(http://www.drehgestelle.de/2/977_2.gif)(http://www.drehgestelle.de/2/925.gif)
Това разбира се от сайта за талиги - http://www.drehgestelle.de/home.html

ПП. Разликата (визуалната) е минимална особено в размерите за нашите мащаби, така че само да си приличат, пак ще е много добре!
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 04 Септември 2013, 10:26:35
Цитат на: stefanoff link=topic=4217.msg90901#msg90901 date=1378277351
В момента дебелината и е около 4мм, 1 мм са "спирачните апарати", 1 мм е основната конструкция с пружините, 1 мм е "носача", и мм е капачката на лагерната кутия, НО, смярам да коригирам и да направя носача от 0,5мм и капачката на лагера 0,5 мм, така че сумарно, като не включвам спирачките, понеже те не са в конструкцията ще се получи 2мм + 1 мм спирачки. Пак споделям че това е доста предпремиерно представяне, направо си е копие нула и дефектите са безумно много , а и практиката показва че едва на 3-4 копие се отстраняват повечето от грешките, като прегаряне при гравиране и странни дупки тук и там. Относно другата талига, там е по-лесно и ще се получи доста по реалистична, понеже е с листови ресори, само да имам малко по-голям чертеж, междуосево разстояние и  диаметри на наличните колооси, е и да намеря малко време да ги начертая:)
Точно това щях да предложа - дебелината на буксовия капак да бъде намалена - тъй като в момента изглежда нереалистично голям. :)
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: pach в 04 Септември 2013, 10:37:07
Ето подробен чартеж на моделна талига но е за мащаб неизвестен щото не мога да намеря добро копие... :blush2:
(http://www.m-niggemann.com/modellbau_lok/Flachwagen01_plan1.gif)
(http://www.m-niggemann.com/modellbau_lok/Drehgestell-CAD-17.jpg)
От тук http://www.m-niggemann.com/modellbau_lok_Gueterwagen_2plan.htm
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: stefanoff в 04 Септември 2013, 10:53:02
Мерси за чертежите , очаквайте  включване  след празниците ;), че трябва да се обикаля родата (от където жената от там и родата) :)
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: stefanoff в 05 Септември 2013, 19:55:09
Отстранявайки забележките на колегите относно посоките на пружините и дразнещите дебелини на картона се получи второто копие. Стана доста по елегантно и фино.
(http://store.picbg.net/pubpic/8D/AE/2be349d9324e8dae.JPG)
Има още една две дреболийки , но копие три вече ще е перфектно.
Титла: Re: Вагон ЕАОС БДЖ - баузац кит мащаб НО
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 05 Септември 2013, 22:04:51
Много добре.  :)