RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: Nenchev в 22 Август 2019, 14:14:32
-
https://youtu.be/5VLtFV-z5QM (https://youtu.be/5VLtFV-z5QM)
-
https://youtu.be/5VLtFV-z5QM (https://youtu.be/5VLtFV-z5QM)
Добре!
Има още варианти за изработка.
От дебелостенна тръбичка сам да си струговаш ребордите и после печатиш спиците,така не съсипваш готови колооси.
Тези ,показаните от теб , са малки за противотежести и отвор за щангите,но сигурно просто си ги направил за мостра.
С този диаметър обикновенно са за вагони или водещи за локомотиви с малки изключения....
На мен ми ги режеха на лазер и аз после си струговах само реборда.Е навивах 2мм резба в отворите за щангите и доразпробивах до точен размер отвора за осите,почиствалх спиците и накрая боядисвах.При печатането това се съкращава.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.960.html
(http://media.snimka.bg/9366/024986819-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/9423/025101726.jpg?r=0)
-
Опитите ви наистина са интересни, а на Тонката дори са достойни за уважение, но все още сте твърде далеч от това качество:
(http://picbg.net/u/76237/63226/884937.jpg)
заготовка
(http://picbg.net/u/76237/63226/884938.jpg)
монтирани на шасито
;D
-
Аз търсех лесен и бърз вариант за изработка. Ако става въпрос за колооси за 1 лок, да речем да се занимавам да ги струговам, ама ми трябват 200-300 бройки малки гадни спицови колооси за дърти малки маневрени дизелячета и за разни руски електрички с диаметър 10-11 мм та за тази технология се сетих на първо четене. Готовите колела нямам нищо на против да ги съсипвам - бях поръчал 100тина бройки AC и се чудех какво да ги правя, та ми дойдоха дюшеш..
Колкото до ювелирната изработка, която Краси показва, тя е по-скоро за бутикови модели, а не за серийни, какъвто е случая при мен.
-
За серия 32 не би било грешно и да са с дискови колела. Исторически една голяма част са били оригинално с такива.
-
На Деянов колелата:
(http://media.snimka.bg/s1/5767/037778361-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/5767/037778362-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/4585/035413229-big.jpg)
Тях със сигурност ги прави ръчно.
-
Станахме трима ;)
-
На Деянов колелата:
(http://media.snimka.bg/s1/5767/037778361-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/5767/037778362-big.jpg)
(http://media.snimka.bg/s1/4585/035413229-big.jpg)
Тях със сигурност ги прави ръчно.
Да те изглеждат сравнително добре, но технологията по която ги прави е изключително трудоемка и сложна. Не е много точно определението, че ги прави ръчно, в смисъл че не ги изрязва ръчно, както някой би си помислил. Те са сандвич от ецвани детайли които се запояват след това се прогонват отворите и се монтират бандажите Има множество тънки моменти и подводни камъни, но така или иначе това са най добрите колела за модели на парни локомотиви правени в България.
:yes:
-
Произведено преди трийсетина години в Германия....
(http://picbg.net/u/76237/63226/884951.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/884950.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/884952.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/884953.jpg)
...И сега пак там:
(http://picbg.net/u/76237/63226/884954.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/884955.jpg)
-
Краси, това което преди беше показал като "заготовка" и след това "монтирани на шасито" на BR94, според мен са две съвсем различни работи. Първото по-долу го има на снимката на BR38 и според мен е доста далече от представата ми за колело на парен локомотив.
-
Мите, става въпрос за илюстрация на колелата от един и същи производител, просто едното е още заготовка, а другите са вече готови колела монтирани на шаси. Според мен ясно се вижда, че едното не е като другите и това не е нужно да се обяснява. Не разполагам със снимка на заготовки за 94 - ка, както и с такива на готови за Р8. Не разполагам и с филм като на Иво. Идеята е да илюстрирам възможностите на друга по - различна от показаните до сега технология за производство - първо се прави отливка от алпака и след необходимата обработка се получават готовите колела. Ето и за 75 - та серия от същия майстор:
(http://picbg.net/u/76237/63226/884957.jpg)
:hi:
-
А бандажите не трябвали да се правят и те отделно?
Мисля че това на Тонката също е добра технология - рязане/фрезоване на звездите (вместо леене) и струговани бандажи.
-
Всичко зависи от това къде са изолирани колелата - на оста или на бандажа. За месинговите модели много по - добре е изолацията да е на бандажа. Повечето производители от този сегмент ги правят именно така. Масовите фирми ги изолират на оста, като колелата са цялоляти и само се разпробиват и струговат за да им се придаде нужния профил. Говоря за изцяло металните колела, а производството на колелата с пласмасовите звезди е много близко до технологията на Иво Ненчев. Леенето се прилага именно защото е лесно и евтино ако трябва да се фрезоват всички колела с необходимото качество това би било необосновано скъпо. Освен това технологията за създаване на истинското колело е именно такава и умаленият модел съответства визуално на прототипа си.
-
Факторът цена е много важен. В моя случай, 100 бр колела за 3 композиции ЕМВ 32 излизат малко над 30 евро.