RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: misan в 12 Февруари 2017, 14:35:18
-
През 2006 година в Китай се извършва ремонт на трасето но бившата Китайска източна железопътна линия,строена от Царска Русия. По време на изкопните работи се намира цял,сравнително добре запазен парен локомотив. Оказва се ,че това е руския локомотив Х-180 ,с колоосна формуля 1-4-0 и парна машина система Воклен. Локомотивът по време на катастрофа дерайлира,а впоследствие е затрупан и върху него е направен железопътния насип. Така престоява много десетилетия.
Сега локомотивът е възстановен отлично и се намира в музей в град Чанчун.
Така по чудо се запазва уникален локомотив!
-
(http://pro-parovoz.ru/images/phocagallery/loco/rus_loco/1-4-0x/1-4-0x_00002.jpg)
(http://pro-parovoz.ru/images/phocagallery/loco/rus_loco/1-4-0x/1-4-0x_00009.jpg)
(http://pro-parovoz.ru/images/phocagallery/loco/rus_loco/1-4-0x/1-4-0x_00007.jpg)
-
Преди всичко,искам да благодаря на Адриан за илюстрирането на темата.
Трябва да проверя,но вероятно не са много запазените локомотиви с компаундова парна машина система Воклен. Така,че машината наистина е уникална.
На старата снимка се вижда и ,че локомотива е с напълно затворена кабина,което е изключително разумно.
-
Рядък случай за полза от руско-съветската безстопанственост и анархия... :yahoo:
-
Всъщност не кабината е затворена отзад, а тендера има продължение с кабина. Поне така ми се струва, подобно на "каубойските" локомотиви.
-
Оригинално кабината е напълно отворена отзад.
Но впоследствие на тендера е направена от дърво така наречената контрабудка,а на кабината са поставени дървени врати.
Така,че практически се е получила напълно затворена кабина.
Машината е много интересна,с цилиндри за ниско и високо налягане един над друг и вътрешен пароразпределителен механизъм.