RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: zazo в 19 Май 2013, 11:27:04
-
Мисля, че подобна тема липсва във форума. Затова ви предлагам тук да оформим нещо като списък с модели на товарни вагони, които са или успешно могат да бъдат преправени в такива с българска администрация. Лично аз не се чувствам достатъччно подготвен по въпроса затова се надявам други хора да вземат активно участие.
-
Здравейте от мен.На последък не влизам често.Днес обаче намерих време и с радост открих тази тема открита от Зазо.БДЖ товарни ли обаче е точното или български като цяло.Нали все пак вече има и други - Булмаркет никак не са лоши.Цистерните им повече ми харесват.
Аз лично имам освен от новите хладилни МК-4 и едни старички пиковски двуосни товарни.За моя изненада преди близо година попаднах на един такъв.Понеже от детство имах вече един от сет(предполагам добре познат на не малко от вас) реших да взема още един.За моя голяма изненада и радост най вече се оказа че новопридобития е различен.Разликата освен като номер вагон се оказа и във вида на надписите.Оказаха се релефни и доста приятни на изглед.Ще приложа снимки по нататък.За още по-голяма моя изненада преди повече от половин година се оказах горд собстваник и на още един от тези БДЖ двуосните от стария сет.С него ме зарадва пък Ванката\Тазчо\ от Пазарджик.Едва ли подозираше колко щастлив ме направи.Благодаря Ванка.
Все още издирвам МК-4 БДЖ от старото производство.Все някой ден ще се зарадвам и с такъв.
Извинете ме.Май стана нещо като разказ :blush2:
-
Аз модели на български вагони имам само преправяни.
Хладилните МК4 на Шихт от старото производство лично според мен с няколко графита тук там върху големите немски надписи стават за БДЖ.
ЕАОС-и имам 2: единия е прототипа от 3D принтера - подарък ми е от Иво; другия е баузац кит, с Митко го правихме на лазера и ще е прототипа за серийните модели.
Друга планирана разработка на БДЖ вагон са хопер-дозаторите. Руската фирма Норкин моделс ги прави, но 225 евро за сглобен вагон...не мерси.
Циментовозите и те чакат ред, като рамата и силозите ще са отливки, внос от Чехия.
Решил съм да пробвам и зърновозите да ги направя, но едно по едно.
Вече за БДЖ означенията по баузац вагоните сме обсъждали със Зазо варианта за декали, но проблема е да намериме принтер.
-
Абе, ogiegp, защо се извиняваш брат?!?
Много добре си го казал!!! Общо взето общността само чака някой нещо да и налее, без да се помръдва...А Ти си правиш труда...
Понеже отдавна не следя НО и ТТ, ще споделя доста стари неща...
Още от средата на шестдесетте години Пико произвежда модел с надписи на БДЖ. Този модел всички го знаят, но най-вече с надписи на ДР. Това е най-разпространеният покрит вагон от края на 20те години до края на 50те.
В България ,този модел го имаше и като самостоятелен и като част от вагонен набор.
ПИКО Каталожен номер от 1968/69 - 5260/5/23 описание Tonnendachwagen. Без да е буквален превода - Товарен покрит вагон с ПОЛУОБЪЛ ПОКРИВ.
В по-късния каталог, който се продаваше и в България вагонът е същият, но е смемена номерацията. 5/6446/050 - Modell gedeckten Güterwagen der DR Bauart G 04. Цена в България 1.80 лв. в средата и края на 80-те... Дължина с буферите. 105 мм. Както вече е писано в този форум, през шестдесетте години, този вагон беше с два винта отдолу и можеше лесно да се разглоби. По-късно с цел намаляне на производствените разходи винтовете са заменени с затапващи продължения на отливката. Вече доста по-трудно се разглобява. Макар и на толкова години, този вагон продължава да е мноооого добър... Сега сигурно има и с шахта?!? Това да кажат другите Хаджиии.( Дааа, така се викаше на занимаващите си с НО още от шестдесетте..... :drinks:)
Малко история на истинския вагон :
В ГДР, откъдето идва този модел, се води G 04, с възможни добавки h,r,m,s.
Номера 115 7000-116 4999 u 117 8000-117 8999. Това късна епоха 3. От 1964 има модернизация, която се изразява в оборудването с ламаринен покрив и ролкови лагери.
ВАЖНО!!!В ГДР не са правили разлика между покрит товарен вагон с ДЪГОВ покрив и такъв с ПОЛУОБЪЛ. Всички тук са G 04. При ДРГ(DRG) и ДБ(DB), е съвсем
различно. Там всяка жаба си знае гьола....
Продължавам ГДР (DR). Разликата в обемите е около 7 м³, височината на полуоблия е 2780мм , на дъговия 2250.
От къде тръгва всичко?!?
ДРГ -
Първа година на производство - 1927
Последна година в експлоатация при ДБ 1977
при ДР около 1989
Дължина с буферите без/със спирачна кабина/ 9100/9800мм
Междуосие 4500/4500
Товарна дължина 7720
Товарна ширина 2740
Товарна площ 21,2 m²
Товарен обем 45m³
Полезен товар 15 т
Товароспособност 17,5 т
Тара 11 400/12 300 кг
само с проводи 10 400 кг
Максимална скорост с плъзгащи се лагери 65 км/час
Спирачка Кунце-Кнор товарна
Брой/дължина на ресорите 11/1100мм
Дължина на буферите 650 мм
Диаметър на буферните чинии?? 370 мм
Обозначение DRG - Gr Kassel/color], DB 1953 - 1962 : Gr(h)Gr(h) 150 000-154 99,наличност 1958-2 200, 1962 - 1882, DB 1963- 1969 Gklm 193Gklm 193 , наличност 802 през 1969.
За ДР писах вече горе.
В България през епоха 2 и 3 са се водили Покрити товарни вагони за разни стоки серия F. Били са с номера 21902 - 22 001 и 22 002-22101 , като през 1935 година сме внесли по сто вагона от фабриките Ringoffer - Smichow u Simmering - Wien.
Сега не мога да изкопая повече сведения за този вагон при БДЖ, със сигурност ги имам като данни до към началото/средата на 50те години, както и плана за променяне на номерацията им през 1943 година. Въпрос на време, желание и още куп още неща...
Малко за изработката на вагоните. Те са от така наречената Austauschbauart - Взаимозаменяема вагонна серия ,която сменя през Епоха 2 при ДРГ Verbandsbauart - Съюзна вагонна серия, която пък датира от 1909.
По технически данни , двата вида, които имат и огромно разпространие и у нас, доста си приличат, НОООООООООО конструктивно има мнооооого разлики...
Първата, която е забeлежима от далече, споменах по-горе - това са покривите.
Следват: спирачната кабина вече е върху рамата, има усилващи диагонални стоманени профили до вратата, вратите са захванати за горната водеща релса и "висят" на нея,(при по-стария вид горната релса е само водеща, което понякога е спомагало за заклинването и), профилите на челните стени са така захванати и направени, че поемат съпротивлението в посока на движението, от тук - по-здрави са.
Още от завода са с спирачки, Кунце-Кнор товарни...
Е, имам и чертежи и за БДЖ и за Германия през различните епохи,но.... чели сте ми изявленията за тези неща.
Пиша тази статУя от уважение към Никола/ЗАЗО/, щото продължава да се бори с вятърни мелници... :hi: :hi: :hi:
Не знам защо се получи всичко в червено, но да го преработвам нямам време.
Нямам и време, да го подредя, както аз си знам. Затова звучи доста южняшко, с данни и много други неща, но не е прегледно...
Сори, както казват анадолците, ама трябва да превеждам, за да си изкарам надника...
П.П. Имам и данни, за други модели на вагони с надписи на БДЖ, но там отиваме в сферата на мистериите и я оставям за друг път...
П.П.П. Вече писах, че повечето товарни вагони, които са били и сега са в БДЖ, ги има като модели. Трябва само да се сменят надписите и да им се издири, вече го има, номерацията. Дали някой ще се захване с това не знам.
&bgflag
bg&flag
:drinks: :give_rose: :clapping:
-
Ogiegp, може ли да помоля за снимки на въпросните двуосни вагони. Колко и странно да е, макар че знам за тоя модел никога не съм го виждал на живо, а че има две расновидности изобщо не знаех. Спомням си че имаше обява за продажба на подобен вагон, малко след като се бях регистрирал във форума, но цената тогава ми се видя невероятна сравнена с тази на същите, но с адмистрация DR. Инак за всякакви български става въпрос не само БДЖ.
Боре, за ето такъв вагон ли става дума? Този е обявен като DR ep. III Bauart Gr
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/2/178782_b.jpg)
Честно казано очаквах малко по-активно участие. Ще гледам следващите дни да пусна модели, за които предполагам, че могат да минат за БДЖ (с товарните никакъв ме няма). Но хайде и някой друг, не се срамувайте.
-
Да Зазо, същият е, без спирачна будка обаче. Ако се заснеме до него един с дъгов покрив, веднага ще се онагледят разликите описани от мен по-горе. Това е типичен основен покрит товарен вагон от средата на епоха 2.
-
Хладилен МК4 на Шихт:
(http://www.modelleisenbahn.com/p/sh/124236.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404372.jpg?r=0)
Платформен 4-осен тип Res - Roco:
(https://az95169.vo.msecnd.net/images/roco/large/L66761.jpg)
Хопер дозатор - Норкин моделс:
(http://media.snimka.bg/s1/2139/030522208.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/2139/030522209.jpg?r=0)
Циментовоз тип Raj - Брамос:
(http://www.bramos.eu/vagon.jpg)
4-осен тип Fals - Марклин:
(http://www.bwphotoagentur.de/bahn/pic/Y002-46247_b.jpg)
(http://www.bwphotoagentur.de/bahn/pic/Y002-46247_c.jpg)
2-осна цистерна II епоха - Sachsenmodelle:
(http://media.snimka.bg/s1/2139/030522219.jpg?r=0)
(http://cdn01.trixum.de/upload2/5200/5005/1/1b577b5479f538192f797aa05960d2821.jpg)
(http://cdn01.trixum.de/upload2/5200/5005/1/16801c1238200a22009b51719888d96ca.jpg)
Засега се сещам само за тези. Ако намеря още нещо подходящо ще допълвам
-
Връщам се малко на въпросният двуосен вагон. Той е в каталога от 1956 година, само че не с БДЖ. Бългаскатя версия я има в каталога от 1961 година, т.е. появява се някъде 1956 - 1960. Моделът е МЕ 127-05. Буквите са релефни. Цена - 5.90 DM (за тези, които не знаят и не помнят - 1 лев беше около 3 марки). Номерът е 41506. Снимка от интернет:
(http://picbg.net/u/62092/53596/708421.jpg)
В следващите години моделът е с номер 5/127-05 (1967, 69). В каталога от 1970 г. е с каталожен номер 5260/5/23. Вж. по-рано писаното от Boris.
През 1978 вече е с номер 5/6446/050. Тук със сигурност номерът на вагона е 44 332. Буквите естествено са напечатан (не релефни). В този вариант го има и в каталога за 1990. Снимката е от интернет:
(http://picbg.net/u/62092/53596/708422.png)
В "новото производство" на Пико (след 1990) няма информация дали вагонът съществува. Със сигурност в пълния каталог от 2005 го няма.
Не ми е известен вариант със спирачна кабина или платформа (при тях дължината на вагончето е малко по-голяма).
Информацията до тук е от каталозите на производителя.
В сайта с българските модели (http://www.bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/bdz-bulgarian_state_railways.htm) ги има и двата варианта в разни нюанси на оцветяването.
Една колекция на пиковски вагончета има тук (https://picasaweb.google.com/103212517069309568772/ModellvasTKocsikTeher#) Там е отразено и нашето вагонче. (https://picasaweb.google.com/103212517069309568772/ModellvasTKocsikTeher#5227754891975152130)
Вагоните тип DDR G04 се споменават в MIBA 1993г., бр. 2 и 3.
-
http://www.bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/bdz-bulgarian_state_railways.htm
-
Български вагончета в началото на 70-те години. Двата вида покриви. С и без спирачки. Обърнете внимание на отдушниците - отново двата вида (симетрични и несиметрични, "сгрешени" и "правилни"). Дълга база при високия покрив.
За съжаление качеството е това. Дори и да намеря негатива в кашоните едва ли ще се вижда нещо повече след толкова години.
(http://picbg.net/u/62092/56542/722484.jpg)
-
Разширената база мисля, че е тип "Bremen".
В Н0 - например на "Roco"
(http://bild8.qimage.de/roco-gueterwagen-epoche-foto-bild-59491508.jpg) (http://bild8.qimage.de/roco-gueterwagen-epoche-foto-bild-59491508.jpg)
Или този на "Roco":
(http://www.altesblechspielzeug-online.de/ebaybilder/00769/100_7961.jpg) (http://www.altesblechspielzeug-online.de/ebaybilder/00769/100_7961.jpg)
В ТТ - например на "Hädl Manufaktur":
(http://www.modellbahnshop.com/images/product_images/info_images/132046.jpg) (http://www.modellbahnshop.com/images/product_images/info_images/132046.jpg)
В N - може би този на "Brawa":
(http://www.brawa.de/uploads/tx_userinhaltsseite/67200-Gedeckter-Gueterwagen-Gmhs-Bremen-DRG.png) (http://www.brawa.de/uploads/tx_userinhaltsseite/67200-Gedeckter-Gueterwagen-Gmhs-Bremen-DRG.png)
...но все пак трябва да се направят на български ;)
-
И двата не отговарят на тез иот снимката. По ниският, произвеждан от Роко и други подобни, е с отдушници, които не са разположени както на ГДР-ските и Пиковските. Съответно тези на Пико се твърди че са грешни, ама те са си точно каквито трябва. На по-високият пък въпросните отдушници на снимката са несиметрични, каквито аз си мислех че у нас няма.
-
Мите тези стават ли за "онзи" от твойта снимка?
Май само едно нещо (п-образно) напреко на врата липсва... :scratch_ones_head:
Brawa 48829 Gedeckter Güterwagen "OPPELN" DR Ep. III (...аз от де съм ги измислил в горния пост ...бремен :haha:)
(http://i.ebayimg.com/t/Brawa-48829-Gedeckter-Gueterwagen-OPPELN-DR-Ep-III-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/v7wAAOSwLVZVgYkB/$_10.JPG)
(http://picbg.net/u/62092/56542/722484.jpg)
Brawa 48830 Gedeckter Güterwagen OPPELN DR Ep. IV
(http://i.ebayimg.com/t/Brawa-48830-Gedeckter-Gueterwagen-OPPELN-DR-Ep-IV-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/VCEAAOSw-vlVgYf7/$_10.JPG)
Brawa 48825 Gedeckter Güterwagen OPPELN DR Ep. II
(http://i.ebayimg.com/t/Brawa-48825-Gedeckter-Gueterwagen-OPPELN-DR-Ep-II-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/QQoAAOSwjVVVgYl5/$_10.JPG)
-
Може и да е същия - Oppeln. Нямам архива на Борис, до 1936 май не сме имали такъв вагон, за по-ново време не знам от какви видове са.
Сега виждам че моделът на брава е доста далече от истината. А пък като му знам и парите ... Не броя нитове и не меря милиметри (по-точно след като ги премеря +- 5% разлики ги приемам за нормално), но на Gs вагона (с база 6000) визуално много добре се вижда че най-дясната колонка с дъски е по-широка от най-лявата, съответно двете вертикални колонки завършват на съвсем различно място на колоосите - лявата е точно срещу буксата а дясната е навътре. Тази "несиметрия" е очевъдна и на снимките, и на чертежите на този вагон. А пък в модела на Брава е очевадно симетричен.
Имали сме сигурно 50 вида G вагони (по нашему F), ако не и повече. Едва ли има останали три - четири живи, както и снимки на още толкова. Ако търсиш модел без да имаш снимка на оригинала е доста безмислено.
-
На мене ми се чини, че асиметрията е само поради ъгъла на снимката. Но ако и на чертеж е така, вече ще е друго.
-
На мене ми се чини, че асиметрията е само поради ъгъла на снимката. Но ако и на чертеж е така, вече ще е друго.
Не знам ... Втилясвам се разбира се. Нямам хубава снимка в профил на този вагон, има на такъв с друг покрив. Но това чертежче е от доста години, сканиран чертеж от 1950:
(http://picbg.net/u/62092/59438/804938.jpg)
-
Наскоро станах горд собственик на няколко уникални вагона, които ще ви представя с няколко снимки
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718475.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718251.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718252.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718250.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718249.jpg?r=0)
Вагоните са изработени почти изцяло от нулата , ръчно с много голям професионализъм , с уникална детайлност и видно с много любов и желание ...
.. ето и няколко снимки в подкрепа на горе написаното:
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718221.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718217.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718244.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718246.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718247.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718233.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718226.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718219.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718230.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718235.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718236.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718228.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718234.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718237.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718240.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718241.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/4737/035718238.jpg?r=0)
повече снимки от процеса на създаването им има на https://www.facebook.com/pages/RailTune/745190065515621?fref=ts
а видео има на https://www.facebook.com/groups/106710543703/10153436994773704/?notif_t=group_activity
Благодарности на МАЙСТОРИТЕ и дано още дълго ни радват с подобни хубости :hi:
-
Не знам ... Втилясвам се разбира се. Нямам хубава снимка в профил на този вагон, има на такъв с друг покрив. Но това чертежче е от доста години, сканиран чертеж от 1950:
(http://picbg.net/u/62092/59438/804938.jpg)
Само дето за разлика от чертежа, този има и площадка за ръчната спирачка...
Единствения случай в който намерих асиметричен като на чертежа ти.
Нашият имал ли е спирачна будка от към стрелочника?
(http://www.vvm-museumsbahn.de/fz/C3/C331OPLN/040904-100_0030-w600m.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/59438/804938.jpg)
отдушниците не са проблем...
-
Не ти разбрах въпроса много, ама ето ти чертеж на вагона с и без спирачна будка.
(http://picbg.net/u/62092/59438/805650.jpg)
-
Много е просто - единственият асиметрично разположен кош спрямо рамата,
който намерих в мрежата е едни DR-ски стар вагон който имва спирачна...площадка.(снимката по-горе)
Та питах нашият вагон от снимката ти, дали е имал спирачна будка (щото ние площадки нямаме май)
от към страната на войника, който явно прави маневрата (стрелочник-грешно... маневрист-вярно).
Тоест въпроса ми е, дали този вагон на снимката е бил като горния от чертежа? Имал ли е спирачна будка?
Щото ако не е, значи самият вагон може би си е напълно симетричен, а илюзията идва от ракурса на снимката!
(http://picbg.net/u/62092/56542/722484.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/59438/805650.jpg)
И благодаря за чертежа!
-
Tака и така сме на тема товарни G (по DRG) и F(по БДЖ) вагони,
да кача два хубави чертежа.
По молба на двама съфорумци от тук:
(http://picbg.net/u/16413/50901/805744.jpg)
(http://picbg.net/u/16413/50901/805742.png)
Па хайде със здраве да ги ползвате...
;D ;D ;D
-
Имали ли сме такъв E вагон тук , ако - дайте снимка ;
(http://media.snimka.bg/s1/5702/037647594.jpg?r=0)
-
Ми мисля, че да ! Виждал съм го май, на снимки в темата за снимки на български подвижен състав в разни товарни композиции след локомотиви. Принципно, тоя вагон е масов в ГДР-то, сигурно го е имало и тук.
-
Трябва ми снимка.табели.номера
-
Ето ти снимка от Бургас през 1965, зад локомотива.
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=502.0;attach=114035;image)
-
Това е първият български произведен товарен вагон
някъде около 1953г. когато завода в Дряново вече носи
името "Андрей Жданов".
Може би някой има чертежа му?
(http://vz-intercom.bg/wp-content/uploads/2016/07/7-e1469104504112.jpg)
Впрочем по същото време освен пътнически вагони
бившата фабрика "Здравина" произвежда не само товарни,
но и първите български хладилни вагони!
(http://vz-intercom.bg/wp-content/uploads/2016/07/2-e1469089436571.jpg)
На този поне вече имаме моделът му в ТТ. Е не точно, но въпрос на сръчност.
На мойте бих им добавил още един надпис когато имам повече време.
Ето още малко от производството на завода в миналото
(http://vz-intercom.bg/wp-content/uploads/2016/07/13-e1469104350841.jpg)
(http://vz-intercom.bg/wp-content/uploads/2016/07/6-e1469089408942.jpg)
Тук впрочем е интересно че въпреки вече ново закупената
машина за огъване на алуминиеви профили, прозорците са правоъгълни ...
(http://vz-intercom.bg/wp-content/uploads/2016/07/8-e1469104380856.jpg)
Тук са произведени над 2400 нови пътнически вагони от различни серии – купейни, безкупейни, спални, ресторанти, бюфети, салони и др. За първи път в България заводът е усвоил производство на покрити товарни вагони с предварително напрегната метална конструкция, от които е произвел над 2300 вагона.
Според записаното в архивите там са се произвеждали
и тези модели вагони:
- 20 март 1949 г. е завършен първият в България четириосен пътнически вагон. Ръководител на бригадата е инж. Любомир Коларов, а конструктор Борис Кирски.
- през 1953г е произведен втория изцяло български пътнически
вагон. Тежък 45 тона, дълъг 22,20 м, с 10 купета, 88 места, две тоалетни, парно отопление, автоматични спирачки и възможност да развива скорост до 80 км/ч.
- Две години по-късно (1955) са произведени първите хладилни вагони в България.
- Скоро след това започва и производство на пътнически четириосен вагон ВКАЖ-57, съвместно с Локомотивно вагонен завод „Васил Коларов“ – Русе. Те са с по 10 осемместни купета, парно отопление и са първите български второкласни вагони с мека тапицерия.
- XIX Мострен панаир в Пловдив през 1960г. дряновският вагонен завод е награден със Сребърен медал за нов пътнически и хладилен вагон. Две години по-късно, на XX Мострен панаир в Пловдив дряновският вагонен завод е награден със Златен медал за 80-местния луксозен пътнически вагон.
- 30 юни 1968 г. – от завода излизат първите четири второкласни пътнически вагони В467 – този модел се превръща в най-масово произвеждания в страната.
- 1986-1994 г. – производство на пътнически вагони В84. Във връзка с неговото изработване са са усвоени нови технологии и конструкции. Закупени са две английски хидравлични машини – една за огъване на ребрата /шприглите/ на коша на вагона и друга за огъване на алуминиевите профили за детайлите на прозорците.
...и така. Търся снимки и чертежи евентуално.
Някои имам, но не са достатъчни...
-
Има няколко неточности в статията. Вагонът, произведен през 1949 всъщност е реконструкция-използвани са рама и талиги от друг вагон, а в Дряново е построен само нов кош. Такива реконструкции фабриката извършва още от 1928 година. Вторият, построен изцяло в България пътнически вагон през 1953, както пише в статията, е първото серийно производство- вагон Ждановка. Първите 10 броя са с 11 купета и дължина 23 500 мм, а следващите 40 броя са с 10 купета и описанието от статията. От снимките най-ценна е тази на вагон 24683 (доколкото виждам) представител на безкупейната серия от 330 броя, строени от 1965 до 1968 година. Тези вагони са първото наистина съвременно производство на завод Андрей Жданов.
-
Паце, ако знаеш колко търсих такава снимка.
http://vz-intercom.bg/wp-content/uploads/2016/07/13-e1469104350841.jpg
-
(http://prikachi.com/images/883/9002883i.jpg)
(http://prikachi.com/images/882/9002882Z.jpg)
Нещо доста старичко.Неизвестна година,но съдейки по това,че е без спирачна система вероятно 1890-1930г.
От години искам да се добера до него да го огледам и ето случи се.
-
Къде се намира това? На гара Ямбол има подобен вагон.