RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: totomoto в 25 Май 2017, 12:02:33
-
Здравейте, въпроса ми може да ви се стори глупав, но не мога да разбера защо има такава голяма разлика в цените на тези две стрелки:
https://www.hobby.store.bg/p48608/liavo-svyrzvashta-zhelezopytna-relsa-bwl-s-ygyl-na-zavivane-30-gradusa.html
https://www.hobby.store.bg/p48607/zhelezopytna-relsa-diasna-strelka.html
-
Защото са два различни типа стрелки - по-скъпата е стрелка в завой, а другата е обикновена. Стрелката в завой е по-дълга, с повече вложени материали и по-сложна за изработка. При всички производители е така.
-
Просто въпрос на маркетинг.
Ако погледнеш честно, ценово за производството им
е вложен един и същи материал, умствен труд и машинна обработка. При съвременните технологии на проектиране и
производство, не би трябвало да има ценова разлика.
Но това е въпрос на гледна точка ( горе описаната е на клиента).
На производителя ( разбирай и търговеца) си е чисто удобен
трик да ти продадат нещо доста по-скъпо!!!!
Ето един примерен списък от там:
1. Разклонението се различава от
обикновенно масовото - значи става по-скъпо.
Щом си "опрял" да ползваш разклонение в крива,
значи или си притеснен с мястото,
или дословно повтаряш дадена схема.
(може би за реализъм или.историчесса достоверност)
2. Следователно нямаш избор и ще го купиш на
всякаква цена - втори повод цената му да е по-висока.
3. Изглежда достатъчно "екзотично" и " трудоемко" - значи трети
удобен повод да е на цена по-висока от стандартната.
4. Не всеки ползва такова разклонение.
Следователно се продава на един от десет човека.
Значи имаме и четвърти повод да е с по-висока цена
(нискооборотно е а фирмите не са благотворителни организации).
5. Има повече вложен материал и творчески потенциал.
Всеобща заблуда особено, след въвеждането на компютрите
в проектирането и производството. Тук има заложена и
допълнителна уловка в подкрепа на "оправдано по-високата цена", а именно заради кривата не можете да вържете
стандартен електромагнитен апарат и ще трябва допълнително
да се потрудите и евентуално закупите още аксесоари. Било
допълнителни приставки (каквито всъщност използват от Пико,
за да надуят и без това високата им цена на новата серво
машинка). Tова си е сервомашинка с приставка за монтаж.
(https://az95169.vo.msecnd.net/images/piko/55272.jpg)
Ти като занимаващ се с RC управления би трябвало да
различаваш увтинката сервомашинка и пластмата
улесняваща монтажа за плоскост ( на макет например).
...или ще ползваш въобще може би по-различни машинки.
Виждаш ли колко е сложно всичко това?!?
... :sarcastic:
-
Значи нямат някаква конструктивна разлика и мога спокойно да купувам от по-евтините! Благодаря за отговорите!!!
-
Значи нямат някаква конструктивна разлика и мога спокойно да купувам от по-евтините! Благодаря за отговорите!!!
Мисля, че не си разбрал правилно. Естествено, че имат конструктивни разлики - виж само формата и ъгълът на отклонение - при едната е 15 градуса, а при другата 30. Коя ще закупиш зависи от това каква релсова фигура искаш да изградиш и с какво пространство разполагаш. Кривите стрелки си имат редица приемущества - позволяват построяването на разменни коловози с по-дълга полезна дължина, тъй като отклонението е в крива, като това се отразява незначително на ширината на релсовата фигурата. Дължината на обикновенните стрелки, когато се поставят в прави участъци, се включва и в общата дължина на релсовата фигура, което намалява полезната дължина на коловоза. В случая обикновената стрелка на PIKO е с ъгъл на отклонение 15 градуса и дължина 239 мм., което при всички случаи няма да ти позволи построяване на разменни коловози с по-голяма полезна дължина /сравнение с кривата стрелка/. Колкото по-голям е ъгълът на отклонение на една стрелка, толкова разменият коловоз ще е с по-голяма полезна дължина. При търговците се предлагат и стрелки с по-големи ъгли на отклонение от 15 градуса. Съществува геометрична зависимост между дължината на стрелката, ъгълът на отклонение и радиусът й. Хубаво е да си наясно с тези неща, преди да започнеш да изграждаш. Според мен въпросът с изготвянето на план отнема най-много време и е едно от най-трудоемките неща в жп моделизма. Така че първо прецени с какво пространство разполагаш, каво трасе искаш да изградиш и тогава прецени всъщност коя от двете стрелки ще ти свърши по-добра работа и въобще коя /на коя фирма/ релсова система ще избереш :drinks: