RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: zazo в 29 Май 2008, 17:16:36

Титла: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: zazo в 29 Май 2008, 17:16:36
Споделете как си поддържате локовете в изправност. Имам един дизел останал от деството много мощен и с много приятен звук на мотора, който много ми се иска да карам отново. За съжаление дори и след основно почистване не иска да върви като хората. При малко подаден ток не иска да захапе изобщо, а когато работи го прави някак пресекулки.
Титла: Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: pach в 29 Май 2008, 17:21:40
Причини много , от лош контакт по релсите (може те да са виновни , а може и колоосите да са окислени) до липса на "грес" в зъбните предавки (ако вече не са изронени), може и четките на моторчето да са замърсили колектора...
Ама най-добре го разглоби внимателно и определи причината за лошата му работа , пък тогава може и да се сетим за кво стааа дума  ;)
Титла: Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: zazo в 29 Май 2008, 17:36:31
Значи лош контакт като причина за проблема е изключена, там нещата са проверени. Други локове по същите релси вървят пушка. Токосмемащите колооси са почистени и прекъсването го има дори и когато му подавам ток директно от трафа.
Титла: Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: pach в 30 Май 2008, 08:33:07
Aми продължавай на там по пътя на тока - провери токоснемателите от колоосите към двигателя! ;D
Ако и там всичко е наред (смятам че си проверил за боклуци които често се набират там) може да е от замърсен колектор , особено ако много искрят четките.
Така или инак , ще трябва да го отвориш - смажи му зъбните предавки с тънко машинно масло - в краен случай става с такова за шевни машини , макар че бих те посъветвал да си намериш от бялата "грес" дето я слагат по видеомагнетофоните и други подобни - перфектна е!!!
Като го разглобиш , дай снимки тук да видим за какво се бориш  ;) ;D
Титла: Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: lok45111 в 30 Май 2008, 11:01:45
Много вероятно е ако локомотива е със старото задвижване да имаш проблем с предавателния механизъм. Трябва да разкачиш талигите и да почистиш и гресираш с гореспоменатата бяла грес за фина механика, след което да провериш и тяговия двигател, друг вариант е да се прибегне до смяна на последния.
Титла: Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: Vlado в 30 Май 2008, 11:16:15
Направо разглоби локомотива до последния детайл и отново го сглоби, като почистваш основно всичко преди сглабянето. Уверявам те, няма да имаш проблеми!
:)
Титла: Re: Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: taigatrommel в 14 Февруари 2009, 19:09:19
Цитат на: pach link=topic=577.msg6308#msg6308 date=1212125587
Aми продължавай на там по пътя на тока - провери токоснемателите от колоосите към двигателя! ;D
Ако и там всичко е наред (смятам че си проверил за боклуци които често се набират там) може да е от замърсен колектор , особено ако много искрят четките.
Така или инак , ще трябва да го отвориш - смажи му зъбните предавки с тънко машинно масло - в краен случай става с такова за шевни машини , макар че бих те посъветвал да си намериш от бялата "грес" дето я слагат по видеомагнетофоните и други подобни - перфектна е!!!
Като го разглобиш , дай снимки тук да видим за какво се бориш  ;) ;D

Добър ден. А къде се продава такава "бяла" грес? Как изглежда избощо?
Благодаря предварително
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: zazo в 14 Февруари 2009, 20:11:09
Онзи ден си купих от конрад, в една спринцовка е.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: taigatrommel в 15 Февруари 2009, 15:48:21
Цитат на: zazo link=topic=577.msg19550#msg19550 date=1234635069
Онзи ден си купих от конрад, в една спринцовка е.

А къде се намира това и как се казва официално?
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: pach в 16 Февруари 2009, 08:54:28
Zazo това инфо и мен ме вълнува!
Ннали знаиш , че по-лесно е да ти кажат направо кода и цената , отколкото ти да се ровиш и пробваш!
 :dance1:
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: zazo в 16 Февруари 2009, 09:30:49
Konrad на бул. Прага, предполагам, че и в другите магазини на конрад има. Питах за смазка за пластмасова механика и ми връчиха таз спринцовка синкаво/бяла някаква бяха надписа и опаковката, цената беше под 2 лв.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: pach в 16 Февруари 2009, 10:43:48
 :dance1: :give_rose: :hi: :drinks: ;) :yes:
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: br185 в 17 Февруари 2009, 00:11:56
Ето какво си купух аз преди няколко дни:

(http://photo-zona.net/images/user61395/album17546/large/1234821258_wqmy6189_Picture163.jpg)

На етикета пише:
ТЕРМОУСТОЙЧИВА СИЛИКОНОВА СМАЗКА
TSK5370-TOSHIBA
-Копирни машини
-Шевни машини
-Всички видове механизми
Мисля да смазвам осите на вагоните и механиката на локомотивите. Ще пробвам обаче първо с някой стар вагон за да съ м сигурен че не уврежда пластмасата от която е направен. Това нещо го купих от един магазин за електронни компоненти. Там ми казаха че става за смазване на механиката на касетофони,уокмени и други такива техники. Предполагам че ще стане и за модели.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: XRISTO в 17 Февруари 2009, 06:48:22
Не я уврежда.Аз моите локове ги смазвам с такава от 1 година поне.  :good:
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: lubomir в 25 Май 2009, 21:07:42
Личното ми мнение е, че изискванията на производителите трябва да се спазват! Т.е. за червячни и зъбни предавки се ползва грес за финна механика. Горе посочената става, макар че не е необходимо непременно да е силиконова. Оная от Конрад също става. Относно, лагеруването на колоосите, буксови лагери, лагеруването на щангите, и лагеруването на моторите, там използването на грес ще ви доведе само проблеми. Затова за тези места се препоръчва използването на смазочно масло за модели. Знам че много от вас ползват почти всичко което се води масло, но щом като производителите дават определен вид масло, ако ползваме други видове, не е ясно дали ще подобрим или влошим живота на модела. Освен това някои видове смазки действат странно върху определени видове пластмаса, а всеки производител ползва различни видове материали. Разбира се всеки има свобода на действие и мнение, но практиката ме е убедила, че щом фабриката производител е дала определен вид масло, значи това има значение. Пък в края на краищата вземаме модели за доста пари, и 8-10 лв за масло годишно не би трябвало чак толкова да ни тежи, или поне аз така си мисля. Между другото маслото за моделите е Shell Cassida Fluid HF 15 или по гъстото Shell Cassida Fluid HF 46, като първото е препоръчително за по-малки лагерувания(всички модели от N, TT и Н0), а по гъстото за по-големи(LGB примерно). Ако някой има възможност да наточи 1л от някъде да се обади ;D.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: EMPEROR в 25 Май 2009, 21:39:59
zazo, ти хубаво си купил смазка, ама не каза оправил ли си стария локомотив. Ако не, дай ще го почовъркаме и наснимаме за един "бърз" туториал :)
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: zazo в 26 Май 2009, 08:44:56
Аз бая неща смазах оттогава и със смазка и с чука, а дизелчето нещо ми мина мерака да го оправям, щото си е в графа детски модели.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 26 Септември 2009, 20:20:00
Помощ!
И при двата ми пиковски лока (BR185 и BR189) се появи едно жужене или по-скоро бучене на двигателя. И двата лока са нови и почти не са карани. Характерно ли е за марката и има ли начин да се оправи?
Благодаря.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: CaLLlo в 26 Септември 2009, 20:36:57
2 съвсем малки капчици масло там дето осите влизат в двигателя и всичко заспива! Щом не е каран маслото просто е изсъхнало. :good:
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 27 Септември 2009, 02:48:21
С онази бялата грес от Конрад ли ще е най-удачно?
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: lubomir в 28 Септември 2009, 14:43:05
Лагерите на моторите са от синтерован бронз(предполагам че и при Пиковските е така), което ще рече че структурата име е пореста, а не плътна. Поради това, ако сложиш масло то попива в порите и смазва дори и когато видимо не е смазано. Ако туриш грес греста ще запълни порите и ще пречи на смазката да излиза от тях, когато лагера загрее, след малко работа. По такъв начин лагеруването ще става все по зле и все по-зле. В резултат втулките заминават, хлабините стават все по-големи, а от там мотора става все по-шумен.
Греста е за зъбните колелета.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: pach в 28 Септември 2009, 15:21:31
Цитат на: lubomir link=topic=577.msg28862#msg28862 date=1254138185
Лагерите на моторите са от синтерован бронз(предполагам че и при Пиковските е така), което ще рече че структурата име е пореста, а не плътна. Поради това, ако сложиш масло то попива в порите и смазва дори и когато видимо не е смазано. Ако туриш грес греста ще запълни порите и ще пречи на смазката да излиза от тях, когато лагера загрее, след малко работа. По такъв начин лагеруването ще става все по зле и все по-зле. В резултат втулките заминават, хлабините стават все по-големи, а от там мотора става все по-шумен.
Греста е за зъбните колелета.

Това си е направо професионално казано!
 :hi: :clapping: :hi:
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 28 Септември 2009, 16:24:42
А с масло за шевни машини става ли?
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: Сaprycorn в 28 Септември 2009, 17:56:34
Цитат на: staff123 link=topic=577.msg28870#msg28870 date=1254144282
А с масло за шевни машини става ли?
Става, дори е препоръчително. Добре е, обаче да измиеш старото масло със спирт, преди да сложиш ново.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 28 Септември 2009, 18:07:44
О.К.
Благодаря ви много.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 05 Октомври 2009, 19:06:31
Оказа се, че проблема май не е в смазката, а в самия мотор. След след смазването (с масло, не с чук  ;D) бученето продължи и се чува точно от електромоторчето. Е тука вече нямам идея какво да правя.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: lubomir в 06 Октомври 2009, 09:35:36
Виж колектора, може някоя от четките да се скапала, или следващия вариант е смяна на мотора. Преди да пристъпиш обаче към тая операция смъкни друг(същия задължително) мотор от друга пиковска машина, която към момента работи добре. След замяната ако вс. е ОК, значи проблема ти е в мотора. Жуженето е възможно и поради нарушаване на балансировката на двигателя, но това едва ли е проблем за твойта уста. В тоя случай си иска специфично оборудване, което е по силите(разбирай финансово) само на по-скъпите производители на ел. мотори.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 06 Октомври 2009, 14:35:52
Проблемът е, че имам само 2 лока на Пико, а и при двата проблема е налице. В единия е по-слабо бръмченето. Звучи ми така сякаш има луфт межди ротора и статора, на местата при лагерите.
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: lubomir в 06 Октомври 2009, 16:36:06
Еми тогава вземаш цифров шублер и мериш едното другото и ще ти стане ясно, каква е хлабината. Повече от 40 микрона не трябва да е в никаккъв случай!
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 21 Ноември 2010, 19:00:55
А дали някой може да ми каже какъв модел мотор е подходящ за въпросните локомотиви и дали е възможно да е от този тип с металната част?
(http://piko.de/piko_bilder/56003.jpg)
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: lubomir в 22 Ноември 2010, 06:39:58
Избора на мотор е строго индивидуално и ев зависимост от модела(дали е малък или разполага с по-голям вътрешен обем, както и дали е парен дизелов или електрически. Номиналното напрежение трябва да е 4-14V. Другият въпрос е с какви обороти трябва да е мотора, като се има в предвид(относително), какво е прадавателното отношение на предавката на модела. Целта на последното е модела да може да се движи плавно на ниски скорости, без да прекъсва и  на 12V да се движи максимално близко до макс скорост на оригинала(прехвърлено мащабно разбира се!). Някои като мене отделят внимание и на това колко безшумен е мотора, както и дали е 3-5 или повече полюсен. Колкото са повече полюсите, толкова по-добре се държи мотора в ниските обороти. Има значение и дали ротора е леко засукан или не е, което пак спомага пак по-плавното движение на мотора. Наличието на маховик(месинговия цилиндър на вала на двигателя, подобрява плавността на движение при ниски скорости, както и дава възможност на модела да не спира при кратковременно спиране на захранването, което пък се получава при малки модели и относително влошено токосннемане. Резлултатът е плавно, ненакъсано движение без излишни шумове.
От изброеното самият аз стигам до извода че мотор за ЖП модели не е просто  1 ел. мотор, както някои си мислят ;D. Не че не можеш да сложиш което и да е "дърво" от първия магазин. Но резултатът е нужно да задоволява лично тебе най-напред, пък е и важно, ако пускаш модела някъде, хората покрай тебе да не те бъзикат, че си направил фуражомелка ;D
Показаният от тебе е пиковски и би трябавло да ти свърши работа, ако имаш в предвид всичко гореизложено!
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: staff123 в 22 Ноември 2010, 12:12:28
Ясно.
Проблемът, който ме притеснява е това дали новия мотор ще влезне в коша, предназначен за тази цел.
Идеята ми беше ако някой вече е правил такава интервенция да сподели как я е направил.
Все пак голямо благодаря за разясненията.

 :hi: :hi: :hi: :drinks:
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: WOLFMX в 30 Декември 2011, 00:57:38
Здравейте,бихте ли ми казали каква отвертка ще ми послужи за да раглобя моят Сименс освен от железария? Дали една отвертка за релси би ми свършила работа?
Титла: Re:Поддръжка и профилактика на локомотиви.
Публикувано от: WOLFMX в 13 Януари 2012, 20:37:31
Днес открих топлата вода май.  ;D Останових,че ако почиствам с тампон за лице е по-лесно и нямам онези главоболия с оставащо масло по колелата.  :) Извинявам се за двойния пост,но не намирам опция за изтриване предишното мнение.