RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: mitko0888 в 28 Юни 2018, 19:58:26

Титла: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: mitko0888 в 28 Юни 2018, 19:58:26
Бързам с това че моделът не е мой, не съм го и помирисвал дори, но се впечатлих от някои детайли при изработката му. Преразказвам някои неща от други форуми:

Локомотив 08.1001 - първоначално френски 241А:

Тип: 2'D1'h4v
Клас: S47.19
Диаметър на задвижените колооси: 1950 mm

В първоначалния си експериментален вид 241А се появява около 1925 година по поръчка на френските източни железници - EST. След изпитанията на първия локомотив (с номер 41 001), се правят някои сериозни преработки, и се стига до серийното произвидство през 1931 година. Произведени са още 40 бройки. За тях е характерна двойна димова тръба (кумин), повишено налягане в котела - 20 атм. До 1935 година са произведени още 27 локомотива, като в SNCF има 49 бройки, а 18 локомотива са собственост на EST, за която е правена и серията 241А. Като че ли производството продължава, някъде се споменава че около 1950 във Франция има 83 локомотива от този тип.

След края на втората световна война на територията в Германия, окупирана от съветския съюз, остават няколко интересни френски локомотива. Сред тях са 231E 18, 241A 21 и 242TA 602. В означенията на френсикте локомотиви цифрите в началото показват колоосната формула, буквите след това са конкретния тип локомотив с такава формула, а цифрите на края в означението са съответния номер от серията. И трите локомотива се харесват на немските инженери и те ги използват за редица експерименти. Първо са преработени според немските изисквания - преместване на машиниста в дясно вместо отляво, заедно с преместването на основните регулатори, спирачки и т.н. от съответната си страна. Така те придобиват и немско означение: 231Е 18 става 07 1001, 241А 21 става 08 1001, а 242ТА 602 става 79 001.

Въпросният 08.1001 (както и други локомотиви) в началото на 50-те е използван за експерименти свързани с горенето на въглищен прах. Конструкцията на рамата позволява да се направи по-различна пещ, сменен е тендера и някои други възли.

Резултатите обаче не са особено добри. Максималната скорост на оригиналния локомотив е 120, идеята е била да се тества до 140, но препоръките на немските изпитатели били скоростта да се ограничи до 110 поради промяната на балансировката и особеностите на окачването. Като цяло характеристиките не достигат тези на стандартен двуцилиндров BR01, който е и с 12 тона по-лек, а общата производителностотстъпва и на 03. Налягането на котела е намалено до 16 атм.

През 1957 завършват експериментите и локомотивът е приет за редовна служба и вози експреси в участъка Берлин - Дрезден. Това продължава кратко, изминати са само около 35 000 км до началото на 1958, когато машината е спряна от експлоятация, а скоро след това е нарязана.

Като модел в Н0 е произведен през 2008 година в 40 бройки от Micro-Finemechanik във вариант на тестови локомотив. Моделът се счита за най-сложния в размер Н0 - съставен е от 2516 детайла. Няколко снимки могат да се намерят на този линк: http://www.train-hobby.com/06230HL.html

А за редовно четящите: Около седмица ще стои на докса - https://ndox.abv.bg/download?id=66d81d377b - 25 снимки общо 60 МВ с по-висока резолюция на тайвански колекционер.

И все пак да има една снимчица и тук:
(http://picbg.net/u/62092/62874/876128.jpg)

Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 29 Юни 2018, 12:34:16
Симпатично отношение към темата, но и адекватна цена. :pleasantry:
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 29 Юни 2018, 14:02:57
Зачудих се, откъде толкова голямо количество части, а то много от болтовете и нитовете са отделни детайли.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: mitko0888 в 29 Юни 2018, 17:57:09
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5109.msg112161#msg112161 date=1530270177
Зачудих се, откъде толкова голямо количество части, а то много от болтовете и нитовете са отделни детайли.

Болтовете и нитовете са част от бройката, напр. във върховния (за мен) модел в 1:32 - FS E626 - има 9280 детайла, от които 3999 са разни части, а останалите 5281 са нитове, болтове, гайки и шайби.

За 08.1001 още не съм намерил подробно описание, но сигурно детайлите му са около 1000, без да броим нитове  и разните телчета в сноповете кабели.

Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Adrian в 29 Юни 2018, 18:42:32
Виждам , че тук (http://www.3rails.fr/forum/viewtopic.php?t=5762) също разискват прототипите

(http://i79.servimg.com/u/f79/10/09/55/20/br07_010.jpg)

(http://i79.servimg.com/u/f79/10/09/55/20/br08_010.jpg)

(http://i79.servimg.com/u/f79/10/09/55/20/br79_010.jpg)

(http://abload.de/img/fahrzeugversuchsanstavnp2r.jpg)

(http://abload.de/img/fahrzeugversuchsansta0sqoq.jpg)
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Adrian в 29 Юни 2018, 18:52:31
(http://abload.de/img/kdsc_0038fzs8n.jpg)

цък (https://oef.com.ua/viewtopic.php?t=329)
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: МАШИНИСТ в 29 Юни 2018, 20:59:12
Красота.
И като го гледам се пипа само с памучни ръкавици и трудно се търкаля по релси , освен ако трасето не е конец , навсякъде и съответно да няма и 1 прашинка.
И разбира се като всички истински реалистични модели , няма гумени бандажи.
Перфектно изпълнение.
Разбира се си заслужава и цената , която видях в по-горен пост.
Хубавите неща струват пари.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: IKAR в 29 Юни 2018, 22:52:09
Струват..........но основният и най-съществен недостатък на такивата модели е именно това - че просто не стават за сериозно каране по макет, та ако ще релсите да са опънати под конец и стерилни, независимо от сбирщината от скъпо стуваща карантия - двигател, трансмисия и т.н. Това са бижута, които да ти седят в прозрачната витрина и да си ги гледаш, за каране си трябват устойчиви на движение и вибрации ширпотреб модели. В допълнение, като ще се плащат такива пари, несравнимо по-добър вариант са едрите мащаби 1:32 и 1:45. Тогава можеш да се похвалиш, че имаш истински влак вкъщи, който единственото, което не може, е да вози хора. Движението, озвучаването и т.н. просто е коренно различно и много по-близко до истината. Дори и най-изпипаното и скъпо H0 e порнография в сравнение с едрите мащаби. Разликата е все едно между това да се самозадоволяваш и да ти се изредят 10-15 мадами да ти правят френска любов. Не е също без значение факта, че при мен държавата дебне всичко и няма как да сме като един небезизвестен бургаски казан за варене на бензин и нафта, който все официално е с нулева печалба, ама в действителност знаете какви заплати раздава. То и в Германия между другото нашего брата е бая ощетен, понеже там практически има "ергенски" данък, който отново почват да го начисляват и на теб, и на жената, след като децата са ти пораснали и са самостоятелни. 300 евро всеки месец ергенски данък - ето ти един такъв модел за по-малко от година, само че отишъл в джоба на баба Ангела.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 30 Юни 2018, 11:50:42
Едва ли халтавите бараки на масовите полистиролни производители са по - устойчиви на каране от месинговите модели. Просто всеки гледа от своята камбанарийка. Със сигурност има и такива, които си ги и купуват, и карат. Става дума за критерии на които трябва да отговаря един модел. Някои предпочитат той да е максимално близък до оригинала, като есествено му създават и подходящо за каране трасе. Що се отнася до цената на моделите в единица или нула, то при такова насищане с детайли сумата е в порядъци по - висока. Има и друг момент, който не е за пренебрегване, цената на месинговите модели във времето само расте, за разлика от тази на масовия бакелит. :hi:
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: IKAR в 30 Юни 2018, 12:26:24
Точно много по-устойчиви са, просто защото са предвидени за каране до дупка..Особено пък Мерклин - там не наблягат на детайлите, но моделите са метални, здрави, не изискват кой знае каква поддръжка и са практически вечни. Този мащаб (1:87) и "максимално близък до оригинала" са две взаимно изключващи се понятия. Просто има ли мащаб, има и "генерализация", няма начин. Това ми е професията, та тия работи са ми ясни. А пък озвучаването е без база за сравнение, понеже в едрите мащаби вътре има по два големи говорителя като за касетофон. Плюс това точно "максималният реализъм" води до непрекъснато обикаляне с кутийката по трасето с цел събиране на частите от него, особено в дребните мащаби. Наред с това има и още един проблем, казват му "цинкова чума" или деградиране на метала с времето. Всъщност понятието е неправилно, понеже се появява не само при цинка, а и при всички метали и сплави, вкл. при месинга. Да не говорим, че няма как да не те заболи главата, като знаеш, че даваш луди пари за модели, които се правят за жълти стотинки в Китай. Вече няма некитайски модели, включително тези от месинг. Аз самият имам супер детайлен модел в мащаб 1:24, с отделни седалки, багажници, дръжки, вътр. панели, отварящи се врати, табелки, четими с невъоръжено око, при който няма за какво да се хванеш. Е пак е китайски, но то кое вече не е. Мисълта ми беше друга - канех се да му купувам двигател, радиоуправление и т.н. за да го подкарам, но в крайна сметка прецених, че не си заслужава - такива музейни модели са за гледане, не за каране.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 30 Юни 2018, 14:44:51
За първи път чувам, че месинга е предразположен към цинкова чума. Моля те, дай повече подробности по темата. :lol:
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 30 Юни 2018, 15:49:12
Още нещо по темата https://www.youtube.com/watch?v=vLAYBK3jMXY
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 30 Юни 2018, 15:59:17
И още https://www.youtube.com/watch?v=Jfhk7m9kriI, и още https://www.youtube.com/watch?v=9mhNvgKb4GE,и т.н. https://www.youtube.com/watch?v=sFGqfrARkpE
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 30 Юни 2018, 16:10:00
Още вкусно от месинг https://www.youtube.com/watch?v=mEoBTS0dk2A ................чакаме да го хване ЦИНКОВАТА чума. :sarcastic:
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: IKAR в 30 Юни 2018, 23:15:55
https://m.youtube.com/watch?v=wZ2Yvr2Ap48 (https://m.youtube.com/watch?v=wZ2Yvr2Ap48)
Направо да си оближеш пръстите.....Само трябва малко по-високо да вдигнем летвата :)

Лично за себе си считам, че направих огромна грешка, като почнах преди години в H0
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 01 Юли 2018, 00:05:25
Присъединявам се към последния пост на Павел, отнасящ се към прекрасния типоразмер НО. През 2002 сбърках, като от сантиментални причини отнова започнах с 1:87.
Трябваше да си остана само в 1:32 и евентуално теснолинейки в 1:45... , но за отпадането на теснопътната железница съм споделял многократно...
Не налагам мнение. Споделям...
Битият бит... :fool:

 :drinks:
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: svetljjjo в 01 Юли 2018, 00:38:25
Ей месинг та месинг
добре че не са от бронз или от медицинска стомана  :lol:
Аз не схващам защо приравнявате качеството на изработката с материала от който е направено
Ако е за качества на материала някой пластмаси бият всички за това и летят в космоса правят скафандри
и т.н.
Това че модела е изработен добре и детайлно няма нищо общо с месинга
и с пластмаса може да се постигне същия ефект
изкуствени очи правят от пластмаса стави протези
не ги правят от месинг
На месинга преди са му викали златото на глубците заради приликата му  ;D
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: МАШИНИСТ в 01 Юли 2018, 09:50:27
Пластмасите за които говориш са инженерни , високотехнологични полимери , съответно скъпи.
За масовия жп моделизъм , неподходящи.
Висока цена , голяма трайност на всякакви атмосферни условия и въобще натоварвания , 100 % заместители на скъпи метали,трудни за добив.
Ширпотребата е да се троши и да има производство.
Кога ще се счупи локомотив или вагон направен от такъв материал?
Идеята е на 5-10 години ново изделие.
Освен това са леки като собствена маса.И както знаеш , лекия лок , няма теглителни качества , а лекия вагон , подскача като топче по релсите и обикновено при него се " къса влака " , често дерайлира и прочее.
НО - е дребен мащаб , пригоден за малки жилища.И сам по себе си определя много компромиси относно реализма.
Големите мащаби са друго нещо.Там има поле за творения и изява на всеки.
Да , но трябва и много място за него.
В модела от пластмаса с цифровизацията , ограниченото место , става още по-малко.
Двигател / и , редуктори,осветление,интериор,електроника,баласт за тегло,звук.
При средна дължина 150 - 200 мм. - трудна задача.
--- Месинг - тежък и сравнително евтина сплав.Издържлив на хамалска експлоатация.Почти не старее.Е,след 200 - 300 години-малко.
И ето - тежък локомотив с много място за електроника и други елементи.Почти няма нужда от баласт.
За вагоните е същото.Стабилен и мазен ход на всякакво трасе.Мека сплав / зависи от % мед / лесен за обработка дори и в домашни условия.Естествен и близък изглед до реалността.
За сравнение - пътнически вагон на шихт - полистирол - около 70 гр. / без баласт / , алуминий - 140 - 170 гр. - месинг - 200 - 240 + гр. - без нужда от тежести.
За локомотивите - питай КРАСИ . Неговата 55 , която имах щастието да пипна е с тегло около 450 гр,което за маневра си е екстра.
Магистралните машини отиват към 600 гр. и нагоре.със всички екстри,без гумени бандажи / супер не естествено /
Ето за това месинг.
П.П. Имам вагон / мечтовоз / мерклин - 1957 год.целометалически - ламарина.върви,тежи,не подскача,и освен тук - там олющена боя , други забележки няма.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: IKAR в 01 Юли 2018, 10:42:41
Ами ето ти го ключа от бараката. Сега така стоят нещата, че оцеляват фирмите с евтино и масово производство, респективно с голям рандеман на печалбата. Тези, които произвеждат по-скъпи и по-дълговечни неща, една по една фалират. Защо - защото няма оборот. А в това проклето H0, дето толкова го фаворизират в Германия, колкото и месинг да натрескаш, с тези миниатюрни говорителчета озвучаването винаги ще е цирк, който няма нищо общо с действителността. А проблемът с мястото лесно се решава, като надупчиш тунели в стените и така влакът съвсем реално обикаля от стая в стая. Може също и отвънка на двора. За съжаление много късно разбрах, че H0 си е детска градина и туйто. Тук при мен осн. мащаб е 0.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: svetljjjo в 01 Юли 2018, 13:22:32
Колкото повече се застоявам в този форум толкова повече виждам че има доста съществени разлики или разминавания в критерийте
Това хоби някой трябва най накрая да го раздели на класове или групи .
Изглежда има само колекционери които не карат а се кефят на детайли
има такива които търсят детайли и реализам ама искат и да карат очевидно с някакви компромиси
А има и такива като мен дето не се интересуват от реална железница
аз се кефя на играчката изобщо не е важно дали размерите и детайлите отговорят на действащия прототип
 ;D
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: mitko0888 в 01 Юли 2018, 13:37:21
Цитат на: svetljjjo link=topic=5109.msg112204#msg112204 date=1530440552
... виждам че има доста съществени разлики или разминавания в критериИте ...

Ами то това му е хубавото - че има различни интереси и различни аспекти, но в хобито има и нещо общо: "железопътен моделизъм". Трябва да има влакчета, или релси, или нещо свързано с тях.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 03 Юли 2018, 18:37:26
Затова различните мащаби би трябвало да са в отделни раздели или най - добре в различни форуми, както е навсякъде по света. :hi:...............................само за сведение аз съм в 1: 35.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: МАШИНИСТ в 04 Юли 2018, 00:21:14
Е , за това си КРАСИ - ТАНКИСТА , щото си напред с танковете и 1 / 35 си е класика.
И аз като теб , но смених малко бранда , за по интересно , иначе бронетехниката ми е тръпка.авиация и кораби също.
Освен това си бил по изложбите в руския център на ул.шипка , военно-историческия музей и пжи.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Mixy в 04 Юли 2018, 09:30:12
Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5109.msg112236#msg112236 date=1530632246
Затова различните мащаби би трябвало да са в отделни раздели или най - добре в различни форуми

Само дето в България, ЖП моделистите сме по-малко от мащабите, но това е друга тема  :spiteful:
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 04 Юли 2018, 10:56:13
Mixy, чест ви прави, че членовете на клуба се опитвате да промените това. Самото му съществуване толкова години, плюс огромната организаторска работа, срещите у нас и вчужбина - свалям ви шапка. :hi:
Титла: Най-сложният модел в 1:32
Публикувано от: mitko0888 в 04 Юли 2018, 19:49:02
Да нe отварям нова тема: Най-сложният модел в мащаб 1 (1:32) - Attilio Mari E.626 (https://youtu.be/cXocUxNrWWk?t=150). Окачване, задвижване, ръчна спирачка (френ) и какво ли не. Един от клиповете му е с английски надписи, има и книга на английски.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: МАШИНИСТ в 04 Юли 2018, 23:05:43
ДААА. В сравнение с тези модели нашите в НО са наистина като механизирани играчки.
И все пак мащаба ни е 2 пъти и половина по-малък и сме силно ограничени.
Иначе виждам едни 15 000 евро по релсите , може и повече.
9254 части - за колко ли време и с каква точност се изработват ?
Супер модел,и то изработен преди 20 години.
А тогава технологиите и възможностите бяха други.

Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: mitko0888 в 05 Юли 2018, 09:03:44
Най-странното е че цената въобще не отговаря на разходите и на вложения труд. Специално този италианец има не много модели, всичките са правени в 10 - 20 бройки. Май само един от последните Е472 е предлаган за продажба - 17000 евро. За останалите е било ясно още преди завършването им кой за кого е предназначен. Като сметнеш няколкото хиляди часа разработка, след това първия образец, (това правено от него самият), след това "серията" от още 9 или 19 локомотива (тук по снимките май някой му е помагал). Слагаме външни услуги - леярна и т.н., материали - профили и др. Реалната себестойност на неговите модели според мен е доста по-висока от цената, на която се продават, или по-точно цената май покрива само материалите и външните разходи, другото е хоби ...
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 05 Юли 2018, 12:26:01
Добър е италианският дедо. Съмнявам се, че работи точно за без пари. Такъв случай при КАПИТАЛИЗЪМА е просто невъзможен. Интересното е,че някои се опитват да постигнат подобен резултат и в Н0.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: mitko0888 в 05 Юли 2018, 13:35:45
Само разсъждавах на глас.

За 626 пише че е използвал 13860 часа, за общо 20 локомотива. Има и едни 4483 часа за разработката и изработката на пилотната бройка. Не разбрах те дали са от общото число или са допълнително. Излиза мин. 700 часа на машина за 17000 евра. Което си е около 24 евра на час. В такава сумичка трудно ще се събере един капиталист, ако ще и от Италия да е - вътра са и материали, и режийни, и данъци, и леярна, гаранции - поддръжка и всичко друго.
Титла: Re: Най-сложният модел в H0
Публикувано от: Krasi Tankista в 05 Юли 2018, 14:00:44
Ами взима два пъти повече от мен на час ;D. Значи му стигат. Ето обещаното в Н0 http://www.railroad24.de/modelleisenbahn/forum.php?id=7375 Мисля си, че става въпрос за не по - малко сериозен човек.