RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: Novus в 28 Юни 2008, 14:57:25
-
Здравейте,
От скоро съм фен на Ж.П. моделизма и се сдобих със стартер-сет РОКО с локомотив BR218. Локомотива стоя на релсите няколко дни, може и седмица без да се занимавам с него (нямах време) и сега на практика не може да се движи. Прекъсва постоянно, като изминава по половин сантиметър и спира (понякога на тласъци, понякога даже неще да тръгне).
Според мен проблема е в талигите - там, където контактуват пластинките, които свързват колелата с двигателя. Опитах да ги почистя със спирт - никаква промяна. Разглобих обектива доколкото можах, но не мога да разглобя самите талиги за да почистя контактните пластинки. Незнам дали това е общ проблем при локомотивите и какво е най-често срещаното решение на проблема. Очевидно около осите на колелата има малки косъмчета (имам котка!) и/или вътрешната повърхност на колелата (там, където контактуват пластинките) е замъсена. Махнах колкото можах с пинсета, но подобрение няма.
Моля помагайте.
Лок-а е с цифрово управление, ако това има значение.
-
Според мен причините трябва да търсиш в две посоки - лока или релсите. Първо добре изчисти релсите. Прави се с вълнен парцал напоен със спирт, по възможност повече градусов. Ако няма промяна във вървежа, трябва да почистиш ОСНОВНО лока, макар че щом е нов (а нов ли е?), не би трябвало д създава проблеми. Успех! :)
-
Лок-а е с цифрово управление, ако това има значение.
При прекъсването като цифров ли работи? Ако да - пробвай го като аналогов.Те "Роко" - вските не съм сигурен дали работят аналогово без мостчета и сваляне на дигиталното от лока,но това ще ти каже довечера някой от нашите специалисти като се върнат от сбирката. ;)
-
Благодаря за помощта!
Владо, релсите са ОК и лока е нов, всъщност точно затова леко се бях притеснил, защото пробелма очевидно изискваше разглобяването на локомотива и се чудех ще се справя ли...
Не съм го пробвал като аналогов, защото захранването на цифровото управление е АС~16V, a не ми се занимава с изправители и т.н.
Но в края на краищата проблемът е решен!
Разглобих лока, почистих основно (за пореден път) със спирт вътрешната страна на колелата там, където опират токоснемащите пластинки и всичко вече е ОК.
Поздрави на всички :)
-
а като го почисти СМАЗА ЛИ ГО
-
....с чука ? ;D ;D ;D
-
да, наистина е добре да го смажеш, но с тънко масло - часовникарско или за шевни машини.
-
Сега се сещам за един елемент, който си беше смазвал локомотивите с оливия ;D
-
Преди време корифеят Васко на напъните ми да смазвам подвижния си състав с масло за шевни машини просто кротко рече - чадо, само МАШИННО МАСЛО. Послушайте го, ТОЙ знае!
:)
-
sled 2 -3 obikolki шевното масло е вече НА РЕЛСиТЕ !!! ВервайТе мИ!И когато Васко говори - Услушвайте се бре!
-
Машинното масло звучи наистина най-логично. Въпреки това се чудя, фабрично май са смазани с някаква много фина бяла грес. Не може ли да се намери и ползва подобна смазка.
-
Аз ползвам смазка за механики (за касетофони).Продават я във всеки магазин за електроника,в нещо като спринцовка е - една дозичка , май 50 стотинки беше. :)
...бяла е,между другото ;)
-
Не зная, но моят опит с машинното масло беше доста лош. Вярно, че съм в N, н оме съмнява това да има такова голямо значение. Фактът беше, че като смазах един локомотив с машинно масло, той почти клеяса, а като го разглобих, машинното масло се беше отделило встрани от зъбните колела, които бяха останали да стържат на сухо. Когато го минах с тънко масло, заспа.
-
Маслото за локомотиви и буксово смазване на вагоните е малко по-различно от всичко гореизброено. За който иска в Конрад има. А инак бялата силиконова смазка за финни механики е същата като тази в локомотивите.
Разковничето е използването им с мярка и редовно.
-
Ако някой държи на истинска смазка, препоръчана от производител на влакчета /ако държи да е 100% сигурен, че е същата/ - продава се от Тилиг. Май беше в кутийки по 50 гр. Маслото за шевни машини не става, тъй като е много рядко - в шевната машина има много триене във втулки, докато в локомотивите има много зъбни колела, където то не може да се задържи.. и затова е препоръчително по-гъстото машинно масло... Или лека грес /високооборотна/...
-
Яд, яд, яд! Чисто ново роко и ... какво стана? От раз се прецака. Работи, де... но спира! Искам веднъж завинаги да разбера тайните на токоснемането и влакчетата да си ми вървят и да ме радват!
Почистих целия макет (то един овал с разклон); чистих колелата на локомотива на парцал напоен със спирт като слагам едната талига да токоснема другата да се чисти - но не, не, не!!!
До вчера работеше - сега - тръгва, на завоите добре, но на правите почва да примигва и току спре.
Не мога да разбера? Ако го сложа на релсите така, че едната талига да е само на линията, а другата във въздуха; като го движа (променям наклона, държейки талигата на линията) ту върви ту не. Сякаш колелата снемат; пластините снемат от колелата; но след това има нещо, което не снема добре; самия кош от талигата...
Озадачен и разочарован съм :(
-
Мини незабавно в ТТ 1:120, купи си релси и локомотив, и няма да имаш ядове! Зарежи го това НО 1:87. :drinks:
-
Мини незабавно в ТТ 1:120, купи си релси и локомотив, и няма да имаш ядове! Зарежи го това НО 1:87. :drinks:
подкрепям :hi: :hi: :hi: адеалният мащаб
-
Яд, яд, яд! Чисто ново роко и ... какво стана? От раз се прецака. Работи, де... но спира! Искам веднъж завинаги да разбера тайните на токоснемането и влакчетата да си ми вървят и да ме радват!
Почистих целия макет (то един овал с разклон); чистих колелата на локомотива на парцал напоен със спирт като слагам едната талига да токоснема другата да се чисти - но не, не, не!!!
До вчера работеше - сега - тръгва, на завоите добре, но на правите почва да примигва и току спре.
Не мога да разбера? Ако го сложа на релсите така, че едната талига да е само на линията, а другата във въздуха; като го движа (променям наклона, държейки талигата на линията) ту върви ту не. Сякаш колелата снемат; пластините снемат от колелата; но след това има нещо, което не снема добре; самия кош от талигата...
Озадачен и разочарован съм :(
От това, което си писал, работата прилича на отпоени проводници. същите дето свързват токоснемането на талигите с платката на машината. Леснао се проверява и много лесно се оправя с поялник. Дефекта е често срещан, даже и при нови машини.
Не си струва върщането за сервизиране в магазина!
-
Добре, значи по принцип локомотивите са направени последния начин (въпрос - така ли е)?:
Имаме релси; по тях ток. С тях се "свръзват" самите колела (трябва да са чисти); към колелата се свързват пластините (токоснемателните); трябва да се почистят главите им и самите пластини са запоени чрез жички към платката/двигателя, тоест там няма други луфтове а е направо с кабелчета?
Искам да разбера принципа на тези неща, за да мога да си ги оправям сам...
-
Препоръчително е да познаваш конструкцията на локомотивите си.
Когато ти се наложи да им правиш профилактика: почистване, смазване и др.
- да знаеш как да ги разглобяваш и сглобяваш.
Един и същи модел локомотив, но произведен от различни фирми
има различен начин на разглобяване и сглобяване.
Някой са с винтчета, други с щипки или скоби...
За да се запознаеш с конструкцията на локомотивите,
най-добре направи снимки и ги сложи тук с инфо за локомотива:
фирма прозводител, номер и т.н...
Надявам се хобистите които имат такива локомотиви - ще помогнат.
Нали това е идеята да си помагаме със съвети и идеи...
Даже мисля че е добре в раздел "Ремонти и усъвършенстване на модели",
да се направят отделни теми за всеки локомотив
и там да има подробна информация за конструкцията му.
-
А как върви токът между отделните релси - това провери ли? За хлабави връзки между линиите...
-
Аз смазах локомотивите си в ТТ със WD40-смазка на спрей за ключалки и т.н . Много добре тръгнаха машинките след това и съм много доволен !