RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby => Темата е започната от: eurostar в 27 Февруари 2015, 08:15:22
-
Тази новина не можех да я включа в нито една съществуваща тема - нито е за България, нито е за БДЖ, поне не буквално. Дълго мислих как да я кръстя - И Африка ни изпревари, Гледам и не вярвам на ушите си, Докато ние увеличаваме скоростта на 160 км/ч, Само ние все нямаме пари - най добре е с оригиналното заглавие: TGV au Maroc. Защото това, което ни липсва, не са парите, а самосъзнание.
http://youtu.be/8G9tJ9f0kak (http://youtu.be/8G9tJ9f0kak)
И така за рекламното клипче - в Мароко се строи високоскоростно трасе, което ще свързва трите им големи града. Естествено, всичко става по френски образец и влаковете ще се движат с 320 км/ч. И така, докато си мечтаете това да се случи между София и Бургас, приятно гледане!
-
Горчевината от факта, че отново България се оказва на опашката, е много болезнена. Още по-лошо, тук даже и не се дискутира необходимостта от такава инвестиция. А всъшност голяма част от такъв зелен хай-тек проект в рамките на ЕС се финансира от самия съюз. Мароканците са го финансирали със заеми на 75% и 25% собствени средства. Ето малко цифри:
Дължина на трасето: 350 км
Стойност в евро: 1,8 милярда
Цена за 14 влака двуетажни: 400 милиона
Както виждате, не е чак толкова скъпо. В България отделни личности крадат по толкова ежегодно.
Сега, след като Мароко поведе в арабския свят, Саудитска Арабия също е поръчала на Алстом такава линия за там.
Map (http://www.jeuneafrique.com/photos/028092011190422000000tmarinaugtgmarv.JPG)
Sarkozy (http://www.slateafrique.com/sites/default/files/afp/photo_1317315601598-3-0.jpg)
-
Интересно ми е има ли някакви сравнения между TGV и ICE/Velaro влаковете по цени, характеристики, експлоатационни разходи и др. подобни?
-
По технически характеристики TGV е най-доброто, което се прави в света. Това сме го дискутирали десетки пъти с Gervasii, който лично е бил в заводите на Алстом във Франция. Тук говорим за всички детайли по трасето и самите влакове - дизайн и окачване.
Като цена - не знам колко струва ICE. Но при всички случаи трябва да се сравнява с едноетажното TGV, а не с дуплекса. По традиция немците дават винаги по-ниска цена и подкупи за преговарящите, за да вземат поръчката.
А като естетика, което също не е маловажно, мисля че TGV нямат равни. Даже и контактната им мрежа е красива. Всичко има стил във Франция.
-
Това са религиозни въпроси и опитите да се нищят обикновено са неуспешни. Аз съм фен на ICE.
-
Това са религиозни въпроси и опитите да се нищят обикновено са неуспешни. Аз съм фен на ICE.
Не се притеснявай. Не си само ти.
-
Ами то колкото хора има на света, толкова и вкусове. Има все пак обективни истини. Аз съм много любопитен да чуя за едно предимство на ICE, освен цената, която така или иначе не знаем.
Не че темата е точно за това, но предпочитам този дебат да се води тук, отколкото в темата, която ще открия съвсем скоро само за SNCF.
-
Има няколко велики истини в написаното от теб в последните ти два поста.
Първо - че колкото са хората, толкова и вкусовете. Тъй като не съм срещал официална анкета, пускаме всепризнатия гугъл за мнението на пътуващите. Обобщавам мненията на пътниците: Мястото ти в TGV безпорно е по-удобно от самолет. В ICE определено е по-просторно.
Второто - цитирам: "По технически характеристики TGV е най-доброто, което се прави в света" и "колкото хора има на света, толкова и вкусове". Оставям противоречито, за вкусовете вж. Първо. За техническите характеристики: Все едно да сравняваш ябълка и круша, или пъпеш и диня. Двете неща са доста различни за да се сравняват директно. Понеже си фен на ТГВ, може да ни светнеш за някои детайлни технически параметри, вкл. периодичността и времетраенето на обслужването, за да си ги сравним.
А защо лично аз съм фен на ICE: Общите характеристики са писани на много места и не виждам никакво предимство на TGV и AGV пред ICE-то. И от двата влака има различни типове, строени по различно време (години), те са различни поколения. Едва ли трябва да сравняваме всичко с ICE-1. На немците, обаче, доста бързо им дойде ъкъла, че да возиш два локомотива е отживелица. Дори и в рекламите за AGV, който е с десетина години по-нов от ICE-3, не виждам никакво съществено предимство в цифрите. Има няколко по-модерни решения (за едно десетилетие), които водят единствено до съриозно оскъпяване на влака, без да има сериозно предимство по отношение на брой места, тегло за пътник, киловат за пътник и т.н. Добавям, че ICE е предвидено да се ползва по инфраструктура заедно с други влакове, вкл. и тежко товарно движение (с някои дребни изключения - едно специално построено трасе). Ако ще го сравняваме със специално построените за тези леки влакове трасета на TGV, на които много ти харесва контактната мрежа, отиваме на съвсем друга приказка. Всичко това води до естествена по-ниска цена на ICE, и да се говори че по-ниската цена ставала само с подкупи - това е общоприета бг черта, няма да я дискутирам. Скандали с подкупите при големите поръчки има и от едната и от другата страна.
-
Ами моята тема беше за напредничевото мислене на мароканските управници, а някой друг реши да сравнява ябълка и круша.
В някои участъци, особено в посока Италия, TGV също се движи по нормално трасе, но това смъква скоростта значително. Поне така беше, когато аз пътувах за последно в 2005 г. Малко е изнервящо, но може би в Алпите няма много възможности.
-
Жорж , като си дойдеш ще ви запозная с Митака - и двамата сте ми добри приятели - ще си допаднете взаимно :drinks:
-
С риск да разводя темата в посока война 6то пололение. ::)
Не бих го отдал на напредничевото мислене на управляващите в Мароко, а на финансовите интересни на Франция.
Ако едно ново TGV от София до Бургас би изглеждало меко казано футуристично, то ново TGV в Мароко би изглеждало съвсем не на място.
Може би, защото впечатленията са ми само от Маракеш и околността, но ако е така около Казабланка и Рабат, то на всяка спирка трябва да има и френски гарнизон.
-
А това Caprycorn може да каже. Той работи в момента в някой от тези градове.
-
Мароко е бивш протекторат на Франция. Съответно французите, според мен все още имат влияние над арабите и гледат да го оползотворят максимално икономически, като налагат продукцията си. Похвалното в случая е, че мароканските управници правят скок в ж.п. развитието си. Когато и нашата управа, си наложи за приоритет развитието на железницата и ние ще се сдобием със севременна такава. Ако се стигне до там, предполагам, че ще вземем немски продукт, предвид много фактори от миналото. Просто сегашният ни остарял подвижен състав, няма начин да не се подмени все някога.
Но, каквото и да вземем, било то TGV, ICE или Railjet, все ще е крачка/скок напред и БДЖ ще възвърне старата си слава.
А дано...
-
Bazitov вероятно визира очевидно ниското IQ на местното население! Въпреки този неоспорим факт Мароко притежава доста модерна железопътна мрежа. За пример ще дам отсечката между Рабат и Казабланка- 90 километра, които в момента обикновените влакове взимат за 40 минути и се движат през всеки половин час. На мен ми изглежда напълно реално съвсем скоро по тази отсечка да се движи TGV.
-
Но, каквото и да вземем, било то TGV, ICE или Railjet, все ще е крачка/скок напред и БДЖ ще възвърне старата си слава.
За БДЖ никакъв подвижен състав не може да помогне при сегашния персонал и неговия начин на мислене.
Не можаха дори няколко вагон-бюфета да организират, какво остава за обслужване на ниво ICE... защото това не е просто влак, който да се движи с 60 км/ч за Бургас, а комплексна услуга.