Тук (http://www.rail-infra.bg/cms/opencms/menu/bg/gallery/showgallery.jsp?g=/menu/bg/gallery/site_galleries/Stations/) ще видите няколко български гари , и най-вече Панагюрската (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,372.0.html) ,чието макет изработва Владо и е обещал снимкииии?!!?
ПП: прикачвам снимка с любезното съдействие на http://www.railwaymodeling.com (http://www.railwaymodeling.com)
Хех , находка в мрежата:Аз познавам и човека направил снимките - Веско се казва и ми е колега юрист и страстен почитател на българските желзници. :)
"По следите не изчезналата линия"
за жалост някой от снимките са в отвратителен вид , но пък тези от "буреняците" (Владо, не си само ти! :good:) са в доста голям формат.
Вижте сами
http://www.teenproblem.net/teenid/posts/Van4o92/13814.html
;D
Ето нещо специално за Кракомобила - CSD! ;)
http://biskvitka.net/2008/10/15/vlakove_po_ulicite.html
Вчера ме светнаха, че това е "Човека влак" но трябва да се потвърди от поне още едно място!Да - Федята е Choveka_vlak.
;D ;D ;D
Ето нещо специално за Кракомобила - CSD! ;)Мм - благодаря за снимките - страхотни са.
http://biskvitka.net/2008/10/15/vlakove_po_ulicite.html
Състав на международните влакове:Това е тъкмо за такива като мен - удобен и лесен справочник (има и фотогалерия) по въпроса.Дори и да не е съвсем точно , като отправна точка е супер! :good:
http://www.vagonweb.cz/razeni/
Обаче не всичко е точно :)
http://www.aengi.com/d/news/findex.htmlКрасиво си е в Швейцария и това си е!
:hi: :hi: :hi: :good:
detstvoto.com/index.php?newsid=2075 (http://detstvoto.com/index.php?newsid=2075)Много хубави линкове!
varna.info.bg/railroad_past.htm (http://varna.info.bg/railroad_past.htm)
Няма спор, че в естествена среда е много красиво. :good:Те линии (релсите) не са ли месингови с покритие отгоре (калаено или някакво друго такова)?
Само се чудя дали няма да му ръждясат линиите и да му се повредят стрелките от този сняг???? :blink:
Те линии (релсите) не са ли месингови с покритие отгоре (калаено или някакво друго такова)?
Хайде, Марио, не цъкай ами се захващай за работа, че няма на какво да си подпрем бирите в клубчето :spiteful: Ние ще помагаме... :bb::lol: :lol: :lol:
CHEO, the Childrens' Hospital of Eastern OntarioИ така това са част от изработилите проекта "CHEO":
... :blink:на една от снимките се познах...апредседателя(господ зраве да му дава..) ми акомпанира на китара... :haha: :lol: :lol: :lol:http:
http://www.railroad-line.com/forum/data/mike%20hamer/2007720122137_IMG_2021.JPG
Тия пичове не са хобисти, само се събират за да си пиинат и попеят. А тоя "макет в куфар" е само за извинение пред съпругите, достатъчно малък за да не пречи на основното.
:sarcastic:
Скандалните "липсващи" вагони на БДЖ - интервю с министъра на транспорта по БТV в "Тази сутрин" (за БДЖ е след 14 мин от клипа):Такива люти думи ми напират на езика, ама ще се въздържа, че темата ще тръгне накриво!
http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/videos/video/1530182324-Aleksandar_Tsvetkov_za_iztochvaneto_na_BDJ.html
:(
А за този звяр какво ще кажете. Уникална машина...в Европа са около 10-тина. Гордостта на НК ЖИ. На нея бачкам.
http://vbox7.com/play:c7692695
Който иска да я види на живо в периода от 10.05 до 28.05 ще работиме в района на ЖПС Плевен. Тръгваме от Левски та до Ч.бряг.
Би ли ни разяснил повечко за машинката? Принцип на работа и прочие?
Отпред на машината се монтира едно лазерно устройство което снема профили през колкото метра му кажа, обикновено на стълбове за КМ /около 50 м/, контактна мрежа, перони /през 20-30 м/, траншеи /през 20-30 м или по преценка/, тунели /през 10-20 м/, мостове /по преценка/ въобще всичко което е на отстояние 10-тина метра влиза в лаптоп, който е вътре в колата и впоследствие се съпоставя с габарит 1СМ1, 1СМ2, 0СМ и се вижда в тримерна координатна система къде има нарушен габарит. Скорост на мерене 5 км/ч, транспортно по жп го дават около 70 км/ч, но повече от 30 не сме вдигали. По автомобилен път......малиииииииии, там не питайте. Качва се за минутки не железния път на прелез или някъде, където глава релса е почти равна с настилка, пръст, разтоварища. Слиза се пак там и пердаши по шосе. Шевролета и оборудването е доставка по ФАР през 2001 г, работи от 2002, мотора е 6600 м3 на Хамър, 8 цил., 450 кс, автоматик, дизел...слаба му е рекламата, по-точно никаква, иначе може да носи луди пари на НК ЖИ, през 2007 е работил в Унгария, като чистия приход за 2 седмици е около 12000 евро. Друго ако ви е интересно, просто питайте.
...Цитат на: valerko...
http://vbox7.com/play:c7692695
...
...
http://www.90minuti.info/bgrail/forum/viewtopic.php?f=13&t=3810&p=87847&hilit=y+%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8#p87847 (http://www.90minuti.info/bgrail/forum/viewtopic.php?f=13&t=3810&p=87847&hilit=y+%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8#p87847)
тук има малко повече инфо
Обединението приложи за пръв път в България нов вид конструкция на железния път на асфалтобетонова основа със стоманени Y (ипсилон) траверси, система FFYS-ATS. Целта на полагане на безбаластов железен път, система FFYS-ATS, е трайно да се стабилизира положението на железния път по ос и ниво. Това се налага от тежките експлоатационни условия и специфични особености по габарита в тунел 3. Приетата конструкция на безбаластов път притежава голяма стабилност в хоризонталната равнина, което позволява полагането му независимо от радиуса на кривите, съобщават от фирмата изпълнител.
...
Интересно - безбаластров път...а със шума как е? :scratch_ones_head:
Той тоя път най-вероятно е и безнаставов, което по дефинция означава по-малко шум.
според мен няма връзка между вид на траверсите и безнаставов път. да сподели накой, а за шума участъка е малък и ако си спален вагон ще спиш като къпан.
Приятели съфорумници,
Моля ви за подкрепа за един важен проект. Отворете сайта http://socialimpactaward.at/community/projekte-2010/
И гласувайте за BEonRail Submission с 5 звезди, а за останалите с по 1. Това увеличава шансът ми да спечеля. Проектът всъщност е за социално предприемачество, чрез предлагане на цялостна услуга в проектиране и изграждане на леки обществени железници, в места като Елена например.
Помощта ви е от огромно значение!
Явно ще е с входни светофари по единичната линия, а не с "регулиране" от хора както бе навремето при руското посолство докато строяха изхода на днешното метро...И при Руското посолство беше със светофори. Светофорите ги демонтираха няколко години преди да започнат метрото.
И при Руското посолство беше със светофори. Светофорите ги демонтираха няколко години преди да започнат метрото.
Технологията беше подобна на тази в гората - двоен контактен проводник и пантографът прави контакт между основния и сигналния проводник, когато има трамвай в участъка.
(http://picbg.net/u/16413/38359/475301.jpg)
Много интересен и полезен сайт, на който се натъкнах.:hi: :hi: :hi:
http://www.dbtrains.com/home (http://www.dbtrains.com/home)
Едно много семпло и неангажиращо макетче в ТТ :spiteful:
http://galerie.tt-pics.de/categories.php?cat_id=752
Едно много семпло и неангажиращо макетче в ТТ :spiteful:
http://galerie.tt-pics.de/categories.php?cat_id=752
Кал върху асфалт и
асфалт върху кал и
после ... трева ... мила родна картинка ...
Да, добре е емитирано, евала! Но какъв е смисълът да се макетират неорганизираността, мързелът или който и да е друг недостатък на когото и било, като един ден това би могло да се оправи само с един замах!?! Такъв макет се превръща в паметник на нещо негативно и започва да му прави реклама.
Т.ч. не съм фен и го считам за напразно хвърлена енергия, време и средства, пък да е истинско колкото си ще!
Същото се отнася и за друг макет, където е пунтиран асфалт с кръпките по него. Жалко ще е ако на автора му харесва точно такова!
Хайде поне на макета да не си правим живота толкова жалък колкото са ни го направили в действителност!
Ако става за въпрос има и още по-малки ;D ;D ;D:
http://www.youtube.com/watch?v=NKXYdzH0DKA&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=NKXYdzH0DKA&feature=related)
http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/p/elektricka-lokomotiva-r-s489-0-csd-1920
Това също е добро.
интересно как са преглътнали и карат SBB...Aма Емооо, :haha:
Цитат на: emilchaushev link=topic=512.msg73813#msg73813 date=1330072724интересно как са преглътнали и карат SBB...Aма Емооо, :haha:
послушай ме и ми повЕрвай! :yes:
SBB е в сърцата на много хора :give_heart: и е емблема на ЖП-то! :on_the_quiet: :beee: :drinks:
п.п.Казах го с приятелски чувства! :drinks:
С поздрав за XRISTO от Ловеч :)
Между другото някъде във форума той беше питал преди доста време дали в Троян е имало обръщател. Не, никога не е имало. В едната посока (мисля, че от Троян към Левски беше) парните локомотиви са се движили със задницата напред и скоростта на влака в тази посока е била ограничена.
:blink: http://www.youtube.com/watch?v=duOWTl7el0g :fool:
Цитат на: Loco-motion link=topic=512.msg79034#msg79034 date=1339078533:blink: http://www.youtube.com/watch?v=duOWTl7el0g :fool:
Луда_работа ... 114+112+114 ...= 340 вагона ...
Еееее, това ми беше много интересно! :good:
Да се построи толкова голямо трасе с мостове и тунели и после да се изостави... :(
Става ми жал за хората, които са работили и труда им е отишъл на вятъра... :angry:
А като се има в предвид състоянието на железниците у нас,
едва ли някои би се заел да довърши и пусне това трасе.... :unsure:
След 1-2 хиляди години, ако има живи хора ще има да се чудят какво е строено и защо????
Като се замисли човек, а ми тя цялата държава след 1920 година я правиха строителни войски. Войниците работеха ангария - най - евтината работна ръка. То не, че и сега е по - различно, след като толкова години са те управлявали хора, които до седем годишна възраст са ходили на вън от дома в нужника............. Какво да очакваш или вечната мания, че някой ни следи и преследва в България и шпионира!?
Страницата с моделите е твърде дълга !На мен ми отвори моментално. :hi:
Имайте търпение ! Отваря се само за около 90 мин.
Това се казва маниашка колекция !
Човечеца е събрал целия асортимент на Флайшман :
http://www.flickriver.com/photos/36081480@N08/sets/72157626422601669/
Страницата с моделите е твърде дълга !
Имайте търпение ! Отваря се само за около 90 мин.
Е един дълъг клип (жалко че е само на унгарски) заснет там:Има там едно бутонче "СС" под лентата за английски букви. Може да се използва, за да стане по-разбираемо... :hi:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QOP17QbSTAg
Още по-интересно!
Евала ,браво все повече такива придобивки да има , но аз като малко разбиращ се чудя защо е само единична линия ,така е и към Турция ,трафик ли няма да има или какво или типично по нашенски едната линия е "избягала" някъде ?
да е единична линия само на моста здраве му кажи, все ще ги разминават, ама тя е такава от Видин чак до Враца.
И още:
http://vbox7.com/play:d19a6ed1c0
emilchaushev, благодаря за линка.С новата версия на софтуера може да му благодариш като му дадеш плюсче, така няма да се разводнява темата.
Жалко че не рабирам немски, сигурно щеше да ми полезен...
... Двамата американци не са получили визи за преминаване през България и са били свалени от влака на Цариброд. След това отново са го хванали в граничния триъгълник около Свиленград, докъдето са стигнали през Гърция...
Най-дългата шоколадова железопътна композиция в света - дълга 33,6 м. и с тегло 1,285 кг.
При мен следният линк зарежда сравнително бавно - за около 30 секунди, при вас може би ще е за 1-2 мин,
но ако го изчакате докрай - няма дасъжалявате. Азлично се въртях и радхождах там най-малко час.
Щи ви хареса сигурен съм. Останалото инфо къде е тази приказка ще намерите там:
http://www.eisenbahnwelten-rathen.de/files/rundgang/virtualtour.html
Изграждане на Рилския водопровод, докарващ вода до София:
(http://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/l/t1.0-9/11137182_614513885358374_7467536485610440992_n.jpg?oh=cb161bad01ab6b8bc2a293c37b28fead&oe=561B5823)
(http://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/s720x720/11737930_614514295358333_6754435753714177813_n.jpg?oh=8d69bfecfca85d2b607e947ace53d73b&oe=5656F8BA)
(http://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/10251899_612621035547659_85239206575225210_n.jpg?oh=39515298b76cada093430491c42e10d8&oe=56519684)
....
Ж.П. макет/ моделна железница или реалност?
Produktbeschreibung
Technische Daten Modell:
Bausatz (kein Löten, nur Schrauben)
Länge über Puffer 8 cm
Breite 3,4 cm
Höhe 5 cm
Kessel, Kupfer 4,8 ccm
Kolben d. 3 mm
Hub 8 mm
Steuerung oszillierend
Laufzeit 5,5 min
Brennstoff Spiritus
Gewicht 80 gr.
Leistung 2 Wagen
Geschwindigkeit Modell 13 cm/s
Entspricht Geschwindigkeit im Original 40 km/h
Steigung 9% mit einem Wagen
Farbgebung Länderbahnausführung
Nicht rostende Materialien: Messing, Kupfer, Neusilber, Edelstahl.
Abdampf aus dem Schornstein
Technische Daten Original:
Bauzeit: 1908 – 1914
Serie: 41 Stück
Hersteller: Kraus
Geschwindigkeit: bis 50 km/h
Dienstgewicht 22,7 t
Kesseldruck 12 bar
Letzte Fahrt: Oktober 1962 Georgensmünd-Spalt
Попаднах на един интересен линк:
https://www.facebook.com/groups/NonDigitalModelRailwaysOldSchool/
Това е затворен клуб (нещо като нашия).
Може би го знаете :hi:
Кой е вашия клуб?Българският!!! &bgflag
Train de Nuit - CHANEL N°5
Видео: https://www.youtube.com/watch?v=f5r5PXBiwR0 ... ;) и коя е гарата ???
(http://i.vimeocdn.com/video/212481430_1280x720.jpg)
... Бяха от много хубава пластмаса, оцветена в бронз или бяла, слагаха в кутиите много хубаво лепило, което въобще не цапаше, сглобяваха се изключително лесно, после лепиш лепенките с вода и.....кеф.
...все пак е на релси (300т):
Това чудо на технологиите в Ж.П.Моделизма беше представено по нашите земи още през есента на далечната 2012г....сори, но не мога да ви кача видео от онзи трепетен момент.
след 25-та мин. има ли разместване/преместване на трасето и разменните коловози?
За съжаление с реализацията на този проект ще унищожат хубавия железен мост със стоманени ферми преди Калотина. С сигурност новия ще е доста по-безличен!
Не знам нямаше ли как така да проектират трасето, че да го запазят!
Какво ще кажете за това дете?! :hi: :hi: :hi:
https://www.youtube.com/watch?v=ug0S98osd40
https://www.youtube.com/watch?v=k5DL8F6WEfY&feature=emb_logoТози човек има страхотни архивни клипове с БДЖ
Архиви от миналият век
https://youtu.be/ba-6FxxQlpk
Железопътните проекти на Третия райх, наистина са голямо интелектуално предизвикателство...На мен ми се струват повече като художественна измислица.
;D
Тест на ходова част на БДЖ 46.
https://www.youtube.com/watch?v=T0Riu32DAVY
. . .Благодаря за поздравите! :)
Ако не ставам досаден - щангите търпят ли някакво огъване, при движение в крива, или имат свободен ход
около цапфите (винтове/нитове) при колелата?
Отдолу рамата затворена ли е да държи осите на колоосите, или те са само в отвори през самата рама?
Тоест монтирани през рамата, чрез набиване на едно от колелата.
Надявам се да снимаш детайли, ако не те притеснява това!
За мен това е най-успешния прототип до сега, за последните години от български моделист.
Да поздравиш специално и брат си за идеята и разработката!!!
:yahoo: :hi: :good: :hi:
Страхотен проект! Моят въпрос е следният - нямаше ли да е по-лесно да оставите две безребордни колооси както на оригинала ?Не съм сигурен как ще се държи на релсите в комбинация със сцепните щанги. Идеята ми е, като фиксирам странично 2-ра и 5-та сцепни колооси, когато 1-ва влезе в кривата, 3-та ще се измести навън. Същото важи за 4-та и 6-та колооси. В тази ситуация, сцепната щанга ще има минимално странично изместване спрямо 2 ра (и 5-та) колооси и няма да трие значително в нея.
Тонка бре, ти винаги постваш събитията с 1-2 дни закъснение?! - явно живееш в някаква зантънтена част от света, дето и Нулашестици на Алберт нямате
Това е една шведска супер професионална шофьорка,
на тежкотоварни камиони и всякаква строителна техника.
---
Ако всички шведски са като нея... :angel:
Интересна лаборатория за демонстрации, проверка и обучение с управляващи системи в железопътния транспорт от немечко.
Настанена е в хале №7 намиращо се в чертите на бивша военна хеликоптерна база. Развитието продължава съдейки по струпаното:
https://www.youtube.com/watch?v=V6MmFNCqflo
:hi:
Възможно е...немският ми е ...никакъв!!! :haha:https://ebl-schweiz.ch/en/ (https://ebl-schweiz.ch/en/)
Понеже циганката умря...
https://zen.yandex.ru/media/id/5e105a473d008800afe26d51/modeli-legendarnoi-sovetskoi-voennoi-tehniki-v-jeleznodorojnom-masshtabe-iz-bolgarii-620a8fd4b615812546f6c181 (https://zen.yandex.ru/media/id/5e105a473d008800afe26d51/modeli-legendarnoi-sovetskoi-voennoi-tehniki-v-jeleznodorojnom-masshtabe-iz-bolgarii-620a8fd4b615812546f6c181)
П.п. Марточката вече е звезда - с цели две статии за него...
Не съм си играл да редактирам превода, защото смятам че и така се разбира.
Различен вид ландшафтен дизайн
Къде е това?
На мен веднага ми заприлича на Кантабрийските планини в Северна Испания (където съм бил по-често) - и изобщо не бях лош.
Вглеждайки се внимателно в облеклото на хората, става ясно, че това е историческа сцена, много историческа, на 2021 г.
И не би трябвало да е Северна Испания, а Светата земя по времето, когато е излязла заповед от император Август, че... останалото е известно.
Картината ме очарова и започнах да изследвам контекста, в който стои. И разбрах, че това е пример за " беленизма" е на английски Витлеемизъм.
Точно както има футболни, планерни и железопътни клубове в цялата страна, които се събират на регионално или национално ниво, за да образуват асоциации,
в Испания има тази развлекателна дейност за създаване на сцени под формата на диорами, които се показват във връзка с раждането на Христос.
И това хоби в никакъв случай не се преследва само в навечерието на Коледа, а през цялата година.
Има много прости произведения, наивни, понякога кичозни, но често наистина много реалистични диорами,
които стигат далеч отвъд конюшните на Витлеем И има цяла индустрия за необходимите фигури.
Фактът, че открих, че изглежда като северна Испания, не е случайно, а се дължи на относително нова тенденция в хобито.
В миналото хората се опитвали да пресъздадат пейзажи на Светите земи, но след това открили, че знаят твърде малко,
нямали достатъчно добри модели, а след това открили, че в самата страна има пейзажи на купища, които също са много
добре като в Йордания и т.н. може да бъде, но където можеш да отидеш по-лесно, да снимаш и да се вдъхновиш.
И, честно казано, все още съм влюбен в тази сцена. Забелязвам любов към детайла, която не произтича от поставянето
на наличните в търговската мрежа коефициенти и изходи, а от методите и материалите на общото озеленяване,
където човек не спира там, където моделът железничар казва: "достатъчно добре, но сега е ред на релсата - най-накрая идва",
но отива много по-далеч. Продължавай. Свалям шапка!
Когато "Мерклин" се е правил в Германия и релсите му
са имали "картонени" траверси:
https://youtu.be/dPGkfQ4fPkw?si=1_mmIepfD9ZMS9dF
Днес попаднах на тези 2 клипа, които не съм виждал преди:
https://www.youtube.com/watch?v=XNULMgqiVoU
https://www.youtube.com/watch?v=wIlW1ctwOWs
Това наистина ли са Царски вагони и ако е така защо са изоставени там?
Ако някой знае повече, може да сподели.
Информацията за двата вагона май е разменена. "Първият", изцяло червен вагон е строен в края на 30-те - началото на 40-те години на 20 век - изцяло метален кош.
"Вторият" вагон с бялата окраска на прозорците е строен преди Първата световна война - дървен кош, облечен с метални листи върху стоманена рама. Цитираната 1908 година на производство на "първия" вагон отговаря на конструкцията на "втория".
Иван
. . .
На мен ми направи впечатление, че има направени железни стълби с перила към всеки вагон.
. . .
Да, но единият вагон е от служебна композиция.
Но е преустройван и реконструиран поне един път.
Може би е включван в царски композиции, но е малко вероятно! Просто е бил сравнително луксозен и за това му е излезнало име на "царски" вагон. ;)
А от оригиналниятц интериор не е останало нищо.