RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Boris 2-12-4 в 16 Май 2013, 10:17:22

Титла: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Май 2013, 10:17:22
Колеги!
Буквално прехвърлям увода на тази тема от блога си.

ДА СПАСИМ ТОЗИ ЛОКОМОТИВ!!!

ТОВА Е ЛОКОМОТИВ СЕРИЯ 47.31 ПОСТРОЕН 1925 ОТ ФАБРИКАТА  CESKOMORAVKA KOLBEN.

Беше обявен от Музейния съвет към Министерския съвет за запазване и реставриране.

Състоянието на локомотива е ужасно. Ако някой се качва да внимава, да не пропадне или това за което се държи, да не се откъсне!!!

С голям късмет и помощ успях да го заснема до вълнолома на пристанище Варна в района на самото пристанище.Пазят го различни фирми и организации. Пристанището де. Там има митница и акцизни стоки и военно поделение и.и.и.

МОЛЯ НЕ СЕ ОПИТВАЙТЕ ДА ВЛИЗАТЕ И ДА ТЪРСИТЕ ВРЪЗКИ ЗА ДА ГО ВИДИТЕ. ТОВА САМО ЩЕ ОЗЛОБИ ОХРАНАТА...

Достьпът да там е забранен. ЗАБРАНЕНЕНО Е И ПРАВЕНЕТО НА СНИМКИ. Аз го получих по някакъв си начин. Това не е важно. Важното е локомотива да бъде спасен.

Хубавото е, че понеже се намира в охраняема зона, е под постоянно видео наблюдение.

Тази зона не е под юрисдикцията на БДЖ. Даже и големи шефове от БДЖ не могат да се движат спокойно там.

Какво още се знае:

1.Локомотивът до сега е стоял халето на БДЖ в гара Варна.

2.Има цели три версии за този локомотив, които чух от високопоставени люде. Версиите си противоречат, може истината да е съвсем друга. Разбира се, че не мога да цитирам източниците си. Пиша това което съм чул.

Питайте търсете.

2.1.Локомотивът е там за да бъде атракция на разхождащите се по вълнолома.  Много опасно, защото там морето влияе много зле, желязото се разяжда , а самият локомотив е пред разпад, няма и помен за консервиране..Морето е на метри......

2.2.Искат да го подготвят за водене за възстановяване. Това би било разбира се най-добре. Но тогава защо ще го държат там, където БДЖ няма достъп?!? Да пътува самостоятелно, макар и теглен - надали ще издържи до София... Поне така си мисля....Без да съм специалист.

2.3.Искат да го нарежат... Това без коментар.

Моля не се занимавайте с конспиративни теории. Да сеем да на корена ряпа, "Какво би станало ако....."

 

Направил съм вчера, 15.05.2013 около 140 снимки , част от които са детайлни. Те са много големи 21 169 КБ. всяка снимка!!!. Сега ще ги обработвам, за да може да се качат в нета.

За този локомотив имам доста информация. Още преди 20 години имам цветни диапозитиви професионални 6х6 и 6х4,5. Лошото, е че нямам достъп до скенер за толкова големи диапозитиви и ленти... И някакви данни от чешките колеги. Даже в Чехия нямат такъв локомотив запазен. Поне така ми казаха колегите. Сега някъде може да са открили подобен. Но това не е важно.

ВАЖНОТО Е ДА ЗАПАЗИМ ТОЗИ ЛОКОМОТИВ!!!

Сега личните обръщения:
1.Всеки би могъл да помогне...
2.Моля хората, които винаги са показвали последователност и са предвидими, за съдействие, като Тано,Зазо,Васко,Владо,Владо 1, Бест Риппер, Стойко, Любо от Пловдив...(пропуснаните да не се сърдят...)
3.Гервасий и Смайла, чиито камбанарии, по техни думи, са доста високи...
4.Обидените, които отдавна не пишат или съвсем не по същество...(с право и без право, да преглътнем този път, щото освен готината тема на Лиро за Благодарноста, можем да изтипосаме и не по-малко истинната за Неблагодарността и Непризнанието...., и аз доста преглъщам, част от него е : височайши кръгове да ми викат зад гърба, "оня лудия от Варна..." давам пример със себе си , защото ми е неудобно да човъркам други наранени хора...)
Братя Обидени, ако можете помогнете.....
5.Митко 0888, който е тотално анонимен, но показва завидни знания и умения...
6.Всички други, които съм изпуснал в по-горните точки....

Не е важно КОЙ КОЛКО Е ДОПРИНЕСЪЛ ЗА СПАСЯВАНЕТО НА ЛОКОМОТИВА.
ВАЖНОТО Е ДА ГО СПАСИМ!!!
ЩЕ НАПИША ТОВА И ВЪВ ЛОКФОРУМА.
ЩЕ КАЧВАМ ПОСТЕПЕННО СНИМКИ И НА БЛОГА СИ .
Но моля за търпение. Снимките са във формат RАW и доста са бавни и трудни за преформатиране и обработка. Едната , както писах вече е с големина 21 169 КБ.

МОЛЯ АДМИНИТЕ ДА ЗАКАЧАТ ТАЗИ ТЕМА ОТГОРЕ, ПОНЕ ЗА ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ!!!

За сега в блога ми има само 6 качени снимки.
Другите ще следват, пак там.


http://rocklokomotive.blogspot.com/
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Май 2013, 10:41:07
Не виждам как ще стане особено в сегашното време. Те не искат да отделят пари за димогарни тръби на 16.01 или за възстановяване на 36.10 - камо ли пък за 47.31. Пък и ти сам каза, че е седял в депо Варна, явно има причина да бъде преместен там и надали ще се върне обратно в депото.


П.П. формата е RAW, а не ROW.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Vlado в 16 Май 2013, 10:59:32
Аз по-скоро бих искал да разбера до колко е застрашен локомотива, защото от написаното по-горе не разбрах много - това всичкото предположения ли са, кое е истината, кое не. Например, може да е предвидено да бъде подготвен за стационарен екпонат, както е 47-цата в София.  Все пак нека не забравяме, че това са маневрени локомотиви и за атракционни пътувания надали ще се ползват, най-вече зарди ограничените си тракционни възможности. Тъй че нека разберем повече и тогава да решим дали, и какво да се прави!
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Май 2013, 11:03:23
Нали за това го пиша .....
Знам тези три версии, които се самоизключват, от високопоставени люде. Дали една от тях е истина, нямам си понятие и затова се обръщам към всички...

P.S. RAW го поправих... :swoon:

P.P.S. Навремето чехите искаха да го купят. Нашите отказаха. Искали да го правят музеен.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Vlado в 16 Май 2013, 11:10:32
Оки, разбрах! Ще направя каквото мога!
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Май 2013, 11:36:23
Според мен цялата тази кауза е обречена. Първо - не става ясно каква е целта - да се запази локомотива в някое хале и да чака по-добро бъдеще - или да бъде възстановен ?
 Второ - в момента БДЖ Товарни превози се продава, БДЖ пътнически превози е пред фалит, Холдинг БДЖ не им пука за нищо.
 Към момента има локомотиви в далеч по-завидно и добро състояние за които също не се отделят пари - такива като 15 215, 16.01, 36.10, 26.26, 613.76, 14.25, 48.04 и т.н.т - тоест трябва да се обърне внимание първо за тяхното възстановяване - с което 47-мата серия е далеч в бъдещето (ако вообще има такова).
 Ако се претендира за възстановяване като стационарен експонат - веднага ще кажат, че такъв има на гара София и няма смисъл от втори.
 Тоест - за да се иска нещо трябва да се знае какво точно се иска - а в случая не виждам някакво целенасочено искане, а просто приказки - а на такива неща от БДЖ няма да обърнат внимание (те в момента на нищо няма да обърнат внимание за жалост).

 И не ме разбирайте погрешно - искам да бъде запазен всеки един парен локомотив - въпроса е да се наредят приоритетите - а според мен приоритетни са локомотивите, които реално могат да бъдат възстановени (изброени по-горе).
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: emilchaushev в 16 Май 2013, 12:16:52
Борка,

Благодаря ти за споделеното, но си мисля, че трябва още не малко.

За да се спасява нещо наистина трябва да се знае целта- дали ще е стационарен или задвижен. Второ - може ли да се даде повече информация, с какво е ценен този локомотив- има ли исторически факти покрай него, които да послужат за обосновка?

Ако се "откупи" по какъв начин ще се случи- по цени за старо желязо ли и колко би струвал...? И след това идва трудното- къде ще се съхранява, кой ще го стопанисва, кой ще го реставрира... все пак не сме в добрата стара Англия, където всеки клуб си има локомотив и изоставена второстепенна линия , по която да си го експлоатира.

Финансовата част трябва да е ясна преди да се пристъпи към всички тези стъпки. Защото ако ще се набутват едни пари за да доръждясва локомотива смисъла се губи, а за да се работи по него ще е необходима добра организация и още по- добро финансиране.

Бих подкрепил кауза, ако имаме отговори на всички тези въпроси.

Нека някой колега ако знае повече за историята на този симпатяга да я сподели
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Vlado в 16 Май 2013, 13:05:34
История няма! Просто този локомотив е един от късметлиите, определени за музейни и затова досега е оцелял.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: turboto в 16 Май 2013, 14:19:25
В случая слагате каруцата пред коня. Изчакайте да поразмине тупордията около изборите да се види накъде ще задуха вятъра и ще се раздвижим. Нещата ги виждам така:

1. Документ за собственост към момента на локомотива.
2. Намерения на собственика какво смята да го прави.

Едва след това има смисъл да се изприказват купища възможни варианти.  До тогава всичко описано по-горе е чиста загуба на време и гледачески способности.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Май 2013, 14:29:37
Подкрепям турбото. Вообще не е ясно локомотива дали е на БДЖ или не.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: zazo в 16 Май 2013, 15:07:02
47-ма серия е съставена от 4 подсерии. Първата 47.01-03 (най-старата досавени 1897-98) от тях за музеен е бил обявен 47.03, но е унищожен. От втората подсерия 47.04-08 е запазен 47.05, всички знаем къде е. Третата подсерия 47.09-18 е много подобна на предишната, от нея доколкото знам няма запазен екземпляр. От четвъртата най-многобройна подсерия 47.19-38 две машини са били обявени за музейни 47.31 и 47.33, втория е бастисан, останал е само 47.31. За разлика от предишните, произведени в Германия последните са произведени в Чехия и са по-различни от предишните 2 доставки, която са много близки до немската серия 89.6. Та с това е интересна машината.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: divo_ivo в 16 Май 2013, 16:03:46
Привет. Локомотив 47-31 беше подготвен да стои като стационарен такъв пред административната сграда на локомотивно депо Варна.Още стои там подготвеното звено за позиционирането му, то така и те се осъществи това. Разбрах че пристанище Варна е изискало от БДЖ да позиционира на коловоз негова собственост, подвижен ЖП състав и вагони с музейна стойност за да не го демонтира. Така се стига до предоставяне на локомотива и вагона от страна на БДЖ на пристанище Варна. Предполагам и да го стопанисва с цел опазване като музеен експонат и си остава собственост на БДЖ.   
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Май 2013, 16:13:24
Ами идеята им е добра. Според мен единственото което може да се направи е да се нанесе добра антикорозионна защита и да се боядисат качествено локомотива и вагона.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Best Ripper в 16 Май 2013, 17:09:50
Според мен работата е отървана отдавна... По описанието на Борката локомотивът вече е минал разумната граница на корозия и възможност да се възстанови. Съгласете се, че ако трябва да се подменят 90% от частите и железата, то има ли смисъл да се ремонтира такава развалина? Май ще е по-добре да се направи нов. Дори всичко да се реши преди това, заслужава ли си да се прави нещо, което вече е изпуснато? Особено при сегашното положение в БДЖ, държава, финанси и пр.
За другите моменти няма защо да повтарям, предишните колеги са казали всеки по нещо, което и аз бих добавил.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Май 2013, 17:16:32
Аз не виждам нищо по-различно от това което си беше и в депо Варна локомотива. Хич не изглежда зле.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Vlado в 16 Май 2013, 17:30:44
До колкото си спомням в депото беше на закрито, тъй че не е баш същото като сега...

п.п. Сетих се, че някъде го имаше сниман. Ето го:

(http://www.railfriends.org/site-photogalery/va/47-31.jpg)
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 16 Май 2013, 17:45:48
Като кача,снимките, дано да е скоро, ще видите състоянието...

Ако другата седмица успея да го докарам да долетя до столицата за Отворените врати, ще донеса и качествени черно- бели негативи, цветни диапозитиви и филми от преди 20 и повече години за този локомотив, който си стоеше добре на постамента и беше поддържан от началник гарата Тошо Граматиков. &bgflag
За чий, го свалиха?!? Локомотива де....
Приготвайте големите филмови скенери 6х6. Лентите само ще ги донеса за сканиране. Няма да ги оставям. Преял съм на обещания за "отговорно" пазане...

Идването ми не зависи от мен, а от ятаците. Дали ще са в София...

Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: turboto в 16 Май 2013, 21:40:28
Така... : :dirol: както казах и по-горе, по-леко с импровизациите и не слагайте каруцата пред коня. Разговарях днес с председателя на борда на директорите на порт Варана. Понеже го познавам не от вчера бях сигурен че има нещо общо. Той е фен на железницата (меко казано и винаги е драскал да се случват положителни неща свързани с нея). Локомотива е там за да не бъде изваден въпросния коловоз който общината драска да разкара и както той се изрази железницата в исторически план винаги е била свързана със пристанището. В най-лошия случай локомотива ще бъде с антикорозионна защита и боя. Другата седмица ако успея ще се видя и с него за да поговорим по-подробно какво можем още да направим за него и колко ще струва. Има заделени средства вече за него така че спокойно със страстите.

 &bgflag
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: gzo в 17 Май 2013, 11:00:01
Само на мене ли ми се губи логиката  :unsure:
С какво онази линия е толкова важна, че трябва задължително да стои нещо за постоянно върху нея за да се запази от премахване ? Явно не е необходимоста, а по-скоро да се запази нещо от историята на порта (като старите, изгнили халки за привързване на корабите в миналото). Греша ли ? Не можах обаче да разбера каква е обвързаността в триъгълника: Община-Пристанище-БДЖ. Едната институция се мъчи да опази собствената си ЖП линия от друга институция и за целта се обръща към 3-та институция да си даде музейния състав, предвиден за съвсем друго място ? Може ли общината въобще да се меси зад оградата на порта за една линия ? От друга страна, ако там се обособи музеен участък, как ще стане обект на посещения, като е зад оградата ?
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: turboto в 17 Май 2013, 14:18:44
Търсиш някакво логично обяснение. Ако все още живееш в БГ трябва отдавна да си разбрал че тук логика няма - като гледам скоро няма и да има.

Цитат
Едната институция се мъчи да опази собствената си ЖП линия от друга институция
- не виждам нищо нелогично тук. Честа практика една институция да си противоречи на друга и да имат "задни" мисли едни спрямо други. Примери - бол.

Цитат
3-та институция да си даде музейния състав, предвиден за съвсем друго място
3-тата въпросна институция тия които отговарят за въпросното "мавзолейно" дело - са не за уво а ми за директен разстрел. Иди огледай предвиденото "друго място" и побратимите му и ще си отговориш и на този въпрос.

Цитат
Може ли общината въобще да се меси зад оградата на порта за една линия ? От друга страна, ако там се обособи музеен участък, как ще стане обект на посещения, като е зад оградата ?
В тази държава няма невъзможни неща - стига да познаваш правилните хора и да ги убедиш колко голяма полза ще имат от теб!

Имайте малко търпение, да успея да се видя с човека (все пак е станал татко миналата седмица) и ще ви снабдя с повече подробности.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 17 Май 2013, 18:08:44
Качих на блога си още около 140 детайлни снимки.
Цитирам буквално що съм писал там:
"Качвам тези детайлни снимки.Около 140 са. Поне още толкова цветни диапозитива на този локомотив , но в много по-здрав , поддържан вид на 47.31, имам от около преди 20 години. Допълнително и черно бели негативи....Само дето голям фотоскенер нямам (още). Чертежи има в Чехословашко... Ха да видим, ще има смелчага да го прави на модел...

Es sind hier ca 140 Deteilaufnahmen. Zusätzlich habe ich auch so viel Farbdias 6x6 vor ca 20 Jahren zurück. Damals war die Lok viel mehr gepflegt... Auch viele schwarzweiße Negativen nenne ich mein eigen . Ein Fotoscanner für 6x6 Negative habe ich noch nicht... Zeichnungen sind in der Tschechei zu finden. Mal sehen, ob einer wagt  ein Modell zu bauen...  "

http://rocklokomotive.blogspot.com/
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: turboto в 27 Май 2013, 13:24:48
Не успях да се видя с човека, заради всички тупордии покрай съставянето на новия кабинет, но препредавам дословно думите му: "... вие най-добре знаете какво му е състоянието, излезте с предложение и аз ще го подкрепя. Каквото е нужно ще го направим!..." Като преди да получа този отговор, попитах за финансовата рамка.

В четвъртък сутринта съм в дирекцията (ако не ми мине котка път) :) Тогава ще има и още новини.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: gzo в 27 Май 2013, 19:09:54
Абе  :scratch_ones_head: този товек да не би да е Данаил Папазов - от денс новия министър на транспорта ?
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: piko1 в 31 Май 2013, 05:00:47
имам снимка те подобни снимки в един от албумите си от края на 68-ма в Англия интересното е че много от локомотивите за който говорите са били реално оставени на произвола на съдбата на открито на открити коловози ограбвани 20-30 години до средата на 80-те това което искам да кажа е че корозията която а виждам по 47.31 е поносима те локомотивчето си подлежи на реставрация да ще е малко трудоемка задача но не и невъзможна а относно не помня вече на кой на думите за атракционните пътувания
английските 0-4-0 който се водят маневрени се ползват за атракционни пътувания и са били в далеч по окаяно състояние но хората за 5 години планини повдигат да не мислите че по чужбина всичко се случва еи така от нищо то като са стартирали такива инициативи те тия неща са логични ама хората са ги започнали преди 30 тина и повече години и вместо да се учим от тях трябва на 100% да ги игнорираме това че няма къде да се кара е просто поредното оправдание  и прът в колелата има ли желание винаги се намира начин тук в форума има доста rivets counters както ги наричат по на запад точно тези хора са основателите на тия групи от ентусиасти които реставрират по чуждо подвижен състав и те са били моделисти ама са си направили сметката че що нали да си дават парите за HO Spure 1 и тн като на цената на няколко такива може да си купи 1:1 старо желязо и тн и тн



vati Борис  мерси за изчерпателния walkaround за пръв път да видя някои които наистина знае какво значи термина а не просто безцелно снима наляво надясно  :good:
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: turboto в 03 Юни 2013, 13:12:55
Малко новини от четвъртък. Обсъдена беше възможността, парите които ще бъдат дадени за 47-цата да се пренасочат към 36.10 и евентуалното и пребазиране в района на Варна, като се търси схемата всички да са доволни. А в последствие 47.31 да се възстанови за стационарен експонат (като до тогава се прибере обратно в депо Варна или в Го, където ще се ремонтират).

това е за момента
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Vlado в 03 Юни 2013, 13:23:52
За 36.10:
Отказаха ли се вече от възстановяване в депо София? То, разбира се, важното е да видим в движение 36.10, но с това лангъркане между депата си е чисто безумие - само преди една година някъде я докараха от депо Варна, сега пак наобратно - те на това му викам аз глупотевица. Но все пак ако това ще е цената, за да я възстановят - нека е!
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 03 Юни 2013, 18:10:40
За 36.10:
 Моментното състояние на БДЖ е такова, че нови локомотиви не се предвиждат за възстановяне. Към момента 16.01 - която е възстановен локомотив чака димогарни тръби - за, които пари няма и тя също е извън експлоатация. След няколко години ще изтече и котелната проба на 01.23 - което също може да я изведе от експлоатация.
 Абсолютно безумие е да ходи 36.10 във Варна - там нито имат персонала, нито възможностите да я възстановят - такова възстановяване може да се извърши в Сф или Го - но към момента по-належащо е запазването на вече възстановените машини в експлоатация.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: pach в 04 Юни 2013, 08:41:28
Тази машина преди да я докарат в София не беше ли именно във Варна на съхранение?
Вярно че я докараха, за да я възстановяват, но тогава май БДЖ-05 беше по-евтиния и удобен вариант.
Иначе изключая лангъркането напред-назад, има логика да я оправят във Варна.
Все пак транспортния министър е тамошен кадър (бившия шеф на пристанище Варна) и
е съвсем логично да се опита да я върне там. Колкото до персонал, не е сигурно дали нямат,
щото май никой не им е дал шанса да го правят. Имат ли някакъв парен локомотив възстановен във Варна?
Може пък и това да им е шанс да покажат, че могат! А и макар минимални средства да се отделят за това,
явно ще се дадат в този регион от където е "тръгнал" министъра. Това си е логически точно и ...по български!!!
Дано наистина да стане нещо добро и да имаме още един (много красив) парен локомотив, особено в светлината
на изтичащите срокове за които говори кракомобила!
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Vlado в 04 Юни 2013, 10:41:02
1. Машината я докараха именно от депо Варна преди време.

2. Между възстановяването на петицата и 36-та мисля няма нищо общо или поне не е било въпрос на избор. По-скоро 36-та серия трябваше да е следващият възстановен локомотив, но драстичната промяна в ситуацията за БДЖ сторнира това намерение.

2. Нямат възстановен парен локомотив в депо Варна или поне аз не зная да имат такъв. Не съм сигурен само навремето, във връзка с честването на някаква годишнина, свързана с БДЖ или по-скоро с линията Русе-Варна, когато палят 36.10 за атракционно от Русе до Варна, кой е извършил подготовката, та може и депо Варна да са били...

4. Важното е наистина в крайна сметка машината да бъде възстановена и пусната под пара. Всичко останало са подробности... ;)

п.п. Ето снимка на 36.10 от споменатото в т. 2 пътуване. В railwaymodeling в описанието на снимката пише: "Юбилейното пътуване на 5 декември 1991 година по случай 125-годишнината на линията Русе-Варна - пр. Fr. KRUPP"


(http://www.railwaymodeling.com/photogallery/steam/bdz36.00/loc36.10a.JPG)
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: turboto в 04 Юни 2013, 12:42:31
за сега 16.01 има вариант да се смени с 16.27 ако не се лъжа беше номера.
Именно защото БДЖ няма пари ще направим всичко възможно да убедим порт Варна да се пренасочат парите към 36.10. +сът е че и двете ръководства освен мен са в прекрасни приятелски (лични) отношения. Остава да стискаме палци.

Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=4299.msg89554#msg89554 date=1370272240
...... Абсолютно безумие е да ходи 36.10 във Варна - там нито имат персонала, нито възможностите да я възстановят - такова възстановяване може да се извърши в Сф или Го - но към момента по-належащо е запазването на вече възстановените машини в експлоатация.

Там ще се експлоатира а не ремонтира :) Ремонта се обсъжда да е в Го.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 04 Юни 2013, 18:05:37
За експлоатирането няма нищо лошо да е във Ва. Но за възстановяване е безумие да се прави - при положение, че в депата Го и Сф вече имат опит с това - това не е някаква игра, че да трябва да се доказва този или онзи - просто работата трябва да се свърши качествено.
А 16.01 няма какво да се сменя - просто трябва да се купят нови димогарни тръби.
Титла: Re: ЖАР!ЖАР! ДА СПАСИМ ПАРНИЯ 47.31!!! ЖАР!ЖАР!
Публикувано от: Vlado в 04 Юни 2013, 20:17:32
А дали последните мнения не трябва вече да се преместят в темата за 36.10...

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2928.0.html