RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: zazo в 08 Май 2008, 11:52:14
-
След много премисляне цъкане в wintrack-a, пробно редене на релси, снимане на прототипи и т.н. дойде време и аз да подложа все още плахата си идея на разнищване.
Тема на макета: Искърското дефиле.
Епоха: III - IV
Eто и схемата:
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket.jpg)
горната схема е оригиналната идея, а долните две опити за намаляване на размерите.
Тъй като не разполагам с помещение, в което макета да стои постоянно монтиран идеята е да бъде съставен от 6 или 8 разглобяеми модула и достъпен от всички страни. Бая дърводелска работа си е, но поне с нея се чувствам достатъчно сигурен.
Жълтата и червената отсечки са на различни нива, но с почти незначителна разлика. Реката ще бъде най-ниско и засега ми се вижда най-трудната задача. Tъмно зеленото са планини като частите от релсовия път, които минават през тях и са леко затъмнени (тези на южния бряг) са тунели.
Всичко все още е на идейно ниво, затова всякакъв акъл от старите кучета е добре дошъл. ;)
-
Страшно е станало ! Моите поздравления !
Много хубаво и прегледно е всичко.
Аз също се опитвам да проектирам сега трасетата
за моя макет, но се мъча на ръка - с молив и линия.
(вече 3 гуми изхабих)
От къде си я изтегли тази програмка за проектирането,
че на сайта на wintrack е срещу заплащане.
Предварително ти благодаря.
-
Ииий , кво стана днес - идея след проект , проект след идея! ;D ;D ;D
От сутринта се опитвам да кача и аз моя проектза разнищтване , и още не съм успял!!! ::)
Така накратко , идеята много е готина , особено ако имаш предвид конкретна гара (не ги познавам добре) !
Предлагам ти да "усвоиш" под макетното пространство (реката няма да е с мащабна дълбочина - и над нея ще минеш без проблем).
Какво имам предвид - на третия чертеж дето си успял да влезнеш в 125 см х 400 см , си премахнал двойният глух коловоз и си скъсил гарата,на която първия коловоз до гаровата сграда ми се вижда безмислен с тази дължина.
Предлагам ти да запазиш 400-те см и двойният коловоз както и малко по-дългата гара , като просто слезнеш отдолу с релсите идващи след северната английска стрелка (не си обяснил какво е - кръстовище или стрелка) , като съдейки по броя на релсите , преценявам ,че ще ги "пъхнеш" под основното трасе дори със запас , съграсно правилата.Отказваш се от стрелката (най-дясната по чертежа) щото трасето ще ти е от долу в тунел веднага след втори мост над Искъра .След преминаване от долу на северната права , излизаш от тунела , и през още един мост в завой на реката се качваш и сливащ с основното трасе чрез лява стрелка на мястото на кривата релса от първи коловоз непосредствено до гаровата постройка .
Уф , май не съм много ясен , ще се опитам да спретна чертеж на предложението ми...
-
Бих те посъветвал да з
-
апочнеш гарата още в кривата (отляво) - за да се удължат 2-та къси коловоза , а дългите да са още по-дълги ;) - понятно защо!
-
Не се притеснявай от несъответствията - направена е на бързо без много вживяване та ето за това ти предлагах , за да ти остане гарата по-дълга (впрочем Адри също дава интересна идея - то се знае това е почти задължително...)
(http://picbg.net/u/16413/12355/140544.bmp)
в жълто са наклоните , а в синьо тунела.
В тунела може да сложиш два разменни коловоза или дори още една гара за "изчакване" от влаковете да им дойде времето ;D
А сега виждам и друг вариант - тунела се изкачва до левият завой , където трасето става видимо и като външно се включва в гарата някъде преди най лявата стрелка!
-
Гарата е съществуваща такава по искърското дефиле.
Адри имаш нюх. Гарата и в реалност започва в завой и от двете страни като левия е по-изразен, но аз ги изправих, защото са в обратната посока и за да запазя в някаква степен близост до реалността. Иначе трябва гарата да е от горната страна на макета и изчезват предгаровото пространство и реката, въпреки че май ми хрумна една идея и ще пробвам. 10х!
Пач, не те разбирам за коя стрелка говориш. Горе в ляво е стрелка идеята ми беше да мога да завъртам влака по ухото, за да може да се връща в гарата от страната, от която е излязъл, както и да ползвам северните два коловоза за маневриране и евентуално там да добавя спирка, каквито има немалко по искърското дефиле. Иначе така както съм го мислил досега релсите винаги пресичат реката по мостове.
Сега със схемата стана ясно. Благодаря и на теб.
Сигурен бях, че ще има добри идеи.
ritchie: прати ми мейл на лична и ще ти я пратя, защото съм затрил линк-а откъдето я свалих.
-
Ето тук в червено е второто предложение , описано по горе .
(http://picbg.net/u/16413/12355/140546.bmp)
тогава ясно че вътрешният наклон от лявата част се маха и на негово място включваш червения участък .
И въобще , май трябваше да пишеш по-подробно за мотива на макета от какво се състои , както и колко стрелки , колко дълъг релсов път и колко влака искаш !
Пак подчертавам - това с реката в средата направо ме разби - до сега не съм виждал макет "вдлъбнат" през средата , просто е фантастично като идея!!!
Супер!!! ;D
-
И още нещо - практиката е показала ,че е желателно обръщателните уши да са най-малкото две срещу положни .При твоята идея локомотива се движи на ляво от гарата , след известен N брой обиколки от дясно на ляво , преминава през ухото и започва безкрайно въртене от ляво на дясно .Тоест при едно ухо и липсата на противоположно на него той ще се върти докато ръчно "оператора" не му писне и не го обърне чрез снемане на релсите (става въпрос за "еднопосочните" локове - при дизелите и електричките проблема е само в една маневра и посоката на композицията е сменена!) ;D
Тоест според мен минимума са две уши - както Владо си преустройва макета...
-
Е** му м*****, хвърлихте ме в дълбок размисъл. Айде след няколко дена ще видим дали съм измъдрувал нещо.
-
Имай предвид, че за обръщателното ухо ще ти трябва модул за дигитален режим и/или схема за обръщане на тока при аналогов режим.
-
За това предложението на pach е по-уместно... там няма нужда от такъв модул...
-
Вие ме плашите с тия обръщателни уши аз пък взех че добавих още едно. Наистина ли е такъв сериозен проблем? Запознат съм само на теория, но не изглежда неразрешимо.
Иначе направих някаква компилация от всички съвети дотук. Изнесох част от гарата в кривата и май се събрах в 400х125 мм. второто ухо го изнесох под най-ниската точка на самия макет, демек под реката, но май ще имам проблем с наклоните.
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket2.jpg)
и още една шарена
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket3.jpg)
-
Ето нещо като идея и от мен. Направено е с WinRail, а релсите са на Piko, но тука е важна идеята. Оцветеното в синьо трасе е в тунел. Вторият вариант е с удвоено трасе което позволява движението на две композиции едновременно. На обръщателните уши в това време мойе да има други влакове в изчакване.
-
Zazo, здравей. Струва ми се, че по твоята схема ще дадеш на късо. Направих копие на схемата ти и наслагах стрелки, които да следят движението на един локомотив по пътя. Започва от зеления "Старт" най-долу, като тръгва наляво. Завърта по най-външния кръг, продължава през кръстачката и влиза от вътрешната страна, завърта по вътрешния кръг в дясно и продължавайки направо през стрелкта, се връща към лявата част на макета, където се завърта по вътрешния кръг. Минава под линиите в горната част и тръгва надясно по най-северната линия, където стига до кръстачката, през която преди малко е минал в обратната посока и ето ти късото. Все пак огледай отново, да не би аз да бъркам нещо де...
-
Логично , щом има ухо - значи има потенциално късо!!!Това е ясно по "закон".Предложението на БР185 ти решава и евентуален проблем за наклоните , че сега си на ръба - нямаш един см в запас .Ако направиш комбинацията на БР185 но под реката минеш по диагонал ще е най-добре май...
(http://picbg.net/u/16413/12355/140889.jpg)
Нещо от този вид ;)
-
Така като го гледам се получава макет на три нива - ниво едно с гарата, ниво две ще е реката и ниво три е обръщателното ухо с тунела под реката. 4 м е добра дължина за наклоните, но деликатният обръщателен кръг е проблемът, тъй като линията ще се спуска от ниво едно под ниво две и пак ще стига до ниво едно, което доста усложнява ситуацията, понеже се получава голяма денивелация. Също малко ме притеснява тунелът и линията под реката, защото ми звъчи неестествено, но с повече завоалиране и добър избор на мястото на тунелния портал, ще стане добре.
Като цяло, според мен, изобщо трябва добре да се обмисли нуждата от обръщателни уши и ако се прецени, дори да се махнат, защото твърде много усложняват релсовото развитие, а на тяхно място да се предвиди друго, например двойна линия или да остане в първоначалния вариант на проекта с едно ухо и обръщане посоката на движение на подвижния състав в гарата, или нещо такова.
-
Бих препоръчал да се придържаш към първоначалния замисъл на
проекта си. Иначе става "манджа с грозде", т.е. много и различни
идей накуп приложени обезличават творческия устрем.
-
В подкрепа на двойната линия ще спомена, че гарата, доколкото разбрах, е модел на реална такава от Искърското дефиле, където, както всички знаем, пътят е двоен.
-
Това за първоначалния замисъл е много вярно!
Макета не е на три , а на две нива (истински) , щото река заема някакво междинно положение м/у тях , един вид полу ниво.Но пък за тунелните портали си прав Владо , ако избере варианта такъв ще трябва много внимателно да ги прецени къде и как ще ги крие от общия пейзаж , например с по-големички скали или гори тилилейски.Абе въобще ... както винаги компромиса между място , прототип и желание за нещо по-така се оказва най-труден.
;D ;D ;D
Двойният път е най-близо до прототипа , но Zazo решава ... ;)
(ние само му пълним главата с простотии ;D ;D ;D)
-
Първоначално беше най-обикновена двойна линия без обръщателни уши и подобни, защото в много макети ми прави впечатление, че има много релси, а останалите неща са набутани между тях. Но изкушението за по-сложно релсово развитие е голямо, въпроса е човек да не прекали. Хубавото е, че "пълнейки ми главата с простотии", вече имам три различни варианта със и без обръщателни уши и че и трите се събират в 400х125.
Надявам се скоро да започне вече и реалната работа.
Голямо благодаря на всички, които се включиха.
-
Малко да ви "ъпдейтна". Както при всичко, което е на ниво проект промените не спират. Това е последния вариант. Забележката за двойната линия не ми даваше мира. Отделно, че желанието да мога да пусна два влака, които да въртят в противоложни посоки стана много силно. Лошото е че, в началото имах някаква идея как да нацепя площа на макета на парчета, които да могат да се разглобяват, а сега заради долното ниво (маркираното в червено на схемата) нещо не успявам. Акъл и съвети в това отношение са добре дошли.
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket4.jpg)
-
Какъв ти е проблема? Цепиш на края на стрелките:
1.на север (горната) дясна единичната №1 > преди началото на стрелката в ляво от нея.
2.на юг (долу( в гарата) пак дясна на най-близкият коловоз от към сградата на гарата (ако сградата е по-към в средата на макета с лице на юг)>пак на ляво от стрелката преди началото.
Кот гледам всички коловози са ти изравнени със нейният край.Които не са или им размести релсите , или ща сложиш безнаставни съответно прерязани където трябва (същото се отнася и сза обикновенни релси , но трябва точно да се прецени къде да се среже).
Тук обаче виждам нещо не както трябва - разстоянията (ако квадратите от мрежата са по половин метър) на по трасето не ти стига да спуснеш/качиш минималните 77 мм между два етажа.
Хайде по завоя (не ми се смята ) може и да успееш да се подпъхнеш , ама на правата след това подпъхване имаш сомо около 1,1 м което е едва 40 мм .
Тоест ако го оставиш така , там ще имаш 80/1000 (80 промила) наклон което е точно два пъти по-стръмно от максимално препоръчителните.
Решението е или да изтеглиш най-северната стрелка №2 да започва веднага след завоя (и то пак на ръб като от другата страна ще се подпъхват трасетатат) или малко по - различно решение!
;D
(http://picbg.net/u/16413/11023/173543.jpg)
-
Да Пач прав си горе не ми стига за да се кача до нивото на останалите коловози. Иначе по ухото нямаше проблеми успявах да се пъхна отдолу.
За съжаление всичко това изгуби значение, защото се отказах от този голям за мен макет. Най-вече поради липса на място, дори и разглобен няма да има къде да го съхранявам. Затова и реших да намаля почти двойно площта и на този етап да се задоволя с нещо по-скромно. Релсите вече са поръчани и наесен би трябвало да започна лека полека да строя. Пускам чертеж на релсовия път и горе долу как си представям нещата откъм ландшафт.
(http://mail.dir.bg/~zazo/sm_maket.jpg)
-
Мдааа , тук каква тишина е настанала...
Така се получава когато мераците на сърцето , не отговарят , в твоя случай с разполагаемото пространство .Макар да има много варианти за съхранение , било като изправен до стената по късата или по дългата страна ,или пък може издигнат и до тавана , в крайна сметка се оказва , че макета в повечето време стои в "работно" положение с месеци и това обуславя дилемата на моделиста - коя стая да отдели за любимото си хоби.!? Да ама като наследници на ограниченото социалистическо строителство , когато някой бяха "по-равни" от други , стай за кабинети или хобита не се предвиждат...
Ако случайно не застреляш съседа в пристъп на мерак за разширение на моделистката си душа ;D ;D ;D , мога само да ти кажа ,че съжалявам за съкратената програма :( (ама така пък ще минеш с по-малко инвестиций ;)) и ти предлагам да откриеш в ляво и дясно от най - крайният коловоз по една стрелка с прави или криви релси , с цел някога , когато застреляш съседа , или завъртиш главата на съседката ,че тя да го изгони , да можеш да си подкачиш , я някое модулче , я някое разширение за спалнята на съседката , където да развие бурна строителна (по макета) и съзидателна (със съседката) дейност.
;D ;D ;D ;D ;D
-
Ееееееее, върна си го за модула :D.
Тоя път ти ми бръкна в мозъка.
(http://mail.dir.bg/~zazo/sm_maket_x.jpg)
-
тази съседка силно ме заинтригува ? - ако може - говори за двама ?
-
Бе аз по друг начин си преставях модулите , ама ти си знаеш какво искаш...така като гледам в тях само едно депо може да се развърти на единия и една товарна начална гара , която ако е с гърбична инсталация , ще стане много атрактивна ;) .
Хм , сега май ти става ясно що предпочитам ТТ-мащаба!!!На твойта площ може да се развие страхотен участък от двойна ж.п.линия но в ТТ... 8)
-
Да ви кажа... накрая и аз ще взема да си направя нещо малко като макетче по стената, колкото да не е без хич...
-
Ааааа нямам предвид, че това ще са модулите, тая схема си я чертах чисто информативно. То в най-смелите ми мечтания и сънища си представям по 10ина метра коловози, ама тогава незнам какви съседи трябва да имам, че да ги изселвам :-). Аз заради пустото място го обмислях това с ТТ-то, ама ...
П.С. Адри, съседката не трябва изобщо да я виждаш, освен ако не искаш да те нахрани, че все вкусно мирише от тях.
-
zazo Обръщам се с молба към тебе да ме светнеш как проектираш макетите ( демек с каква програма става това ) защото и аз мисля за по-голям проект ;D ;D
-
Пратил съм ти лично
-
Някакво раздвижване по макета?!
-
Доскоро се само-оправдавах, че чакам да ми дойдат релсите. От седмица и половина, обаче кашона седи в офиса, а аз се помайвам. Ония ден на срещата взех от Иво две страници за модул, та сега се успокоявам, че първо ще правя модула и после ще почвам макета. Абе нещо мотивацията ми е слаба в момента, но то това е на периоди.
-
Аз почвам и моя макет, и фремотата с Лъчо и Дорян.... мойто на тоС етап се ограничава с носещи шини и плоскости, а за фремото ще закупя релсите, стрелките и кръстачките. Лъчо е напазарувал сградите, така че тях ги имаме. Дорян ще отговаря за петролните доставки. ;D
-
Мъка, мъкааааааа. В неделя го наредих трасето, така както последно го бях планирал и се отчаях. Хем е малко хем е скучно. Ще мисля нещо друго, като се опитам да не става много по-голямо.
(http://mail.dir.bg/~zazo/sm_maket.jpg)
-
Зазо,моето трасе е подобно на твоето.Като го наредих и аз взех да викам-"Баси макета-две линии само...".Ама като почнеш да го нареждаш,лампички,къщички едно-друго,дървета...почва да прилича ,става интересно.А ти и мост май имаш,кво ти тряя повече :yes:Много си е наред даже така трасето ти.Единствено единия глух коловоз може да помислиш да го вържеш към единия кръг,ама и така да си остане ще видиш,че ще стане хубаво. :good:
-
Няма ли да е проблем стрелката на моста?
-
Държиш ли на радиусите?
Всъщност те какви са ти?
От тази площ по-голяма не мож измъкна? :on_the_quiet:
Колко вагона във влак ще си търкаляш?
:yes: ;D :)
-
в радиусите съм гледал под 420мм да не падам само на едно място и то за съвсем малко имам 360мм, а най-големия е 545мм. не броим изравнителните за стрелките, които са 908мм. Всъщност площа е въпрос на обсъждане, тъй като трябва да е разглобяем с цел съхранение. Локомотив и шест пътнически вагона пробвах в неделя и горе долу се събра на най-дългия коловоз
-
:good: ;) :no:
-
На мен ми 'аресва!
Няма ли да е проблем стрелката на моста?
Предполагам не би било проблем стелките да се преместят в кривата след моста.
-
мисля че има още какво да се "раздвижи" дори на тази ограничена площ!!!
:yes: ;)
(докато чакам да минат едни тестове , сега следобеда ще се повъртя с WINRAIL-а на твоята плоЩ) :spiteful:
-
Дължината може да се увеличи докъм 3 метра. Единственото което ми се иска да запазя са коловозите на гарата. Имам предвид да са 4 и с това разположение на пероните. Ей това измъдрих аз, но пак нещо не съм доволен.
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket_opit.jpg)
-
Zazo , още едно уточнение , държиш трасето да е двойно - да или не?
За три метра имам страхотна идея :yahoo: (ми нали си е моя де :blush2:)...
-
Да двойно трасе.
-
:agree:
-
Ха, и ти по моят коловоз се движиш. :lol: Все ми се струва скучно и накрая реших да го правя на модули - така мога да заема повече място и съответно позволява разнообразно коловозно развитие.Ако имаш възможност - отпусни още площ и ще стане, по мое скромно мнение :).
-
Дължината може да се увеличи докъм 3 метра. Единственото което ми се иска да запазя са коловозите на гарата. Имам предвид да са 4 и с това разположение на пероните. Ей това измъдрих аз, но пак нещо не съм доволен......
Ей с'а те оплюха за грандомания .... ;D ... аз лично бидох намокрен вече няколко пъти.
-
Ето я грандоманията:
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket_opit2.jpg)
-
Ето я грандоманията:
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket_opit2.jpg)
Ако е аналогово ще ти дава на късо.
-
май и при цифровото също ще дава накъсо
-
Ква грандомания бре - 3 метра в НО са си крайно недостатъчно за двойно трасе...
-
Това в зеленото не се вижда , тоест има ли смисъл , ако не са двете уши в него - обаче късото си е късо , добре че има решени електронни блокчета и за аналогово , и за цифрово... :dance1:
-
Ква грандомания бре - 3 метра в НО са си крайно недостатъчно за двойно трасе...
Верно е,моя макет е 3,20х1,60 м и е супер елементарен.Под 4м.за НО почти не става както трябва :unsure:
-
Ква грандомания бре - 3 метра в НО са си крайно недостатъчно за двойно трасе...
Верно е,моя макет е 3,20х1,60 м и е супер елементарен.Под 4м.за НО почти не става както трябва :unsure:
Моят е 4 на 2 метра и си е достатъчно сложен,има си 3 независими трасета,голяма гара,депа,завод ,ферма,скрап,терминал за контейнери,бензиностанция,обработваема площ към фермата,планина,кариера,водна мелница и много други дребни нещица.
http://www.bgphoto.net/Albums.aspx?UserId=27802
Ако ми бе разрешил тъста и тъщата,целият таван бих направил на макет.
-
Zazo още едно уточнение ... :blush2:
Колко дълга ти е композицията (любимата де)?
-
Всъщност грандомания е да се опитваш да завъртиш дълга композиция на три метра ,без да ти излезне извън гарата...
Компромиса понякога (поне зе мен ) е отчайващ - за да спреш вагоните централно срещу гаровата сграда , често локомотива заедно с фургона са някъде таааамммм ...в далечината на изходният завой , след който следва изходната гърловина от стрелки...
Пфу , дори да се опише е дълго...камо ли да се гледа!!!
;D :pleasantry:
Виж ако бе единично трасето - по се ядва ...
Тогава и място има ,и макета става с доста по - раздвижен мотив , пък понякога остава място дори за малка втора (разменна)гара ...
Е те тогава скука нема , щото и маневрената дейност си кипи , и движенито на минимум две нормални композиции е сигурно , пък и лайт-мотива на ландшафта си е винаги гвоздей в програмата!!!
:dance1:
-
Ето я грандоманията:
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket_opit2.jpg)
Този ти проект всъщност е страхотен!!!
1.Гарата си е по твоя вкус.
2.Дължината на коловозите е много добра.
3.По-голямата част от трасето е видима - тоест наслаждаващ се на разменаването на композициите , и извън гарата.
4.В гарата и оот/към двете посоки може да влизат /излизат влакове , които след престои в тунела , и обръщане в съответното ухо , са все едно че отиват/връщат от по-далечните дестиднации.
5.Това с двете уши едно в друго , направо избива рибата .
...Това като +++++-ве на първи поглед .
Колкото до недостатъците , за сега виждам само два.
1.Задължително трябва да си с цифрово управление , щото ако си на аналогово , не можеш да изпълниш (лесно) условието - превключването да става след навлизането и на последният вагон в ухото.
2.Ако не гониш само "бързо" разминаване на влакове ,било то в гарата , или извън нея, наистина малко скучничко...но и това има решение - над тунела спретваш една триажна гара , щото място за изтеглителен коловоз имаш , тоест махаш тези рехави два глухи коловода и си готов.
-
Уточнявам - при цифровото управление електрониката щрака яко и проблема с влизането на цялата композиция в ухото отпада.
На Жоровото ухо , понякога електрониката прещраква на всеки вагон и релсова снадка...
:yes:
-
За цифрово изобщо не ме бройте. Колко до окъсяването също нямам притеснения. Какъвто и макет да правя в крайна сметка ще е разделен на участъци, най-малкото за да могат на двойното трасе два влака да вървят в противоположни посоки.
-
Защо си така категоричен за цифрово управление? Финанси /което хич не е маловажно/ или просто не ти харесва :pardon:
-
Той е OLD SCHOOL металиЗ затуй :spiteful:
-
Той е OLD SCHOOL металиЗ затуй :spiteful:
Аз също, ама заобичах числата. :lol: :lol: :lol: Чрез тях отпадат много проблеми и цели топове кабели. ::) Да живей ХеЛектрониката! :umnik:
-
Той е OLD SCHOOL металиЗ затуй :spiteful:
Баш тъй.
Всъщност причините са няколко, като финансовата страна на нещата е съвсем второстепенна. Едната е статия в едно старо френско списание, което имаше раздел за ЖП моделизъм, в което в един брой беше показано сума неща как могат да се направят дори без участието на ток. Повлия ми и един американски макет, на който за съжаление не мога да намеря сайта. Там отново всичко беше сведено до елементарни в повечето случай механични решение и съвсем прости електрически схеми, а макета беше огромен. В другото ми хоби фотографията, ползвам цифрова техника, но от време на време зареждам стария си механичен апарат с филм и снимам с него, няма по-голям кеф. Вкратце, толкова ни е дигитализирано ежедневието, че в хобито препочитам да избягам малко от тая работа.
-
В края на глухите коловози имаш възможност за монтиране на обръщател и локомотивно депо, точно зад гарата.
-
Не знам дали ще ти стигне мястото за наклоните освен ако не издигнеш и задната част на втория етаж, т.е. след стрелките зеленото да слиза, а червеното да се изкачва. Иначе ако е само зеленото в налкон ми се виждат към 50 до 60 милиметра разлика м/у етажите и то при наклон около 4%. WINRAIL има опция да ти показва денивелацията и наклоните. Иначе ми допада много :). Желая ти успех!
-
Промените не спират, ето това е последния вариант като една от причините за промяната бяха точно наклоните.
(http://mail.dir.bg/~zazo/maket_opit3.jpg)
-
Зазо , спри се , моля те ! Че сме се нагледали тук на такива ситуации...обявява се почване на нещо , следват 20-30 скици - всяка следваща по-зле от предната , и после пълна тишина...
-
:haha: Тишина, зер! Скоро пак започвам.... :lol: :lol: :lol: Сега ремонтирам стайчето... :dirol:
-
Хаха , само който не е минал по този път , на проектирането на мечтата си , не знае колко е сладък този етап от целият проект!!!
;D :im_so_happy: :music: :nyam:
-
:) Zazo не се сърди ама става кат аутобан ...
-
той си знае , че за такова развитие пиша двойка и гоня от час ! И 2 единици от поведението свалям - ма нали ми е приятел - нека тренира , нека се учи . Всички тук демонстрират компютърна грамотност , а на среща след среща търкаляме на 4 пършиви модула , едно елементарно трасе не може да се сглоби цяла година...За следващият ми макет никой няма да питам 'ама това завойче натук ли , ама тук наклонът добре ли е'...направо ще ви поканя ! :bb:
-
...направо ще ви поканя ! :bb:
Ми айдеде , ние сме от кога готови!!!
:drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Айдеееееееееееее, разбихте ме. :blush2: А си мислех, че сме другарчета. :unsure: :unsure: :unsure: Сега довечера няма да спя бре. :lazy: Септември на поправка ще дойда. :yahoo: :yahoo: :yahoo: ама дотогава край, ще ви държа в тотално информационно затъмнение :wacko: За пиковските релси също никакви коментари не ща да чувам :on_the_quiet:
:lol:
-
Ха , кой ще те чака септември на поправка - взимай тесте листове , моливи и химикалки , и бегай първо на помощни уроци при брат Адри , после на бегом (да не загубиш темпото) обиколи Мишето и Лъчо , и кат ти свърши тестето листове и се чудиш у кой мащаб всъщност си , седни си пак на РС-то и ще ти просветне , като след посещение при "ораите"!
:haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
-
Пичове, плановете непрекъснато еволюират, но както въвят нещата, скоро няма да го бъде. На чертеж прехвърлих 4-те метра вече. Дайте някакви идеи как да си начешвам крастата и да имам все пак някакво скромничко място за търкаляне на влакове вкъщи. Реденето на овал на пода, някак не ме удовлетоворява вече.
-
Пак идва пролетта и аз пак съм до под кривата круша. Както е модерно напоследък чертая и аз модулни идеи. Ето и последното развитие. Ще се радвам на всякакви забележки относно коловозното развитие, от чисто ЖП-ейска гледна точка.
(http://www.railwaypassion.com/files/custom/sr_kolio/Plan.gif)
-
Пролет пукна - ние НЕ!!! :drinks: Да ти кажа честно, малко сложно ми се струва за домашните ограничени пространства. А що се отнася до "търкалянето по пода" си много прав. Под кривата круша сме вече двама!! :blind:
-
:) Още е много сложно ...
-
На мен ми харесва това което си измислил.
И идеята ти е, 2-та края да се свържат така:
(http://img215.imageshack.us/img215/6439/plannew.th.gif) (http://img215.imageshack.us/i/plannew.gif/)
Ще трябва да имаш разглобяеми модули, които да слагаш допълнително.
Те ще са на някакви крака за да се изравнят с нивото на макета...
-
:) Още е много сложно ...
Кое е сложно бре мама ? :prankster:
На мен ми харесва това което си измислил.
И идеята ти е, 2-та края да се свържат така:...
Правилно си се досетил, каква е идеята, но твоя вариант изобщо не е единственя. Може да е модул с челна гара от едната страна и обръщателно ухо от другата или две обръщателни уши, изобщо варианти има. Въпрос на желание и възможности. :scratch_ones_head:
-
:) много материал на малко място ...
-
Less is more, демек, другарЮ съидейник. Схванах. Ще пробвам да махам още тогаз.
-
Изобщо не му се връзвай на съидейника - виж неговото кръгово депо какво стана !????!!!!! :haha: :haha: :haha: :haha:
Онова дето го правят заедно с Васко - от място за снимки на локове ...та до размери 160 х 100 см (или близки до тези , че ги забравих...).
И що стрелки нахакаха (не че има излишни де) , па "старо депо" , па "ново депо", па стара и нова водни кули.... та там хИч не е нагъчкано (чак пясъка го сложиха на майната си... :on_the_quiet:)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Zzzzz-азо, не ти завиждам ... направо
ако ще правиш макет - мини във N
или направо в Zzzzz-ет :diablo:
-
Добре де, какво толкова? В крайна сметка за какво са ми тия влакове, ако няма къде да ги потъркалям? Ето опростен вариант.
(http://www.railwaypassion.com/files/custom/sr_kolio/Plan2.gif)
-
на мен лично първоначалния вариант повече ми хареса.
-
на мен лично първоначалния вариант повече ми хареса.
И на мене
-
Разбира се че първият вариант е по-добрия!
За какво са му тези опразнени места в ъгъла сега?
Да си слага "планини и села"!?
А влаковете да си ги държи по витрини и кашони?
Глупости.
Ако още не са те разколебали , дай ТТ-данни , като максимален брой стрелки, радиуси, релсова система на коя фирма и всичко което би искал все пак да имаш "в ъгъла" - може да се обмисли още нещо , с не такава гъчкъня от стрелки на едно място...
;D ;D ;D
-
Релсите са пико А глайс, тъй като вече имам доста от тях. Размерите ги виждате. 250х200 (+/- 10-15), Г-образно. Броя стрелки не е от такова ключово значение. Мерака е в това пространство да разположа, СМИСЛЕНА проходна гара на еднопътен участък с товарна част и малко депо. Идеята е да мога да затварям трасето по един или друг начин и от две страни с подвижни модули, било то с уши или нещо друго, а когато допълнителните модули са демонтирани, т.е. налично е само Г-то, да може да се извършва някаква маневрена дейност. Първия план може би наистина изглежда по-интересен, но ако проследите внимателно движението, ще видите че е някак нелогично и неоправдано, т.е. коловозното развитие трябва да се промени, за да приличи на истинска гара.
-
Zaze(Вуцо), мани тоя втория вариант, дай да се върнем на първия.
Четири коловоза добре, ама идват малко гъч. Предлагам 1-ви коловоз да го направиш глух, с вход от най-лявата стрелка. Да стига до приемната сграда и да има перон с магазия от северната страна.
Така ще ти отпадне една кръстата стрелка(много цифра) в другия край.
Депото също е полезно, но за такава гара може да е спокойно едно единично, а не двойно. Така ти отпада една лява стрелка и ще има място за въглищарник и воден кран.
А тези три глухи коловза най-вляво долу за какво служат? И аз обичам да си редя вагони и да им се кефя, ама все пак трябва да имат някаква функция, та да ги е сложила администрацията там :yes:
Виж, измисли им приложение или ги намали с един.
-
Адаш прави го както ти харесва на ТЕБ. :good:
Ахмаци като тия тука ,че ти отроват живота бе момче-се на некой некоя крива нема да му е на место :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet: :drinks:
-
Оказа се че на такава площ (не е като при Лъчо...) може доста да се постигне , та чак ми се отвинти (пак) фантазията. Ето нещо като малка проходна гара, на малко градче със фабрика и депо (явно е по-средата на дълги дестинации)
(http://picbg.net/u/16413/34638/411491.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/34638/411492.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/34638/411493.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/34638/411494.bmp)
Има си и портално кранче за товари и контейнери...
(http://picbg.net/u/16413/34638/411495.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/34638/411496.bmp)
Ако нещо не е ясно питай!
:hi: ;D ;D ;D
-
Брях. Едните викат опростявай, а ти направо ми разказа играта. :hi:
-
Реално то е по - простичко от твойта схема, щото няма нито една английска стрелка (и има още доста възможности предвид отделеното място :spiteful:) но е по-подредено и ясно от твойто.
А тия дето ти казват "опростявай" не им вярвай , щото и те не карат ластични локомотиви на овал върху кухненската маса.
Просто ще е разсипия такова пространство (по едната ос е 70 х 260 см,) да остане празно , щото дефакто това си е един "разцепен" на две части макет с обща площ над 4 кв.м. което направено на една гара (тъй като овала ти е извън "макета") си е направо трепач.
Единственият недостатък, на така "раздвоената" площ на макета е невъзможността за наклони (безмислено е) както и обща визия в план (което на "цял" макет с наклони от зад и т.н. има именно такавата визия...)
Принципно мога и още по добро решение да ти направя (при това още харесвам супер оригиналната идея за "искърското дефиле" с хълмове по двата дълги края на макета , а долина в средата) но това горе съм го направил набързо в обедната почивка.
Ако проявиш желание, у дома мога да разработя нещо "още по-така" - ти само кажи!!! :spiteful: :spiteful: :spiteful:
:hi: ;D ;D ;D
-
По-добре да се видим на :drinks: с лист и хартия. ;) Нема смисъл да си губиши времето в цъкане, както правя и аз непрекъснато.
-
По-добре да се видим на :drinks: с лист и хартия. ;) Нема смисъл да си губиши времето в цъкане, както правя и аз непрекъснато.
1.За мен е удоволствие (стандартен отговор). :hi:
2.Това е един от най-приятните моменти при започването на макет (хобистки отговор). :good:
3.Използвам да "тренирам" и проверявам правилно ли съм превел менютата на програмата ( отговор най-близо до реалността).
Но всъщност истинския отговор е някакво , такова съчетание от трите... :beee:
Колкото до :drinks: , да става , ама много бира ще даде фира :haha:. при това на маса с листове харлтия може да изясним какво ТОЧНО искаш да има , и какво НЕ, на такава площ.
На какво си готов и какви компромиси би направил. И все неща от две думи - основна концепция!
Но без програмно осигуряване с лаптоп (или РС) нема да стАне, щото едно е да рисуваш на салфетки, второ на компютър и трето (справка Тано и всички които са стигнали до този етап) да наредиш с релсите това което си чертал по двата начина.
Но предложението (ако е такова) по принцип се приема. :hi: :drinks: :drinks: :drinks:
Остава да намерим време, място и пари (за бирата) и ...готоФоооо!!!
Колко малко му трябва на моделистта!!! :angel:
;D ;D ;D