RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: Adrian в 15 Януари 2017, 09:45:25

Титла: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 15 Януари 2017, 09:45:25

   Пускам темата съвсем добронамерено и не с цел да засегна форумци , работещи в системата ! И аз мисля като Живко , че е геройство да се работи при тези условия . Аз не бих работил . Нещата се влошават със страшни темпове и не съм сигурен до колко би издържал човек в това окаяно състояние - мизерни условия , остаряла техника , забавени заплати , обществено отношение и т.н. Нервите не са от стомана. Човешките грешки стават все повече . Ние виждаме 1/100 в новините .
   
   Ясно е , че работещите в системата колеги са чувствителни на темата , но със сигурност те са изключение . Катастрофи стават по целия свят , дори и при техните перфектни условия на работа и качествена инфраструктура . Казват , че факторът 'човешка грешка' е на първо място .

   По татово време железниците бяха военизирани , не си спомням до коя година - май до края на 80-те . Баща ми беше ген. директор - отдел "Капитално строителство" .Преди това обаче той мина през нач. гара , зам.директор РСВ и т.н. Под негово ръководство се удвои голяма част от Подбалканската , електрифицираха се хиляди км . Аз съм отрасъл по гари , спирки , обекти и сред железничари . Спал съм в ремонтен вагон . Ние пътувахме само със влак ! Баща ми отказа служебната Волга . Машинистите имаха прекрасни сини униформи , кондуктори , началник гари и движение - гладко избръснати , спретнати . Във влаковете пътуваха и милиционери - един се движеше с кондуктора навсякъде. Получаваха надбавки за военен ранг .Имаха много привилегии , почивна база , безплатни пътувания. Бяха към съвсем друг бюджет-наистина бяха ресурс , определен като част от Държавна сигурност. Баща ми е автор на концепцията за 'безнаставов път' - след като я приложиха му дадоха държавно отличие . Спомням си как на Провадия хванаха машинист , точил нафта - съдиха го по бърза процедура ! Спомням си ,че жлезниците живееха със собствен живот и организация .

  Спомням си ,че при последните стачки -12/13 г ли бяха , при синдикатите пак стана дума за Военизиране , няколко пъти го споменаха в преговорите . Онзи ден някаква министърка каза пот телевизията ,че можеби именно това би помогнало сега .  Не знам , например сега висшето жп училище военно ли се води ?

   Аз си мисля дали не е време да се военизират железниците . То е ясно , че с тия политици продажбата им е в 3-та глуха .

  Военизиране :  нов приоритет и бюджет + сигурност + ранг , надбавки , обучение и условия за работа на персонала + модерни влакове , гари , подръжка , инфраструктора + спокойствие и самочувствие + рязко намаляване на кражби , грешки 'човешки фактор'+ връщане , спокойствие и конфорт на пътниците

   Айде стига сте се крили зад мониторите  , а напишете какво мислите . Жопе - давай ти
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Best Ripper в 15 Януари 2017, 11:11:15
ВТУ "Тодор Каблешков" - Висше транспортно училище.. Вече се изучават всякакви специалности, не е тясно ЖП специализирано... Нищо общо както старото ПЖИ с тогавашните Транспортни войски. От доста години, не помня колко точно, ВТУ е девоенизирано.. и няма да стане отново военно. Май откакто стана пълноправно висше учебно заведение.
От друга страна - още една информация за теб като виден ЖП наследник... След трагедията в Хитрино в някои депа е спусната специална заповед срещу подпис, че служители на депата НЯМА да коментират случващото се в БДЖ по интервюта, по фейсбук, по форуми, да изказват мнения и версии по катастрофи и издънки и т.н. Така че не очаквай някакви небивали сензации, ами си налягай моделистките парцалки, ма френти... Стига плющя тая клавиатура...
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: vesko76 в 15 Януари 2017, 11:16:59
Подписвал съм декларация че няма да изнасям информация по медиите още преди 5-6 години и няма да уронвам престижа на компанията.От моя гледна точка колегите кантонери по никакъв начин не са защитени от закона.Чувал съм от кантонери че ги е страх да правят обиколка на участък край който има заселени роми. https://www.facebook.com/veselin.bojadjiev/media_set?set=a.642639679251800.1073741844.100005173205045&type=3&uploaded=6
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 15 Януари 2017, 11:50:05
Не знаех , че са подписвали такива декларации...което си е почти военен ход.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: vesko76 в 15 Януари 2017, 12:00:28
Може и заповед да в било,не се сещам точно.Но щом съм си сложил подписа някъде,може и за една провокативна снимка да се хване някой началник да се заяде с мен.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 15 Януари 2017, 15:10:43
Имаше заповед по време на стачките мисля 2011-та.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: ogiegp в 15 Януари 2017, 15:58:15
За военнезирането не мога да коментирам,но мисля че това няма да помогне по никакъв начин.Като се има предвид армията как цъфти  :blink:
Това за безнафтавния път обаче ме заинтригува.Я ни светни малко повече.Кога и как!?
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: jopeto в 15 Януари 2017, 16:11:08
Адри, например не може ли да "военизираш" някой да ти работи в железарията ??? Или да викнеш трудоваци, да ти направят ремонт в хола???  По малоумна тема не бях срещал! Не само във фрома, а в цялото интернет пространство! В кой век живеете?!  :blink: :blink: :blink:
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 15 Януари 2017, 17:32:27
ogiegp @ благодаря за мнението ти ; за безнаставов път чукни в google  - за да не разводнявам темата

jopeto :  ти си млад и не съм сигурен дали си осъзнал времето , в което железниците бяха военизирани . Опитвам се да опиша един друг тип на работа по онова време , когато професията железничар беше престижна и желана . Имаше много ред , влаковете се движеха прилично , на 'гъсто' и с много вагони . Сравнението с железарията е неуместно . Да , май тогава имаше транспортни войски . ..Мисълта ми е , че щом железниците са стратегически ресурс и приоритет на национална сигурност можеби е редно да се управляват като такива . Не си го представям като армия ... по-скоро повече права сигурност  привилегии за служителите , по - добър бюджет , по- важния приоритет . Аз не виждам нищо обидно в това .
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: jopeto в 15 Януари 2017, 17:57:12
Положението сега е естественото следствие от това, за което си спомняш. Шефовете са си същите от тогава, мисленето, вагоните , машините и релсите-също !!! Само, дето не могат да изкарат две стинки!!!  Сравнението с железарията е абсолютно оместно, понеже всички си мислите, че  тая железница е безплатна и идиотите, дето си вадят очите по 12 часа са ви длъжни по някакъв си начин да ви возят за безпари, щото БДЖ-то било социална и стратегическо. Естествено,машинистите винаги са виновнте сега за малко над минимална заплата, според вас трябва да ви козируват!  :fool: :fool: :fool:   
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Der Hetzer в 15 Януари 2017, 18:05:25
Не знам защо под термина "военнизиране" се подразбира някаква криворазбрана илюзиорна "дисциплина". Какво би последвало от едно такова "военнизиране"? Титли като "Капитан-Машинист" Петьо Маринкин ли? Или пък пенсия след 20 години служба + 20 заплати накуп и подсигурена следпенсионна работа като портиер или разсилен в някой СОТ? Положението в БДЖ със сигурност е трагично, но това в Българската (включително и когато беше "Народна") армия е направо смехотворно. Хванали били машинист да точи нафта - хаха, какво да кажеме тогава примерно за старшина Вуков по прякор Вуко-Айдуко, който вечер си тръгваше от поделението с един фекален на цвят полски ФИАТ, който от претоварване на багажника с крадени пити кашкавал и тенекии със сирене беше клекнал досущ като Ситроен и едва ли не се влачеше. Или пък двамата старшини сладури баща и син (то там явно беше по наследство) отговорници за ГСМ-а (да не се бърка с телефон GSM, това съкращение означаваше склад за Гориво-смазочни материали), които краднеха пък съвсем на едро и караха несъответстващи и невъзможно доказуеми спрямо официалните им доходи джипове Гранд Чероки и притежаваха мобифони Benefon Sigma във времената в които само най-изпечените професионални престъпници можеха да си ги позволят. Пародията наречена "Българска армия" няма нищо общо с Българската Войска която е съществувала до мрачната за цял един народ черна дата 9.IX.1944г. след което е прекръстена на "армия" по тертипа на въшливо-краставата дивашка и алкохолизирана съветско-азиатска сган, довлякла се тогава по нашите земи. Спомням си Ясен как разказа тук във форума как продавали на БДЖ колекцията на професор Тасев, как имало комисия от затлъстяващо лелче и някакъв младеж тип "на мама дебилчето", който много се забавлявал, понеже току що му били купили цифров фотоапарат. Какво би се променило, ако на тьотката и пришият званието "Майор", а нефелния фотограф да го произведат "младши-лейтенант"? Нещата в БДЖ никак не са идеални, действително там има хора, които наистина обичат железницата и професията си, някои от тях познаваме лично, но има и много на които хич не им пука и за тях това е просто работа. Бащата на един мой приятел беше машинист на серия 06 в депото зад Централна гара, след подмяната на 10.XI.1989г. остана единствения сред колегите си, който управляваше лек автомобил Skoda 120L, всички негови колеги скоропостижно се сдобиха с Фордове и тем подобни втора злоупотреба таралясници от Германия, дизелови както можете да се досетите. Той беше прекалено честен, но пък никак не обичаше железницата, за него това беше просто поминък. Когато съм ходил на гости в моя причтел за да правиме аудиозаписи с 2 касетофона, кога с кабел, кога без, или пък с двукъсетъчен или всякакви подобни присъщи за нас тогавашните келеши занимания, баща му седеше в кухнята с още няколко чички-колеги, шлепаха карти, пиеха ракия и си псуваха професията. Веднъж се разговорихме с бащата (беше си пич и все още е, жив и здрав да е) и той беше учуден че знам думи като "пантограф", след това остана в шок че поназнайвам сериите на локомотивите и ми каза: "А бе, кво се занимаваш с глупости?". Рибата обаче се вмирисва откъм главата. Неотдавна (имам предвид преди няколко години), често ходех на Гара Искър и както може да се досетите предпочитах да се прибера с влак до Ц.Гара. Веднъж, чакайки на перона разглеждах буферите и надписите по рамата на някакъв товарен вагон, когато към мен се приближи някакъв железничар и ме заговори. Може би реши че съм цивилен колега, човека беше точно от този тип хора, от които струи откровенност и простодушност, личеше си чистата му и искрена честна душа и макар да разговаряхме едва от няколко минути, създаваше у мен усещането че все едно сме дългогодишни колеги и приятели. За съжаление тогава бързах, иначе с удоволствие с такъв човек бих седнал в близката кръчма и бих си изпил всичките пари, а той да разказва и разказва, а аз да слушам и слушам. Та същия този Народен и откровенно-искрен човечец ми разказа за някакъв от бойкоборисовите хомосексуалисти, когото били парашутирали за някакво шефче в БДЖ. Въпросният содомит един ден се бил облякъл с еньовски бял панталон с дължина до средата на прасеца, от полупрозрачна материя, под която се виждало въженцето на червените му прашки,  кожени джапанки от онези шабанските със специалното отделение за палеца, а според описанието на моят нов събеседник дупенцето мо било като детско барабанче, което ходейки връткал като ощипана невеста. Същото това шефче тогава решило да прави тържествено пътешествие (или може би гей-оргия) с теснолинейката в компанията на други подобни нему содомити. Какво е ставало вътре могат да разкажат само стените на вагона (ако можеха да говорят), но пристигайки на крайната гара, въпросният пендро и компанията му били толкова пияни, че той самият слизайки по стълбичките на вагона и същевременно пищейки нещо с женски глас паднал на перона досущ като Борис Елцин.
Както всички знаеме, след 10.XI.1989г в България беше извършена най-грандиозната измама, наречена "подмяна" а именно свинята-майка БКП се раздели и разчлени на тесни и широки социалисти или иначе казано на болшевики (БСП) и меншевики (СДС, ДПС, НДСВ, ДСБ, ГЕРБ, А-така, МВРО, Реаниматорски блокове, Парични фронтове и изобщо всичките без изключение парламентарно представени до ден днешен отрепки). България вече 73 години се управлява и разграбва от калпавото потомство на една жалка пасмина горски разбойници с каскети и напукани пети, по съвместителство и призвание също така обирджии на изби и мандри. От разклоненията на хидрата БКП напоследък най-ярко се откроява дъщерната престъпна организация наречена Комунистическа Партия ГЕРБ (Групировка за Ефективно Разграбване на България). Така че не съм толкова сигурен дали на БДЖ е нужна "военнизация" или пък "приватизация", но със сигурност е крайно необходима "декомунизация" и най-вече "ДЕГЕРБЕРИЗАЦИЯ"!!! Иначе сред машинисти, диспечери, стрелочници винаги ще има такива, който в извънработно време си събират дали модели на влакчета, дали снимки на влакове, както и такива, които докато играят карти и пият ракия си псуват професията. Равнис-мирно-свободно-остави! &bgflag
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 15 Януари 2017, 19:11:08

   Любо , историите , които си спомняме , както и '2-3 птички пролет не правят' няма да решат проблема , че железницата се срива. Жопе , не става дума за безплатно возене и козируване ... а точно обратното . Трябва нов стратегически подход . За това исках да чуя мнения . За съжаление те не са градивни ,а в стил 'мразя да мразим' . На железничарите е издадена заповед да мълчат , така няма да разбера какво мислят . Ще поживеем , ще видим какво ще стане .
Моля модератор да заключи темата . Тя повече дразни , отколкото кара някой да мисли . Но никак не е изчерпана .
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: vesko76 в 15 Януари 2017, 19:29:17
Заповедта не всички я спазват.Няколко пъти съм наличал гнева на началника върху себе си с коментари в bgrail.eu.И не само там.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Mixy в 15 Януари 2017, 19:57:57
Цитат
Моля модератор да заключи темата . Тя повече дразни , отколкото кара някой да мисли . Но никак не е изчерпана .

С риск нещата да се омажат, ще оставя темата отворена. Наистина, има много какво още да се каже. Друг е въпросът, че едва ли някой от ръководството в БДЖ ще ни прочете, още по-малко да реши нещо да се промени...
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: vesko76 в 15 Януари 2017, 20:00:33
и аз си мислих че в bgrail.eu не влизат шефове,но съм се излъгал.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Жоро в 15 Януари 2017, 20:00:53
Любо, малка поправка - проф.Тасев е жив и здрав. Просто предвидливо продаде част от колекцията си, за да не се разпродаде за жълти стотинки от неговите наследници, каквито примери имаме много.
И друго: не мисля, че краденето е обусловено от някакъв период или система на управление. Кражби е имало преди освобождението, и след него, и след другото"освобождение" на 9.IX.1944, и след това на 10.XI.1989. Не само у нас, но и навсякъде, където няма ефективно правораздаване. :buba:
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Der Hetzer в 15 Януари 2017, 20:04:11
Адри, доколкото знам DB, SBB и дори ако щеш CD (České Dráhy) не са към военните и не само че не западат, но и като гледам просперират и благоденстват. За съжаление няма място за сравнение между тези държави и неокомунистическа България. Българският народ е бил мъдър и тази си мъдрост е черпил също така от т.нар. Народно творчество. Точно от там навремето идваше лафа, че "От който нищо не става - става военен, милиционер или контрола в градския транспорт". До сега такова определение за железничар (Слава Богу) не съм чувал. Освен това видяхме и бизнес-маркетинговите способности на спарените под фуражка зачатъци на мозък, когато преди време толкова си бяха повярвали и бяха решили да основат застрахователно дружество... добре че бяха мафияшите да откупят името от тях за да просъществува. А и отделно военните или това което е останало от тях са достатъчно заети да дават наряди във "Вечните Макови полета" на Афганистан (да не се бъркат с "Вечните ягодови полета" на Бийтълс). Дегерберизация би трябвало да е първата стъпка! Пътят е дълъг и не е сигурно че изобщо ще завърши благополучно  :(
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Der Hetzer в 15 Януари 2017, 20:42:40
Извинявам се за грешката относно Проф. Тасев, беше чисто и просто незнание, пожелавам му още дълги години да е жив и здрав!
Иначе Пламен (pach) в една друга тема беше споменал покойният писател Георги Марков ("Българският чадър"). Та точно същият този Георги Марков в неговите "Задочни репортажи за България" много точно беше описал парадоксите като "Издигане на ръководни длъжности на посредствени и възможно най-неподходящите за това хора" с цел да се съсипе някое предприятие. Малко ме мързи в момента да търся цитати, но ако се наложи ще ги открия. С очите си видях как се съсипва един напълно работещ и модерно оборудван с немски и холандски машини завод, действително като мащаб много по-малък от БДЖ, но за времето си работещ и най-важното на никак немалка печалба. В един момент "отгоре" решиха че е време да го фалират и спуснаха на ръководна длъжност един от техните си кадри. Това лице беше точно креатура на една точно определена система, да не кажа еталон! В съсипването на всичко показа такъв завиден талант, че разни футболни ръководители като Александър Томов - Лупи или Тодор Батков изглеждат пълни аматьори в сравнение с него. Всички работещи там бяха удивени от невероятните му "способности и идеи", така че след като искат да съсипят БДЖ - мога да ги насоча именно към този "специалист", който няма да ги бави изобщо, това е ръководният кадър който им трябва, макар и обществено неизвестен имал предишен опит с 3 други фирми, които овапцал по същия начин в съвсем кратки срокове и за нула време  :blink:
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: pach в 15 Януари 2017, 23:52:13
Мамооооо...Изтрих си поста по грешка...

Та отначало...Ще се опитам по- кратко и без емоции...

Та така...По ред...

За каква стратегия сънуваш Адри?
сТРАГЕДИЯта е до 2/3 години бдж да бъде ликвидирано!
Всички знаем, разликата между бдж и Б.Д.Ж.!!!
Трябва да се направи място, в тази колониална територия наречена България (все още) за мощните западни фирми.
Все още ги наричаме така ...Дори и след подмяната (виж Любовия пост по-горе).

Строят се магистрали, щото идва реда на автомобилните превозвачи!!! Само можем да си спомняме, ТЕКСИМ и СоМат!!!
Въпреки това нашите (и полските) превозвачи държат 1/3 от транспорта в съюза. В още 1/3 пък шофьорите са българи!!!
А как се бие противник в бизнеса (?)...Като го купиш и той заработи да теб!!! Междувременно го оставяш да инвестира последните си пари (справка ГЕРБ) в нещо което и на теб ще ти свърши работа... В случая, магистралите са перфектното, защэто ще ги получиш на готово...Сам тол-таксите да въведат още остава, са твой!!!!

НКЖИ реновира гари и линии, но всъщност с по-голяма скорост закрива не само спирки, но и гари+линии (така де...БДЖ не купува шинобуси...Значи и не трябват), за да могат западните железопътни оператори да дойдат на чисто и готово!!!
...И такива селски тъпанари, които при дългове над 160 млн.лв.
на бдж, си купуват 44-та серия, и си регистрират поредната фирма ( също с крадени пари) и си вадят лиценз за жп.оператор.

Едно време за машинист се учеше 4-5 години в ВТУ (Висше Транспортно Училище), ...Ако бъркам нещо, да ме поправят професионалистите тук, а сега за 6-9 месечни курсове, правят
машинисти !!! Дори и да имат само няколко истински присъствени дни в тези курсове (какъвто селяндура събственик на този оператор - такъв и персонала му).

За справка - вижте, че така постъпиха преди време с електроразпределителните дружества, в които сега се ширят също западни фирми...
Смятам за излишно, да изреждам други п.имери, защото ги знаете и сами...

Та за каква стратегия говорим? Може би като австрийската...
Когато там железниците закъсаха, те при предложение в закон поискаха 300 млн.евро...И техните депутати им гласуваха,
1 млрд. Евро (поискани 300 000 000 - получени 1 000 000 000!!!) и задача " да стъпят в транспортните пазари на изток от Виена!!!


...И това е вид стратегия...На нашите 240 дупедавци...
Ако железницата ни бъде подарена (така се нарича българската приватизация на запад), на някои такъв стратегически инвеститор, останалите железничари ще му работят почти без пари,
(линийте се реновират с пари на съюза, следователно и това ще му е ...Направо безплатно) а той ще си изнася дори дължимите тук данъци на Каймановите острови...Е за начало ще подхвърли
Няколко огризки на дупедавците...Колкото да уредят и внуците си до живот, да не работят и да се боцкат от скука и тъпота.

Стратегия казваш Адри!!!
Ние вече 73 години нямаме нещо по-важно от транспортна стратегия!!!
По-важно е, че нямаме национална доктрина!!!
Че как иначе, тук след 25 до 50 години няма и спомен да има,
е това се е наричало България, което  при дословен превод от старобългарския - "ЗЕМЯ ДАРЕНА ОТ БОГА".
И това се потвърждава от всички западни учени, не само
От баба Ванга ...

За военизирането ...
Да ви напомням ли ( на противниците за това), че всъщност
никой от нас, не би трябвало да се произнася по този въпрос!?
Особено пък тези, дето само са чули за казарма!!!
И не визирам никого конкретно...Просто тези дето знаят, какво е
военна служба остават все по-малко!!!

Да ви напомням ли, че всички сме видели най-тъпото от армията!!! Но никой от нас не е служил във Войската!!!
Начело на войската са били Офицери и Генерали (с главни букви), а на чело на армията бяха селяндури (да не се бърка със селянн...Селяндура е селянин изгонен дори от свойте съселяни).
И как да видим друго, когато в онези превратни времена,
тук у нас, комунистите са осъдили около 10 000 офицери, а унищожили
поне пет пъти повече от цвета на народа - предприемачи, лекари, учители и т.н
(Ердоган добре е учил по история явно).
...А там, в Нюрнбег са осъдени 17 ( седемнадесет) престъпници!!!

Всъщност когато Б.Д.Ж. е военизирано, са били в рацвета си!!!
Както в разцвета си е била и вяра България!!!
По времето когато начело на Б.Д.Ж. е бил инж.Филипов!!!
По време на десетте най-добри в икономическо измерение години на  третата българска държава с цар Бори с III.

Някога, на особено почит и уважение в страната ни са били,
Офицерите, железничарите, лекарите и учителите(и е имало защо)!!!

За това са и избити...
И от Войска, стана армия.
От Б.Д.Ж. стана бдж ....
...
....
.....
...И от България, остава спомен (но и той няма да е за дълго)...

И преди да ми "скочи" някой не съгласен с това,
или хейтърите с партийни поръчения, да уточня.
че не членувам в никоя партия, но все още си обичам Родината!!!


А сега кой да уважаваме...!!!

 

Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 16 Януари 2017, 09:25:54


   Много емоционални изказвания , появиха се Жоро и Любо , които отдавна не бяха писали  :hi:

Жоро @   "ефективно правораздаване!"  !! - да , изпуснах да го добавя като необходимост

Pach @     
Off-Topic:
Всъщност когато Б.Д.Ж. е военизирано, са били в рацвета си!!!
Както в разцвета си е била и вяра България!!!
По времето когато начело на Б.Д.Ж. е бил инж.Филипов!!!
По време на десетте най-добри в икономическо измерение години на  третата българска държава с цар Бори с III
- да и да !

Pach &  Der Hetzer @  Ясно е ,че незивестни сили се стремят да фалират компанията , за да :
а/ се продаде на чужденци ли ? А те как ще се справят с 'кучето. дето влачи водомер" ?
б/ се продаде на българска частна компания ли?
в/ за да се военизира по-лесно и премине под по-сериозен бюджет и управление ?
г/
д/
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Gervasii в 16 Януари 2017, 11:38:30
Прости ни Тошо бехме пиени!!!
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: mite в 16 Януари 2017, 11:41:59
това няма да ги оправи.. виж положението на армията... най много още повече да оклепа нещата.

бдж/нзок има нужда от милиарди налети вътре и тотално сменяне на железния парк, масови уволнения, масово убочение на останалите и новите.. и после трябват реални заплати за да има реални кадри. 

но можем да кажем това за всеки отрасъл на държавата.

никога няма да стане. пари няма, заемите се взимат за да се кърпи и после се разпродава за да се плащат самите лихви по тях.

няма да стане и по други причини. бдж се е пласирало като народния транспорт на бедните. тези бедни са и стари, и естесвено намаляват. няма преспектива или смисъл да се наливат пари там, и управата го знае. затова се крета докато работници и пътници измрат и всичко се закрие, освен един влак софия пловдив варна на концесия от DB.... щото точно това ще стане до 2025
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: pach в 16 Януари 2017, 13:11:44
Mитето го е казал същото:
Ликвидация на бдж и то минава в забвение подобно на Кремиковци, където работеха 18 000 !!! Някой да си спомня,
Каквато и да е съпротива, стачка или репортаж от ликвидацията на Кремиковци?...Та те така ще стане и с бдж.

На западняците не им трябва ТОЗИ персонал, нито останките за скрап, наречени "подвижен състав"

Те ще получат само главните коридори на железния път, няма да си плащат таксите ( подобно на оня селяндур със собствени локомотиви) и дори данъците ще са им нула, щом като може хранителна верига магазини вече десета година да е на загуба в България!!! Селяндура дължи над 500 млн.лв. данъци на държавата, която му отпусна и студения резерв тези дни за поощрение!!!

В една партия шах, много е важно да разполагаш правилно фигурите си, за да можеш когато атакуваш, да стигнеш до победен мат.

Тук рано или късно...А по-скоро ще е доста бързо, ще преминат както пътя на коприната, защото китайските железници са на границата вече с европейския континент(да не се бърка с ЕС)
А и Иран след сваляне на икономическото ембарго, крачи също насам с големи крачки, стокооборот и т.н.
В този шах бдж има ролята на една от пешките, жертване още в началото на играта...И тъй като западняците имат пределно ясно то съзнание, че вече не могат да спрат икономическия гигант, просто разполагат своите офицери и дамата, на стратегически позиции, за да се доберат барем на едно реми ( или пат...Което е вечен шах, без победител).
Тоест те ще прибират всевъзможните такси тук, а ние ще се чудим как да оправим тази държава без парите и!!!

Адри, няма да продават или подаряват...Ще ликвидират бдж,
За жълтите стотинки което ще им дадат под масата, за да неспъват работата на големите...Шахматисти.
Ферщеен Зи?
 :sarcastic:
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: emilchaushev в 16 Януари 2017, 17:48:43
Военизиране... това направо ми звучи като национализиране.. и май е безполезно... те военните едни 10 самолета не могат да стегнат от 20 години, ако и железницата иде при тях съвсем ще я вапцаме.

И двете организации се поддържат само за да се източват. До преди няколко години си мислех, че решението ще е приватизация, но май и този изход вече е закъснял за родната железница.

Гледах от първия ред приватизацията на телекомуникациите. И там имаше едни лелки, синдикати и други, които обрисуваха черни краски, но ето че от НТВ ("Няма Техническа Възможност") да имаш домашен телефон до преди 25 години за 12 години след приватизацията бранша се разви. Друг е въпросът, че вече телеком услугите са си комунална услуга , но това е тенденция в цял свят.

Та родната железница- не помня кога се отваряше пазара и е просто въпрос на време да влезнат конкурентите. Превозвачите на товари се вижда как глозгат това перо. Дали и под каква форма това ще се случи и за пътническите превози.... знае ли човек.  Тогава просто ще отразим фалита. Но с това си управление аз лично не виждам да се види светлина в тунела. Докато една държава налива безконтролно пари, които безконтролно или целенасочено се крадат няма как да се върви напред. А и лобито на авто-превозвачите изигра лоша шега на пътническите и товарни превози. Лош мениджмънт и бехаберие (за състоянието на железницата, а не за собственото благосъстояние), дали от безразличние, некомпетентност или откровена некадърност, но ако имаше умни управници милеещи за железницата нямаше да се стигне до този хал.

А и няма как да не цъкаме с езици гледайки западните железници - ами тяхната икономика е построена именно на този вид транспорт и това е национална стратегия!

В цялата картинка има още една пробойна - НКЖИ - за мен още една пост комунистическа структура, която плаче крещящо за реформиране. Докато се занимава с "усвояването" на едни евросредства за проекти, които къде са обосновани, къде не и реализирани с незнайно качество....

Та на финала:
Военизиране - категорично НЕ.
Приватизация - на кантар.
Отваряне на пазра - ДА.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: bdz43r в 16 Януари 2017, 19:16:41
Проблемите с железницата не са свързани с девоенизирането им, а с цялостният упадък във всички държавни структури. От този упадък страда и армията, така че няма причина да се предполага, че военизиране на железницата ще промени нещо.

Останалото е обект на друга тема...
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: pach в 17 Януари 2017, 08:44:07
Съвсем точно Тодоре!!!
Прави впечатление, че тук май не се знае какво точно значи,
дадена цивилна организация да бъде военизирана!!! :sarcastic:

Та чак се стигна до мнение, че едва ли не военните ще поемат
управлението на бдж !!! По-голяма глупост jope наистина не може да се намери в мрежата!!!

Никой не спомена, че при закъснение в разписанието, машиниста МАЙ мигом ще бъде вкарван в гаровия арест с десет непоряда наказание (да мие гарови кенефи до припадък),
а влака ще го закара до крайна гара дежурния старшина за денонощието... :lol: :lol: :haha:

Много сбъркано е ...Дори за тук, да коментираме неща които явно са ни извън хобито...

Като начало може би Адри трябва да обясни какво точно значи
една цивилна организация в транспорта да бщъде отново военизирана!? Още повече, че тя вече е била такава преди време, следователно има и начална информация! Само трябва да се потърси и сравни със съвремието, дали как и доколко може да бъде приложена към 2017г.

И нека се спре с тези глупости може би...

Другият вариант е всеки да напише какво точно разбира под
"военизиране на бдж"!?

Може е да излезе нещо по-приятно ( да се посмеем заедно например).
 ;D  :yes:
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Best Ripper в 17 Януари 2017, 09:03:38
Да вмъкна една подробност, която научих наскоро... Машинистите да си кажат дали е така... Ако смеят де...

В момента, колкото и парадоксално да звучи, машинистът НЯМА никакъв стимул да докара влака навреме, а точно обратното - има файда да закъснее! Причината? Минутите и часовете закъснение на влак на него му се плащат като извънреден труд! Тоест, колкото повече - толкова повече. И в депата се стимулирало полагането на извънреден труд! Положението в тази структура вече е такова, че нещата трябва да вървят колкото се може по-зле. Ако някой машинист системно докарва влака навреме, на него гледат като на невменяем и незнаещ интереса си... Правете си сметка за каква прогнила организация става "в на въпрос"... И дали може да има някакво лечение за нея...
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 17 Януари 2017, 09:58:58


Това ако е истина , е направо гротескно ...  не виждам какво ще спаси железницата  :search:
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 17 Януари 2017, 10:32:40


  Pach @ mon ami , нещата не са никак смешни ! Не си представям такова буквално военизиране , както го описваш . И по-спокойно с изрази тип 'по-големи глупости в нета и т.н' , защото не съм я почнал темата ей така - просто знам някой неща , които ти не знаеш . Които предстоят .
   Можеби е малко наивна представата ми за военизиране , но според мен единствено Държавата може да се справи с това разпадане . Не вярвам частни чуждестранни фирми да се оправят с Балканския манталитет , каквито и пари да се налеят ще бъде в бездънна яма . Приватизация , казва Емо , също е неясно . Всичко е много зле - няма да го обсъждам , защото като кажа , че нищо не става от бакшишите (например) , или от журналистите (например) все ще се намери някой приятел , който работи това и ще ми се обиди ... но това е истината...кадри , база , управление ... зле ! Имам чувството ,че на никой не му пука .  Ето - пътници спират влак - при условие ,че персоналът на гарата знае за пътници на релсите защо не са спрели влака ? Защо машинисти пропускат предупредителни сигнали , не спазват ограничения в скоростта ? Защо се остават ей така отворени вагони и вътре вилнеят зимни бури ? Защо..защо защо ?
    Нещо от рода 'да става каквото става'... това е стадо от черни овци , тук-таме някоя бяла.

    Кога би се подобрило отношението на стопаните към хляба им ? Какво трябва да стане за да работят тези хора така , както е било в Царска България ? Всичко да  е спретнато , чисто , по конец , по разписание ? ДА има чест , отговорност , гордост - неща , които ще променят отношението на пътниците , на обществото , ще спрат разрухата ? Какво да се направи ,че циганите да не мятат камъни , да не бият кантонерите и да не крадат релсите ? Да не пращат кондуктора на майната си ? Толкова е сложен този проблем , че си иска железно законодателство и управление . РЕД ! УСЛОВИЯ за работа, заплати , привилегии  и обезпеченост ! ЕФЕКТИВНО правораздаване...
как да стане ?
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: emilchaushev в 17 Януари 2017, 11:01:46
Цитат на: Adrian link=topic=4931.msg106217#msg106217 date=1484641960

  , но според мен единствено Държавата може да се справи с това разпадане . Не вярвам частни чуждестранни фирми да се оправят с Балканския манталитет , каквито и пари да се налеят ще бъде в бездънна яма .

Адрико, единствено държавата НЕ може да се справи с този проблем. Държавата не е добър стопанин и това е доказано през всичките тези години. Защото какво и пречи на държавата и в момента да оправи проблема - фирмата е нейна, министъра е нейн. На Държавата и е все тая. Най- голямата беда е, че железницата е безстопанствена. Като няма кой да се грижи за нея сега си говорим за всякакви безумия, които се случват. Идват едни министри и след тях всичките директори, които знаят че след 3-4 години ще бъдат сменени.. и защо им е да се цапат с лайната, като могат да наточат малко средства от това и после като няма кой да им потърси сметка да изчакат следващия мандат, когато отговорността вече ще е прехвърлена на следващия... ама тази отговорност никой не му я търси.

Няма ги патриотите, духа на нацията е смачкан целенасочено..

Кучето скача според тоягата, без значение от манталитета. Когато има правила и те се контролират за да се спазват, всички работещи ще засвирят след диригента.
Ако е частен стопанин, тогава ще се гледат едни цифри на приходи и разходи и има шанс да се оптимизират разходите, да се запушат пробойните за изтичане на пари и да се върви напред.
Иначе законодателство има, ама контрол няма. Няма и национална стратегия, която да се следва. Пишат се само някакви документи, които прашлясват по бюрата и служат за отчитане на дейност.

По- скоро усещам,че зад военизирането имаш предвид един силен юмрук, който да тропне по масата и да стегне редиците. Да ама НЕ.. Дупетатите са си продали душите на авто- превозвачите. Все едно не помним, как автобусите тръгваха няколко минути преди влака, как се спряха обслужването на товари от малките гари и всичко се централизира в големите центрове... Явно политиката в бранша е обратна на желанията ни.

Аз съм оптимист и също мисля, че ако има правилни хора нещата могат да се оправят, ако обаче не се пречи умишлено отгоре.

Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: pach в 17 Януари 2017, 11:26:32
Aдри, приятелю, не ставаше въпрос да обиждам когато и да било, а само а покажа абсурдността на предположенията.
Каквото и да знаеш, ако се стигне до някаква драстична и радикална промяна в железницата (тоест БДЖ+НКЖИ),
типа "да военизираме службите, за да оправим нещата" (каквото и да значи това там ...И ли ние тук) значи вече са намерили, на Любо онзи "безценен" ликвидатор и горе написаното от мен ще се засили със страшна сила до окончателното ликвидиране на железницата.

Напоследък там стана толкова зле, че от към подвижен състав дори началниците признават пред камерите щото "да, трябва нов" и то в количества (вече!!!). В началото се зарадвах...Ето значи ще се правят нови инвестиции и макар половината да ги откраднат, все ще купят нови локомотиви, вагони и мотриси!!!
Само че като се погледнат финансовите параметри, тоест в две измерения - нужни пари за нов подвижен състав и възможност от заделянето им от който и да е бюджет, в близките десет години...Дори на четвъртокласниците (дето ще учат банково дело) става ясно ...Че това е само фантазии....Но тъй като не спират да говорят за нов подвижен състав...Като не могат да го осигурят (парите ни трябват за..............Еди какво си) просто липсата на нов подвижен състав и невъзможността да се купи нов е най-прекия път до ...Окончателно разбиване на тази транспортна система.

После е по-лесно...Ако някой "западняк" даде повече под масата,
Ще му я шитнем той да се оправя. Ако обаче такъв няма -ликвидираме, пускаме всичко за скрап ...И отдаваме трасетата на този който ни даде повече за тях( пак под масата).

За конкретни примери ли!?...Електролокомотивите които продадохме обратно на чехите, по цени едва ли не на килограм скраб...Те за три месеца (струва ми се) ги възстановиха като нови и получиха допълнение в тяхната компания , без да инвестират в нови локомотиви. Никой не може да ме убеди, че един такъв ...Свръхкапитален ремонт струва по-скъпо от един нов локомотив. Ако искаха да спасят железницата, щяха да го направят като чехите...

Друг пример( малко встрани)...
Военната ни авиация го закъса яко след 2000 година.
Едва сега се "търсят" едни 1.5-2.0 млрд.лв. за да се купят евентуално (дано не са ония 40годишни португалски боклуци)
11+1 бойни изтребителя. Някога имахме над 400 такива(отделно щурмови и други военни самолети и вертолети).
Ако искаха да имаме авиация (бойна, щото гражданската вече я няма), нямаше да чакат да останем с 2 годни за полети изтребителя, от НАТО да ни натиснат (а там какви пари под масата вървят ...В пъти над фантазията ви) та да се опитваме да заделим от бюджета тези два милиарда ( и пак май ги няма).

А тук сме тръгнали да спасяваме железницата.
Докато не спасим страната си от ...Специалистите които Любо изреждам...Никога няма да спасим железницата си...Или здравеопазването си...Или образованието се...Или пенсиите си...
Или железницата...А това го казах...

Та така ...МОН ами...
.
ПП. Емил е " напипал" всъщност какво се крие под термина "военизиране". Това е да се знае:
Кой на кого е подчинен.
Кой точно каква работа да върши.
Кой каква отговорност носи. (Ако се е издънил, не е нужен прокурор - това също е предвидено на вътрешно ниво).
И т.н ....и т.н.
Дори да носят униформи, не си козируват един на друг,
Ами така така означават кой къде е в нивата на отговорност и до кое ниво на компетентност има право да взима решения и да носи отговорност за тях.

Надничарите, са подчинени на стрелочниците, те на началник гарите и нагоре по веригата. Локомотивен машинист е лейтенант, а стрелочника сержант. Началник гарата е капитан, ръководител секция -майор и т.н ( не
 знам как е била тая субординация преди)

Всеки знае къде му е мястото, за какво отговаря, за какво носи отговорност, на кого е подчинен и най- вече какво не му е работа.
Така взетите решения на високо ниво, стигат най-близо до изпълнителите, има контрол на изпълнението, Обратна връзка(какво става) и т.Н.

Не знам как се е заплащало това и как се е понасяла наказателна отговорност за несвършена работа ( ние дай си Боже, катастрофа или нещо такова)!?

Единствената ни жена, локомотивен машинист на парна машина е била с униформата на старши лейтенант в официално облекло!!! Знаете ли коя е!?
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: jopeto в 17 Януари 2017, 12:07:55
Ми, като сте толкова на вътре в нещата, що не идете да си пуснете по една молба за работа ?  И без това ,няма машинисти! http://www.bdz.bg/bg/svobodni-rabotni-mesta/mashinist-lokomotiven.html   В момента изискванията са да имаш два крака и да виждаш, поне с едното око. Взимат и на предеделна възръст!  Адри и Венци ще са чудесна бригада! Хем на Венци, след толкова години,могат и да му сатнат ясни, някой основни неща за железницата. Хем Адри ще юрка новобранците. Ще си прекарвате  чудесно  дните на любимите ви локомотиви в леки ремонти по време на път. Ако, пък в някъкви редки случаи всичко е наред , може да  си разведрявате обстановката с йониката!
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: МАШИНИСТ в 17 Януари 2017, 13:06:44
Колега jopeto , не бъркай машинисти с моделисти.мнозина моделисти никога не са били машинисти и са виждали само снимки , филми и локомотиви на гарата като пътници.е,някои са имали щастието да се качат на ликомотив да го разгледат.Малцина са онези които " ти ще кажеш кой ще кара влака " и са карали влак и още карат.А днес - МАШИНИСТ - ТОВА ЗВУЧИ ГЛУПАВО.30 години всички саботират железницата и резултата е на лице.същото е и с армията,авиацията и корабите.Всичко по нечии заповеди,корупционни схеми и интереси трябваше , и се смаза с цел лична облага.Е,получи се и го виждаме на практика.И ще става по-зле,защото така го дават от разни " високи места " ДОКАТО ВСИЧКО НЕ СЕ ПРИЛАПА И ОКУПИРА ОТ НАШИ МОМЧЕТА.И ще дойде ден , в който ще ни останат само моделите.Даже и за музея няма да има и парченце история от железниците / има няколко машини тотално безвъзвратно унищожени /,както и от великата ни и славна армия,никога не загубила бойно знаме.А поета го е казал : НАРОД , КОЙТО НЯМА ИСТОРИЯ , НЯМА И БЪДЕЩЕ.Та нашите управници са ДЕЛОМАЙСТОРИ да заличат историята ни във всички посоки на живота.ВЕЛИК НАРОД,ВЕЛИКА АРМИЯ, безкрайно некадърни антибългарски управници.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Best Ripper в 17 Януари 2017, 14:13:05
Не "безкрайно некадърни антибългарски управници", а "безкрайно продажни"...

jopeto, благодаря за предложението, но не съм чак толкова влюбен в безсмислени каузи като работа/участие в БДЖ...
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: pach в 17 Януари 2017, 16:21:33
Ето условията за полагане на извънреден труд съгласно действащия кодекс на труда - коментирано:
https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=1680.0

А ето и действащият колективен трудов договор в БДЖ,
от 2014 г. ако вече нямат и по-нов ( намирам само проект за 2015г. И проект за 2016г. но за "Товарни превози"):
http://podkrepa.org/wp-content/uploads/2015/oldimg/menu_44/files/94_ktd.pdf

Призвам, че има интересни точки в договора...
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: jopeto в 17 Януари 2017, 16:56:59
Цитат на: Best Ripper link=topic=4931.msg106226#msg106226 date=1484655185
jopeto, благодаря за предложението, но не съм чак толкова влюбен в безсмислени каузи като работа/участие в БДЖ...

    Еми защо, коментирате, тогава нещо дето, нито може да го промените, нито имате нещо общо с него, нито зависи, нещо пък от вас по въпроса !? Накрая искате да слагате и фуражки на и без това, малкото останали машинисти.   БДЖ-то е икономически труп на държавни системи, който го ядът от вътре, като бели червеи, тези които го управляват,заедно с децата им вече 70 години. В случая, тука се явявате, като кварталните оплаквачки на погребение му! Какъв ,хубав беше ! Колко, добър беше ! Ама ,взе че умре!  Внезапно какъв ужас !!! Кой сега е виновен ?  Ако, на някой това до сега не му е ясно, то той кръгъл [*цензурирано*] ! :fool: :fool: :fool:  Естествено, че е безмислена кауза !За това си гледайте сергиите и железариите и оставе БДЖ-то да почива в мир !!! Полека- лека, всичко към Стомана Перник! Светът е широк и спасение дебне от всякъде! 
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Best Ripper в 17 Януари 2017, 21:11:31
jopeto, нещо все грешно ме разбираш и ме причисляваш некъдето трябва. Аз лично съм отписал БДЖ. Хич не ми е приятно, ама кво да направя с тия държавни "видни" мекокиткести управници. Иозбщо не вярвам, че и Господ да слезе от небето нещо ще успее да направи.. Освен и той да се оака във вонята, смрадта и кашата на БДЖ и нашата т.нар. "държава"... Капиш? Или само пиш?
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Rado в 17 Януари 2017, 22:06:35
Чета вече трета страница спорове (за мен напълно безсмислени) около някаква хипотетична военизация/девоенизация, а се чудя как никой не забеляза това твърдение още в първия пост по темата:
Цитат на: Adrian link=topic=4931.msg106166#msg106166 date=1484466325
...
Под негово ръководство се удвои голяма част от Подбалканската
...


Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Best Ripper в 17 Януари 2017, 23:46:58
Цитат на: Rado link=topic=4931.msg106231#msg106231 date=1484683595
Чета вече трета страница спорове (за мен напълно безсмислени) около някаква хипотетична военизация/девоенизация, а се чудя как никой не забеляза това твърдение още в първия пост по темата:
Затраяхме си, защото от скромност забрави Задбалканската и Междубалканската линии...  :spiteful:
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 18 Януари 2017, 06:47:26
Бил съм дете бре.Смътно си спомням 11- та жп секция ли се водеше... Карнобат  ходехме често.Подбалкана електрифицираха .Правиха гарови участъци.Имаше трансп. войски...споменал съ го като увод как железницата се развиваше със свои сили и кадти.
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: Adrian в 18 Януари 2017, 09:09:05


  jopeto @   По друг начин да формулирам нещата :   представи си ,че в теб е хляба и ножа - ти си мин.председател с пълно мнозинство !

Осъзнаваш , че железницата е стратегически приоритет . Обичаш я . Искаш да я ре-анимираш - какво би направил ?

Въпросът е към всички , които имат градивни идеи по неговото решаване :)
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: jopeto в 18 Януари 2017, 14:00:08
     Най-адекватното нещо, което може да се направи от страна на държавата е да се премахне холдингът, тоест да се разделят фирмите, да не са под една шапка. В момента не се знае кой, пие кой плаща. Инфрата, която е всъщност стратегическото предприятие, остава държавна (все пак те взимат транзитни такси от всеки влак и участват в оперативни програми) Там трябва да се работи за ремонт и модернизация на железният път, зада няма ежедневните инциденти и закъснения (за които са виновни, естествено винаги машинистите.) Да се основе друго, транспортно предприятие за пътнически превози с нов или поне адекватено подновен подвижен състав и да се знае, къде отиват държавната дотацията.  Най-важното, нов мениджмънт с икономически обосновано мислене и решения.  Това трябва да се направи с цел дружеството да няма, нищо общо със задълженията на холдинга, старата администрация , колективните трудови договори, както и задължения по договори с подставени фирми, чрез които се източват железницата. Другите нерентабилни дружества да си обявяват несъстоятелност. Реално активите на БДЖ под форма на подвижен състав не струват нищо (освен на вторични) защото са с изтекъл ресурс.  БДЖ-карго не го желае никой, понеже няма какво да се купи от него. На всеки инвеститор му е пределно ясно, че е в пъти по-евтино да си изкара лиценз и да си купи или наеме подвижен състав, от колкото да купи дружество пълно с безумно раздута администрация защитена от КТД , дългове, скрап за подвижен съсътав и порутени сгради с неизяснена собственост. Могат да се направят много неща, но не е изгодно за определена партийна структури и нейните по-малки сателити, които са окупирали енергетиката и им е нужен безплатен промишлен транспорт. Ако се поровите, ще разберете много бързо, кой, какво дължи, на кой се продават почивни станции и активи и ще ви станат, много неща ясни. Бдж-то е една каца с [*цензурирано*] пълнена-допълвана и разбърквана 70 години. Някой ще каже, преди какво било пък, после как всичко се разграбило. Всичко си е било винаги такова! Сега не мога да я намеря, но и маше във форума една, много емблематична статия, как  "модернизират" БДЖ-то вместо с дизелова тяга, с прастарите трофейните, прани локомотиви на СССР със заем от "Гостбанк"!!!  Това е за сега с няколко реда.     
Титла: Re: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Публикувано от: pach в 02 Февруари 2017, 10:47:04
Вчера за пета година чествахме годишнината от тъй нареченият " народен съд" , първи осъдил на смърт на 1 февруари над 50 депутати, 10 генерали и много офицери. Това е началото на саморазправата на комунистите с цвета на нацията!!!... и през нощта присъдите са изпълнени.

В  месеците след това по същия начин са унищожени, професори, преподаватели, предприемачи, кулаци и едри земевладелци, фабриканти, строителни инженери, архитекти, банкери....И др....И др.

Но ето как след идването на власт, комунистите
се погрижват за свойте хора от които произлизат и си попълват редиците (особено след 9.9.1944г.) в железниците!!!!

Цитат
      8 февруари 1947 г. В „Държавен вестник”
(бр. 31) е обнародвано Приложение към Трудово-дисциплинарния правилник на служителите при Главна дирекция на железниците и пристанищата. В него се посочва, че:
„Опрощават се наказанията, наложени от
дисциплинарните съвети при Главна дирекция на железниците и пристанищата на служителите ù преди 09.09.1944 г., за следните закононарушения:
- За обща намарливост и нередовност в службата, пиянство, недисцплинираност, обида на държавния глава и по
Закона за защита на държавата, неморален
живот, клевета, побой и отсъствие от
служба.
- За дисциплинарни нарушения кражба,
фалшификация, обсебване на суми и вещи, използване на службата за лични облаги и др. с
користна цел, наложени преди горната дата,
както и тези за катастрофи опрощаване на
наказанието може да се извърши за всеки случай поотделно по искане на заинтересувания
служител от комисия, назначена от главния
директор на железниците и пристанищата, решенията на която се одобряват от
министъра на железниците, пощите и телеграфите – за тези, назначени от него, а за
останалите – от главния директор, ако злоупотребените суми на причинените щети
са незначителни”.     
   

Ето от къде още тръгва началото на края в Б.Д.Ж. за да се превърне в днешния разграден двор, дето никакво военизиране
вече не може да му помогне.