RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: ivo в 18 Септември 2007, 15:51:52
-
Здравейте, интересува ме някой пробвал ли се е на това поприще :) и до къде е стигнал...
Преди години съм се занимавал с нещо подобно. Накой дали в момента има натрупан опит? Пускам снимка на един вагон, който много харесвам и бих искал да направя нещо подобно. Имам много такива снимки :-) и ако има интерес може да ги събера в галерийка :-)...
(http://okoto.info/files/02.jpg)
-
Както бях обещал прикачих всички снимки на състарени модели в галерия
http://www.railwaypassion.com/?cid=49
Иво
-
Страхотни са!
Цистерната е направо размазваща. Имитацията на изтеклата нафта по средата, което стои като мокро може би се симулира с флаконче за запечатване на охлузвания и малки рани - ако се сещате. Не си спомням как се казва. Трябва да се пита в аптека.
-
Zdraveyte, predi niakolko godini sastariavah edin tovaren vagon na Adri! Az otdavna boyadisvam modelite s aerograf! Po princip ne se zanimavam s sastariavane, no eto kakvo napravih togava: Naliah v edin malak sud AMB i s 4etkata zapo4nah da burkam v boite- 4erna, kafiava, srebarna, mesingova, zelena, 4ervena. I sled vsiako burkane v boyata, izmivah 4etkata v AMBto! Taka to zaprili4a na mrusna te4nost, s koyato posle izpraskah s aerografa vagona i se polu4i efekta sastariavane!
-
Здравейте,
Състаряването на модел си е финно занимание. Тънак занаят, както се казва - часовникарски: да ходиш по жени без да те разбере и любовница, и жена. ;D Лично аз винаги съм гледал със задоволство такива модели и съм се чудил защо не се произвеждат - биха представлявали интерес за всеки един хобист!
-
А тука вече си в грешка... ;) Доста фирми предлагат и състарени модели на локомотиви и вагони... срещу съответната "скромна" сума разбира се ;)
-
Здравей EMPEROR,
Възможно е и да греша, но истината е, че не съм попадал на такива. :-[
-
http://thoroughbredrrmodels.com/app/Controller?appPageKey=home&appWidth=1024&appHeight=768
-
Здравей EMPEROR,
Възможно е и да греша, но истината е, че не съм попадал на такива. :-[
-
Здравей EMPEROR,
Възможно е и да греша, но истината е, че не съм попадал на такива. :-[
Здравей, тази тема съм я забравил. Наскоро си купих от магазина на Жоро "Кирил и Методий" две цистерни на "Флайшман", които са си състарени фабрично. Добре са направени. Вярно, че са в N и вероятно затова малко хора са им обърнали внимание, но и в момента там се продава още една такава.
-
Здравейте, интересува ме някой пробвал ли се е на това поприще...
Гледайки тази снимка, а другите на този модул, ми се иска да попитам състряването на релсовия път, по-точно на самите релси как е правено.
-
Боядисва се релсата отстрани без глава релса.
-
Ето една от многото техники за състаряване на модели :
http://www.migproductions.com/minisite/trains/trains2.htm
макар , че аз не бих го направил - предпочитам подвижния ми състав да е "излязъл от завода" а сградния фонд може е да носи белезите на времето.
Въпрос на вкус! :)
-
И аз така мисля, но това е май защото имаме по 1 или 2, ако имахме по 10 може би щяхме да имаме друго мислене. Все пак има и много добри попадения:
-
някои мои опити :) >>
(http://zull.org/dont/HO/DSCN0177.JPG)
(http://zull.org/dont/HO/DSCN0176.JPG)
-
Ако нагрееш тези контейнери и ги поогънеш малко тук таме ще си станат точно като тия на Сточна Гара :)
-
В момента пробвам състаряване на един лок с настъргани пастели. Смея да твърдя, че резултата е задоволителен. Въпрос е след като прикюча, с какво може да се фиксира, за да не се разваля ефекта при пипане пък и да не хвърчат прашинки от пастелите навсякъде?
-
пробвай да ги фиксираш с лак за коса
-
Че лакът за коса достатъчно ли е здрав за такова нещо? Няма ли опасност да се изрови или олющи при пипане, при прибиране и вадене в/от кутията му?
-
Ревел продава безцветни лакове, които са подходящи. Не си правете експерименти с друго, защото ще си опропастите подвижния състав.
-
Това за лака за коса го четох на много места, но като помощ за нанасянето на прашинките от пастелите, за финалното фиксиране явно е необходим матов лак. Само дето нямам идея откъде да го намеря, звънях по магазините за стендов моделизъм и нЕма.
-
Хумброл имат лак за целта. По добре е, да използваШ "сатен", отколкото матов лак.
-
звънях по магазините за стендов моделизъм и нЕма.
Протестирам!!!!! ДОЛНИ инсинуации!!! Груб опит, да се вкара в заблужение целокупното ни общество!!!
Щото 02, прозрачен матлак на REVELL за 2,85 така си стои и чака някой да го купи. А гланцлакът е с номер 01.
-
Простете за недоглеждането. Този лак дека е, на Каблешков или на Кирил и Методи да мина да го забърша?
-
Zazo, Жоро те сгепца в издънка! Бегай и купувай лак, че иначе лошо ти се пише! ;D
-
Тайна ;)
Ползваите настъргани сухи пастели със необходимия цвят нанасяте със четка
има и отделни китове това на вагоните на пико не е състаряване а луедъринг има спецялни
сетове за постигане на ефекта в момента се сещам за фирмата Агма в саита на нира хоби ги има
а да за малко да забрав след такава операция винаги нанасяите прозрачен лак НО НЕ И ЗА КОСА
по възможност матов за по добър ефект лакът се нанася посредством Аерограф или както тук му казвате въздушна четка ;D
за състраяването може да прочетете тези матеряли от клуб Модел приятно четъне ;)
http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=223169
-
И според теб каква точно е разликата между състаряване и "Weathering" или по-скоро "луедъринг"?
-
това е weathering
наръчник на младия моделист ( ма не само за младите )
http://www.wimrc.ca/weathering_freight_cars.htm
а това е състарен модел виждаш ли метално сивите резки това е състаряване
дарскотини изкрвявания общо взето разбираш
(http://airgroup2000.com/gallery/albums/userpics/30418/5%7E29.JPG)
луедъринг не е равно на състаряване
това е специялен поздрав за всички който желаят да си състарят Подвижния състав
http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=1728&origin=sparte
-
Ми аз си състарявам разни неща със спрея. От много далече пръска за да станат частиците боя, като мъгла над къщата или модела. Първоначално не си личи но на третата ръка ефекта е реалистичен. За опушване ползвам черен мат аз за ражда се указа, че е най подходящо с мед-гланц. Метода си има недостатъци става само за цялостно състарявне. За финно е много високо налягането на спрея.
-
Ето какво съм направил досега с една пиковска 55-тица, остават ми щангите и колелата. Ползвал съм настъргани пастели.
(http://mail.dir.bg/~zazo/vlakove/br55/br55_w01.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/vlakove/br55/br55_w02.jpg)
(http://mail.dir.bg/~zazo/vlakove/br55/br55_w03.jpg)
-
като за първи опит става :drinks:
-
Някой правил ли е графити?
-
Намираш от нета някой, правиш го подходящ размер и го разпечатваш на фолио. :yes:
-
оф фолио кой ви дава тия страшни идеи не мога да разбера...
купуваш си хартия за декали и си го принтираш
ако пък на някой изобщо му трябват такива работи демек декали (сега ако някой попита какво са декали ще си пусна един коршум)има човек който се занимава с правене на такива
мога да се свържа с него
----------------
Locked Оn : Apathy, M. Shinoda and Tak of S.O.B. - Bloc Party (http://www.foxytunes.com/artist/apathy%2c+m.+shinoda+and+tak+of+s.o.b./track/bloc+party)
-
Ами ОФ
просто предложих
да е от фолио
и това е
не задължавам никой
да ме слуша
-
как ги харчи декалите този твой познат и има ли по-големшки листи? :yes:
-
Аз имам вагони с графити ! Сам съм ги правил. Моделът е взет от реална рисунка по вагони. :blush2: Извинете ме за невежествотои, моля по-горният съфорумец да не си посяга на живота заради моя въпрос. Обяснете малко за декелите само съм чвал, но не мога да разбера за какво става въпрос. Имаше статия за декели на локомотиви. Някакъв вид лепекенки ли са това? :blind:
-
Аз имам вагони с графити ! Сам съм ги правил. Моделът е взет от реална рисунка по вагони. :blush2: Извинете ме за невежествотои, моля по-горният съфорумец да не си посяга на живота заради моя въпрос. Обяснете малко за декелите само съм чвал, но не мога да разбера за какво става въпрос. Имаше статия за декели на локомотиви. Някакъв вид лепекенки ли са това? :blind:
Крайно време е да си купиш фотоапарат - ди ги снимките на тия вагони!?
:pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :lol: :lol: :lol:
-
Декалите са ваденки. :yes:
-
Имам хартия, за принтер такава, значи това било! А някой да знае случайно как може да се направи от ония, водните лепенки за стендовите модели !?
-
Ваденка е точно водна лепенка.Дето се вижда само отпечатаният надпис или фигурка.Останалото прозира и отдалече не се забелязва.Тези белите, дето може да се принти върху тях и се разлепват не се наричан ваденки ама как им казват и аз не знам. :(
-
човека се казва Стефанов admin-а на
http://model.airgroup2000.com
ето какво са декалите
http://en.wikipedia.org/wiki/Decal
ПП. аз съм стендов моделист :spiteful:
-
:good:
-
Отдавна съм замислил тази тема. Надявам се да има почитатели. Първо ще почнеме със снимки :) После писането ...
Оригинала е на BeKa - Modellbau, Bausatz Garant
Модел без много претенции за детайл :) но идеален за старт ...
(http://okoto.info/files/1117.jpg)
(http://okoto.info/files/1112.jpg)
(http://okoto.info/files/1113.jpg)
(http://okoto.info/files/1114.jpg)
(http://okoto.info/files/1115.jpg)
(http://okoto.info/files/1116.jpg)
-
Евала!!! :hi:
-
При Тихoмир има състарени Хопери на Пико.
-
Продължаваме със състаряване на станция за мазут на FALLER - 5295
(http://okoto.info/files/5295_c.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0001.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0002.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0003.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0004.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0005.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0006.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0007.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0008.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0009.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0010.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0011.jpg)
(http://okoto.info/files/_DTI0012.jpg)
-
брех, убаву е станало.
-
супер мнооооооо Яко :yahoo: :yahoo:
-
Браво, Браво ! Аз съм, много фен на състаряването и реализма. Имам вече досат работи, ама нямам фотоапарат.
-
Яко :good: И аз имам същата станция - ще пробвам и аз нещо такова,но като му дойде времето :hi:
-
Много добре ти се получава! :hi:
... а що е до имане, аз пък имам същият лок... ;D
-
този опит добър ли е ?
(http://img697.imageshack.us/img697/6267/dscn6339.jpg)
-
къде му е ръждата или напластявания на кафява прах, а не само сиво сякаш вози цимент на прах, отлюспена боя и изтъркване до метал/на стъпалата примерно/.
-
Иво браво, много са добри. Може би само на цистерните трябва малко повече черно - от разлятият мазут. :nyam:
-
то това е дизел, а не мазут.
-
Иииии браво, много истинско изглежда :yahoo:
а последните 2 снимки са върхЪ :clapping: :clapping:
-
то това е дизел, а не мазут.
Иво е написал, че е мазутна станция. :pardon:
-
за начинаещите дай малко техника, етапи и тн. иначе стават супер.
-
Да бе, ако търсиш реализъм 1 към 1, тези резервоари не биха могли да са мазутни, защото нямат серпентини така като гледам.А без пароподгряване чрез серпентини мазутът се втвърдява и няма вадене оттам. :hi:
-
то това е дизел, а не мазут.
:) прав си ... дизел е
Post Merge: 12 Януари 2010, 09:07:12
Да ще напиша какви материали съм ползвал. трябва ми само малко време.
Подготвям и другите неща от депото което правя с Васко и Спас.
-
то това е дизел, а не мазут.
Иво е написал, че е мазутна станция. :pardon:
:yes: Пункт за зареждане на дизелови локомотиви е. Имам го същият. Несъстарен. :)
-
видео подсказка
http://www.youtube.com/watch?v=syXYqcUci1w
Прилагане на смивка :lol:
техники и др работи на едно друго място много скоро :lol:
(http://files.myopera.com/piko1/albums/927795/piko%20013.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/927795/piko%20014.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/927795/piko%20015.JPG)
-
едно пробно да кажете какво мислите за сега
(http://files.myopera.com/piko1/albums/692295/piko%20008.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/692295/piko%20010.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/692295/piko%20011.JPG)
-
:(
-
404 Not Found
--------------------------------------------------------------------------------
nginx/0.7.64
-
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/normal_gara.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/normal_na_perona1.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/normal_v_depo.jpg)
(http://lokforum.com/gallery/albums/userpics/10004/normal_v_depo2.jpg)
-
Петко1, евала за последната снимка!! (http://picbg.net/u/24294/22952/256610.gif)
Ако не си я правил ти - пак евала!! (http://picbg.net/u/24294/22952/256610.gif)
-
Не са мой на Марио Евстатиев са ето няколко мой но през деня
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2196271/piko%20069.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2196271/piko%20070.JPG)
(http://files.myopera.com/piko1/albums/2196271/piko%20066.JPG)
глупчо си е забравил да си пусне макрото
-
Поредната тема за фукане?
ЛУДО е ЗЛАТО, но КАК СЕ ПРАВИ?
Адски искам да зная няколко прости съвета за да се захвана и аз!
-
.......Адски искам да зная няколко прости съвета за да се захвана и аз!
Търпение и четене, а не писане. Това ти трябва първо, а останалото идва след това.....
Поздрави
-
Приятелю теснолинеен, нали беше няколко часа у Венелин??? Не разбра ли как става? Боичка, четка и ....... Сети ли се какво е третото?
-
Абе има си техники. За 3 часа общи приказки (с което не целя да обидя!) човек не се учи. Друго е да седнем да ми покаже - но не ми е длъжен, затова питам във форума де!
-
Спомням си ,че май в една тема на Спас
Иво беше почнал да публикува опити ( доста сполучливи)
за състаряване !
Не знам дали има специална тема за похватите и начините , техниките при това 'състаряване'
(ако има - нека Диспечерът ми прехвърли поста там)
Ето едни колеги , които са 'аднати' към Фейсбук-профила ни и бачкат в тази насока:
цък! (http://theweatheringshop.com/deathc.html)
-
Тия колеги ;D направо са трепач! :hi: :yes:
-
Не открих какъв е мащаба, но е доста над HO, снимките май са правени на открито и моделите са метални. Така състаряването си е почти естествен процес :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=nRCQpGrq6eM&feature=BFa&list=PLC7F90E366A677796&lf=results_main
:swoon: :swoon: :swoon: :swoon: :swoon: :swoon: :swoon:
-
Според мене прекали. Просто дори ние нямаме толкова мръсни вагони.
-
Голяма мацаница.
-
Тоз наистина са оля. Вагонът заприлича като изваден от дъното на морето.
-
Снощи си поиграх с четките и боичките върху един пърнически вагон и доста добре се получи ръждата по талигите и покрива..Довечера ако мога ще кача и снимки
-
Моля ви само да не се увличате с ръждата! Спирачките и ходовите части на пътнишките вагони подлежат на ревизия на 2 години, на товарните на 3. По време на ревизия при откриване на корозия тя са почиства и боядисва. На подемен, среден и капитален ремонт пък всичко са боядисва. Тъй че европейски вагон и машина в движение не може да ръждяса като тоз на клипа (не познавам американските нормативи, но съм виждал, че там ръждата е масово явление). По-скоро може да са придаде кафяв отенък по рамите и талигите, дължащ са на ръждясване на полепения чугунен прах от калодките.
-
Този стана много добър за буренясал от 16 години на някой забутан коловоз.
-
Тогава сега с ръжда, след 2 години ги вкарвам за основен ремонт :yahoo:
-
Този стана много добър за буренясал от 16 години на някой забутан коловоз.
Обаче за да е точна картинката, трябва освен ръждата да няма буфери, купли, букси, врати, ръкохватки, може и някоя колоос да му липсва. Тогава няма да има нужда от обяснение от коя страна е пресъздадената гледка.
-
И задължително трябва да има поне един мургав, който "бере" железата... Е, па да крадем ли? - казал човекът и продължил да реже с ножовката ;D
-
Прекаленият рИализЪм и Богу не е мил.... :spiteful: :drinks:
-
Ето още един интересен състарен локомотив.
http://transylvania-model-army.blogspot.com/p/locomotiva-diesel-060-da.html
-
Искрено ме учудва стремежът на някои хора моделите им да изглеждат възможно най-мизерно и потрошено... :fie: Все едно да си купиш чисто нова кола и да я намажеш с л@йна цялата, за да изглежда като таралясник... :agree:
-
Примерът ти няма нищо общо - ако купуваш нова кола - я купуваш защото искаш нова кола. Ако купуваш модел го купуваш защото искаш да имаш точно копие на истинският такъв и ако 60 0731-4 изглежда така - защо да не го състариш ?
-
Напълно съм съгласен...трябва да има амортизация :) :) :)
-
После моя бил мазен :lol:
(http://media.snimka.bg/9233/024721257-big.jpg?r=0)
ами таз циганска мечта :haha:
(http://media.snimka.bg/9392/025040050-big.jpg?r=0)
-
Твоя е чудесен! Като си взема след време и аз такъв и моя ще омацаш така! ::)
-
Ето и един в ориДЖинал:
(http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/60/grey/1000-1199/60-1166-2.jpg)
Според мен моделът е състарен перфектно!
-
Искрено ме учудва стремежът на някои хора моделите им да изглеждат възможно най-мизерно и потрошено... :fie: Все едно да си купиш чисто нова кола и да я намажеш с л@йна цялата, за да изглежда като таралясник... :agree:
Колкото и странно да ти звучи, такива хора има много! Това даже се е обособило в стил. hoodride или Rat-rod ! Има уникални неща!
http://media.snimka.bg/3601/013456991-big.jpg http://1.bp.blogspot.com/-4dsUJzUnXJM/ThtQnx61E7I/AAAAAAAAAWo/6_nptbxthx8/s1600/hoodride+1.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_0q3a_zAap5w/TFV1Gtc-IbI/AAAAAAAAAB8/F9XE4H-8CXs/s1600/88cb452860b44d20-main.jpg
http://vladimirovblog.blogspot.com/2010/07/hoodride.html
http://fc07.deviantart.net/fs27/f/2008/069/f/b/Audi_S4_HoodRide_by_1995ZsolX.jpg
:hi:
-
Честно да ти кажа, страшно се съмнявам такива "състарители" да са много... Още по-малко пък тия, които изпадат в крайности. Гледал съм маса снимки на макети със съответния им подвижен състав и твърде рядко попадам там на състарени модели. Да, "състаряване" по пейзажа /с цел пресъздаване на определена епоха, администрация или исторически момент/ има, но по моделите - тц. Същото е и със сградите - и там много малко хора си играят да ги "мацотат"... :drinks: Ей гледай тук, всичко е ТТ: http://galerie.tt-pics.de/
-
Разгледай този сайт и после сподели мненнието си. http://www.trainmania.info/udelatka.html
-
Не ме разбираш правилно какво искам да кажа. Въпросът ми е КАКЪВ е процентът на моделистите /макетисти, колекционери/, които се занимавам със състаряване на модели? Според мен е не повече от 5 /пет/ процента... И то пряко сили... :drinks:
-
.... Въпросът ми е КАКЪВ е процентът на моделистите /макетисти, колекционери/, които се занимавам със състаряване на модели? Според мен е не повече от 5 /пет/ процента... :drinks:
Наистина доста малко го могат (състаряването да, иначе всички сме майстори). Но пък добре състарен модел определено изглежда добре - и на снимки, и на живо.
-
http://media.snimka.bg/9392/025040050-big.jpg?r=0 страхотен е
-
И този си го бива:
(http://media.snimka.bg/9233/024721257-big.jpg?r=0)
Като стана на въпрос: едно време (във предишната версия на форума) имаше една галерия по въпроса. Дали може пак да я погледаме?
-
.... Въпросът ми е КАКЪВ е процентът на моделистите /макетисти, колекционери/, които се занимавам със състаряване на модели? Според мен е не повече от 5 /пет/ процента... :drinks:
Наистина доста малко го могат (състаряването да, иначе всички сме майстори). Но пък добре състарен модел определено изглежда добре - и на снимки, и на живо.
Не смятам, че всички "сме майстори". Дори и тия, които състаряват /било добре, било зле/, са съвсем малък брой тук във форума. Лично аз не смятам да се правя на такъв майстор. За дребни корекции - може и да се пробвам, но в никакъв случай няма да си губя времето да мажа цели модели, да лепя спец ваденки /декали/, да преправям администрации и т.н. Най-малкото, защото първата ми цел е изграждането на работещ и завършен макет... :drinks:
-
Best Ripper - процента е малък защото това е адски трудоемко и по-лесно ще омацаш и оцапаш модела от колкото да го състариш като хората - и е нормално след като един човек не е способен или няма финансовата възможност да пробва да си изцапа модела - да го остави във заводски вид - всички мой модели са в заводски вид, но с удоволствие бих ги състарил ако бях сигурен, че няма да ги съсипя - в което не съм - и за това не ги закачам. Подозирам, че много хора са против истинският реализъм именно защото ги е страх да не се получат някакви грешки/гафове по макета/модела - които ще налагат коригиране или дори повторно закупуване на модела - докато когато си твърдиш "е няма нужда от толкова реализъм" можеш да правиш адски много компромиси по моделите и макетите, но според мен лично (мое си мнение) - това превръща хобито ни от моделизъм - в чиста проба детски играчки. :)
-
Принципно, умереното състаряване придава автентичност както на модела,
така и на околната инфраструктура. Струва ми се, че всеки който е направил
железопътно трасе, се оказва, че едно от нещата които счита за задължителни е
да си направи (на съответните повърхности) релсите кафяви...тоест "ръждясали"!
И тук както при останалата част от моделирането, всичко трябва да се прави със
сърце и...най-вече с ум. Имаме подобни опити (както ги знаем) и в нашия форум,
но все още има какво да се научи и покаже.
Преди всичко трябва да си и много наблюдателно-аналитичен,щото
в противен случай се получава някакъв абсурд.
ПРимер ли...ами има едни дървени перила на стрелочен пост,
които освен, че са адски дебели (имитират перила изработени от греди-мертеци),
са "състарени" и чрез ..."ръжда"(?). За пръв път видях дърво да ръждясва!!! :lol:
Тоест моделиста е искал да покаже нещо, но дори не се е съобразил с материала...
Та така...
;D
-
Състаряването е върхът в това хоби, а понеже на мен ми е доста трудно да си купувам нови, модели това ми отваря вратите да си актуализирам старите неща и да им давам нов живот. Следващото ниво е да си преработваш от серийни в реално изглеждащи модели, каквито не се предлагат. И на края, тоя сайт, дето съм посочил, се виждат стархотни модели, които са баузац. Това дава евтина възможност, човек да си направи един изключителен влак от хопери, например.
-
:. За пръв път видях дърво да ръждясва!!! :lol:
Тоест моделиста е искал да покаже нещо, но дори не се е съобразил с материала...
Та така...
;D
:haha: :haha:така е , защото не си виждал дърво да се наелектризира.
-
А иначе сериозно, въпрос на личен избор/това за състаряването/ ако не се пипнат тук там, усещането е за аптека а не за жп депо примерно, поне според мен,направено с мярка и майсторлък разбира се. :drinks:
-
А иначе сериозно, въпрос на личен избор/това за състаряването/ ако не се пипнат тук там, усещането е за аптека а не за жп депо примерно, поне според мен,направено с мярка и майсторлък разбира се. :drinks:
Не смятам, че състоянието на БГ депо е рИалистично да се прехвърли/предаде в DB /примерно/. Дори с мярка и майсторлък.. ;)
-
А иначе сериозно, въпрос на личен избор/това за състаряването/ ако не се пипнат тук там, усещането е за аптека а не за жп депо примерно, поне според мен,направено с мярка и майсторлък разбира се. :drinks:
Не смятам, че състоянието на БГ депо е рИалистично да се прехвърли/предаде в DB /примерно/. Дори с мярка и майсторлък.. ;)
А, къде съм написал Точно това, става въпрос принципно, което мисля означава /мярка/ съобразяване с администрация, епоха и тн. То е повече от ясно, който е карал кола в Германия , когато вали, дъжд, все едно е бил на автомивка, тука всички знаем - с извинение и без, става на гъзззззззззззззззз )). Или пък да се състаряват тжв-та, така, че пак повтарям, според мен, мярката му е майката :drinks:
-
Избаран сайт на избаран макет с избарани модели - състарени, по-скоро леко състарени:
www.modellbau-chocholaty.de
(http://modellbau-chocholaty.de/wp-content/uploads/2010/02/000014.jpg)
(http://modellbau-chocholaty.de/wp-content/uploads/2010/02/000017.jpg)
(http://modellbau-chocholaty.de/wp-content/uploads/2010/02/000005.jpg)
-
Ааааа, най-после и някой друг да оцени Йорг!!!
:hi: :ok:
Перфектен сайт, който впрочем има освен съвети в моделизма и
кратко ръководство за направатана качествени фотографии за моделизма.
Чудесна работа върши както за начинаещи, така и за напреднали.
ПРепоръчвам го на всички които се интересуват и не само от състаряването!
:clapping: :clapping: :clapping:
-
:good: Много хубав сайт.Мое мнение - да се постне и в 'интересни линкове на чужди макети',за да има и там инфо! :hi:
-
Да, има какво да се види в този сайт... :good:
-
Ето и моя първи опит за състаряване на сгради. Понеже окото свиква, вече хич не мога да преценя, трябва ли да цапам още или е достатъчно.
(http://farm8.staticflickr.com/7011/6803058253_f16b733ce3_b.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7174/6803057749_8dd63dd860_b.jpg)
-
Перфектно е!
-
Ей това от твоите уста, си е чиста проба похвала. Почвам да се надувам. :bb:
-
Кажи как направи бялото между тухлите.
Аз пробвах, но въпреки бърсането, тухлите ми също леко побеляха.
Нещо не ме изкефи и измих, повече експерименти не съм правил.
-
Добре изглежда с изключение на въглищата. Изгреждат като гланцирани и според мен ако им теглиш една черна акрилна матова боица не би трабвало да лъщят така. Поне при моите модели е така.
-
Въглищата са така, щото матрицата е стара, имаше го тоя кит и тогава, когато фирмата се казваше Vero.
Най добре ги махни и тури истински кюмюр вътре.
-
Ясно !
Белите фуги може да ги направиш с леко по-гъста боя, а после при забърсването да ползваш мокър парцал опнат върху гладка повърхност. Идеята е мокрото да измие зацапването от изпъкланите части, а се налага да е опнато за да не може парцала да е мек и да се навира във фугите и да вади от там боята. Поне аз така работя и ми се получава.
-
Бялото го ма'ах с четка и гъста акварелна боя, хубава за рисуване, не от тия детските от махленските книжарници. Като изсъхна тухлите ги изтривах направо с пръсти и остана само във фугите. Въглищата ще ги оправя обещавам.
-
Страхотно изглежда, справил си се много добре. :good: :good: :good:
-
Ясно !
Белите фуги може да ги направиш с леко по-гъста боя, а после при забърсването да ползваш мокър парцал опнат върху гладка повърхност. Идеята е мокрото да измие зацапването от изпъкланите части, а се налага да е опнато за да не може парцала да е мек и да се навира във фугите и да вади от там боята. Поне аз така работя и ми се получава.
За целта не се ползва боя, а специална бяла акрилна патина, имам такава, но не съм си играл, за това питах.
-
Гледах едно видео на Аухаген, където едно момче показва техниката на боядисване на фугите. Наистина използва бяла акрилна боя, много силно разредена с вода и с няколко капки течен сапун. С така приготвената боя с четката просто допира до тухлената стена и боята буквално сама се разлива във фугите. На филма изглежда много просто, но аз не съм го пробвал. Между другото това ДВД се продаваше заедно с каталога на Аухаген и вътре имаше и други показни като полагане на релси, полагане на баласт, полагане на треви и храсти и други такива приятни за гледане неща.
-
Гледах едно видео на Аухаген, където едно момче показва техниката на боядисване на фугите. Наистина използва бяла акрилна боя, много силно разредена с вода и с няколко капки течен сапун. С така приготвената боя с четката просто допира до тухлената стена и боята буквално сама се разлива във фугите. На филма изглежда много просто, но аз не съм го пробвал........
Да, и това съм пробвал и наистина е лесно. Но в моя случай зида беше сив (от грунта който ползвах за основа) и когато ползвах разводнен акрил то след изсъхването прозираше (поради ниската му концентрация) и се налагаше да повторя за да може бялото да стане ярко и да контрсатира. Иначе се губи, та затова предложих направо варианта с гъст акрил.
За целта не се ползва боя, а специална бяла акрилна патина, имам такава, но не съм си играл, за това питах.
Техники много ! Аз просто споделих моя опит, който ползам също и за потъмняване на фуги с което засилвам чувството за релеф.
Таз снимка я бях качил в друга тема, но става и за тук. От този зид първите 2 реда не съм фугирал защото са под земята и добре личи ефекта от техниката с гъст акрил от третия ред нагоре.
(http://photo-zona.net/images/user57562/album21627/large/1321202317_arzf2214_PB1302232.JPG)
-
Аз нямам кой знае какъв опит в състаряването, но ще споделя накратко моята технология. Когато става дума за фуги, пръскам боята с аерографа, и веднага търкам с парцалче напоено с разредител. Така на практика почиствам боята от изпъкналата повърхност и тя остава само във фугите. Ето как изглежда:
(http://picbg.net/u/24294/24178/570863.jpg)
-
Не знам какво ги зачесахте тези фуги! Според мен фугите са: на тухлената стена, на оградата, на каменния зид, на будката. И четирите според мен са ПЕРФЕКТНИ и не трябва да се пипат, нито да им се търсят кусури. Дори и на голямо увеличение на снимките не им намирам нещо, което да разваля цялостната визия. Макар и да не съм боядисъл нито една жп сграда, от повече от 10 години мацам с над 20 четчици (от пет нули до няколко единици) и с поне 60 различни цвята и вида моделни бои, и определено мнението ми е че цялостната постройка е напълно реалистична. Естествено посочените от вас технологии е доказано че работят, но всеки моделист си избира и се усъвършенства в неговата си технология. Едва ли zazo е стигнал от "раз" до това как да си направи фугите, и би трябвало да го поздравим за резултата.
Въглищата наистина изискват преработка, не защото не са хубави, а защото не са ТОЛКОВА реални, колкото и останалите части. Мисля че тук само боя няма да свърши нужната работа. Предлагам на zazo да пробва да поръси с въглища (виждал съм ги някъде в мащаб), като преди това намаца с Ц200 - Ц400 сегашната фигура. След изсъхването ако трябва да ги "състари", със суха четка, с два - три вида черно - мат и сатен, с различни нюанси на черното (има и coal), че и с няколко "чернилки" - например на MIG или подобни, за да придаде и необходимите отблясъци на отчупени парчета. Естествено ще бъде голям плюс и самата снимка да се направи в подходящо обкръжение - основа, фон, състарени релси и т.н. - това значително подобрява общата представа за иначе чудесния резултат.
Още един път - поздравления и от мен. :hi: :ok:
-
Браво Коле! :hi: :clapping:
-
Истински въглища всякакви рамери се продават из нета.
Пичовете от www.kotol.de имат даже и брикети.
-
Принципно качествените въглища, които се ползват по локомотивите, са лъскави. Прясно добитите са лъскави. Ако се потъркалят из мръсотията на склада, из разни "безотговорни" места, тогава полепват с прах /собствена и външна/ и помътняват. В случая не говоря за БГ и ГДР рИализъма, когато са хвърляли всякакви свинщини и боклуци в котлите на локомотивите от малоумни комунистически икономии. У нас дори са ползвали и лигнитни въглища, които и без това е трудно да бъдат наречени изобщо "въглища". Така че ако Зазо пресъздава Германия преди войната /та дори и България по това време/, кюмюрът си е бил точно такъв. Да напомня само, че у нас са внасяни специално качествени "кардифски" въглища точно за локомотивите от БДЖ. Според мен творението на Зазо е съвсем добре и няма нужда повече да се пипа. :drinks:
-
Според мен си е много добре точно с такива лъскави въглища. Те имат най голяма енергийна стойност и са идеални. Дори може още по-лъскави да бъдат. Произведението на Зазо си е перфектно и показва битумни или черни въглища. Само да поясня лъскавината на въглищата зависи от типа на въглищата. Антрацидните въглища са лъскави та почти лачени те са със най високо съдържание на въглерод. Черните или битумни въглища също са лъскави до матови, следват кафявите въглища (който се явяват тип лигнитни, но с по-високо съдържание на въглерод) и най скапаните са лигнитните в който дори се срещат парчета дървесина или листа, имат ниска калоричност и съдържат голям процент влага и отделят много пепел.
Отностно макетирането може да се има предвид употребата на различните типове въглища в индустрията. За такова депо за зареждане с въглища е по-добре да се ползват лъскави, а примерно за индустриална зона с металургичен комбинат и/или ел. централа да се ползват матови. Макар че всичко това зависи от залежите в различните географски райони. Така че някъде са карали локомотиви с лъскави въглища, на други места с матови на трети с каквото са имали както каза БестРипъра.
-
Втори опит. Този път с едни вагончета на Пико. Имам бая от тях, та това е един вид тест за състаряване по бързата процедура. Приемам акъл всякакъв.
(http://farm8.staticflickr.com/7145/6824708119_3732b6d5ba_b.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7148/6824707917_ed37c8a50b_b.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7164/6824707729_47625856e0_b.jpg)
-
Изкефих се! :clapping:
Номер 1 си!!! :hi:
-
Много добре си се справил, но това зеленикавото по шасито и ходовата част не ми изглежда много реално. Според мен би трябвало да е ръждиво черно от ръжда и кюмюр. Така, както си го направил създава илюзията за патина на цветен метал. Иначе като цяло е много добре, особенно коша. Между другото, какви бои ползваш, накакъв патинен сет... :good:
-
Нил, зеленишкавото всъщност е охра, но ти благодаря, защото и на мен не ми изглеждаше съвсем както трябва, но след като ти е няколко часа пред очите му свикваш и ти изглежда добре.
След доста четене и опити се спрях на акварелни бои. Преди това пробвах разни патини, сухи пастели и разни друг технологии които хората описват в интернет, но с водните бои ми е най-удобно, а и засега най-добре ми се получава. Единствено е необходимо боите да са по-качествени, да са по-мазнички, за да може да обазуват по-гъста смес с водата. След това с различни четки нанасям и търкам или директно с пръсти или с твърда четка за маслени бои, дори и с четка за зъби. Основно преимущество на водните бои според мен е че прозореца за работа е доста голям, винаги може да коригираш и резултата е напълно обратим (мият се с вода). Друг голям плюс е че се смесват лесно и на практика можеш да получиш всеки цвят който ти хрумне. Другото е че като изсъхнат стоят много матово, а всичко друго което пробвах имаше известен блясък и ми изглеждаше неестествено. Предполагам, че и известен опит в рисуването, който имам наклони везните в тая посока. Като правя следващия вагон ще се напъна да снимам целия процес.
-
...слагаш ли капка веро във водата ? Марка бои ?
П.С. "кирта" по коша и ръждата по колосите, спирачните апарати и буферите изгеждат доста добре :good: Охрата наистина е доста светличка.
-
Не не слагам веро, боите не помня вече какви бяха, а опаковката замина отдавна. Не е толкова важно какви са стига да не са от тези детксите дето нямат разтваряне.
Ето след махането на "зеленото", как стана.
(http://farm8.staticflickr.com/7009/6828368643_3f4ee32f19_b.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7148/6828368737_3ca002801a_b.jpg)
-
Страхотна работа колега Бояджиев :hi: :hi: :hi:
Коле,според мен колоосите,пружините и буксите трябва да са по-черни.Като разтоварват кюмюра пепеляка полепва и по тях.
-
Майстор си, Зазо :good: Би било много идейно, ако сложиш малко гланцово черно на подвижната част от буферите, където малкия диаметър влиза в големия. Ще се имитира смазката, която винаги си е лъскава и черна. И тоя ръб от отливката... http://www.ebay.de/itm/280816410673?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2648#ht_4379wt_1047
-
Еее това дето си го пуснал е висш пилотаж. Много прецизна и точна работа, недостижима за мен на тоя етап.
-
Да се разпиша и аз малко (http://media.snimka.bg/s1/0032/026307712-big.jpg?r=0) (http://media.snimka.bg/s1/0032/026307710-big.jpg?r=0) (http://media.snimka.bg/s1/0032/026307706-big.jpg?r=0), не съм се докосвал до четка, само с аерограф.
-
хехех ако видя подобно изцапан модел на моя си макет ще получа на веднъж инфаркт, инсулт, сърцебиене с душевно страдание и дюстабан и веднага ще се хвана за парцала и спирта за да го изчистя :lol: :lol: :lol: :yahoo: :pleasantry:
-
по принцип, за случая не е необходим спирт, ))) ,и една корекция, ако ти се случат в тази последователност апокалиптичните събития изброени по горе, пак няма да се стигне до парцала ;D :drinks:
-
Ясно , просто още не мога да го възприема със състаряването да се прави нарочно и с цел, но не знам, ще мине време ще видим. Може и аз да почна така да си правя моделите :)
-
Много хубаво е, че акрилните бои позволяват корекции, може да се пробва, , променя, експериментира, докато се получи желания резултат, и друго голямо улеснение е , че се чисти много бързо аерографа, , горещо ги препоръчвам за работа/ разбира се когато се гони цвят по рал, не е препоръчително, защото не са по тази цветна скала направени/ . :hi:
-
Не не слагам веро, боите не помня вече какви бяха, а опаковката замина отдавна. Не е толкова важно какви са стига да не са от тези детксите дето нямат разтваряне.
Ето след махането на "зеленото", как стана.
(http://farm8.staticflickr.com/7009/6828368643_3f4ee32f19_b.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7148/6828368737_3ca002801a_b.jpg)
Така много повече ми харесва. Много по реалистично е. :good: :good: :good:
-
И а си поиграх преди седмица и днес направих малко снимки.Като за първи опити съм доволен, но може и по-добре.Ето какво успях да сътворя:
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404365-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404368-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404369-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404372-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404376-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404384-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404384-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404394-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404397-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404399-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404403-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404405-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404407-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404410-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404411-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404415-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0080/026404421-big.jpg?r=0)
-
При каргото се е получил друг ефект. Изглежда сякаш покривалото е мокро и е полепнало по корпуса на вагона, както мокра фланелка. Лъскавината също засилва въпросния ефект. Интересно !
-
Kак да си направим модела по реалистичен ... :)
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/62/167105_b.jpg)
разглобяване и боядисване ...
(http://media.snimka.bg/s1/0501/027245731-big.jpg?r=0)
материали ,които ползвах
(http://media.snimka.bg/s1/0501/027245734-big.jpg?r=0)
и накрая :)
(http://media.snimka.bg/s1/0501/027245737-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0501/027245738-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0501/027245740-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0501/027245744-big.jpg?r=0)
-
:hi:
-
@ daddy_g - този с платнището доста добре се е получил! :good: На хладилния обаче повече му подхожда ръждица... Като за първи път добре си се справил, похвално! :drinks:
-
Я да раздвижа тази тема от любимия ми раздел. Исках нещо мръсно, старо, покрай него да има въглища ... Пък и да си припомня как се мажеше с четките. И да може да се мие и да не цапа. Резултатът:
(http://picbg.net/u/62092/50294/667215.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/50294/667216.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/50294/667213.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/50294/667214.jpg)
-
Ухаа!! :) :hi:
-
Страхотно е станало! :good:
В личен план ако има нещо, което да не съм се решил все още да правя, това е състаряването. Колкото и да е странно, бих хванал да преправям (моделирам) без да му мисля кой и да е модел, независимо колко струва, на коя фирма е и т.н., а се плаша да състаря дори вагон... Ама така е, всички си имаме своите особености... :blush2:
-
Неприятният момент при състаряването е че трябва да си направиш цял влак, или още по-добре - няколко. Иначе няма смисъл, поне според мен. Въпреки че всеки си "състарява" релсите на макета.
В преправянето можеш да експериментираш колкото и както си искаш, в единични бройки, и все има резултат.
-
Отлично се е получило!!!
:hi: :hi: :hi:
-
Покрива много харесва ми харесва.
-
Много се радвам на състарени модели.Лично аз не мога да ги състарявам и затова уважавам всеки един такъв опит. :hi:
Определено е станало много добре!
-
Състаряването за мен е трудно не толкова от към техническата му част - колкото до това човек да има виждане - понякога виждаме много претрупано състарени модели, а понякога просто мацаници.. Много е трудно да се уцели реалистичното състаряване и крайният резултат да е наистина добър. Поздрави за Митко - определено се е справил.
-
Браво браво Мите. Покрива наистина е екстра. Бих ти предложил да пробваш да създадеш същите такива белезникави изтъркани петна и по самия вагон. Нещо от сорта на лакирано дърво където лака е побелял или на места където е имало смола която е избила и изсъхнала.
Състаряването си е техника, както казва Красен нужен е усет и виждане. Но апетита идва с яденето и човек добива техника усет и виждане в движение стига да се престрашите и да хванете четката.
Аз също подобно на Vlado имах притеснения, но пробвах по най елементарния начин с водни бойчки и няколко стари вагона пико. Тъй че и да сгафите си ги измивате и пак пробвате. Нанасянето е малко зор и трябва да чакате да изъхне, но като заигравка става. Може и с темперни бойчки да пробвате нанасят се по-добре и също се измиват с вода (но не всеки път перфектно) и тук таме малко чегъртане с карфица.
Със сигурност ще ви хареса :)
-
Едно нещо е сигурно, независимо от техниката на състаряване и това е много старо правило.
Трябва да имаш достатъчно снимки на това което искаш да направиш, да гледаш внимателно
различните износвания, стечки, ръжда и начина и на поява на определени места и т.н. и т.н.
Колкото по-добре пресъздадеш видяното на снимките (не е задължително на същия вагон да са)
толкова по-добре се получава. Освен очи си трябват и ръце, както и правилен избор на техниката за състаряване.
Стендовиците в това отношение, бих казал че водят класацията по майсторство.
Но тук като виждам моделите на Зазо и Митко, бих казал че доста добре се справят и железопътните моделисти!
:clapping: :hi:
-
А водните бои достатъчно издържливи ли са после на пипане? Все пак кожата е мазна, отделя пот... Няма ли да се размажат? Или след състаряването има и някакво консервиране (с матов лак например)?
-
Водните бои не са издръжливи на пипане. Казах го като пример с който да се престрашите и да хванете четката. По-скоро като тренировка преди да скочите към акрилните и други бои. За диорама примерно може и с водни да мине, но пък там има и ландщафт и материалите са други които задържат водна боя.
Аз си падам по лекото състаряване, колкото да се вижда че е в употреба, текло е масло примерно насъбрало е прах там или дъжд го е валял и се е стичал. За стечките които пламен спомена правят се много лесно с рядка боя и капкомер, намокряте обилно и оставяте да се стече и изсъхне. Става съвсем истинско.
До сега не съм пробвал да консервирам водни бои с лак или друго покритие, но някой може да измисли начин и да го сподели тук надявам се :)
-
...
Но тук като виждам моделите на Зазо и Митко, бих казал че доста добре се справят и железопътните моделисти!
:clapping: :hi:
Назад в темата има и други бих казал перфектни творби. Не искам да правя класация, но и DB cargo платнището е много ефектно, замъкът, тунела, естествено и 06 и 131/164 ... Има и снимки които вече не се виждат и не мога да кажа нищо за тях.
И то какво стана? Във форума има няколко стойностни колекции, няколко макета, няколко конверсии на модели, няколко изработки, излиза че и бояджиите са същото количество? Не е толкова страшно!
А водните бои достатъчно издържливи ли са после на пипане? Все пак кожата е мазна, отделя пот... Няма ли да се размажат? Или след състаряването има и някакво консервиране (с матов лак например)?
Ще пиша по-късно какво съм използвал. Но не се залъгвайте с водни боички и пастели.
-
Вярно че пропуснах БДЖ_06-ците... :blush2:
Те наистина са също много добре!!! :hi:
Всъщност покрай лошо направените модели, някакси не обърнах внимание, че добрите майстори
правят редовно и резултатите им са все по-добри. За бояджийте също си прав...а един от тях му е такава
и фамилията!!! ;) Всъщност за да го похваля искрено, трябва да уточня че той до преди три години само питаше и пробваше.
ама сега определено се справя (при това сам - без чужда помощ) перфектно с моделите. То така става като иска(ме) БДЖ.
Изключая трите фабрични локомотива и Иво, всичко друго което е в БДЖ е именно от майсторите на аерографа.
Те разбира се не могат да се сравняват с "маестрото на четката" и любимеца на Адри - мистър Тони(еми)!!!
:hi: ;D ;D ;D
ПП. Митко, продължавай в същия дух (макар форума да не е в същия дух) да ни радваш с моделите си.
Така майсторите със стойностните неща се множат, а и имат последователи от младите! :dance1:
Форума просто трябва да обхваща всички ...и децата ...и майсторите...и макетите...и наредените овалчета по пода...за това е форум! ;)
-
А водните бои достатъчно издържливи ли са после на пипане? Все пак кожата е мазна, отделя пот... Няма ли да се размажат? Или след състаряването има и някакво консервиране (с матов лак например)?
Това надолу са моите резултати и предпочитания, не претендирам че не става и по друг начин или с други материали.
За боички те съветвам да използваш само тези за моделизъм. От емайловите ползвам Humbrol, също и някои цветове на Revell. От две години мажа предимно с акрилни - Model Master, вагонът е с такива, както и горницата на дизелчето ми. За някои цветове и места продължавам с емайловите. За жп модели май най ми харесва сатен, въпреки че и мат става.
Състаряването е с различно разредена боя от основния цвят. Една капка боя в блистер от лекарства, след това от една до 4 капки вода. Мажеш смело с четката, предимно със стари четки, които отдавна са си загубили формата, но не бях изхвърлил. Разбира се размер около 0. Едновременно с това топваш и от оцветителите. За сега ползвам прахчета на MIG, ръжда, пръст, на вагона се вижда даже и Gun metal (това което блести на снимките, на живо не е така блестящо). Може и със суха четка, с влажна, полумокра, размазана с разредена боя и т.н. - резултатът е различен. Много е важно да не се напластява много боя, за да не се загуби текстурата (детайлите) по повърхността на модела. Да се обират всякакви капки и натрупвания - попиват се веднага със суха четка без мазане. За емайловите бои Ясен е писал по назад в темата.
С акрилните боички покривът отне около 30 минути (за да изсъхне основата - сиво). След това около час или два за състаряването. Това е с прекъсвания за съхнене на участъци, които са вече готови, като през това време си боядисвах други неща.
Много е важно какво ще има най-отгоре. Ако е използвана само боя, май е най-добре да се остави така. Тези боички са доста устойчиви и не им пречи вода или мазни пръсти. Лакирвал съм и върху боя, но за жп мисля че лакът само пречи и разваля външния вид.
Ако са използавни прахчета - след като изсъхне трябва задължително да се лакира. За сега признавам само покритието на Humbrol - Mat cote. Трябва да се нанесе много тънко, като тук е желателно да се пръска с аерограф. (въпреки че си нямам такъв и вагонът е лакиран с четка).
Разбира се ВСИЧКО трябва преди употреба много добре да се разбърка, и то не с разклащане, а с джуркане вътре в отвореното бурканче. Дървените шишчета са много удобни за целта.
-
Едно питане - ако разредиш боята с вода не се ли пресича? Чувал съм, че трябва да се ползва разредител препоръчан от производителя.
-
Нещо което (признавам си) научих преди време от Стефан Деянов - боите най-добре се разбиват преди
употреба чрез масажор от вибрационен тип. Като ми каза, буквално се плеснах през челото - и от тогава
съм си приспособил един стар български вибрационен масажор за целта. Пет минути и боята е готова за прецеждане...
нататък - по процедурата. Ясен също предпочита сатенените бои, та бих казал че с малки изключения, те май са
определящите в железопътния моделизъм. Предимстовото на акрилните бои освен липсата на миризма е че съхнат доста по-бързо.
А ръждата си я правя ...истинска. Оставям една домакинска тел за съдове, от финните мокра да ръждясва. Ако трябва на третия ден
я мокря още един път (в кофичка от кисело мляко обикновенно) и в края на седмицата, само като я пипна, тя се стрива на прах.
Истинска ръжда на прах. После си я разстварям и готово - за мазане с ръжда от това по-перфектно ня цвят - няма!!! ;)
;D ;D
-
Едно питане - ако разредиш боята с вода не се ли пресича? Чувал съм, че трябва да се ползва разредител препоръчан от производителя.
С вода разреждам акрилните на Model Master. Също така с чиста водичка съм разреждал акрилните на Ревел. За мазане с четка разреждане не ти трябва. Пресичат се емайловите. По-точно става една хубава каша - веднъж пробвах да смеся емайлова с акрилна на Ревел ... Емайловите за начало е добре да ги разреждаш само с фирмените разредители. Дори и за четка на някои им е добре съвсем малко разредител. Може и с всякакви АМВ, МРТ, кореселин, "разредител" и т.н., но по български те са различни за всеки производител, пропроменят доста начина на работа с боичката (как съхне, колко е "мазна" и как покрива) и трябва хубаво да им свикнеш за да не похабиш някой хубав модел.
-
Малко цапаница и от мен. Модела е EMD SD80Mac производителя е "Като". Работата не е перфектна, може и още по-добре но с четка толкова.
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/mywork/weathering/_res/res_IMG_20120927_114458.jpg)
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/mywork/weathering/_res/res_IMG_20120927_114520.jpg)
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/mywork/weathering/_res/res_IMG_20120927_114527.jpg)
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/mywork/weathering/_res/res_IMG_20120927_114536.jpg)
(http://hobbyworkshop.org/gallery/pictures/mywork/weathering/_res/res_IMG_20120927_114731.jpg)
-
(http://img5.imageshack.us/img5/5681/eas56711.jpg)
(http://img829.imageshack.us/img829/1228/eas56718.jpg)
(http://img221.imageshack.us/img221/8131/eas56715.jpg)
http://www.ebay.de/itm/Roco-HO-4achs-offener-Guterwagen-DR-Ep-IV-gealtert-/321050792905?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item4ac01e53c9
-
(http://www.abload.de/img/_dsc5530.1000l7r4d.jpg)
(http://www.abload.de/img/_dsc5529.1000w0oeh.jpg)
(http://www.abload.de/img/_dsc5533.1000vmpux.jpg)
(http://www.abload.de/img/_dsc5532.1000fnr9h.jpg)
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,6289801
-
(http://picbg.net/u/62092/55235/698873.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/55235/698874.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/55235/698875.jpg)
-
(http://picbg.net/u/62092/55235/698876.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/55235/698877.jpg)
-
"Никела" вече с по-големи снимки:
(http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/viu1386696136e.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1386696060t.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bwy1386696185p.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1386696230u.jpg)
ebay.de/bw-nickel (http://www.ebay.de/sch/bw-nickel/m.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253A1%257C72%253A5696&rt=nc&_trksid=p3911.c0.m14&_sop=1&_sc=1)
-
След дълга почивка klaxx2000 се появи отново:
(http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/cqs1410635361m.jpg)
http://www.ebay.de/sch/klaxx2000/m.html (http://www.ebay.de/sch/klaxx2000/m.html)
-
(http://abload.de/img/p1020889-0014gfs2.jpg)
(http://abload.de/img/p1020877-00131cxy.jpg)
(http://abload.de/img/080-001yxct5.jpg)
(http://abload.de/img/074-001ldfem.jpg)
(http://abload.de/img/028-00160dgg.jpg)
(http://abload.de/img/xd-0017ee85.jpg)
-
Прилично състарини модели, но кото видях и БГ TIR-a ми стана драго...
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8537508
(http://up.picr.de/32457330tv.jpg)
-
:good: :good: :good: Намираш, винаги култови неща !!!
-
(http://abload.de/img/p1020889-0014gfs2.jpg)
(http://abload.de/img/p1020877-00131cxy.jpg)
(http://abload.de/img/080-001yxct5.jpg)
(http://abload.de/img/074-001ldfem.jpg)
(http://abload.de/img/028-00160dgg.jpg)
(http://abload.de/img/xd-0017ee85.jpg)
Тези вагончета стендови ли са или са предвидени все пак за движение някъде?
-
Като ги гледам са и за двата варианта . стенд и движение.
И много автентично направени.
Но като гледам плочите под вагоните са май по-големи от НО.