RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: emilchaushev в 03 Април 2013, 09:17:46

Титла: Слагане на декодер на BR01 в ТТ (1:120)
Публикувано от: emilchaushev в 03 Април 2013, 09:17:46
Локомотив:        Tillig BR01
Декодер:           Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)- FLM-685402 с 80 mm кабел или FLM-685502 35 мм кабел
Digital формат:   DCC
Интерфейс:       Не
Фрезоване:       Не
Трудност:         Леко

Започвам преработката на този локомотив с малко респект. За начало един обстоен оглед показва някои недостатъци в проектирането му за преработка с декодер, но има лек за всяка болка...

Ето го нашия хубавец.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072408-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072409-big.jpg?r=0)

Като първа стъпка отварям тендера. Свалям платката а да я огледам хубаво. Като начало махаме посочените елементи. Прекъсвам пистата, захранваща задните светлини.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072407-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072410-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072418-big.jpg?r=0)


Особеност са светодиодите на задните светлини. Необходимо е всеки от тях да бъде завъртян на 180 градуса с разпояване от проводничето и пластината.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072411-big.jpg?r=0)

Запояваме декодера. На мястото на зелената жица, по- късно ще инсталирам бяла. това е само за проба. За целта е необходимо кабела, който идва от буксата между локомотива и тендера, да се припои наново, за да се отвори място за тази залена (бяла) жичка точно в този отвор. Към тази жица ще запоя белия проводник за декодера за предната светлина на локомотива. Жълтия проводник директно го запоявам за резистора, за да не правя допълнителна площадка.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072415-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072384-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072385-big.jpg?r=0)

Слагам лепенка изолираща от двете страни на декодера и сгъваме кабелите.

Сега отиваме към преработката на локомотива. Първоначалната ми идея беше да използвам именно тоководещия куплунг, но след малко проби се отказах, защото не е надежден. Особеността на локомотива е, че има токоснемане само от водещата талига. При отваряне на димната камера се изважда крушката с два чифта жици- единия от водещата талига, другия от куплунга от тендера.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072392-big.jpg?r=0)

Разпоявам жиците, като от тук имаме два пътя. Единия е да оставим крушката. Другия е да инсталираме светодиод.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072396-big.jpg?r=0)


Ако оставяме крушката, както съм направил аз, изолираме проводниците от куплунга и единия от талигата. Промушваме белия кабел от тендера през целия котел и запояваме на единия полюс, а на другия оставяме единия кабел от талигата.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072386-big.jpg?r=0)

Ако искаме светодиод си резвам едно диодче от лента. За (- ) запоявам резистор 1,5КОм/0,5W ( 1W е по добре) и белия кабел (на снимката е син) за него, а за (+) запояваме кабела от талигата (червен). Махам лепенката от лентата и залепям за основата на захранващата пластина на крушката.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072399-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072404-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072406-big.jpg?r=0)

И нашия хубавец е готов.
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072387-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072389-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1914/030072388-big.jpg?r=0)