RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: vankata86 в 06 Декември 2015, 18:37:10
-
Здравейте, в следващата тема ще ви представя направата на споменатите модели.Ще се използват кошове,взети от чешки сайт,излизащи на по около 21 лв бройката.С огромната помощ на Мartochkata това ще се случи!Като за начало предоставям адреса,от който можете да си поръчате отливките.Той е:http://www.litomysky.cz/odlitky/cizh0es.htm.Надявам се,че ще бъда полезен с предоставената информация и споделени опити за направата на моделите.
-
Радвам се да помогна на един от малкото останали истински хобисти в БГ.Нека всички да бъдем колеги хобисти и ХОРА, а не търговци на прекалено скъпи за ниското си качество модели.Бих помогнал на всеки желаещ на драго сърце, ако мога.
bg&flag
-
Ето я и самата отливка на 42ката ,струва ми се доста добра.Надявам се да успея.Приготвил съм и прозорчетата,но тях ще снимам утре!
(http://prikachi.com/images/221/8506221Y.jpg)
-
Щом влагаш мерак и сърце ще стане качествен модел. ;) :good:
Безкрайно се радвам, че ти помогнах да започнеш този нов шедьовър. :hi: Сега можем да помогнем и на други желаещи да се снабдят спокойно с отливка на най-легендарния локомотив в БДЖ на поносима цена.Цената на отливката е 26,69лв. без доставка и накрая ще видим, колко точно ще излезне и всеки ще си направи сметка дали ще му е изгодно да се захване да си направи такъв модел.
:sarcastic: &bgflag
-
Чакам коша на 44ката от чеха а между временно ми нарязаха на лазер страниците на локомотива ето ги как изглеждат:
(http://prikachi.com/images/484/8514484J.jpg)
-
Решетката ще се прави още веднъж и ще се наложи върху вече гравираната с цел да се постигне изпъкналост както е и при истинския локомотив!
-
Много добре, че ме послуша за решетките така ще стане по-точен модела.Надявамсе скоро нашия приятел чеха да прати останалите отливки и аз да започна да правя 44-ката ми в НО.Страниците са станали прекрасно и ще се сглобим добри машини.
:hi: :drinks:
-
Частите пристигнаха,но поради не многото свободно време нямаше кога да работя.Сега ще ви покажа до къде съм стигнал с 43-та серия на която се спрях да направя в следващия снимков материал.
(http://prikachi.com/images/78/8596078q.jpg)
(http://prikachi.com/images/81/8596081s.jpg)
(http://prikachi.com/images/84/8596084v.jpg)
-
Те първа ще се оформя и тавана на локомотива както трябва да е.Има доста работа по него,но няма да се отказвам.За уточнение използвал съм донор бр 219 ново производство на Роко.Рамата не съм я рязал цяла си както е оригинално.След малко изчисления стигнах до решение да я оставя така.Следва оформяне на коша и шприцоване,но преди това малко оформяне на предницата и добавяне на някои детайли.
-
Здравей!
Как върви работата по локомотива? Много хубав става засега. Ако нещо ново, покажи няколко снимки :yes: :)
-
Здравей,работата върви леко по леко.Направих нови страници рязани на лазер,вече са с точни размери на всичко стана много добре.Имам да правя фаровете отпред и покрива.Него мисля да го пиля да го заравня,после отгоре ще добавя нов покрив рязан на лазер.Ще стане перфект!Ще пусна и снимки на талигите,те са готови само искат пръскане. :)
-
Супер!!!! Чакам с нетърпение снимки. ;D ;D
-
Само да кажа, че на този модел не е сбъркан само покрива, а цялата форма на кабината - както от пред така и от страни.
-
За да уточня ще се постарая да направя серия 43 и се водя по тази снимка!
(http://prikachi.com/images/860/8620860E.jpg)
-
Обърни внимание на разстоянието между страничната врата и предните прозорци от снимката... и виж модела - много е далеч от истината.. като цяло Чехите не са се постарали с него... от там ти идва и разликата в покрива, цялата форма отпред е сбъркана.
-
Аз не разбирам много от тези неща, но на мен ми харесва напредъкът на локомотива. Според мен, много по-важното тук е, че човекът се старае, и прави всичко сам. Важното е търпението му, удоволствието, което му доставя да се занимава с такава трудна задача. Дори и конструкцията, като цяло, да не е правилна, локомотивът се превръща в нещо красиво. И когато стане готов, никой, поне аз, няма да гледа дали онзи детайл не там, и дали тук тази част е грешна. :(А напротив, човек трябва да гледа локомотива като цялостно и после да си каже: "той наистина е успял да направи нещо страхотно със собствените си ръце и му се възхищавам за това :good:". Не казвам, че не може без критики, но мисля, че трудът за постигнатото нещо е по-важен, ако наистина се е получило нещо хубаво, което се получава и при този локомотив. Моето мнение е такова. Дори и грешно, аз се възхищавам на този човек, че е постигнал резултат, и че прави нещо, с което малко хора ще се занимават, и дори, което могат да направят. :yes:
-
Ето малко снимки от днес,боядисах блендите в черно и ги поставих на мястото им.Показвам и примерна снимка как стои локомотива във височина спрямо вагон.Наблягам да се знае,че използвам чешки локомотив за основа и го доработвам по малко.Зная,че не е точен като 43 серия,именно аз ще го направя така.Ето и снимките:
(http://prikachi.com/images/299/8622299t.jpg)
(http://prikachi.com/images/302/8622302x.jpg)
(http://prikachi.com/images/309/8622309Z.jpg)
(http://prikachi.com/images/311/8622311f.jpg)
-
От тук нататък следва пилене и на покрива,преправянето по предницата на кабината запълване на фугите и шприцоване.След това фина шкурка,залепяне на прозорци и т.н. :ok:
-
Браво!!! ПрЕКРАСНО!!! Чакаме още снимки ;D. Нямам търпение да го видя завършен.
-
Работя с тези локомотиви вече от 5 години, а още 7 съм бил през ден в тях.. няма как да не ми прави впечатление всеки детайл.. И просто изразявам мнение, че кабината няма нищо общо.. цялата и форма е сбъркана, а това, че някой го харесва си е негово право.
-
Смея да отблежа,че кабините са сходни и с малко преработка ще се получи.Аз не виждам кой знае каква разлика в кабината на 41 серия 43 серия и 44 и 45 серия.основата е една единствено имат някои добавени детайли.Както и да е.Като го направя тогава ще се види какво имам в предвид.
-
Разлика в кабините на 41-45 няма, но модела е сбъркан - кабините не стават и за 41-ва серия. Маската между страничната врата и предните прозорци не е достатъчно извита и е прекалено дълга, разстоянието между страничната врата и предния прозорец е далеч по-малко и кабината е по-изпъкнала напред - тоест предната и част е по-обла - от там ти идва и разликата в покрива - именно за това казвам, че чехите са объркали цялата предница.. нито става за 41 нито за 43, нито за 44, нито пък за 242-ра серия. :)
-
Eвалата Ванка. :good:
Виждам, че отливките за които ти помогнах с доставката ти вършат идеална работа и не се бавиш.Мисля, че е по-добре да има леки почти недоловими разлики отколкото въобще да нямаш локомотива, които желаеш да имаш.Става си перфектен :ok:, давай смело напред с модела и важното е на теб да ти харесва. :hi: :drinks:
-
Да днес махнах покрива доколкото можах без аварийно,следва оформяне на овала на покрива и поставянето на горните плочи,които са ми рязани на лазер.Ето снимка:
(http://prikachi.com/images/921/8631921q.jpg)
(http://prikachi.com/images/922/8631922e.jpg)
-
Браво Ванкоооо
-
Завърших и с дигитализирането на 42 серия шкода,получи е много добре ето линк за повече удоволствие!
http://vbox7.com/play:7d267e737c
-
Завърших и с дигитализирането на 42 серия шкода,получи е много добре ето линк за повече удоволствие!
http://vbox7.com/play:7d267e737c
Звука на тромбата прилича на БДЖ серия 06.
-
Прилича,но не е! ;D
-
Свирката си е 1000 процента от шестица!
Различни са сигналите (мелодиите) които съм чувал,но свирката (тромбата) както искате го назовете, си е от шестица!
https://www.youtube.com/watch?v=cnSp6hUl82E
https://www.youtube.com/watch?v=DVDPtxxmhnc
https://www.youtube.com/watch?v=7C8kCtG4AI4
Намерих клип със звук от ламинатката,свирката е кат на 61-ва на БДЖ!
https://www.youtube.com/watch?v=iERRtVgYq08
-
Браво Ванка екстра е станал локомотива така със звук. :clapping:
-
Тифоните на ламинатките са точно като на всички останали локомотиви от серии 43,44,45.
-
Това е новата шкода 42 серия,дигитализирана,със звук,оригинален заводски кош,оригинална боя:
(http://prikachi.com/images/360/8700360Q.jpg)
(http://prikachi.com/images/365/8700365q.jpg)
Остана да се сложат табелките и номера и лока е завършен!
-
Изглежда отлично, поздравления! :clapping:
-
За да стане БДЖ и трябва доста повече от табелки
-
Какво и трябва освен табелки?
-
Доста корекции...2 такива имам и чакам още 10.
Зависи от тебе как искаш да изглежда. На мене лично изолаторите на покрива, буферите, прикачните и дръжките на вратите са ми груби.
Степенките под фаровете трябва да изчезнат, дръжките на вратите също, логото CD и номерата, двете стъпала под вратите трябва да се разпробият и под тях да има ецвани степенки,....после пребоядисване.
Но пак казвам, зависи от тебе дали искаш локомотива да е перфектен или да си е като оригиналния вид на корубата...като стендов модел, защото корубата реално е от такъв.
В този му вид ако му се сложат само табели ще имаш чешка серия 230 с БДЖ табели...а не 42 серия
-
Всичко ще стане Слави,с времето,степенките са готови,не са сложени.Другото скоро ще е привършено,но като цяло е перфектна корубата. :good:
-
Няма спор, корубата е перфектна, но си иска премахване на някои груби(поне за мен) детайли
-
Почти перфектна. Плуга са го сбъркали тотално.
-
Слави,пусни някоя снимка на твоите шкоди бре да си поправя моята.