Отначало имаше информация за повреден състав, идеята беше да се изпрати втори влак, който да го избута и да се освободи трасето. След няколко неуспешни опита да се включи напрежението, стана ясно, че повредата е по-голяма, но все още информацията беше за повреда по състава. След доста време стана ясно, че причината за аварията е паднала контактна релса, която пък е изпочупила всички токоснематели на състава и е невъзможно повторно подаване на напрежение в участъка. През всичкото това време съставите се навряха един върху друг по участъците и движението между летището, биснес парка и Младост1 беше почти невъзможно. Влаковете се изчакваха по десет-двадесет, че и повече минути, за да могат да се завъртят на Младос1 и да поемат обратно, откъдето са дошли. Напрежението нямаше от перона на Жолио Кюри до Сердика, впоследствие се спря движението и в посока от центъра до Младост1. По станциите никой не информираше пътниците за какво става дума, продаваха се билети и цялото недоволство се изливаше върху машинистите, които имаха нищожна информация за какво става дума, кога ще се отстрани аварията и даже докъде ще се движи техния влак. Изключително слаба организация, да не кажа пълна трагедия, направо не ми се мисли как ще се процедира при нещо по-сериозно...