RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! => Представете се | Introduce yourself => Темата е започната от: martinis в 23 Октомври 2013, 11:41:48
-
Казвам се Мартин, на 40 години съм, понастоящем живея със семейството си в Благоевград.
Научих за този форум и клуб от форума на Дайкаст клуба, където се подвизавам с класически и спортни модели предимно в 1:43 мащаб. :)
Регистрирах се наскоро и непрекъснато чета... Страхотно е да има откуде да почерпиш изчерпателна информация, особено ако си пълен лаик и новобранец, какъвто сум и аз. :yes: ;D
Подобно на всички вас и аз имах своето електрическо влакче в детството си... Един сет на Пико, само че по-нов, в ТТ мащаб от дизелов локомотив с 2 пътнически вагона и малка товарна композиция... Това беше някъде през далечните 83-85г. За жалост тогава дядо ми почина и нямах възможността да науча всичко което той знаеше за железопътния транспорт в България. Да, той беше железничар, работел е целия си живот като инженер по строителството на железопътната мрежа в страната. Именно той тогава ме запали, а и бях любимия му внук, носещ и името му. :yes: Та това беше началото при мен...
След дългогодишно тотално затишие и отсъствие от хобито... ето ме сега тук, сред вас. Не помня нито кога, куде и как съм затрил първите си влакчета в ТТ, нито кога, как и откъде имам няколко релси и останки от товарни вагони в НО мащаба.
Пристъвпам малко плахо... тук, защото попадам и пропадам все повече в една необятна и дълбока материя (поне за мен), тъй като не съм инженер, нито разбирам много от токове, напрежения и съпротивления, още по-малко пък от строителство и архитектура :yes: :) :blush2: ... Ноооо, така или иначе съм тук, щом след толкова години още ме държи магията на влаковете...
Другите ми хобита са фотографията и дайкаст количките, където очевидно ще навляза и в 1:87 мащаба... :yes:
Поне научих и разбрах засега епохите и администрациите в железниците Ха-ха.... И мащабите.
За сега смятам да събирам подвижен състав от всички епохи, изключително и само в НО... Отскоро имам вече първият си локомотив и няколко вагона. За администрация съм се спрял на френската по чисто практични от моя гледна точка мотиви - Имам приятели във Франция, често пребивавам там, работех няколко години и се оправям чудесно с манталитета и езика на франсетата :yes: и, разбира се дъщеричката ми е родена там. :give_rose:
За макет ще ме питате... :) Ами ще правя, разбира се... нооо още е много рано, идея даже нямам, освен че трябва да е нещо френско... А и място нямам... освен малкото мазе... но... всичко с времето си...
Стана много дълго представяне, туй мойто...
Излишно е да казвам, колко ми е приятно да съм тук, сред себеподобни... и колко много ще разчитам на вас за в бъдеще... ;)
Та така - Здравейте!!!
-
Добре дошъл сред нас :drinks: :drinks: :drinks:
-
Здравей и от мен! И добре дошъл! Какво да ти пожелая... Чети, чети, чети и всичко ще дойде на мястото си - мерак, макет, модели и пр. Още веднъж добре дошъл! :good:
-
Добре дошъл и тук! :buba:
-
Добре дошъл в по-доброто място, ЖП моделизма!
-
Добре дошъл и от мен и много приятни мигове с новото-старо хоби ти желая ;)
-
Здравей и от мен. Пожелавам ти да осъществиш идеите и мечтите си, макар и с френски жп модели. :hi:
-
Добре дошъл!
-
Добре дошъл! &bgflag :hi: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Здравей Мартин и добре дошъл. С теб сме си писали във форума за колички на тема ж.п.моделизъм.
Пожелавам ти приятни моменти тук.
-
Добре дошъл! ;D &bgflag
-
Здрасти Марти,добре дошъл.Интересно ще ни е да видим и колекция с преобладаващо френски привкус. :yes: :yes: :yes: Предполагам ,че никой няма нищо против френски работи,пък били те и моделчета дори :blush2: :lol: :haha: Шега разбира се :hi:
Чети,гледай и се забавлявай :) :) :)
-
Мерси :hi:
Аз лично гледам модели има бол ... ;D от френската администрация... и разнообразие също, а както казах от немски не отбирам нищо, докато с френския съм на ти, и не на последно място френски влакове почти няма много много в България... или греша? Ако има и други фенове на френската железница, моля да не се скатават.
По натам с течение на времето ще преведа и някои интересни статийки и факти от френски...
Искам да ви попитам относно макета... Понеже за размерът съм силно ограничен и максимумът който мога да си позволя е 300-330см. х 120-125см. Задължително условие е да бъде на модули с възможност за надграждане и разширение. В същото време бих искал да се съобразя доколкото мога с задължителните минимални изисквания по стандарта. Първият ми конкретен въпрос е има ли изискване за еднаквост на размерите на отделните модули и ако да какво е то? Примерно на мен би ми се искало този размер да го направя от 3 модула от по метър на метър... Става ли или не?
-
Здрасти !
Хубаво да направиш модули , които да са съвместими с други и така да се събират заедно на по бира хахахх !
КЖМБ имат клубно трасе , но е хубаво да се заинтересуваш от стандарта му , че ужким модулите им са стандартни , пък не са
-
Добре дошъл и от мен.
Ако просто искаш да си направиш макета разглобяем на модули, имаш пълна свобода на действие, правиш го както искаш.
Ако искаш да направиш някой и друг модул, който да носиш по сбирки и да се закача към модули на други хора или клубове, трябва да се съобразиш със стандарта на останалите участници.
В ТТ нещата изглеждат горе-долу наред. Имаме си два клуба и тая събота и неделя в Пловдив се надявам да се види, че влакът ще върви и по "виртуалните" и по "реалните" модули. (Това с реалните и виртуалните е шегичка дето е модерна напоследък, не й обръщай много внимание).
В H0 нещата са по-зле. Реално погледнато има клубен макет на КЖМБ, който се разделя на модули, но е сравнително затворена система. Не, че връзването на други модули към него е невъзможно, но тоя филм съм го играл и мога да кажа че не е добра идея.
Доколкото разбирам за Н0 в момента тече някакво преосмисляне на нещата и най-вероятно цялата модулна идея ще бъде "рестартирана".
-
Добре дошъл и от мен.
Ако просто искаш да си направиш макета разглобяем на модули, имаш пълна свобода на действие, правиш го както искаш.
Ако искаш да направиш някой и друг модул, който да носиш по сбирки и да се закача към модули на други хора или клубове, трябва да се съобразиш със стандарта на останалите участници.
В ТТ нещата изглеждат горе-долу наред. Имаме си два клуба и тая събота и неделя в Пловдив се надявам да се види, че влакът ще върви и по "виртуалните" и по "реалните" модули. (Това с реалните и виртуалните е шегичка дето е модерна напоследък, не й обръщай много внимание).
В H0 нещата са по-зле. Реално погледнато има клубен макет на КЖМБ, който се разделя на модули, но е сравнително затворена система. Не, че връзването на други модули към него е невъзможно, но тоя филм съм го играл и мога да кажа че не е добра идея.
Доколкото разбирам за Н0 в момента тече някакво преосмисляне на нещата и най-вероятно цялата модулна идея ще бъде "рестартирана".
Привет,
ами именно това имам впредвид и аз - дали ще нося модулите да ги скачвам с други, в този или друг клуб без значение засега. Искам просто да се запозная и да се съобразя с единен стандарт за интерфейс ако има такъв валиден в цяла Европа - още по-добре... Един ден защо пък да не го свързвам някъде? Може и да го покажа пред публика, знае ли човек... :) Затова по-добре да се съобразя сега с нормите, отколкото да се преправям (ако може де) когато се наложи...
Нооо, нека първо ми се избистри концепцията...
:drinks:
Апропо, май май няма други фенове френската железница... :blink: ами дали ще се намери някой "градски" поне от Благоевград или региона... да си бъбрим за влакове и на живо..? :yahoo:
-
Апропо, май май няма други фенове френската железница... :blink: ами дали ще се намери
Има един много голям фен на френската железница.Казва се Жорж с ник - eurostar.Голям фен е на TGV.Прави и голям макет на гарата в Авиньон.Моделира в N - 1:160.За съжаление много рядко влиза във форума - зает е.
-
Аз също имах интерес към франсетата, особено дизеловите им локомотиви, но понеже основния ми интерес е към българските неща, всички "апендикси" бяха изрязани, човек не може да насмогне на всичките си интереси.
За мен модулите и домашнияt макет са 2 много различни неща. Модулите не са вариант за каране вкъщи и няма как да заменят макета бил той стационарен или разглобяем.
Поздрави
(http://i90.servimg.com/u/f90/11/00/28/43/dscf0140.jpg)
-
Аз също имах интерес към франсетата, особено дизеловите им локомотиви, но понеже основния ми интерес е към българските неща, всички "апендикси" бяха изрязани, човек не може да насмогне на всичките си интереси.
За мен модулите и домашнияt макет са 2 много различни неща. Модулите не са вариант за каране вкъщи и няма как да заменят макета бил той стационарен или разглобяем.
Поздрави
(http://i90.servimg.com/u/f90/11/00/28/43/dscf0140.jpg)
Мдааам, точно тези циньо-бели дизелчета са ми влезли под кожата :)
Мисълта ми е дали има някакви стандарти с които трябва да се съобрази човек ако иска примерно да покаже именно домашния си макет на международна изложба, срещи и официални прояви...
-
Здравей и добре дошъл в хобито! Радвам се, че се появи един ценител на френските железници. Аз имам няколко забежки в тази посока, но само електровози. Ако има с нещо да се гордее SNCF, то е именно в електрическата тяга. Като любопитен факт да добавим, че инженерите от Шкода правят първите си електрически локомотиви и въвеждат новата за времето си система 25 кV променлив ток в сътрудничество с френските си колеги. "Проходилката" им е с нашата 41-ва серия. Така че по потекло нашите "шкодилаци" са франкофони.
-
Здравей!
Радвам се ,че ще има почитател на SNCF .Те са колкото чаровни толкова и грозни,колкото бързи толкова и раздрънкани :haha: .Вобще захващаш се с нещо към което и аз преди време за малко да залитна.Подкрепям мнението в предният пост!Силата им идва с пантографната тяга.Ето един много харесван "победител" без който колекцията ти няма да е истински френска.
http://petitrain.com/BB9004.htm
За жалост много от бижутата на SNCF се намират трудно.
Успех в начинанието :hi:
-
Добре дошъл и от мен и много приятни мигове с хобито! :hi:
Ще е интересно да научим и видим нещо и от френските железници. :yes:
-
Здравей!
Радвам се ,че ще има почитател на SNCF .Те са колкото чаровни толкова и грозни,колкото бързи толкова и раздрънкани :haha: .Вобще захващаш се с нещо към което и аз преди време за малко да залитна.Подкрепям мнението в предният пост!Силата им идва с пантографната тяга.Ето един много харесван "победител" без който колекцията ти няма да е истински френска.
http://petitrain.com/BB9004.htm
За жалост много от бижутата на SNCF се намират трудно.
Успех в начинанието :hi:
Никога не е късно... да залитнеш, :yes:
Прав си за пантографната им сила... а и са красиви, макар и по своему... Бижутата се намират трудно, но пък затова са бижута, а не еднодневки, пък и аз не бързам, възнамерявам да посветя всичкото си време извън семейството си на тях... :give_heart:
В дълбок размисъл съм обаче за макета... Какво, кое, как и колко... Сред основните ми въпросителни е какъв мотив да избера. Дали да е някоя реална гара с депо например или просто едно типично френско трасе, нямащо за цел да пресъздава точно реалноста, а просто да показва атмосферата и чара на френската железница. Второто мисля засега да бъде. Поради няколко причини: Първо лично мое мнение е, че е по-трудно да уловиш и пресъздадеш атмосферата, магията и настроението от една епоха и администрация, като цяло, защото трябва да се наблегне на най-типичните и автентични елементи, а в това аз лично откривам голямо предизвикателство. От другата страна стои задачата да си набележа един основен обект - реално съществуваща гара, не много голяма и в същото време достатъчно атрактивна и автентична, съчетаваща в голяма степен типични за френските железници елементи в себе си. :yes:
Засега мога само да кажа, че макетът ще е 3м. дълуг и 1,30м. широк. Това е площа с която ще разполагам. Ще трябва да е на модули, мисля 3 модула с размери 1м. х 1,30м.
Ще се равдам да споделите вие какво мислите дотук?
-
Ако все още не си започнал и натрупал голяма колекция, аз на твое място сериозно бих се замислил за мащаб N за домашния макет. В случай че си склонен да жертваш детайлността за сметка на по-смислен макет на по-малка площ, разбира се.
-
Не е до натрупване на състав... при мен. Аз принципно не съм вманиачен в детайлността. За мен е по важно един модел да е правилно пресъздаден, да има излъчване и чар... затова и основно си пазарувам по-стари неща, втора употреба :) Лично предпочитам модел на Жуеф отпреди 20 години за 100лв. отколкото същият модел само че на Трикс или Флайшман за 350лв. отпреди една година.
Относно N мащаба... Ами , просто ми е прекалеееееноооооооо дребен... неестествено някак си дребен ми е. Имал съм в детските години влак в ТТ и сега, твърдо съм в НО мащаба и в френската администрация като тематика.
:drinks:
-
Не е до натрупване на състав... при мен. Аз принципно не съм вманиачен в детайлността. За мен е по важно един модел да е правилно пресъздаден, да има излъчване и чар... затова и основно си пазарувам по-стари неща, втора употреба :) Лично предпочитам модел на Жуеф отпреди 20 години за 100лв. отколкото същият модел само че на Трикс или Флайшман за 350лв. отпреди една година.
"На вкус и цвет........."
И аз до скоро така си мислех, като "скачах" на всичко старо, що мърда из гуглето ;) Но с течение на времето обърнах(за няма и 1г) палачинката, та може и да размислиш някой ден......Разликата в изработка и движението е оттук до кафенето кристал ;D
Но пък знае ли човек......."На вкус и цвет........."
-
Аз нямам притеснения от първоначално натрупване... :)дори ще ми е в известен смисъл полезно, да имам "материал" за упражнения по "майсторене" и "сръчкоделие" :yahoo:. Мисля, че неминуемо всяка колекция започва с "евтини" и "детски" модели... Това не ме притеснява... Определно ще стигна и до Флайшман, Брава и Трикс, защо не и до по-високи цели?!? :)
Впрочем последните Жуефи ако се загледа човек по-нищо не отстъпват на Роко и Флайшман, нито по цена, нито по качество. Е, винаги ще се намери някой детайл изпуснат при едните и сложен от другите :)...