RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: liro4605 в 28 Август 2015, 14:14:06
-
Едва ли това е точното название на темата,но е нещо такова.Хубаво би било да са отделни теми за отделните мащаби.Не съм на ясно,колко вида размери са,но едва ли са много(всъщност като сложим и парните локомотиви са повечко).Аз лично не съм на ясно и създавам темата с цел,който е наясно да поясни.
Колко размера са колоосите и пръстените за тях?
Какво мислите за новите силиконови бандажи?
Как най-лесно да премерим размера без да разглобяваме локомотива?
Какво е нужно за да ги смени аматьор?
От къде да си поръчаме бандажи или безбандажни колооси?
Такива неща и всичко друго свързано.
Мислех да пусна въпросите в темата „Да попиташ опитните и знаещите“ ,но е хубаво когато на някой му дотрябва ремонт да намери лесно нужното му.
Е запознатите сте на ход :)
-
Да се присъединя и аз със същото питане... Имам BR110 и BR130 от ВТТВ и бандажите им са втвърдени - необходима е смяна. Откъде може да се намерят подходящи бандажи? Или какво може да се направи за да им вдъхна живот?
-
Безбандажни колооси - най-добре е да се види в кутията или в сайта на производителя на модела за списъка с резервни части и да се поръчат ,чрез Lippe или доставчиците в България.
За бандажите - единия вариант е пак така , но лично според мен малко по-скъп , другият е да се купят от сетовете с бандажи на ROCO , PIKO, Мarklin.
Ето и за какво говоря:
ROCO : http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xroco+haftreifen.TRS0&_nkw=roco+haftreifen&_sacat=0 (http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xroco+haftreifen.TRS0&_nkw=roco+haftreifen&_sacat=0)
PIKO: http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=pikohaftreifen&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xpiko+haftreifen.TRS0&_nkw=piko+haftreifen&_sacat=0 (http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=pikohaftreifen&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xpiko+haftreifen.TRS0&_nkw=piko+haftreifen&_sacat=0)
Marklin: http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=piko+haftreifen&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xmarklin+haftreifen.TRS0&_nkw=marklin+haftreifen&_sacat=0 (http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=piko+haftreifen&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xmarklin+haftreifen.TRS0&_nkw=marklin+haftreifen&_sacat=0)
Колкото до самата подмяна : Повечето локомотиви са така конструирани , че лесно се махат блендите на талигите и колелата оставата открити и става за минути, иска се малко сръчност и една малка отвертка и/или пинцети с които да извадите и после да монтирате новите без да ги разтягате обаче повече от необходимото !!! С пръсти не става !!!
-
Roco, Piko и т.н..... Говорим за Berliner TT Bahnen и за техните бандажи :) Заменяеми ли са с горепосочените фирми? BTW Линковете са за HO
-
Да заменяеми са просто виж диаметъра - ROCO и PIKO произвеждат модели и то доста и в ТТ , така , че инфото си е на място. Просто съм го дал за пример. Колегите като Pach са много по-запознати с фирмите в ТТ и съм сигурен, че има и още варианти, но нека те да си кажат.