RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: vania85 в 03 Май 2008, 20:41:33
-
Колеги, ровейки се в мрежата много често съм виждал уникални модели на локомотиви, вагони и др. неща от нашето хоби :) Срещал съм неща на които цената стига до няколко хиляди евро :o :o :o Преди не ми беше дошло на ум да свалям снимки и информация, за което сега съжалявам >:( Може би и с вас е така ??? От известно време обаче започнах да записвам по-интересните и редки модели ;) Ако и вие имате нещо такова, нека да го споделим в тази тема, защото такива неща радват окото ::) А това са част от нещата, които ми се струват малко или много интересни ;D ;D ;D
-
Първата снимка от предния пост е "Влака на ЛЮДОВИК" в момента се продава за 800е ??? Ето и още някой неща :)
-
Още снимки!
-
Е това (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?action=dlattach;topic=448.0;attach=1105;image) няма ли някой да го прави за нормални релси ???
-
Повечето интересни неща които срещам са на MARKLIN ??? Толкова много други нормални фирми а все правят серийни модали ??? Сигурно за това на запад ценят повече тази фирма ??? ??? ???
-
Васко, защо ми причини това ??? :'(
Отново съм спонтанно нещастно влюбен, а току що видях че струва между 359 и 399 евро :(
http://uk.youtube.com/watch?v=xFm74Y8mTDE&feature=related
-
Супер е нали!?! Аз мисля че е крайно време да оберем някоя банка :o :o :o
-
Абе обира хубаво, лесна работа...
Само дето това е Мерклин... да дам 400 евро и да го изкормя някък си не става...
Освен това е дигитално...
Не искам да си правя отделни коловози за Мерклин, тази красота трябва да има достъп до целия макет, а да мина на Мерклин е немислимо
Обречен съм на мъка и страдание :'( :'( :'(
-
Малката оранжева въшка струва над 200е ;D
-
Абе обира хубаво, лесна работа...
Само дето това е Мерклин... да дам 400 евро и да го изкормя някък си не става...
Освен това е дигитално...
Не искам да си правя отделни коловози за Мерклин, тази красота трябва да има достъп до целия макет, а да мина на Мерклин е немислимо
Обречен съм на мъка и страдание :'( :'( :'(
Аз пък ще те довърша като кажа, че два броя от абсолютно същите щъкат из България. ;D
-
Повечето интересни неща които срещам са на MARKLIN ??? Толкова много други нормални фирми а все правят серийни модали ??? Сигурно за това на запад ценят повече тази фирма ??? ??? ???
Моят макет в Z е на тази фирма,всичко е перфектно.Не случайно "Мерклин" я наричат-Мерцедесът на влакчетата.Ако забележите ,на запад,повечето макети са със системата "Мерклин",познават се по пъпките на релсите.
-
Абе обира хубаво, лесна работа...
Само дето това е Мерклин... да дам 400 евро и да го изкормя някък си не става...
Освен това е дигитално...
Не искам да си правя отделни коловози за Мерклин, тази красота трябва да има достъп до целия макет, а да мина на Мерклин е немислимо
Обречен съм на мъка и страдание :'( :'( :'(
Аз пък ще те довърша като кажа, че два броя от абсолютно същите щъкат из България. ;D
Щастливци са N-аджиите, Arnold го правят същото в N, но е червено...
-
Ето го в N само че "VT55" :(
-
Любе, дано поне това те успокои ::) Е, не са двуетажни вагони, но нали и по автобусите си падаш ;D
-
Гледай кво го настъпва по мазолите.... :o Сега и някой Икарус ако му извадиш. ::)
-
;D ;D ;D Сигурен съм, че няма да ми се разсърди ::)
-
С първия автобус ако приритам е въпрос на време да се сдобия, другите не са ми интересни...
Очаквам скоро втория ми от многото Икаруси 280 :P 8)
Иначе след тая мерклинската мотриса няма мир и покой за душата ми... Мислех нощеска да си взема една мерклинска и ходовата част от друга подобна на нормална фирма и да ги сглобя, после обикновенната става система мерклин, лошото е че първо се набутвам двойно за 2 мотриси,освен това дигиталното управление за пантографа и ония другия балкон дето се въртеше отиват на кино...Още съм в процес на размисъл как да стане, но да знаете - няма да се спра, навия ли си нещо.........
-
Още една порция емоции ;D
-
И още малко ;)
-
За мен всеки един модел е уникат щом е запазен с времето и подържан. Та дори и да се вземат два еднакви локомотива закупени туко що от магазина, пак не са еднакви - все има нещо по което да се различават, било то надписи, ако ще и матрицата да го е чукнала накриво значи е уникат! Така, че събирайте и умножавайте колекциите си приятели!!! ;)
-
па ние ще гледаме
-
Не съм сигурен дали поста ми е точно за тук но днес се натукнах на това http://www.mrtms.hu/modell/mozdony1.html .
Погледнете продукта с номер 10001. Маневрен локомотив М-44 на Унгарските железници досущ като нашите 51-ци. Чюдя се кой ли е производителя на този модел. В горния ляв ъгъл има някаква емблема но не мога да я разчета. Ако някой знае нещо повече не ка сподели.
-
Не ми се струва точно като нашите 51-ва
но като кликнах на лупата , ме хвърли тук:
http://www.vimav.hu/modell/teszt_m17/index.html
и има интересни нещица наоколо - сега и унгарски ще сричаме :(
А тук най първи май вече наистина и 51-ва (M44 068 /bobó/ ), а по надолу са негови "производни" - (M44 406 /bobó/ ,и също M44 439 /bobó/)!!!
http://www.vimav.hu/modell/mozdony.html
-
Хах, този пък поне по кабина много напомня на 52-ра , изглежда унгарците си ги правят някакви модификаций ли , що ли...?
http://www.vimav.hu/modell/teszt_m34/index.html
Иначе май производителя е Rendelés, további információ: LiMiTmodell, e-mail: limit@invitel.hu
:-\
-
Не знам японските тук
http://www.model-wam.com/newmodel/tobu_30000.htm
и тук
http://www.model-wam.com/tobu800.html
както и трамвай ли е това
http://www.model-wam.com/newmodel/cyoshi_ueda.htm
но ето и целия списък
http://www.model-wam.com/newmodel/wamu_list.html
та си помеслих че за нас в българия това би било уникат!!!
;D ;D ;D
-
Още някой "нещица" ;D
-
Геееееее...
(http://www.1zu160.net/neues/neu06/haro-draisine.jpg)
Дали няма и жп скейтборд?
-
Ето още нещо "уникатно" :) :
(http://www.forsten-online.de/content/06/02/bild08.jpg)
(http://www.forsten-online.de/content/06/01/bild01.jpg)
(http://www.forsten-online.de/content/06/01/bild02.jpg)
Dampfspeicherlok 3 des GKM:
(http://www.forsten-online.de/content/06/04/bild11.jpg)
-
Е-е-е-е-е,как съм изпуснал на 1-ви поста ти!Това колело е уникално! :o
-
Е-е-е-е-е,как съм изпуснал на 1-ви поста ти!Това колело е уникално! :o
Де го колелото? ;D..ааа , ма те са три! ;)
За мен тва си е едноместна дрезинкаа!
;D ;D ;D
-
За мен тва си е едноместна дрезинкаа!
;D ;D ;D
А на мен това ми прилича на жп кош без мотоциклет ;D
-
Ето и още нещо интересно:
(http://i032.radikal.ru/0803/8f/c93998b904a8.jpg)
-
Хех , за една хубава гара ми трябват само две такива стрелки.
Те това е трепач , една стрелка=пет коловоза.
(http://picbg.net/u/16413/12355/161539.jpg)
това си е май за уникати , при това "железни"....макар и на макет направена явно някъде я има и истинска...
;D
-
Мамка му и прасе тва как работи. :o
-
много лесно - отпред два езика един в друг, отзад след тях има само още два пак един в друг и готово - в момента ако мине влак ще сгази фотографа ;D ;D ;D
При преминаване през нея голямо тракане пада...
Песента на колелата ;D ;D ;D
-
Хммм и чие производство е това ???
-
много лесно - отпред два езика един в друг, отзад след тях има само още два пак един в друг и готово - в момента ако мине влак ще сгази фотографа ;D ;D ;D
При преминаване през нея голямо тракане пада...
Песента на колелата ;D ;D ;D
Представям си 20-осен вагон тежковоз с 30 км през тази стрелка ;D
-
Хммм и чие производство е това ???
Self made. 100%
-
Коя е тая фирма Self made" и къде й е офисът ? :o ;D :P
-
Коя е тая фирма Self made" и къде й е офисът ? :o ;D :P
;D ;D ;D ;D
-
Хей ръчички, хей ги две ... :P
-
аха ,na улица "2 ръце" ;D
-
Хм, не ожидал что на вашем форуме окажется фотография дрезины, которую делал когда-то я и теперь находится в коллекции у моей знакомой ;D ;D ;D
Только не совсем понял: о чем спор? Я плохо понимаю Болгарский...
-
Хм, не ожидал что на вашем форуме окажется фотография дрезины, которую делал когда-то я и теперь находится в коллекции у моей знакомой ;D ;D ;D
Только не совсем понял: о чем спор? Я плохо понимаю Болгарский...
Да вопрос был, кто производитель? Вроде ручная сборка (self made). А где находится эта фирма "Self Made"? На улице "Две руки" ;D ;D ;D
-
Эсли идет речь о красная дрезина - ми шутим что ета велосипедь, но не знали , что твоя творение .Значить и она "Self made" ???
::) ;D
-
Нет, красная не моя. Моя - немецкая.
-
Ето и още нещо интересно:
(http://i032.radikal.ru/0803/8f/c93998b904a8.jpg)
Ета твоя?Харошая , детайлная , а в каком маштабе?
Хм, я думаль что ета от серийное производство на фирма...Увидел вес влак , в каком то макете...
Ну , когда нашлю линк , пишу пак...
-
Да это моя. Она 1/87 (НО). А видели вы ее на некоторых Российских форумах. Например сейчас эта модель в коллекции у Александры (девушка- жд моделист).
Сейчас ее уже выпускает какая-то фирма из Чехии, но именно эта была сделано мной примерно 10 лет назад, когда ее еще никто не делал в то время. Она самодельная.
Вот еще фотографии этой дрезины.
(http://i042.radikal.ru/0803/9e/73edc779a9cbt.jpg) (http://radikal.ru/F/i042.radikal.ru/0803/9e/73edc779a9cb.jpg.html) (http://i032.radikal.ru/0803/8f/c93998b904a8t.jpg) (http://radikal.ru/F/i032.radikal.ru/0803/8f/c93998b904a8.jpg.html) (http://i014.radikal.ru/0803/84/a0928adc1a67t.jpg) (http://radikal.ru/F/i014.radikal.ru/0803/84/a0928adc1a67.jpg.html) (http://i028.radikal.ru/0803/f4/e06c539db9a9t.jpg) (http://radikal.ru/F/i028.radikal.ru/0803/f4/e06c539db9a9.jpg.html)
-
Александры (девушка- жд моделист). :o Всеки хобист си мечтае за такава жена. :o
-
Александры (девушка- жд моделист). :o Всеки хобист си мечтае за такава жена. :o
Подтверждаю. Не девушка, а мечта.
-
I smell international exchange ;D :D :P
-
Малко Up на темичката
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/001.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/002.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/003.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/004.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/005.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/006.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/007.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/008.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/009.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/010.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/011.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/012.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/013.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/014.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/015.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/016.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/017.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/018.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/019.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/020.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/021.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/022.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/023.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/024.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/025.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/026.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/027.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/028.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/029.jpg)
(http://dl.ziza.ru/other/122008/16/model/030.jpg)
източник: http://www.ziza.ru/2008/12/16/udivitelno_tochnaja_model_30_foto.html
-
Ми да се втилясаме малко по въпроса(http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-char103.gif) (http://picbg.net/u/24294/22952/256582.gif)
Не знаех, че навремето ракетите са ги транспортирали точно с бързоходни локомотиви, които са били 10-ки пъти по-малко в сравнение с товарните, но явно военните са имали много бърза работа(http://picbg.net/u/24294/22952/256587.gif), а ракетата е била твърде лека за цял товарен лок (http://picbg.net/u/24294/22952/256590.gif)(http://picbg.net/u/24294/22952/258011.gif)
да не говорим, че на картонения модел доста неща са несъразмерни - колела, комин и др. все пак това е декор за филм, а там се гони цена и посоката е ... надолу ...
-
Моделите не са картонени , нито пък са декор за филм...
Това е третата (май) по ред супер диорама в доста голям мащаб (мисля че бе 1:10) на един мнооого свеж клуб с не дотам свежи старчета (средна възраст - над 50 - така) .
Може да са на възраст но добре умеят да се забавляват в тоя клуб... ;)
;D ;D ;D ;D ;D
-
А бе Саше, това са имали под ръка, това са закачили. А може и да са бързали :yes: Тази диорама не е първа и сигурно няма да е последна, та може да ползват 18-ката в някоя следваща. Заслужава си да се разгледа и сайта им
http://www.vonabt.co.uk/siteindex/siteindex.htm (http://www.vonabt.co.uk/siteindex/siteindex.htm)
Ей това се казва мащаб - 1:6 :clapping: Ша ма прощаваш Тони, ама...
-
А бе Саше, това са имали под ръка, това са закачили. А може и да са бързали :yes: Тази диорама не е първа и сигурно няма да е последна, та може да ползват 18-ката в някоя следваща. Заслужава си да се разгледа и сайта им
http://www.vonabt.co.uk/siteindex/siteindex.htm (http://www.vonabt.co.uk/siteindex/siteindex.htm)
Ей това се казва мащаб - 1:6 :clapping: Ша ма прощаваш Тони, ама...
Е, това вече е друго нещо, щото от руския сайт нищо не се разбира - само снимки. Тенкс!
С тоя линк по-внимателно!: http://www.panzertechnic.com/gallery/index.html (http://www.panzertechnic.com/gallery/index.html)
-
Една наистина забележителна колекция :
http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw (http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw)
-
Една наистина забележителна колекция :
http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw (http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw)
Да, наистина. Но след като разгледах внимателно моделите, ми направи странно впечатление- човекът е явен фен на 1-ва епоха, но само в Саксония, Бавария и Бaден!!! Нямаше нито един прyски локомотив (въпреки, че най-голямото предлагане в тази епоха е именно Прyсия)
-
Една наистина забележителна колекция :
http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw (http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw)
Да, наистина. Но след като разгледах внимателно моделите, ми направи странно впечатление- човекът е явен фен на 1-ва епоха, но само в Саксония, Бавария и Бaден!!! Нямаше нито един прyски локомотив (въпреки, че най-голямото предлагане в тази епоха е именно Прyсия)
Може да има някакво негативно отношение точно към прусаците :angry: .А щом като има локомотиивте които тоз ичовек има не са сред най разпространените това ги прави още по уникални нали :) :) :) !
-
Една наистина забележителна колекция :
http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw (http://www.youtube.com/watch?v=iGwKDp7CKfw)
Да, наистина. Но след като разгледах внимателно моделите, ми направи странно впечатление- човекът е явен фен на 1-ва епоха, но само в Саксония, Бавария и Бaден!!! Нямаше нито един прyски локомотив (въпреки, че най-голямото предлагане в тази епоха е именно Прyсия)
Може да има някакво негативно отношение точно към прусаците :angry: .А щом като има локомотиивте които тоз ичовек има не са сред най разпространените това ги прави още по уникални нали :) :) :) !
За пореден път се убеждавам, че всеки хобист си има свой собствен вкус, който е уникален!!! В случая с тази колекция-няма нито един модел от Пруcия и Вюртемберг, според мен съвсем не случайно. Още по-любопитно е, че от втора епоха, човекът е събирал само електровози и теснолинейки, което е не по-малко странно за мен, и което потвърждава още един път казаното в началото на поста.
-
Някой може ли да каже нещо повече за ето тази машина:
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/3793/display/11665195 (http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/3793/display/11665195)
Лично аз за първи път виждам подобна конструкция-парен локомотив с две кабини :blink: :blink: :blink:!
-
Някой може ли да каже нещо повече за ето тази машина:
http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/3793/display/11665195 (http://www.fotocommunity.de/pc/pc/cat/3793/display/11665195)
Лично аз за първи път виждам подобна конструкция-парен локомотив с две кабини :blink: :blink: :blink:!
78-ца с кабини.
-
Това вероятно е от т.нар. дизел-пневматични локомотиви, които отдавна не се произвеждат и не са имали кой знае колко широко разпространение. При тях въртящият момент от дизеловия двигател се предава на цилиндри - бутала, идентични на тези при парните локомотиви.
-
Впрочем Тони май е прав - прототипа струва ми се (ако не го бъркам) е именно от 78-ца :hi:
-
The astute among you will have recognised that this is not strictly a steam locomotive, even if it looks like one around the cylinders.
This diesel-pneumatic loco was designed to solve the problem of power transmission between the diesel engine and wheels. Time has shown that diesel-electric is the way to go, but in earlier years it was by no means obvious that dragging around a heavy generator and lots of electric motors was a good idea.
Built in 1929, V3201 was the first high-performance Diesel loco on the Deutsch ReichsBahn. It used the MAN Lo6 Vu 45/42 engine, originally developed for use in U-boats. (surprise, surprise) It was a 6-cylinder 1000/1200hp engine direct-coupled to a MAN 2-cylinder double-acting single-stage air compressor.
It is a fundamental problem with pneumatic power transmission that a lot of energy is released as heat during compression. Usually this has to be dissipated to stop the compressor overheating, making the process very inefficient.
This locomotive tackled the problem by heating the air further after it left the compressor, using the diesel exhaust in heat exchangers, and then drove pistons with the hot air exactly as if it was steam.
Axle loading was 18 tons
http://www.dself.dsl.pipex.com/museum/LOCOLOCO%5Cdiesair%5Cdiesair.htm
-
Ако си беше направил труда да го преведеш, разбирам да пуснеш текста. В тоя случай линк-а само е достатъчен.
-
Впрочем в популярна наука има един наистина парен локомотив с две кабини , но е бил френски прототип просъществувал от 1900 до 1904 г.( но ненарязан до 1946 г.)
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/thuile/thuile.htm
;D
(http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/thuile/thuilebig1a.jpg)
Диаметъра на колоосите му е бил 2500 мм :fool: :swoon: :lol: :lol: :lol:
-
Впрочем Тони май е прав - прототипа струва ми се (ако не го бъркам) е именно от 78-ца :hi:
По скоро Мерклин използва ходовата част на 78ца за модела (с един патрон два заека). При истинския V3201 диаметърът на двигателните колела е 1250мм, докато на BR 78 e 1650мм
-
;D ;D ;D
Това май е единствената известна снимка на Т16...
(http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/KPEV/kpev-t16a.jpg)
Извинете ме...ето го баткоооо!
(http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/diesair/diesair3s.jpg)
има още тук
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/LOCOLOCO/diesair/diesair.htm
-
V 320 е един от многото експерименти за прилагане на дизеловия двигател в железниците. Дълги години дизеловата тракция е представена само от мотриси с механична предавателна система. За влакови локомотиви механичната предавка (скоростна кутия) е неуместна. Затова се търсят различни видове предавателни системи. Най напред се появява електрическата предавателна система, при която дизеловият мотор задвижва електрически генератор, а той от своя страна задвижва тяговите ел. двигатели на сцепните колооси (такива са БДЖ сериите 06 и 07). Доста по късно е измислена хидравличната предавателна система (сериите 04, 52, 55 на БДЖ).
Пневматичната предавателна система на V 320 си остава само в екпериментален стадий.
-
Това май е единствената известна снимка на Т16...
Има много локомотиви с единствени снимки, има и много други без нито една известна снимка ... поне за сега ...