RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: rumensoft в 21 Февруари 2014, 23:31:07
-
БДЖ Пощенски Вагони Post
Схема, която пречертах и долната информация за вагона са от книгата: ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ВАГОНИ И ВЛАКОВИ СПИРАЧКИ, Автор: Ст. Гайдаров, С. Тасев, Година: 1984
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/shema_post.jpg)
Забележка: Схемата не отговаря точно на снимките по долу, не съм виждал тази серия на живо, но явно е съществувала, щом я има в книгата.
Оригинал:
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/shema_orig.jpg)
Информация за вагона на схемата:
Пощенските вагони са притежание на Министерството на съобщението и се използват за превоз на писма, пощенски пратки, вестници и др. Те се прикачват непосредствено след локомотива, защото нямат челни врати, за да може да преминава персоналът, обслужващ влака. Пощенските вагони биват двуосни, триосни и четириосни. Вагоните с четири и повече оси се включват към бързите влакове, а останалите към пътническите и някои товарни влакове.
Съвременните четириосни пощенски вагони се състоят от две самостоятелни помещения - колетно и пощенско. Колетното отделение служи за обработка и превозване на колетни пратки. Пощенското отделение е предназначено за сортиране на писмата за различните гари. В него са обзаведени четири работни места с маси, луминесцентно осветление от 80 до 100 lx , вентилационна прахозасмукваща уредба, тоалетна и др. Тези вагони имат товароносимост 200 kN , собствено тегло 410 kN, междуосие 19,33 m., дължина между буферите 26,4 m. и др.
********************************
Информация за вагона на долните снимки:
У нас са доставени четириосни пощенски вагони от Полша. Те имат товароносимост 120 kN при скорост 140 km/h и 200 kN при скорост 130 km/h , собствено тегло 390 kN, междуосие 17,2 m., дължина между буферите 24,5 m., парно и електрическо отопление.
Снимки на Серия Вагони "BDZ 43 Post", снимани пред депо Надежда.
24.03.2011 г.
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/Post_pan.jpg)
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05300.JPG)
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05302.JPG)
27.09.2011 г.
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC02408.JPG)
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC02414.JPG)
Табелка:
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/tab.JPG)
Талига: 27.09.2011 г.
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC02420.JPG)
Интериор: 24.03.2011 г.
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05303.JPG)
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05304.JPG)
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05305.JPG)
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05306.JPG)
Интериор (видео): 24.03.2011 г.
http://www.youtube.com/watch?v=OA8KNN4D7ew
Допълнително:
Още снимки (не мои), можете да намерите в http://www.railfaneurope.net, раздел "car -> mail"
Това е от мен, ще се радвам да се продължи темата и да се покажат нови снимки и информация
:drinks: &bgflag
-
Нови снимки няма щото ги нарязаха вече.
-
Дам, знам, заради пожара.
Ще допълня темата:
Пет бракувани вагона избухнаха в пламъци в неделя към 15 ч на глух коловоз в столичния квартал “Триъгълника”. От БДЖ уточниха, че вагоните са собственост на “Български пощи”, които са ги дали на фирми за рязане на скрап и искрите са тръгнали от флексовете на работниците. Около 17,15 ч пожарът бе угасен.
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1078413
(http://www.trud.bg/Images/Cache/Image_1078414_407.jpg)
-
Незнам дали ги нарязаха заради пожара или ги запалиха за да ги нарежат.
-
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/Post_pan.jpg)
Междудругото това е същия вагон на който Тилиг пусна модела в 1:100
(http://bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/thumbs/bdz/74716.jpg)
-
Да, виждал съм го.
Ако са го правили по схема, ще е страхотно да я споделят. :yahoo:
-
Още преди две години бяха бракувани и пусната заповед да се нарежат. Информация от първа ръка. Пожара е станал при рязането.
Още тогава бях предупредил в локфорума да ги наснимат (нали са спотъри) щото отиват в небитието. Там питай за последни снимки.
-
Интересно ще е някой да споделни обективно, каква част са били от нашата ЖП история. С какъв друг моделен състав може да се комбинира за да се получи реално съществувала композиция ? Доколко активно са ползвани по предназначение ? Ако реално не се е ползвала частта за сортиране на пратки, то не са ли дублирали предназначението си с обикновенните фургони ? Аз нямам спомени да съм засичал такъв вагон и ми се струва, че са ползвани за много кратък период от време. Яко намирисва на ненаправени сметки на чужд гръб.
Информацията, която се знае навсякъде е, че са втора въка (зелени пребоядисани) бивши DR и че са спрени окончателно от движение след инцидент (с талига) и нищо друго !
П.С. талигата на модела не отговаря на реалната, която е различна с това...
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC02420.JPG)
-
Още преди две години бяха бракувани и пусната заповед да се нарежат. Информация от първа ръка. Пожара е станал при рязането.
Още тогава бях предупредил в локфорума да ги наснимат (нали са спотъри) щото отиват в небитието. Там питай за последни снимки.
Пожара не е бил при рязането - по време на пожара бяха непокътнати. Нарязаха ги месеци след пожара.
-
Още няколко години интернет и ще трябва да разказваме на подрастващите какво е това "поща"-та като институция,
подобно на това - какво е телефон с телефонна шайба отпред!!!!!!!!!
Вагоните се ползваха доста добре в годините когато хората все още нямаха понятие от компютри.
Бяха и са все още (ако не всички са нарязани) не на БДЖ, а на Български Пощи.
ПРикачваха се към редовните бързи и пътнически влакове (тук професионалстити ще си кажат) и
си вършеха много добре работата. Освен сортиране на пратките по гарите, разнасяха и цялата периодична
преса която се разпространяваше в България, преди тиражите да станат такива, че регинолните печатници да
печатата едновременно с тази в София. Да пратиш колет по пощата направо на гарата си беше класика.
Лично аз съм го правил до 2006 година - всеки ден поне по 150 кг. материали за клоновете на една частна фирма.
Беше най-бързия и евтин начин по жп линийте да доставиш пратка в значителен обем без проблем.
Нямаше толкова развит шосеен транспорт, частни спедитори (спиди, еконт и т.н.) и още куп новосформирани
бизнеси, които сега копаят гроба на БДЖ и Български пощи не без подкупи и въобще всякакви незаконн приоми,
в съзвучие с властимащите които докара България до просешката тояга.
Това са двете останали в наследство държавни фирми с огромни активи и съответно огромни пасиви...пасиви които са създадени
от разни некадърни лакеи и гъзолизци в изпълнение на един основен план, който предстои да се изпълни!
Рано или късно, те ще бъдат раздробени, разпродадени и унищожени на 90%, без даже след 10 години да си спомнят за тях.
Нима някои си спомня как и кога закриха Кремиковци - комбинат в който работеха 18 000 работници!?!?!!???
Не знам дали са получили някакви обещетения, но тези 18 000 дори една стачка не можаха да спретнат.
Това си бяха 18 000 безработни на улицата, които дагже не разбрахме че са били там. Те също!!!
Просто комбината си замина в небитието за скраб и печалба на определени кръгове.
Предстои същото за БДЖ и Български пощи - единствените държавни фирми, които сами по себе си
са едни малки държавици по броя на заетите в тях служители (струва ми се и двете фирми някога да бяха по 40 000 човека)
Та пощенските вагони си свършиха работа и почнаха да тежат някому - те вече и за нищо не стават,
така че поне един в музея да бяха пратили...
-
Мисля, че на гарата във Варна останаха няколко пощи. Има и една зелена (явно не е влизала в експлоатация) на гарата срещу депо София.
Иначе вагоните ги спряха от експлоатация след инцидента на Владо Тричков през 2006-та година.
-
Мисля, че просто онзи вагон от Владо Тричков беше последният такъв. Другите си стояха наредени в Надежда и преди това, а този изпадналия го заредиха най-отзад.
-
Ех ако можеше да се включи колегата, който работеше в пощите за да разясни технологията и обема на работа с тези вагони, че в поста на Pach само общи приказки за "подрастващи".
По отношение на сортирането, от край време в пощите сортировъчната работа е концентрирана в РСЦ (разменно-сортировъчни центрове). Към момента такива центрове има в София, Горна, Ст.Загора, Бургас, Варна и Мездра. Тези РСЦ-та са част от специализираното поделение СММТ (Сортировъчна мрежа и магистрален транспорт) с голяма автобаза. Какво е оставало за сортиране във движение по влаковете при положение, че си е имало специализирани пунктове за това ? И в такъв голям обем ли е било, че да е нагало прикачване на отделен вагон ?
Относно разноса, физически как е възможно с 10-ина такива вагона де се е обслужвала "цялата периодична преса, която се разпространяваше в България" ? Струва ми се, че предназначението на тези вагони не е било с нищо по-различно от това на обикновенните фургони. В последните 10-15 г. колкото и пъти да съм пътувал с влак с фургон, нямам спомен да съм виждал повече от 5 колета и 1 -2 кореспонденски чувала. Даже напоследък обикновенно са абсолютно празни и си мисля, че въобще се търкалят такива вагони, единствено заради традицията в БДЖ да си има едно служебно местенце за къркане и скатавка.
Според мене пощенските вагони са си били чиста екзотика и не добре напаравени сметки (правя аналогия с ресторантите и бюфетите). За краткото време в което са ползвани едва ли са се и изплатили. Това, което подсилва моите впечатления е, че макар и да са ползвани до 2006 г. (кокато вече имаше достатъчно спотъри с цифрови апарати) така и не се срещат снимки на масова употреба !?
-
Ето една снимка, която може би сте виждали, защото е разпространена из Интернет, но да я сложа и нея, за да има всякаква информация тук :clapping:
Международен влак за Белград
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/04040-2s_mejdunarodniq_vlak_za_beograd_obr.JPG)
-
Сортировъчните пунктове вършеха голям обем от работа-всичко за Пловдив или Варна(същото и Бургас,Русе-крайни гари), се товареше на пощенския вагон и служителите го разпределяха до съответния град да е готово за стоварване.С очите си съм виждал в пощенския вагон до Петрич как става, защото като мл.сержант ме качиха там по нареждане на щаба в София, за да пренеса секретна поща до поделението в Симитли.Товареха на него цялата поща за деня в чували с електрокарни платформи дошла от централна поща по линията до Петрич,не и знам номера.Служителите подпукваха до Перник,да са готови да свалят всичко за Станкето,после Благоевград,Симитли,Кресна и така до долу. Интересно а Перник кога си получаваше пощата?! Може би там с камион е било от сортировъчната зала...По обратния път пък сортираха всичко което щеше да продължи извън София,а софийската поща я стоварваха на куп да отиде в централна за разпределение по раиони.Вестниците по морето за това пристигаха на другия ден...а често и чак следобед.Не съм забравил как се редях за вестници (опашката 100 човека щото не стигаха за всички) в Черноморец,който идваха в 15 часа от Бургас а в Созопол и по-късно и се оказваха от изминалия вчера ден!Първия път псувах на глас насред площадчето,добре че беше 1989г и перестройката в дейстие,иначе щях да ги чета на друго място...Когато пристигаха от София нови курартисти,всички носеха на плажа по-пресни списания и вестници от РЕП-а. :lol:
-
Да бе, пощенските вагони били екзотика, като вагон-ресторантите и бюфетите.
То старите железопътни администрации в цял свят са си падали по екзотичните допълнителни служби, ей така за идеята!!!
Пощенските вагони са се появили едва ли не преди пътническите, но у нас са бесмислени били...
Вагон-ресторантите и бюфетите пък са били на чиста загуба !!! За справка когато бира "светло" (означение на капачката)
в София струваше 39 ст (0,39лв) барабар с шишето (което бе на стойност 0,07лв) във вагон ресторанта за морето струваше
космическите за онова време 1,20 лв! Пържолата на скара в ресторанта на влака с заедно с гарнитура от
свежи домати и краставици струваше невероятните 4,70 лв (при средна работна заплата за страната от 220 лв). торта "гараш" - 1,60лв като в центъра на София! Само в "японеца" както тогава казвахме на хотел "Кемпински-Зографски", цените бяха
по-високи от тези във вагон-ресторантите. И тук някои си ще казва, че са били на загуба. Може щото и крадяха "
А социалния ефект и рекламата на туризма у нас да оставим настрани. Подобно беше положението и с бюфетите. Освен в самият вагон, правеха разносна търговия с количики. Кафето което в центъра на София стигаше от 21ст. до 0,80 лв (а в"Червено знаме" или "Хавана" 1,20лв) на количка до купето излизаше кръгло левче. Ако искаш и ти се пие, или искаш да минеш по-тънко - само с един сандвич, не ходиш в бюфета, а се примиряваш с "ниските" цени на количката.
Подобно беше и с пощенските вагони - пращал съм постоянно пратки и средно до 100 кг и със средна дестинация за България
филиала ни в Стара Загора ми излизаше 17,53 лв (по цени от 2005г), като при това ги товарехме на гара Горна Баня, като най-близка гара до централата ни. Ако ги качехме на влака от Перник за София в 10.00 часа (по памет), на другия ден в 11.00 бяха в Стара Загора и ми се обаждаха, че са в перфектно състояние (пратките).
та така ...пощите ни на загуба, вагоните ни на скраб ...БДЖ-то пред закриване.........старите хора казват "Дрън, дрън-ярина!".
Впрочем продава се солунското пристанище заедно с лелеяната от 100 године българска мечта - митницата!!!!!
Нищо не работиш, само облагаш с данък минаващото през нея от тези дето са го изработили, пък тръгнали и да печелят с него на вън!!!
:sarcastic:
-
Да бе, пощенските вагони били екзотика, като вагон-ресторантите и бюфетите.
Поредната порция спам !
За вечно неразбралите, аналогията с ресторантите и бистрата се отнасяше към днешна дата, когато ползването им си е чиста екзотика. "Дрън-дрън" е твърдиш, че спорадичното пускане на вагони, като новите ARmz е довело до тяхното изплащане, камо ли до печалба. Повечето от живота им до момента е преминал на стоянка в ремиза. И тук се връщам отново на темата с вагон пощата, за който ми се струва, че по-голямата част от живота си е стоял на стоянка или когато е ползван е бил в качеството си на разнос фургон, а не на специализиран подвижен пункт за сортировка с което е характерен и заради което вероятно е закупен от Български пощи. Приемам, че може и да се заблуждавам, но пак ще се позова на логиката, че няма как масово ползвана серия вагони да не се среща често сред снимките на спотърите или конвенционалните ЖП любители ! Тези снимки, които се намират в нета са или от последните им дни сред буреняците или онази с международния състав. Освен тях до момента са известни само още 2 на които се вижда, че са в съставите на разни влакове. Като цяло от тоя ограничен кръг снимки, най-ценната информация, (която виждам само на едната снимка е,) че след пощата се е прикачвал и обикновен фургон !
-
За тебе може и да е спам...като не си разбрал същественото на темата.
Ще пиша бавно, за да може всеки да го схване:
1. Колегата търси снимки, чертежи (по-точни) и история на тези вагони.
2. Напълно логично след като вече има заповед да се нарежат, не са в движение от 2006г.- тоест те вече СА история.
3. Логично спотърите да нямат много снимки на тях, най-малкото че до 2006г. нямаше такива...не снимки,
а спотъри...или поне не знаеха, че се казват така...Пък и никой не е предполагал,
че именно тези вагони ще излезнат от употреба по този начин. То на кое ли имаме снимки като хората.
Все едно да се каже, че понеже нямаме много снимки на двуетажните ни вагони - логично и те да са работили на загуба и да са стояли в депо Надежда...
4. След като са спряни от движение през 2006г. не би трябвало да са били на пълна загуба и екзотика през останалите ...не знам ...може би 30 години служба. Особено по социалистическо време от когато са тези конструкции. Все пак някой, някъде в Български пощи е намерил принципно за нужно да бъдат закупени, най-малкото щото такива служби да са действали в почти всички континентални железопътни администрации. Типично българско мислене, че ние сме по-умните от всички останали..."тия тъпанари са били на загуба с пощенските си вагони", ама ние що сме ги купили тогава (!?)...
В Швейцария не само, че пощите са ползвали пощенски вагони, но са си направили и цял автобусен парк
(автобусите са били в жълт цвят дори), който да обслужва тъй наречените "пощенски автобусни линии",
които са "събирали" пътниците от околните селища в непосредствена близост до някоя железопътна гара.
Те също явно са били на загуба....заедно с целите им пощенски служби.
5. До 89г. нямаше експрес без вагон-ресторант в състава си, както и с поне един първокласен вагон,
така че е съмнително да са стояли в ремиза
(всъщност и там не им е мястото - ремиза е правителствен и до сега, а РСВ си беше
допълнителна организация съответно със свойте си вагони). Тогава и влаковете си бяха по 14 вагона и
тъй като сега са едва по 4-5 (в някои случай и по един) значи ли това, че сега са на печалба, а тогава са били на загуба.
От РСВ също не са знаели, че са на загуба, та и те са се "набутали" да се оборудват освен с туристическите ресторанти
по гарите (култови сред някои кръгове) и с допълнителни разходи за вагон-ресторанти.
6. Извън всякаква логика сигурно съм пътовал в единственият работещ пощенски вагон пред 1981г. - явно е било
гнусна инсинуация на "врага", който ми е спретнал цялатга акция за да се добере до секретната чанта.
...Но явно нещо се е объркало, щото чантата си стигна запечатана и без липси където трябваше с всичко в нея.
Явно и от вражеските сили с арешили че тази акзция с пощенският работещ вагони им е излезнала на загуба! ;)
...Всъщност :scratch_ones_head:....отказвам се ...пред "логиката" и фактите са безсилни...
Да, вагоните на пощите още с купуването си, са били на загуба и
по тази причина не са се движили, та съответно ги няма запечатани на снимки...
Логиката е ...неоспорима!!!
:sarcastic:
-
Ей, цар си на спама и на говоренето на странични неща ! Човек да не даде аналогия с нещо подобно по съдба, че се хващаш и за едната дума, при това гледаш все да си отгоре и твоя пост да "затапва" поста на който и да е от останалите форумчани. Каква връзка имат новите ARmz и тяхната спорадична експлоатация със славните времена на РСВ преди 89' та ми пишеш цяла т.5 ? Кой говори за аналогии между специализиран вагон и чисто пътнишки, та пишеш това" Все едно да се каже, че понеже нямаме много снимки на двуетажните ни вагони - логично и те да са работили на загуба". Не е "все едно да се каже", защото пътнишкия двуетажен се е изплащал с билетите на пасажерите, а има спомени, че са били и претъпкани в определен период.
Нали темата е за серията пощенски вагони от снмките ? Не ми говори за друго. Дай данни отпреди 30 години, с каква разцветка са били, в какъв състав са включвани, каква дейност е кипяла около експлоатацията им ? Какво е това многословие за други обекти и събития ? Спам !
Преди 30 г. може и да не е имало от днешните спотъри, но със сигурност е имало много професинални фотографи, работили за разлнични редакции, като сп. "Железопътен транспот" да речем. В кой от всички броеве на списанието има и една сминка на вагон пощите от темата ? Нали твърдиш, че "цялата периодична преса, която се разпространяваше в България" се е изнасяла на гърба на тази серия вагони ! Къде са снимките подкрепящи данните за такъв огромен обем работа ? Въобще тези пощенски вагони в които и ти и Urko сте пътуали, сигурно ли е, че са въпросната серия от тази тема ?
Как вагон отреди 30 години ще носи само ливреята, въведена през 90-те ? Къде е соц.боята ? На тази снимка, се вижда, че отдолу излиза само немската ливрея. Нека говорим само по темата, че иначе е безмислено ! Приказките от сорта, кой колко клуба е създал и кой е подрастващ са втръснали на всички !
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC02414.JPG)
-
Къде видя приказка за "кой колко клуба е спретнал"?????????????
Май нещо звучиш подковано и предубедено????????
Ти за подрастващ ли се имаш та се "засягаш"????????
:angry: :fool: :wacko:
Съжалявам, но не ти знам годините, ама явно са недостатъчни, щом ми говориш за снимки
от онова време. Тогава в България беше забранено да се снима каквото и да е...,
особено и също така - железопътна инфраструктура и подвижен състав.
Нещо което и сега е валидно за "транспортна полиция" на определени гари.
В туристическите ни справочници за западняците ("враговете-туристи") изрично пишеше какво може да се снима и какво не!
ПРактически всичко което не ти разрешаваше екскурзовода или не дай си боже да снимаш без него...
Даже хората (социалистически работници и селяни) трябваше да се питат, може ли да ги снимат западняците..такъв беше закона.
Може да ти звучи като Северна Корея в наши дни, но повярвай беше почти същото.
Какви снимки очакваш от тогава, пък били те направени и от професионалстти.
Те тогава се вряха да снимат партийни конференции и мероприятия н а"развитото соц. общество"!!!
Лично съм се крил, по буреняците за да снимам - даже фотоапарата ми беше конфускуван от охраната на ЖП-завода един път.
Да съм знаел, че някакъв предубеден "пич" ще "риве" за снимк,и когато с колегата като набори сме пренасяли секретната поща
от щаба до комендатурата, е трябвало да носим фотоапарат а не автомати с патрони в нас. Пък и някое друго интервю да бяхме взели за "Транспортен глас" например от хорат във пощенския вагон, които си бяха глътнали буквално езиците от това, че им качиха две сержантчета с автомати във вагона. :fool: :fool: :fool: :fool: :fool:
Вагона тогава си беше в зелено като обикновен пощенски вагон. За съжаление не само не си спомням номера му,
но и не съм сигурен дали точно този модел е бил - все пак тогава през 1981г. ми беше друго на главата, а моделизма си го бях
оставил у дома за две години (и кусур).
Аз съм бил спамел с общи приказки. А твоята логика е "изпълнена" с факти, дати, разцветки и ...да не забравяме икономическите обосновки, колко на загуба са били тези "измислени" пощенски вагони". Гениално, но ако искаш да не изтрият темата, спри да ги редиш тези глупости и в личен (по мой адрес) и в тематичен (на темата) план тук!
-
Ще ви помоля да се придържате към темата и без да прибягвате до лични нападки!
-
Само за протокола да отбележа, че въпросните пощенски вагони, на снимките, са купени настаро от Германия през 1993-та година - демек след промените, иначе оригинално бяха зелени - били са на железниците на бившата ГДР, после на DB - преди да им сложат българските надписи - БДЖ-Български пощи, на тях пишеше Deutsche Bundespost. Домуваха на един коловоз точно срещу спирка Надежда, там си бяха и преди да ги нарежат. Някъде около две години след доставката ги боядисаха в червено - бяло.
През "ония" години пощенските вагони отвън си бяха от модела на стандартните зелени фургони, вътре не знам какво е имало, единствената външна разлика беше символът "свирка-рогче" и бяла табела с изображение на плик. Също домуваха на коловоза срещу спирка Надежда....
Между другото ония полските фургони, с плъзгащите се двойни врати, които имаха и по четири купета, освен фургонно отделение, не знам чии са били - на БДЖ или на пощите - не помня да имаха символ със свирка, но пак домуваха на същото място....
-
....
Вагона тогава си беше в зелено като обикновен пощенски вагон. За съжаление не само не си спомням номера му,
но и не съм сигурен дали точно този модел е бил -...
Мерси за отговора, с него само затвърждваш впечатленията, че многословието ти въобще не се отнася за серията вагони 43, за които е темата. Дано вече сгрееш, че темата е за конкретна лимитирана серия вагони, а не за пощенските по принцип.
Мерси и на IKAR, че внесе яснота кога точно са се появили вагоните от темата. С това се затвърждават и другите ми впечатления, че вгоните са ползвани за сравнително кратко време 1993-2006, като при това до катастрофата е пътувал само 1, а останалите вече са си буренясвали в Надежда. Имайки предвид и порочността на сделките с вагони в България през последните 24 г. ми е пределно ясно до колко са се избили като инвестиция и на чий гръб е сметката. Тея, няма и 10-ина вагона, за онези, малко над 10-ина години са си чиста екзотика, освен ако има данни, че серия серия 43 е доставяна и преди 89' !?
-
Ех ако можеше да се включи колегата, който работеше в пощите за да разясни технологията и обема на работа с тези вагони, че в поста на Pach само общи приказки за "подрастващи".
По отношение на сортирането, от край време в пощите сортировъчната работа е концентрирана в РСЦ (разменно-сортировъчни центрове). Към момента такива центрове има в София, Горна, Ст.Загора, Бургас, Варна и Мездра. Тези РСЦ-та са част от специализираното поделение СММТ (Сортировъчна мрежа и магистрален транспорт) с голяма автобаза. Какво е оставало за сортиране във движение по влаковете при положение, че си е имало специализирани пунктове за това ? И в такъв голям обем ли е било, че да е нагало прикачване на отделен вагон ?
Относно разноса, физически как е възможно с 10-ина такива вагона де се е обслужвала "цялата периодична преса, която се разпространяваше в България" ? Струва ми се, че предназначението на тези вагони не е било с нищо по-различно от това на обикновенните фургони. В последните 10-15 г. колкото и пъти да съм пътувал с влак с фургон, нямам спомен да съм виждал повече от 5 колета и 1 -2 кореспонденски чувала. Даже напоследък обикновенно са абсолютно празни и си мисля, че въобще се търкалят такива вагони, единствено заради традицията в БДЖ да си има едно служебно местенце за къркане и скатавка.
Според мене пощенските вагони са си били чиста екзотика и не добре напаравени сметки (правя аналогия с ресторантите и бюфетите). За краткото време в което са ползвани едва ли са се и изплатили. Това, което подсилва моите впечатления е, че макар и да са ползвани до 2006 г. (кокато вече имаше достатъчно спотъри с цифрови апарати) така и не се срещат снимки на масова употреба !?
Къде тук става въпрос за точно вагони 43-та? Да, темата е за тях, но и ти говориш общо, без да уточняваш!
Или се прави заключение, че "пощенските вагони са били чиста екзотика" - отново се говори ОБЩО за пощенските вагони.
А може би е по темата оценката на преден пост (за това си имаме система тук) - "...че в поста на Pach само общи приказки за "подрастващи"")
Ах, пардон...по темата може би е, че сортирането не е ставало във вагоните (отново общи приказки за пощите
без конкрентостта на темата, още повече, че към момента такива вагони се режат, а не движат)..."Към момента такива центрове има в София, Горна, Ст.Загора, Бургас, Варна и Мездра. Тези РСЦ-та са част от специализираното поделение СММТ..."
Аналогията която се прави по надолу с ресторантите и бюфетите също е твоя.
Според мене пощенските вагони са си били чиста екзотика и не добре напаравени сметки (правя аналогия с ресторантите и бюфетите).
Но когато аз се включвам с тях...
...Каква връзка имат новите ARmz и тяхната спорадична експлоатация със славните времена на РСВ преди 89' та ми пишеш цяла т.5 ? ...
Връзката ти я направи в предния си пост, но явно това е било анонс към даване на лични оценки,
груби намеци по адрес на опонента и ...намесата дори ...на клубове и т.н.?!!!!!!!!!!!! :wacko:
Приятелю млади, друг път вместо да сипеш оценки по мой адрес без да ме познаваш, да се държиш като хейтър, сочейки ме мен за спамаджия, е желателно да се уточняваш за какво конкретно говориш, а не както в случая за службата на пощенските вагони въобще, където отиде темата благорадение на теб.
Ще ти излезе лошо име накрая с тази хейтърска тактика на заяждане...Заради подобни глупости форума не е
това което беше...но явно може и по-лошо да стане за жалост и още хора да се откажат да пишат и четат тук!
:hi:
IKAR със сигурност върна не само темата за конкретната серия пощенски вагони, но може би има спомен и
за тяхната работа поне по линиято до Петрич (където знам, че е пътувал доста редовно).
Всякаква информация тук ще ни бъде от полза дори да не е само за тези внесени вагони, моля?[/size][/s]
Този пост е за ЛС.
-
Ауу как се развихрихте във всички посоки :lol:
Благодарение на IKAR и ключовата дума "Deutsche Bundespost" открих H0 вагони:
(http://i.ebayimg.com/00/s/MzU0WDUzMQ==/$(KGrHqV,!n0FG)BBmV8QBR1!-K1DP!~~48_20.JPG)
Серия:
(http://www.happy-trains.de/Ebay_Bilder/564/02.07.2013/P2090862.JPG)
ЛИНК (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/raritaet-h0-deutsche-bundespost-waggon-/128589063-249-1793)1 и ЛИНК 2 (http://www.ebay.de/itm/3x-Sachsenmodelle-Deutsche-Post-Philatelie-Bahnpostwagen-H0-/350827009624?nma=true&si=m2Z4ixiNG6D1LsRNkvYBzF1WV6A%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557)
(http://i55.photobucket.com/albums/g121/baureihe1957/28%2010%2012%20Bilder%20Steiff%20Autos/P1870350.jpg)
ЛИНК (http://s55.photobucket.com/user/baureihe1957/media/28%2010%2012%20Bilder%20Steiff%20Autos/P1870350.jpg.html)
Ето го и вагона от схемата от книгата:
(https://philatelie.deutschepost.de/out/pictures/generated/product/1/695_500_75/019136.jpg)
Реално има два вида, остава въпроса дали са се движили в България този тип, който е на схемата.
И две реални снимки:
Postme – b II/24,2 – DT 77 830 DR - Umgezeichnet in 5180 00 43 830-0 (http://www.ef-hegau.de/Unsere_Fahrzeuge/Postwagen/postwagen.html)
(http://www.ef-hegau.de/Unsere_Fahrzeuge/Postwagen/Postwagen.JPG)
(http://www.ef-hegau.de/Unsere_Fahrzeuge/Postwagen/dscf1093.jpg)
:drinks:
-
Този от схемата не. Той е западногермански, а техните вагони по начало са малко по-дълги и са откровено дългички за нашите условия. Стандартът е, ако не се лъжа, по UIC тип X - същата дължина вагони в обикновено второкласно изпълнение имат по 12 купета. Нашите, докарани настаро от Германия, са от източногерманските, 24.5 метра, на базата на тип Y/YB70.
След доставката им чат-пат се появяваха и по влаковете за Кулата, но много рядко. В това направление пътуваха почти винаги от обикновените български, с по две четирикрилни големи врати тип хармоника, изключително рядко от полските. Последните ги ползваха основно по влаковете за чужбина, понеже дряновските модели не можеха да излизат, а между другото и тези, дето ги нищим сега, също излизаха, както се вижда и от снимката.....
-
Понеже темата се пообърка доста, благодарение на Pach за който така и не стана ясно, че това е тема само за пощенски вагони серия 43, то нека да обобщя това, което се знае благодарение на колегите и личните ми наблюдения до момента:
Нашенската серия 43 е купена на старо от Германия (бивши вагони на ГДР) и доставена у нас през 1993 г. Според едни източници са 7, според други 8 вагона ! Дори се споменава за една бройка така и невъведена в реална експлоатация и стояща си до последно небоядисана по нашенски (червено-бяло), а в зелената си германска ливрея и означения с каквито са дошли и останалите. Това което е неясно, е дали последно споменатият влиза в цифрите 7 или 8 (аз за това и грубо пиша за 10-ина бройки).
Според вътрешното си разпределение, серия 43 е разделена на 2 основни половини с преход- сортировъчно и карго отделение. Вагоните са ползвани в годините, когато сортировъчната работа на БГ пощи се е извършвала в стационарни разненно-сортировъчни центрове - РСЦ и тук лично на мене не ми е ясно, какво точно е оставало за досортиране, щом пратките излизат от РСЦ вече сортирани ? Най-малкото щом нещо се товари на влак се предполага, че се знае за къде ще пътува !? Прави впечатление, че на всяки борд има по една пощенска кутия (процеп за писма), която се е ползвала при престой по гарите и вероятно това е тази поща, която се е налагало да се сортира в движение ?! Тук отговора е в компетенцията само на служител на БГ пощи, който е наясно с технологията на работа с тези вагони. Със сигурност обаче е ползван карго отсека и е ясно, че от неговите плъзгащи врати (по една на борд) са разтоваряли колети и торби с писма. Т.е. тук вече имаме дублиране във функцоналност (товарене, разтоварване и превоз на поща) с обикновенните товарни фургони. Интересното е, че при една от малкото известни снимки на серия 43 в движение, се вижда, че зад нея се е случвало да се прикачва и обикновен товарен фургон. Това е особено ценно за моделистите, стремящи се към достоверност.
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/mail/BDZZ_0000000115.jpg)
Според колеги, реално до последно в движение е бил само 1 вагон, а останалите са били вече гарирани в депо Надежда. Това "до последно" е 2006 г., когато при инцидента с талигата на вагона, случил се на г. В.Тричков, излиза заповед за спиране на серия 43 от движение. Авариралия вагон също е гариран в Надежда при редицата с останалите му събратя. Там са направени и повечето от малкото известни снимки на тази серия вагони.
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05300.JPG)
През окт. 2011 г. пожар обхваща 5 от вагоните, които видно от репортажите в медиите, изгарят напълно.
(http://www.trud.bg/Images/Cache/Image_1078414_411.jpg)
Това, което остава след пожара е окончателно нарязано за скрап, но така и не става ясно какво се е случило с останалите няколко бройки ?! Дали вече са били нарязани или просто са се намирали във Варна, каквато друга информация се появи ?
Преди няколко години Тилиг пуснаха в продажба модели на серия 43 в ТТ и 1:100. За сравнение ще ползвам модела 1:100, който носи номерацията на 5152 00 43 018-6
(http://bulgariancollection.com/others_yaxon_tin_bdz/thumbs/bdz/74716.jpg)
За съжаление моделчето има куп разлики от реалния вагон, по-значими от които веднага се набиват на очи:
-липса на генератор при талигата;
-липсата на цял прозорец от страната на 4-те врати;
-границата м/у червеното и бялото при модела е дръпната по-нагоре и разделя странците на 2 еднакви половини. При реалнния вагон (а и при останалите) червеното поле е повече от бялото и минава по-долу.
-неправилно разположение на червените светлини при челните страни, ниво на ламарините над буферите, отразяващо се дори на страничните бордове, като характерно скосяване;
-през 2004 г, каквато ревизионна дата е нанесена на модела, оригинала вече е разполагал със жълти емблема и надпис БЪЛГАРСКИ ПОЩИ;
-разминавки има и при разположението на съндъците и бутилките в долната част;
-несъотетствия при прозорците, които в модела до един са неотваряеми и т.н. да не издребнявам.
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/Post_pan.jpg)
Схемите, които са побликувани тук далеч не са на серия 43, а снимките на зеление германски вагони и модели също се отличават по куп неща от нашите 43-ки.
-
Искам да попитам колегата rumensoft, след като темата е "БДЖ Пощенски Вагони Post"
може ли да пишем, коментираме и качваме снимки на други вагони, освен за 43-та серия?
-
Искам да попитам колегата rumensoft, след като темата е "БДЖ Пощенски Вагони Post"
може ли да пишем, коментираме и качваме снимки на други вагони, освен за 43-та серия?
Ами да, разбира се, аз даже дори щях да кача и един фургон Dlm, който има надписи Пощенски Вагон. По принцип идеята на темата е да помогна и аз с каквото мога (снимки, чертежи-този които прерисувах и този който предстои да направя за истинската серия) и да се коментира като цяло :) както има за Двуетажните вагони тема и разбрах доста интересни неща, така реших да започна темата и за Пощенските вагони и много се радвам, че споделиха всички полезна информация.
П.С. Ако трябва, ще промена заглавието на темата и ще махна Post серията, за да не е строго индивидуално за Post :)
:drinks:
-
Благодаря, значи съвсем правилно съм разбрал заглавието на темата. :hi:
Очаквай още материали постепенно тук тогава за пощенските вагони на БДЖ! :good:
-
Промених името на темата :)
може и аз да съм подвел хората, като съм написал "Post".
Така, че всички сте прави :hi:
:drinks:
***********************************
Дотук става известно за мен - 3 вагона, серия 43 Post
51 52 00 43 006 - 1
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/P1000479.JPG)
51 52 00 43 008 - 7
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/post1.jpg)
51 52 00 43 018 - 6
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC02414.JPG)
Интересно, че когато ходих аз не видях повече от два пощенски вагона Post. Зад тези двата (006 и 018) се виждаха само 57-ма, на които също пише Български пощи. Нямам спомени за повече вагони серия 43 до депото, дано има още из България :)
(http://trainz-bg.com/Data/railwaypassion/Vagoni/Post/DSC05293.JPG)