RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby => Темата е започната от: rumensoft в 23 Януари 2014, 11:35:57
-
Интересна история + снимки.
(http://tn.new.fishki.net/26/upload/post/201401/22/1239449/058e2a2ef9c228ec7b160f05ec20c9c3.jpg)
ЛИНК (http://fishki.net/1239449-mertvaja-doroga-prizrak-tragicheskaja-istorija-stroitelstva.html)
П.С, Който знае Руски, може да направи кратко резюме, че гугъл много ме обърква ;D но има доста интересни снимки на изоставени локомотиви, сякаш времето е спряло.
-
Много интересно...не знаех че е имало опити за Трансполярна железопътна магистрала подобно на ТрансСибирката.
Както и че немския северен флот начело с "Адмирал Шпреее" е атакувал делтата на р.Енисей. през ВСВ. :blink:
Жалко, че за този проект са дадени толкова много (практически не е известно точно колко...) живота при строежа.
Строена е изцяло от затворници на ....абе накратко ГУЛАГ.
Ако тук се запишат десетина човека, че ги интересува истински и проявят интерес, ще преведа и публикувам тук цялата статия.
Иначе който знае и разбира руски вече си е прочел и сам, та така....
;D
-
Поразително прилича на линията Волуяк - Перник, ако не я бяха кърпили всяка година.
-
Россия - страна чудес и беззакония...
-
Значи и в братска Русия има такива започнати и изоставени строежи...
Жалко, че има хора които са дали живота си в тези студове напразно...
Сега руските мангали ще възкликнат: "Малий, колко желязо има за гепене там!!!"
-
Единствената отсечка от Трансполярната магистрала, която е построена и пусната в експлоатация през соца е Норилск-Дудинка. И до днес се използва активно за транспорт на никелов концентрат. Напълно изолирана е от останалата жп мрежа. В постсоциалистическите години "пияните" руснаци рехабилитираха отсечката свързваща северната "Коми" жпмагистрала до Воркута с речното пристанище Салехард. Това трасе също се явява част от Трансполярната магистрала. С началото на разработката на Щокмановото газово находище на п-в Ямал, се възстанови още един участък при Надим и дори се свърза със съществуващата мрежа на РЖД чрез един доста дълъг участък (7-800км) през пермафроста до Сургут. Новопостроена отсечка с подобна дължина продължава и на север от Нови Уренгой до Ямбург. Така че построеното тогава не е съвсем заброшено днес: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Transpolar_magistral_map.png
-
Нещо интересно по темата:
https://www.youtube.com/watch?v=VyDyKTv_hzU (https://www.youtube.com/watch?v=VyDyKTv_hzU)
https://www.youtube.com/watch?v=KlGNddGDs4o&list=PLf-OzdWSNRWQ52qFfcuwxi8JpWG0hYIv6&index=1 (https://www.youtube.com/watch?v=KlGNddGDs4o&list=PLf-OzdWSNRWQ52qFfcuwxi8JpWG0hYIv6&index=1)
-
https://www.youtube.com/watch?v=fQu9GRnWAT4&index=4&list=PLf-OzdWSNRWQ52qFfcuwxi8JpWG0hYIv6
Обърнете внимание на начина на придвижване... Това може да се приложи и по нашите зарязани линии.
п.п. И още малко:
https://www.youtube.com/watch?v=-6pKotMT36s&index=2&list=PLf-OzdWSNRWQ52qFfcuwxi8JpWG0hYIv6
-
Ремонтът на колелото с брадвата е визцяло в тон с пейзажа!