RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: pach в 30 Януари 2020, 23:35:04
-
Български завод превърна стар локомотив в най-екологичния в Европа
OFFNEWS
29 октомври 2019 в 07:27 | 6813 |
(https://m.offnews.bg/images/events/2019/10/28/714251/php5ouuuq_559x*.jpg)
Русенският локомотивен завод "Експрес Сервиз" извърши изключително иновативна модернизация на дизелов локомотив, която е новост не само у нас, но и в цяла Европа.
"Оставихме най-доброто от оригиналния локомотив V60, но заменихме морално остарелите агрегати с нови, построихме изцяло нова по-добра и комфортна кабина. Разбира се, най-значимото преустройство е замяната на двигателя с най-новия модел дизелов двигател на Caterpillar - C18 Stage V (представен преди броени месеци)", разказа пред OFFNews Цветелин Колев, мениджър в русенския жп завод.
Той обясни и че липсата на резервни части за тези локомотиви и затрудненията при поддръжката и ремонтите им са факт от години.
"В Германия отдавна не се произвеждат части за двигателя 12KVD, липсват части и за другите агрегати. Локомотивите страдат от зле конструираната си охладителна система, слаб дебит на въздушния компресор, морално остарялата електрическа инсталация и използването на правотокови мотори", разяснява специалистът.
В Германия от модела V60 са произведени над 2000 броя и той е разпространен в цял свят (дори Египет и Китай), а в България са доставени близо 300 такива локомотива.
(https://m.offnews.bg/images/events/2019/10/28/714251/phptbzv4p_559x*.jpg)
"Заводът ни е бил винаги лидер в ремонта и поддръжката на V60 в България, но виждаме, че серията локомотиви, в този си вид, няма бъдеще. За да им дадем нов живот, предприехме най-голямата изобщо правена в Европа модернизация. Инсталирахме най-новия и екологичен дизелов двигател, който е със сходни параметри на оригиналния 12KVD, инсталирахме винтов въздушен компресор с двоен дебит, подменихме охладителната система с нова, изградихме нова климатизирана кабина с подобрена видимост. Запазихме, обаче, доказаните през годините ходова част и трансмисия. Намираме ги за особено подходящи за маневрена дейност, а вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас", каза още Колев.
След пълната промяна машината постига изключителна енергийна ефективност - разходът на дизелово гориво е едва 2л./час (в сравнение с 16 литра на оригиналния локомотив).
"Това ще помогне на маневрените оператори да подобрят услугата си, а техните машинисти ще могат вече да работят в по-удобна, просторна и климатизирана кабина. Подобрената видимост и нива на шум и вибрации ще облекчат маневрения персонал", изрежда предимствата на ремонтирания локомотив мениджърът на русенския завод.
(https://i2.offnews.bg/events/2019/10/28/714251/php7lbndt_559x345.jpg)
При модернизацията е обърнато и специално внимание на екологията и чистотата.
"Нашето V60 се превърна не само в най-екологичния дизелов локомотив в Европа, но и в еталон за чиста маневрена дейност. Стандартът Stage V ще стане задължителен за локомотивопроизводителите в Европа едва след няколко години, но ние инвестирахме превантивно в тази по-напреднала и скъпа технология. Контрастът с оригиналния локомотив серия 52, с неговите видими отходни газове и пръски масло е поразяващ. Именно затова си позволихме и да боядисаме покрива на локомотива бял", казва Колев.
В завода на "Експрес Сервиз" освен че се модернизират масовите машини V60, но и се произвеждат акумулаторни локомотиви, които се продават в цял свят. Български локомотиви, произведени в Русе, извършват маневрена дейност в държави като Швейцария, Франция, Великобритания, Русия и дори в Китай и Бразилия. Заводът наскоро достави и машините обслужващи влакчетата на столичния Метрополитен.
ПП.Ще помоля някой с регистрация във фейсбук, да прехвърли всички снимки и тук. Има такива от вътре на кабината, както и от етапи на реконструкцията и модернизацията. Благодаря!
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156507945152050&id=370188537049&set=a.408303352049&source=49&refid=13&__tn__=%2B%3D
(https://scontent.fsof1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/72943770_10156507945107050_3542227719930511360_o.jpg)
-
Браво Пламене, чудесно попадение. Регистрация не е нужна. Ето снимките:
(http://picbg.net/u/76237/63285/887580.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887579.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887578.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887577.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887576.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887575.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887574.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887573.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887572.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887571.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887570.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887569.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887568.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887567.jpg)
Обещавам тържествено, че ще направя модел на този локомотив. Вероятно, като начало първо в ТТ.
&bgflag
-
В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
:hi:
-
В горния линк за Фейсбук има още снимки на този локомотив.
Щом ще го правиш, може и да ти потрябват. Ще следя с интерес
реализацията на модела му! Много ми е любопитно как ще направиш фаровете. Може би един ярък светодиод и фотоец
пред него с 12 отвора (еврейска звезда). Ама говорим за
2.О-2.5 ММ диаметър на целият фар ...в ТТ. То и за НО ще си е
ювелирно изделие!!!
:hi:
Имам една, две идеи за това, но трябва да се пробва. С ецвани детайли може и да не стане. :unsure:
В крайна сметка ще си е с фабричните и няма да има еврейсата екстра.
-
... вписването на локомотива е ненадминато при компромисното качество на индустриалните клонове у нас...
Някой ще преведе ли ? :wacko:
-
Предполагам се има предвид, че локомотивът се държи много добре въпреки лошото качество на релсовия път по индустриалните клонове в смисъл, че не дерейлира, а стои стабилно.
-
След пълната ... - разходът на дизелово гориво е едва 2л./час (в сравнение с 16 литра на оригиналния локомотив).
Колко часа на ден работи и колко часа е изключен, за да станат 2 литра на час ...
-
За вписване в индустриални клонове, се има предвид,
че те са винаги в компромисни изпълнения, но най-вече
на радиусите в кривите, където се знае че са минимални.
ПП. Митко не знам дали е така, така са го писали в статията.
Но като се замисля, разлика от 50-60 години в производството на два дизелови двигателя, може би ще даде и тези резултати!?
Подобно развитие има повсеместно - самолетите днес летят с 1/4
от горивото което ползваха през 2000 година, въпреки че оная аутиска я подучиха да рИве щото много летим, че цапаме въздуха.
Не и пиша името, че си го патентова от вчера....отая 16 годишна шведка дето вместо да учи, обикаля света.
-
За какво и е да учи? Тя сега като лапне Нобеловата награда за мир, даже ще се образува опашка от мераклии за ръката и.
:sarcastic:
За вписването си мисля, че го подчертават защото помним как дерайлираше МДД 4 при пробите В БДЖ. Интересно дали Йохан дерайлира в Швейцария. Вероятно Експрес сервиз се надява да модернизира множеството 52 - ки в БДЖ, като същевременно предлага и замяна на 55 - та серия с МДД 5. Може и да не е така но ми се струва логично, все пак направиха пробив в метрото. Редно е да опитат.
-
Вписването на 52 - с талиги (ако някой не знае) би трябвало да е по-добре от двуосното МДД 4.
Не знам на експреса дали му е по-добре да се мъчи да прави МДД 5 в единични бройки, или да изкупува 52-ки на цената на желязото и да ги модернизира по посочения начин.
-
Вписването на 52 - с талиги (ако някой не знае) би трябвало да е по-добре от двуосното МДД 4.
Не знам на експреса дали му е по-добре да се мъчи да прави МДД 5 в единични бройки, или да изкупува 52-ки на цената на желязото и да ги модернизира по посочения начин.
Да бе, ама на кого ще ги продават, ако нямат поръчки, а и МДД 5 е универсален локомотив. Не е само маневрен. Виждаме че БДЖ се обръща към модернизацията повече, отколкото към закупуване на нов подвижен състав. Мисля, че Експрес сервиз е редно да играят вабанк, особено в светлината на последните събития на този пазар. Но това разбира се са само мисли на глас, които не ангажират никого.
-
Ако разгледате Фейсбука им само като снимки ...
но не само за този лок, ами целия им дневник,
ще видите, че имат доста и разнообразни поръчки.
Доста пари инвестират в нови машини и си пазят обучения
персонал. Поддържат дори набор талиги за бърза подмяна
при необходимост за Булмаркет - за които времето е пари.
После реновират свалените талиги и така...
Впрочем ако изкупят старите БДЖ 52-ки, могат да ги
предлагат просто на всички, на които продават продуктите си.
Не е нужно да се обвързват конкретно с БДЖ.
А те вървят доста евтино - една 52-ка се е продавала в OLX,
за скромните 85 ООО лева !!!! На снимките изглежда прилично,
но всъщност "експрес сервиз" ги интересува ходовата част ...
тоест рамата и хидропредавателната кутия (съдейки по снимките
от реализацията на горния "белушко"!!!
Всичко друго явно могат да го реновират като ново.
-
За проясняване на картинката, от кога и как се борят за поръчка от БДЖ:
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/05/31/3187283_nova_sumnitelna_poruchka_za_remont_na_lokomotivi_na/
-
Стандарт нюз
Министър се похвали. Купуваме последна мода локомотиви
Те ще имат възможност за безпилотно управление
| StandartNews.com
22 фев 24 | 18:50 0 7105
България ще закупи маневрени локомотиви от най-ново поколение. Те ще имат възможност за безпилотно управление. Това съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа договор за доставка на 9 електрически маневрени локомотива. Машините ще бъдат закупени със средства по ПВУ.
Инвестицията е на стойност 10,5 млн. лв. Срокът за изпълнение на договора е до средата на 2026 г.
Гвоздейков посочи, че новият подвижен състав ще замени близо 50-годишните дизелови локомотиви, които в момента се използват в депата. По думите му проектът ще намали разходите за маневри и вредните емисии от тази дейност, както и ще обезпечи железопътния превозвач със съвременна и модерна техника.
Транспортният министър поясни, че новите локомотиви ще се използват в най-големите депа в страната и ще подобрят значително условията на труд на служителите. "Локомотивите са от най-ново поколение и позволяват да бъдат оперирани дистанционно без да има машинист вътре в кабината", уточни Гвоздейков.
Освен това договорът включва поддръжката на локомотивите за срок от 15 години и обучение на персонала. Изпълнител на дейностите е "Експрес Сервиз" ООД.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com
-
Готов е първият локомотив от договорените по ПВУ
Първият договор, който беше подписан по Плана за възстановяване и устойчивост в България, е между Министерството на транспорта и русенската фирма за производство на локомотиви "Експрес Сервиз". Само пет месеца след сключването на контракта е готов първият локомотив и министър Гвоздейков е поканен в Русе да си го получи.
Безплатни сайтове за запознанства за 50+ (Вижте тук)
Запознанства | Търсене на реклами
Става дума за обществена поръчка за производство на маневрени локомотиви, която бе на стойност 21 милиона лева, но някак завишена не двойно, а десетократно, като разликата трябваше да се плати от българските данъкоплатци.
"Имаше широк отзвук на тази поръчка. Това беше първата поръчка по Плана за възстановяване. Ние много остро възразихме. Медии и цели социални групи подеха това наше възмущение, че това е една никому ненужна усложненост на техническите параметри, заради която българският данъкоплатец щеше да плати около 200 млн. лв. повече отколкото по принцип трябва да се плати за това нещо. Като казвам медии - имам предвид БНР и предаването "Нещо повече". Включи се депутатът Димитър Найденов от Бургас. Имаше серия въпроси в НС в тази връзка, на която тогавашното Министерство на транспорта не можа да отговори. Новото министерство вече раздели процедурата на два лота. Така се стигна до тук - че ние вече произвеждаме локомотивите от единия лот", обясни Цветелин Колев, управител на единствения завод за производство на локомотиви в България, цитиран от БНР.
След тази намеса на Радиото и депутата Найденов Министерството на транспорта променя условията към първоначалните, макар че разделя поръчката на два лота. Защо го прави все пак не е много ясно, но екипът на русенската фирма успява да се класира за първия лот и да сключи договор за производство на девет локомотива. Единият вече е готов, а другите са на линията, министърът може да ги види в халето.
"Цената на 1 брой китайски локомотив струва 6 751 000 лв., а един наш струва 1 117 000 лв. Малко по-фрапиращо е - в доклада на оценителската комисия виждаме, че предлагана цена за планова поддръжка за 1 отработен ден при тях е 5256 лв., докато ние сме предложили 80 лв. Тази разлика вече е доста фрапираща и това говори за нещо. Този участник беше дисквалифициран - китайската компания я дисквалифицираха".
След като китайската компания, която е предложила десет пъти по-високи цени, е дисквалифицирана, все още не е ясно кой ще произведе другите девет локомотива, но да речем, че е въпрос на правителство и време. В същата минута френските железници поръчват на русенските инженери 15 локомотива за техни нужди - явно нашата стока в случая е качествена.
Все пак слизаме с Цветелин Колев в производственото хале, за да видим това, което майсторите са изработили. И готовият е там, стои редом до друг, който ще замине за Англия и след него е трети, в момент на модернизация, след която разходът му на гориво ще спадне с четири пъти и ще се движи по българските железни пътища.
Ние ще поддържаме локомотивите за следващите 15 години, отбеляза също Колев.
Първият резултат от Плана за възстановяване и устойчивост може да се види и да се пипне и в това е смисълът на тези средства, които европейският и национален бюджет отделиха за модернизацията на живота ни.
-
Първият от новите маневрени локомотиви на БДЖ вече е в София
Машината ES300 бе произведена в рекордно кратки срокове, може да се управлява с дистанционно, а експлоатационните ѝ разходи са много по-ниски от дизеловите возила.
(https://i2.offnews.bg//events/2024/06/27/825546/phpn8uffc_559x*.jpg)
Първият от новите маневрени локомотиви на БДЖ вече е в София
Първият от новите маневрени локомотиви, закупени по Плана за възстановяване и устойчивост, вече е в София и се намира в жп депото в Подуяне. Това съобщи жп специалистът Цветан Александров в подкаста на OFFNews.
Русенският жп завод Експрес Сервиз произведе машината ES300 в рекордно кратки срокове и тя съвсем скоро ще влезе в експлоатация. Договорът с частната компания бе подписан от министъра на транспорта Георги Гвоздейков на 22 февруари т. г. Само 4 месеца по-късно първият от деветте електрически локомотива вече е при БДЖ. Той е с ливрея в синьо, зелено и бяло, която силно наподобява тази на локомотивите "Смартрон", които БДЖ закупи от германския гигант "Сименс".
Освен рекордно бързото изпълнение, цената на маневрените машини е изключително изгодна. Стойността на деветте локомотива е едва 10.5 млн. лева и включва пълната им поддръжка за срок от 15 години, както и обучение на персонала на държавния жп превозвач. Те могат да се управляват както от кабината, така и с дистанционно управление.
Експлоатационните разходи на този вид електрически возила са в пъти по-ниски от тези за дизеловите маневри. И, особено важно, от този локомотив не може да се точи нафта!
Русенският жп завод изнася маневрени локомотиви за десетки държави по света. Сред клиентите на българската компания са високоскоростните френски железници SNCF, британски оператори, логистични компании от цяла Западна Европа и дори такива от Китай и Бразилия. Също и редица частни жп компании от България, както и метрото в София. За първи път обаче БДЖ ще ползва електрическа маневра.
За повече подробности за първия локомотив, доставен по Плана за възстановяване и устойчивост вижте разговора на Светослав Метанов с Цветан Александров.
Източник: https://offnews.bg/ikonomika/parviat-ot-novite-manevreni-lokomotivi-na-bdzh-veche-e-v-sofia-825546.html
-
Локомотивният завод в Русе: Постигнахме голям успех за Националния план за възстановяване в ЖП частта му
17 август 2024
(https://www.railway.supply/wp-content/uploads/2022/09/es1-1024x655.jpg)
"Експрес Сервиз" се похвали с постиженията си
Вече повече от месец локомотивът модел ES3000, произведен от "Експрес Сервиз" - Русе, се използва активно в депо "Подуяне" на Българските държавни железници (БДЖ). Машината, която е част от програмата за модернизация на железопътния сектор, показва отлични резултати, доказвайки ефективността на направената инвестиция.
Локомотивът ES3000 се използва в депото за маневрени операции и за работа на колоосния струг, като допринася значително за подобряването на операциите в депо "Подуяне". Според официално съобщение от "Експрес Сервиз", машината работи безотказно, а персоналът на депото се грижи отлично за нея, поддържайки я в перфектно техническо състояние и следвайки всички указания на производителя.
Оперативната готовност на локомотива е достигнала впечатляващите 100%, което е значителен успех в сравнение с изискванията по договора, които са заложени на 94%. Това постижение е от особено значение за Националния план за възстановяване, като подчертава важността на качественото и навременно внедряване на нови технологии в железопътния сектор.
Според "Експрес Сервиз", инвестицията в подобни локомотиви е закъсняла, но изключително успешна мярка от страна на Министерството на транспорта. Това е доказателство, че модернизацията на железопътната инфраструктура е ключова стъпка към подобряване на транспортните услуги в страната.
-
2025 година за „Експрес Сервиз“ започва ударно със смяна на колелата на локомотив 80-039 на БДЖ ПП
Публикувано на 04.01.2025 от РусеИнфо
Ремонтната програма за годината на русенското локомотивостроително и локомотиворемонтно дружество „Експрес Сервиз“ започва ударно със смяна на колелата на локомотив 80-039 на БДЖ Пътнически превози. Локомотивът е вече с нови колела и очаква екипажа си от депо Горна Оряховица.
-
Украинските държавни железници "Укрзализниця" подписаха договор за покупка на 10 акумулаторни локомотива с българската компания Експрес Сервиз.
Българският жп завод ще произведе и достави возилата през следващите две години. Това е най-големият ни доставка до момента, обявиха от компанията в Русе. Новите локомотиви за Укрзализниця ще са от модела ES3000, който са най-популярната модификация на европейските пазари.
"Укрзализниця се свързаха с нас още в първите седмици след началото на войната. Това са удивителни хора! Докато ние тук събирахме пакети с храна и се чудехме как да приютим бягащите от войната, ръководството на тази 100% държавна компания мислеше за инвестиции, модернизация, енергийна ефективност. Само се поставете на тяхно място! Окупаторите са на километри от офисите им, а Укрзализниця не бяга, а мисли за модернизацията си, за бъдещите поколения, за чистия въздух, за ефективността си. Нямаше как да не симпатизираме на тази смелост", разказаха от българската компания.
Покупката на българските локомотиви се финансира от Европейската банка за възстановяване и развитие. Експрес Сервиз е спечелил процедурата в конкуренция с производители от САЩ, Германия и Полша.
Ние бяхме готови и с 1520mm решение за рамата и колоосите на машината, което по принцип затруднява европейските и световни производители. С нетърпение чакаме да предадем първите два локомотива след 2 месеца, да обучим специалисти на Укрзализниця за поддръжка и ремонт. Енергийните икономии при тях ще започнат от ден 1 на доставката, казаха още от българския локомотивен завод.
По материал от "Офф нюз" bg&flag