RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: JORDAN в 22 Април 2014, 18:56:43
-
Може да ви се стори смешно, защото не съм стигнал доникъде с макета си в ТТ, но реших да направя и един такъв в НО.
Работата не е бърза, когато стане - може да се проточи и години.
Миналата година си купих дигитален сет на Роко в НО за да му използувам дигиталното управление за моя макет. Успях да се сдобия и с един парен дигитален локомотив със звук в НО.
Имам и десетина вагона. В офиса си имам и достатъчно място за едно макетче - та защо да не си създам и площадка за каране на локове в НО ? ;D
Решил съм да купя една плоскост от ОСБ с размери 244 х 122 см. Това ще са и размерите на бъдещия макет. За релси и стрелки съм се спрял на Пико - А.
Искам да имам еднопътно трасе, мост, тунел. Разгледах готови планове на трасета в НО, публикувани във форума.
Най ми допадна нещо такова:
http://www.scarm.info/layouts/track_plans.php?l=bg<p=41
Като предпочитам долу в ляво входната стрелка да се замени с такава в крива, за да станат по-големи коловозите.
Ще помоля работещите с програмата за проектиране да помагат / аз нещо не мога да се справя добре ;D/.
И на този макет предвиждам дигитално управление на трасето, разбира се с възможност на се кара и аналогово.
Стрелките и откачвачките ще се командват от ръчен пулт - там няма да слагам декодери, че идва много скъпо а и няма да мога да се оправям с мултимауса.
-
Не изглежда никак зле.Определено ми хареса.Чак се замислям дали да не се пробвам и аз нещо :blush2: Само зяпам и нищо не правя :blink:
Успех в новото начинание.Качвай снимки смело :good: :good: :good:
-
Като предпочитам долу в ляво входната стрелка да се замени с такава в крива, за да станат по-големи коловозите.
Тука директно удряш на греда! Входната стрелка е тройна, такива има само прави, не и в завой. Мога да си поиграя да прехвърля трасето от флайшмански на пиковски линии, както и да го преработя "долу вляво" за удължаване на коловозите.
-
Би било супер !
Моят макет ще е по-дълъг с 24 см.
-
Ще ползувам флекс релсите на Пико А.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-0-20895-007001-0-0-0-0-2-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html
-
Тука директно удряш на греда! Входната стрелка е тройна, такива има само прави, не и в завой. Мога да си поиграя да прехвърля трасето от флайшмански на пиковски линии, както и да го преработя "долу вляво" за удължаване на коловозите.
Може би е по-добре на мястото на тройната стрелка да се сложи обикновена, а доста преди това в завоя след изхода от тунела да се сложи стрелка в крива.
-
Това е малък макет и може да направиш 2 транзитни коловоза, не 3. Да развиеш глухи и изтеглителни коловози за малко маневрена дейност.
-
Давайте идеи.
Не бих могъл да отделя повече място, но ми се ще да е атрактивно и да става преди всичко за каране и маневри.
Иначе реализма на къщички, селца и т. н. не ме вълнува чак толкова.
-
Според мен ти трябва още мааалко по-голяма дължина на правите участъци - примерно още 20 до 40 см., за да стане целият макет примерно 270-280 см. Така, както е сега, в един момент, особено ако са по-дълги влаковете, ще почне да те дразни -таман влакът ще влезе в правата и тя ще свърши....За протокола, и аз съм до под кривата круша точно поради тая причина - не мога засега да изчопля място за по-дълги прави участъци, плюс разбира се, че се стягам за чужбина.....
Другият вариант е, ако хептен няма как да удължиш коловозите е, да не са ти много дълги влаковете - примерно да си в първите епохи и да не използваш дълги четириосни вагони и локомотиви с голяма дължина, или пък да се пресъздава романтиката на второстепенните линии, по които по начало не са се движили дълги локомотиви/вагони....А моите са баш от най-дългите......
-
ОффтУпик...
Уважаеми колеги, колегата JORDAN изрично е писал какви максимални размери може да е плотът. Защо трябва да му се обяснява колко трябва да е?! Просто думата "компромис" не е гадна, недопустима и забранена. Сега няма ли да му дадете и съвет коя стена да събори, че да осигури нужната дължина?! Или човекът има някаква си определена нужда /съобразно обстоятелствата/, но ние да си пишем на вереф ей така - да се направим на умни и знаещи... :angry: Като не можете да помогнете с конкретни неща, не пишете само за спорта и за самото писане. Не е срамно да си замълчите, когато не може да помогнете - няма да ви помислят за неразрибащи, незнаещи и няма да ви омекне достойнството. Напротив - като пишете неадекватни неща, просто затвръждавате обратното мнение за вас...
По темата вече...
JORDAN, мислиш за флекс релси, но някои колеги се отказаха от тях поради недоброто им поведение при температурни промени. Така че събери повече информация по въпроса, за да не излезе накрая, че си се минал.
Иначе мога да ти направя подобно трасе и с флекс релси на Пико, и с "твърди" А релси...
Другото нещо е, че не е добре коловозите на едната гара да са много по-дълги от тези на другата. Вярно, че ти си с една реална гара, а второто го мислиш като промишлено-маневрен клон, ама тогава дълги влакове въртиш само по дългото трасе, без да влизаш в английската стрелка в центъра. За там искаш не искаш трябва да пращаш-приемаш къси влакове... А ще има ли смисъл тогава цялото удължаване на коловозите на основната гара?
-
Нека тогава да е с "твъпди" Пико - А линии.
Да не поемам излишен риск.
Ще ми излезе малко по-скъпо, но по-сигурно.
bg&flag
От друга страна флекс релсите фабрично са нарязани на дължина на 47 см и ако оставям луфт 1 мм при снадките, едва ли ще има значимо температурно разширение.
По скоро при флексовете ме притеснява рязането на точни размери, защото нямам дремел.
-
Нищо няма да ти се разшири от меките релси. Режеш ги с клещите и с пиличката оформяш смачканите крайчета. При второто рязане ще го правиш за минута, а ако са ти хубави резачките - и за секунди. 95 см. са, а не 47. Луфт си имат достатъчно в траверсите. И ще си спестиш една шепа свързащи пинове, разхлабени връзки и какво ли още не (напр. пари). И ще си ги режеш на колкото ти трябва см. До сега не знам някой да се е похвалил че няма проблеми с Пико А стрелките. Дали да не дадеш повечко пари за други стрелки вместо за релси? Мисля че може да се купят евтини от сетове. Не ти трябва дори и да са от един тип/производител. Като лепнеш баластрата и с малко боя няма да си личи дори и ако са Роко гео нещо си.
Пробвай в дясно да сложиш още една крива стрелка вместо правата. А и на втория етаж е добре да имаш два проходни коловоза вместо един. С една крива стрелка започваш от моста - докъдето стигне преди тунела.
-
ПРедварително заявявам, че не уча колегата да си бута стените....и все пак.
За какви "дълги" влакове говорите като и децата вече знаят, че на тази площ макет в Н0
става ако е само от първа (максимум ІІ) епоха!!!! Вижте за справка макета (готин безспорно)
на Митко 888 !!!! ....а тук се говори за "дълги композиции!!!!!! Кого заблуждавате?
Най-вече себе си... Освен ако нямате предвид композиция от 2 бр. четириосни пътнически
вагона и среден лоомотив (дизелов например), за "дълга" композиция!!!!!!!!!
И то като се вземе предвид че когато последния вагон отмине ограничението (бялата греда м/у коловозите)
за габарит (да може по съседния коловоз да мине влак без проблеми) то локомотива ще е също отппред на тази бяла греда
в предния край на коловоза!!!!!! А локомотивната кабина ще е под светофора (или даже зад него). :lol:
Защо трябва да се открива топлата вода?
Йордане, не си мисли, че това което можеш да направиш на тази площ в ТТ, можеш и в Н0, без да я увеличаваш.
Не е нужно да разбираш от програмите за планиране, но поне можеш да смяташ, за това сам изчисли
по формулата какво искаш и каква дължина на коловоза ти трябва...или не какво искаш, а какъв подвижен състав имаш за този макет.
Заместваш по формулата и получаваш или колко ти е нужно за коловози или колко...не ти достига за мераците в Н0.
Ето я и формулата:
L=216 + 2 x W=310 + 2 x S=100 + B = 2 x 100
където
L e дължината на локомотив,
W e дължината на D-вагон,
S e дължината за видимост към сигнала
B e дължината за безопастност от разклонение.
(http://railwaymodel.blog.bg/photos/121375/original/10-Maket.JPG)
За по-подробен анализ и самоизясняване прочети (ако си го чел, явно си забравил) И тук:
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/09/20/kak-da-si-razpoznaem-miastoto-za-bydeshtiia-ni-maket.1150431
Както и като "видиш", че дори при тези размери нямаш много голям избор за релсово развитие в по-близките епохи,
сиреч от ІІІ-та до днес, вземи и препрочети тук (за концепциите в макетите):
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/09/05/maketa-prednaznachenie-koncepcii-nachin-na-upravlenie-i-vrem.1145857
Впрочем в тази статия има и начални скици на прекъсването за което питаш тук:
...
Не съм много наясно къде в макета да направя прекъсване на захранването за да има изолирани участъци, когато ще се кара аналогово.
Аз имам централа на Роко, имам и дигитални локомотиви / вече/ , но понякога може да гостува и лок без декодер.
Въобще с електриката съм на "Вие" и ще се радвам ако пламен продължи да помага за този макет.
Тоест реши по коя схема ще го захранваш (аналогово) и от там ще преценим и как да я осъществиш.
Това не е електрика за "Вие", а само за 8 клас (физика) едва ли не с крушка, батерийка, ключе и жици!
Както и дори тук, макар да е старо:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3505.msg69898.html#msg69898
(http://store.picbg.net/thumb/21/B6/d96d16f96ab721b6.jpg) (http://picbg.net/img.php?file=d96d16f96ab721b6.jpg)
После пак можем да продължим да си коментираме, разбира се.
И понеже знам, че си чеТТник, държа да уверя останалите, че не те карам аз да изоставиш Н0,
и да преминеш в ТТ !!!!! Още повече че ВЕЧЕ си чеТТник. Но площа която си отделил за Н0,
може би те "насилва" за кардинално (или радикално ако искаш) решение! ;)
ПП.Аз също работя в Н0, най-вече за БДЖ, та мойто скромно макетче е "само" с размери 176 х 126 см,
но по него ще се търкалят само малки машини и двуосни вагони (макс 4 бр. на композиция)!!!
Въпреки това има доста добри възмоности за движение (разменя по един влак с подземната гара),
маневриране - има два глухи коловоза и един изтеглителен,
а все пак съм се "изхитрил да сложа и малко депо дори!
(http://picbg.net/u/65456/47966/588788.jpg)
-
Прочетох внимателно постовете на колегите.
Благодарен съм за изказаните мнения, съвети, съображения и др.
Ще се съобразя с много от тях. Но все пак трябва да съобразя нещата с основни положения, които ще наложат доста компромиси.
Първо: Размерите на макета ще са 244 х 122 см - колкото е размера на една ОСБ плоскост.
По-голяма няма къде да събера, а и ще ми е доста по-трудно чисто конструктивно да изработя - трябва да снаждам плоскости, което може и да не направя достатъчно добре.
Второ: Никъдзе не съм казал, че ще карам долги влакове - имам достатъчно двуосни вагони, а ако карам четириосни, те ще бъдат локомотив и два или три четириосни вагона.
Мисля, че ако долу в ляво на макета има стрелка в крива, ще се получат коловози, дълги по около 160 - 170 см. На мен два основни коловоза по метър и половина и един допълнителен от 120 см ми стигат.
Трето: Аз не държа на "Реализма" в някаква голяма степен. Иначе въобще нямаше да правя макет. Ясно е, че в апартаментни условия за такъв макет ще е необходима поне отделна стая. Това не ми е по възможностите. Затова ще се налагат компромиси - композициите ще са от по-малко вагони.
Предложете какви стрелки да си купя / искам да са надеждни, но и да са съвместими с релсите на Пико / новия профил/.
-
Не съм много на ТИ с релсите на Пико, но при тях има със сигурност релси код 100, а примерно Роко са код 83. Това означава различна височина на глава релса. Трябва да бъдат с една височина да не се получи разлика, която ще е доста неприятна.
-
Ето още една идея за макет, която може да обмислиш:
Предложение за макет с Marklin K-релси (http://www.scarm.info/layouts/track_plans.php?l=bg<p=62)
(http://www.scarm.info/layouts/pics/Marklin-K-track-Layout-Proposal-2D-640.jpg)
Размерът е доста по-широк от твоя лимит, но планът позволява лесно "скъсяване" като се премахнат по 2-3 прави релси от хоризонталните линии в трасето, както и най-късия коловоз в гарата. Има и индустриален клон за маневри, както и скрит коловоз в тунела, което дава много възможности за каране. Ако се преправи с други релси и с криви стрелки в дясната гърловина на гарата, най-външният коловоз може да достигне 130cm използваема дължина и да остане и място за сигнализация.
-
Примерно нещо такова (нахвърляно доста набързо):
(http://www.scarm.info/pics/Marklin-K-track-Layout-Proposal-edited.jpg)
Размерът е 244 x 100 cm. Ако се оправи и лявата гърловина, гарата може да стане съвсем прилична и за по-новите епохи. Не знам обаче дали и как ще стане с друг тип релси...
-
Макета, на който съм се спрял първоначално ми харесва повече.
Само дето ще му направя лявата гърловина ( ако така се казва ) със стрелка в овал.
Кефи ме това, че е предвиден и мост и тунел.
Може, ако релсите на Пико са толкова лоши, да направя макета с релси на Тилиг.
Но и сега имам доста релси на Роко от сетове, ще имам релси и на Пико от сетове.
Ако някои има релси на Пико и стрелки на Тилиг, моля да каже дали са съвместими, дали могат да се ползуват заедно ?
-
PIKO и Tillig релсите са хубави, но стрелките там са с ъгъл на отклонение 15 градуса или по-малко. Макетът, на който си се спрял е с релси на Fleischmann и там ъгълът е 18 градуса. При Roco Geoline и Marklin K, стрелките са на 22,5 градуса. Имай в предвид, че колкото по-малък е ъгълът, толкова стрелките изглеждат по-близо до реалните, а при по-големи ъгли пък се получават по-компактни отклонения, съответно по-дълги коловози в гарите.
-
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-4-0-24143-007004-0-0-0-0-2-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html
Май ще е с такива релси и стрелки на Тилиг.
За да не съжалявам после. &bgflag
-
Изборът е твой и сигурно си го направил вече,но ще си позволя да дам едно предложение.Направи макет - "четири сезона",по примера на макетите на NOCH.За малка площ е много подходящ.В MIBA Spezial 91,а и на други места го има за пример.Би било интересно!
Успех!
-
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-4-0-24143-007004-0-0-0-0-2-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html
Май ще е с такива релси и стрелки на Тилиг.
За да не съжалявам после. &bgflag
Серията "Елит" на Тилиг са най добрите релси в Н0 въобще.
По скъпи са, но предвид, че човек не купува всичко наведнъж,
оскъпяването може да се преглътне в името на качеството.
Профилът е от чист месинг и има най доброто токоснемане,
сравнено с това на релсите на другите производители.
Има и най добрата оксидация, идентична с реалната:
(http://www.elektrickevlacky.cz/images/obr_koleje_TILLIG_elite.jpg)
-
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-4-0-24143-007004-0-0-0-0-2-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html
Май ще е с такива релси и стрелки на Тилиг.
За да не съжалявам после. &bgflag
Най-добре стрелки и релси от един производител.. За да няма после "ама то що това и онова не уйдисват"...
Другото е казано от Mixy:
PIKO и Tillig релсите са хубави, но стрелките там са с ъгъл на отклонение 15 градуса или по-малко. Макетът, на който си се спрял е с релси на Fleischmann и там ъгълът е 18 градуса. При Roco Geoline и Marklin K, стрелките са на 22,5 градуса. Имай в предвид, че колкото по-малък е ъгълът, толкова стрелките изглеждат по-близо до реалните, а при по-големи ъгли пък се получават по-компактни отклонения, съответно по-дълги коловози в гарите.
Да смятам, че приемаш неособено рИалистичните стрелки с голямо отклонение / с цел по-дълги коловози/? Та да знам с кои да правя трасето и да не се преправя после много...
-
Пак не сме в час...
Венци правилно е казал - стрелки и релси винаги от един производител - дори
само заради геометрията на съответната релсова система.
Колкото до по-дългите стрелки (съответно с по-малък ъгъл) не става въпрос за реализъм,
а как ще се "гънат" влаковете през тях. Също и какви локомотгиви ще минават...вярно
"баба Меца" е една и нейн модел няма (масово) но все пак е от значение и радиуса на тези стрелки.
:hi:
-
Ето това искам:
(http://i29.photobucket.com/albums/c291/zikor97/84c67ff4-cd5e-4b8b-82f3-fb73b06afdda.jpg) (http://s29.photobucket.com/user/zikor97/media/84c67ff4-cd5e-4b8b-82f3-fb73b06afdda.jpg.html)
-
Ето две сходни трасета по образец на твоето - с релси PIKO A профил... Размери: 235 х 120 см.
(http://www.picbg.net/u/53119/37775/759971.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/37775/759972.jpg)
Линк за сваляне на двата файла за SCARM: http://dox.bg/files/dw?a=ac3730f7c9 /валиден до 08.05.2014 г./
Забележка: При проектирането линиите не можаха да се затворят напълно на няколко места с наличните в базата данни за профила, но отстоянията са около 2-4 мм, което на практика може да се обере със самите линии. Не открих обаче в базата данни за този модел линии нито отбивачки, нито откачвачки. Mixy, ти си на ход, провери къде е белята... :drinks:
-
Добре са станали плановете :good:
Колкото до липсващите релси - в каталога на PIKO, с който разполагам, няма разкачваща релса, а отбивачката е свободно прикрепящ се аксесоар на всяко едно място по релсата с каквито SCARM все още не може да работи.
-
Тоест, отбивачките са без собствена релса и се надяват върху края на линията ли? Като отбивачките на К-профила на Мерклин ли?
-
Тоест, отбивачките са без собствена релса и се надяват върху края на линията ли? Като отбивачките на К-профила на Мерклин ли?
Да, точно така.
-
Много благодаря за положения труд и чудесните проекти!
Точно такова трасе ми харесва - мисля, че на коловозите ще се събират влакове с дължина до към 230 - 140 см.
Аз както казах, ще карам по къси композиции - лок и два до три вагона от дългите и соновно двуосни вагони - товарни, пътнически и композиции от цистерни. ;D
Не знам дали не съм много нахален, но по-горе колегите написаха, че наи-добрите релси за НО ца на Тилиг.
Та ако може ( много ми е неудобно), да получа и план на трасето с релси на Тилиг.
Освен релси на Тилиг, също и стрелки на Тилиг.
Не ми е много ясна каква е разликата между Тилиг Елит и нормалните Тилиг.
Височината на релсата маи е различна - това има ли голямо значение?
Не е ли по-хубаво височината да е 2.5 мм?
Щото чета, че на Тилиг Елит височината е по-малка?
Наистина, при моите скромни финансови възможности, това е доста по-скъпо от релсите на Пико А, но ще го купувам на части за няколко месеца. А качеството си е качество. Едва ли ще имам възможността да правя друг макет в ХО.
Както написах в началото на темата - този макет ми трябва да си карам влакчетата, които имам в НО.
-
А може и да е по-лесно ( и по-евтино) да го направя с Пико А ???
Хич не ми се дават двойнои пари.
Има ли някой, който е използувал в макета си пелси и стрелки на Пико А ?
Големи ли са проблемите?
-
2.5 мм е добре в случай, че човек има подвижен състав по-старо производство, респективно с по-големи реборди на колелата. В противен случай, при 2.1 мм въпросните локомотиви и вагони ще "тропат" по "тирфоните" или болтовете при скрепленията между самите релси и траверсите. Иначе визуално е все е тая дали ще е 2.5 или 2.1 - разликата не се вижда с невъоръжено око. Проблем става при използването на и единия, и другия профил в рамките на един макет или система, независимо от производителя - в този случай в местата на съединяване на релси от двата профила се използват специални преходници. Роко например преди предлагаха и двата профила 2.5 и 2.1, но 2.5 го спряха. Флайшман Профи, като моите, са на 2.5. И голям праз като не е от по-новото, 2.1.....Между другото, друго, на което следва да обърнеш внимание, е точно дали искаш готови баластови призми или ще ползваш релси без призма и съответно ще си правиш баластрата сам. И единият, и другият вариант си имат своите плюсове и минуси.
-
А може и да е по-лесно ( и по-евтино) да го направя с Пико А ???
Хич не ми се дават двойнои пари.
Има ли някой, който е използувал в макета си пелси и стрелки на Пико А ?
Големи ли са проблемите?
Какт опредполагам си видял в темата за моя макет, използвам само ФЛЕКС релси на Пико (но не и СТРЕЛКИ).
С релсите нямам абсолютно никакви проблеми. Първо си купих една флекс, след това още няколко, накрая - още половин кутия.
Предимствата според мен:
+ Нямат покритие, т.е. целият материал в дълбочина е един и същ, не знам каква "чиста" сплав е но е добър и не се притесняваш че ще се обели/ожули/изтрие. Това за мен беше особено важно, тъй като позволява профилите да си ги пиля и изтънявам където ми трябва (за стрелките), като с това въобще не се нарушава вида и работата на релсата. Но това е монго важно и за бъдещото почистване на релсите.
+ Обработват се лесно, могат да приемат определена форма и да си я запазват (което е важно когато съединяваш флексове в крива). Материалът е малко по-твърд от някои медни сплави, с които съм работил в миналото, но мисля че това е предимство.
+ запояват се много лесно, обработват се достатъчно лесно и т.н.
+ Много лесно се почистват, не е страшно дори и ако ги шкуриш с шкурка. Дори си въобразявам че при едното начално почистване с размер около 450 май сериозно се подобри сцеплението по баира, без въобще да пострада външния вид на релсата.
+ Цапат се само от движение на старите пиковски локомотиви, при които с една - две гумени колооси се предава цялото движение. (BR130, парни локомотиви и т.н.).
+ До сега не съм видял окисляване, ръжда и други подобни.
+ Траверсите са доста добра имитация на дърво (по нищо не я различавам от показаната на Тилиг, дори и когато гредам с хубавите очила).
+ Има ги навсякъде и винаги можеш да си купиш още една - две релси вместо да чакаш поръчка или да се чудиш на кого да продадеш излишните, които си поръчал.
+ 94 см (размерът имал значение)
Недостатъци (според мен):
- Трябва да се боядисат (за състаряване отстрани), и после да се почисти главата. Но баластровата призма така или иначе трябва да се потупа с четката.
- Съединителните ламаринки се разхлабват при първото разглобяване, но предполагам че на макет това не би трябвало да пречи (със съединителните пинове на моя "макет" нямам никакви проблеми).
- В местата на съединенията трябва да "подпъхнеш" траверси, освен ако не искаш да дадеш още няколко грешни лева за готовите накрайници на Пико. (това май трябва да е в предимствата).
Ако става въпрос за СТРЕЛКИТЕ Пико: Само като ги погледнах в магазина се зарекох да не се харча даже и за една проба - толкова грозни ми изглеждат с тези езици, пластмасови сърца и т.н., а и като гледам как се клати всичко по тях ... Не мога да ти дам никакъв съвет за стрелки, освен че от моите си съм безкрайно доволен и въобще няма да търся алтернатива. От четене тук-там те съветвам да забравиш за Пико стрелки, а да се ориентираш към нещо друга. Защо пък да не са Роко (на половин цена от някой сет)? И разбира се Тилиг, които поне на снимка ми изглеждат достатъчно добри. Единственото, което съм чувал за тях, е че в ръцете на начинаещи е възможно да се счупи нещо (най-вече пластмасичката за задвижването).
Не знам дали въобще на един макет трябва да има "стандартни" по размер и геометрия РЕЛСИ. Освен в някои къси парчета, в които да оползотвориш известни бройки. Като погледна макет с готови релси ми изглежда много по "детски" направен (заради геометрията, еднаквия радиус на кривите, начинът, по който изглеждат S чупки и т.н.)
Не би трябвало да се притесняваш от смесването на релсов материал от различни производители. Ако ще правиш макет се предполага че поне малко от ръцете ти не са в .... , т.е. няма да сглобяваш готови релсички а ще си строиш трасето, с баластра, трева и т.н. Спокойно подпъхваш едно картонче под траверсите на ниския профил, заливаш с Ц200 и след баластиране няма да познаеш къде свършва релса 100 и започва 83. Разбира се профилът отгоре трябва да е добре изравнен. А и не знам някой да си е напарвил макет без поялник, поне с една човка.
Трябва разбира се да предвидиш и кои релси/ стрелки са с дървени траверси, кои са с железобетон или железни. Това се вижда доста добре, колкото и да състаряваш отгоре".
-
Край, последно ще правя макета с релси и стрелки на Пико А.
След като са добри за колегите , които съм цитирал по-долу, значи са добри и за мен.
Знам, че с Тилиг Елит нещата ще са по-добри, но парите ще станат двойно и тройно.
Това ще ме забави много, а ми се ще да си карам влаковете.
За правите ще ползувам флексове на Пико, кривите ще са стандартните, не флекс, защото иначе ще ми е по-трудно. Стрелките ще са пак на Пико, задвижването им ще е с Конрадски моторчета.
Имам работещи стари Пиковски сиви релета, имам и клавиатури.
Другата седмица купувам плоскостите - 2 броя, че едната ще я нарежа със зегето за страници за оребряването.
Ще поръчам и релсите и стрелките.
Още веднъж Специални благодарности на колегата Best Ripper за чудесния план!!!
Уискито е от мен. ;D
Както викаше баба ми: " Бог пред нас и ние след Него". ;D bg&flag
====================================================================
stefanbaikov
КЖМ - България
Re: Макета на ritchie в НО
« Отговор #237 -: 05 Февруари 2014, 08:36:06 »
Цитат
Браво Ричи, става много добре. Имаш ли проблем със стрелките на пико , тъй като моите са същите аз имах проблем с овалните стрелки , по тях влаковете постоянно дерайлираха без видима причина, но после я открих и отстраних. Същото се отнася и за правите стрелки, но там процентно проблемите са много малко. :good:
Re: Макета на ritchie в НО
« Отговор #238 -: 07 Февруари 2014, 15:44:49 »
Цитат
Със стрелките на Пико нямам никакви проблеми, но съм използвал задължително само нови, Т-профил с височина 2,5 мм. Учудващо, но за нашите условия се оказват доста по-сполучливи от тези на Роко и затова ги препоръчвам.
-
И аз да се намеся с пресен опит.
Това, което казва колегата stefanbaikov е на 100% вярно. При мен проблеми се получиха вече на 2 стрелки и влакът дерайлира. Едната я оправих, с другата още не съм се занимавал, но и при нея е един и същи проблемът:
подвижната част е доста хлабава, т.е. има по-голям луфт отколкото трябва, тежестта на локомотива я накланя и се получава денивелация с неподвижната релса, разминаване и понеже подвижната част не е Т профил, а огъната в /\ профил ламарина се получава един ръб, влакът подскача и дерайлира. Още повече, аз имам две тройни W3 стрелки и според мен са голям боклук, особено за управление отдолу. Тези изобщо не ги препоръчвам. Същото нещо може да се постигне и с лява и дясна стрелка, но пък за сметка на свободното място между релсите, например ако ти трябва за перон или нещо друго.
Относно конрадските моторчета имах големи ядове с монтажа, защото аз сложих върху масата 10 см стиропор, за да мога да го дълбая и лостчетата от моторчето до стрелките се получиха доста дълги и там вече изникват други проблеми, така, че трябваше да си припомня физиката от 7-и клас, в частта с лостовете. Общо взето в момента се управляват както е посочено тук на 3-ата картинка http://www.lanckenau.de/basteltipps/conrad-weichenantrieb-optimieren/ (http://www.lanckenau.de/basteltipps/conrad-weichenantrieb-optimieren/) + система от допълнителен лост. Ако те интересува, мога да го снимам и да ти го постна, но за мен конрадското моторче е добро от гледна точка на това, че ти дава доста свобода за монтаж, евтино е, но от друга страна с тези плстмасови рамена е доста куцо и трябва да се мислят варианти как да стане най-добре. Така че съветът ми е първо да намериш едно отнякъде и да пробваш. Ако си от София, може да се разберем да ти отстъпя временно едно, не съм монтирал всички все още :)
Хайде със здраве ...
-
И с този макет имам напредък - купих от колега във форума почти всичко необходимо от релсовия материал Пико А глейс. Трябва само да допълня няколко релси и 4 стрелки в крива. Поръчал съм моторчета на Конрад за задвижване на стрелките.
За изработване на макетния плот се спрях последно на шпертплат 10 мм.
Купих 2 плоскости 244 х 122 см. Едната за плот, другата ми нарязаха на ленти 244 х 10 см, с които ще оребря плота. Ще подсиля лентите с дървени летви 3 х 3 см.
Изработката на този плот ще започна следващата седмица. Отгоре ще го покрия с депрон 5 мм, който ще използувам и за ленти за подложка под призмата.
Всякакви гари и къщи ще купя след като съм готов с монтажа на релсовия материал, включително и задвижванията на стрелките.