RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: lubomir в 09 Август 2008, 07:46:21
-
Искам да отворя тази тема, защото до момента не можах да намеря нещо писано по този въпрос. Знам че моделите за тез железници са си направо дебели по цени, но доста фирми предлагат отделни части които човек може да си закупи а други да си изработи, като крайния резултат да е модели в мащаб 1:11 или 1:6, които да се движат с пара, и от време на време да се събираме някъде където да си направим трасе и да си ги караме въпросните локомотиви и вагони, при това на собствена тяга.
Та въпросът ми е - има ли интерес към този тип модели?
(http://www.dampfbahner.eu/drupal61/themes/ability/logo.png)
(http://www.dampfbahner.eu/drupal61/sites/default/files/25-jahre-u.jpg)
-
В Пловдив детската железница не е умален модел, а си е БаркаЗ 1:1 :D
-
Здравейте!
Ето тука има писано и дискутирано по тази тема: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,214.0.html . В Бургас на солниците има такова чудо, което е 1:1, със стотина вагона и 10 локомотива - дизел. Като деца се возихме от единия край на солниците , та чак до другия. Вагоните са двуосни - думкар. Трасето по което се движи влакчето е около 10 -15 километра. В територията на солниците влиза и резервата "Атанасовско езеро", в което гнездят над 300 вида птици.
-
Градинската железница няма нищо общо нито с тая в Пловдив, нито с това във Бургас.
А за да разберете повече , може би е хубаво да посетите следния сайт.
http://www.dampf-modell-bahn.de/ (http://www.dampf-modell-bahn.de/)
Това е единствения начин човек да кара парен локомотив тогава когато поиска примерно. А най често използваните междурелсия са 5" и 7 1/4" и нямат нищо общо с 600мм междурелсие на пловдивската и бургаската железница.
-
най-добре е веднага да направим постъпки за затварянето на К&Методий ! За следващата сбирка всички с кирка и лопата ! - ще полагаме релсите ! :D
-
Ха, ха, ха - добре го каза бат`Адри! В интерес на истината това не е лошо като идея, но се искат доста средства и най-важното терен. После и предполагам ред ходенета по инстанции. :)
-
Ако терена и градината са частни е нужно разрешението единствено на собственика, който е пожелателно да е част от нас.
-
Имено -проблема е в терена. Не знам кой ще се съгласи на тази крачка, защото си е вид атракция. А се иска поне и терена да е минимум 4-5 декара. Кой ще се заеме с изработката на локомотивите и вагоните, продаватли се и на какви цени съответно. ???
-
Мдаа, явно пак съм избързал във времето. Нищо ще изчакам 10-20г. Като си направя първия модел ще пусна снимки. Дано пък тогава да има заинтересувани, и най вече хора дето да се хванат да си направят действащи парни локомотиви. Една такава машина се прави 1-2г, обаче определено си струва всеки цент.
Все пак очаквах като се включат повече хора в тая тема да се реши в какъв мащаб да се работи, за да може да се кара на повече трасета в страната. Зер няма да е само мойто я!
-
Няма нищо лошо в градинските железници, но ми се струва, че поне на този етап по нашите географски ширини си е доста сложно начинание: малцина са хората, които живеят в къща с двор, който да позволява изграждането на градински макет; ако разчита някой да го направи някъде на вила, много бързо ще се намерят хора, които ще пият по една ракия за здравето на моделиста, продавайки във вторични суровини металните части. :( А иначе каква ли би била мащабната скорост на едно ICE примернов 1:22 или още по-едър мащаб... ;D
-
Трудна работа е това градинската железница. Аз например живея в къща, обаче не бих се захванал на този етап с таквози начинание. То това е полагане на открит път, нов подвижен състав, опазване от "приятели"... изобщо няма да е лесно.
-
Когато порасна(финансово), ще си купя железница в 1:1. Не е много по-скъпа от градинските, за сметка на това пък е истинска.
-
Искам и аз! ;)
-
...ми побързайте бре...БДЖ-то е евтино ...все още
;)
-
Владо, мога да ти подаря много релси като за начало 1:1... само... ммм... ще трябва да ходиш да си ги откопаеш сам... :-X ;D :D
-
Искам и аз! ;)
Значи остана да уточним трасето между твойта и мойта гара и да запретваме ръкави ;)
-
Като ходих пролетта по направлението Аспарухово-Дъскотна и на гара Търнак почувствах нещо интересно. Там, ако не знаете, има една цяла гара, част от бъдещото ново удвоено трасе, която от 20 години седи недостроена и пустее. Та, заставайки там човек усеща, че всичко около него е хем нечие, хем и ничие, защото цялата пустота и забвение създават такова усещане. Гледаш насип, коловози, релси, чакъл, наченати сгради - всичко правено с много усилия и средства, сега изоставени и полуразграбени как се пекат на слънцето и си казваш: сега ако това зависеше от мен, щеше да бъде в друг вид и състояние, нещо като ако беше у дома, щях да си го гледкам като писано яйце. Тогава много ми се дощя да направя макет на гара Търнак и така да пренеса в къщи част от това усещане. После се отказах, нали все пак си имам лична железница, пардон макет, който зависи изцяло от мен в какво състояние ще е и как ще го развия в бъдеще.
Може би излязох малко в офтопик, за което се извинявам! :)
-
Искам и аз! ;)
Значи остана да уточним трасето между твойта и мойта гара и да запретваме ръкави ;)
Бива, бива! :)
Да проектираме, трасираме и да започваме! :)
-
Искам и аз! ;)
Значи остана да уточним трасето между твойта и мойта гара и да запретваме ръкави ;)
Бива, бива! :)
Да проектираме, трасираме и да започваме! :)
Не забравяйте охраната начело с някой Олд Четърхенд срещу нападения на индианци ;D
-
Въпреки бъзиците ви, преди време получих една покана от един човек в Германия който е издател и издава списание на тема градински железници, и освен това продава проекти на локомотиви, тендери и някои други работи в съответните мащаби за собствена изработка. Та този човек ме покани на DampfTag в Синделфинген - два дена пълна пара, пушеци, бири, вино, и чудни вурстчета(нямащи нищо общо с нашите дето са "от месо"), невероятно настроение и емоции. Видях локомотиви които по изработката си не отстъпват на швейцарските часовници. Видях милионери облечени в обикновенни дрехи, без да парадират с нищо, които се държаха се едно цял живот си ял и пил с тях. С две думи изкарах страхотно. Количеството народ(деца и възрастни), които пропътуваха трасето за 2 дни вероятно надминава количеството пътници по направлението София-Бургас за една седмица. Последното го твърдя защото В края на първия ден имах възможност да видя купчината от 50Е банкноти събрани от билетни такси при това като се има в предвид че деца до 3г са безплатно, от 3-8 плащат 80цента, а възрастните 1,5Е. Перфектното настроение не беше помрачено дори и от няколкото инцидента, на дерайлирания и леки сблъсъци които според мен бяха неизбежни предвид количеството локомотиви и влакове на линеен метър път. Сред над 40-те локомотива имаше и такива от Англия, Люксембург и Швейцария.
Изобщо толкова дружелюбни и позитивно настроени хора на едно место аз не помня да съм виждал през целия ми съзнателен живот.
Ето ме и мен пред единия от скъпите клубни модели произведен от BALSON
(http://store5.data.bg/obb/DBF_Sindelfingen/2nd_day/SANY0113.JPG)
А това е единия от локомотивите по който направо останах с отворена уста като видях. Разбира се перфекционизма на изработката му може да се разбере само като се види на живо. Човекът който го е направил е невероятно скромен и по думите на Клаус(човекът който ме покани) живее за да прави тези локомотиви
(http://store5.data.bg/obb/DBF_Sindelfingen/2nd_day/SANY0106.JPG)
На този адрес може да видите много други снимки, както и видео файлове от фестивала. За видео файловете е нужно QuickTime плеър.
http://store5.data.bg/obb/DBF_Sindelfingen/ (http://store5.data.bg/obb/DBF_Sindelfingen/)
-
Много красота на едно място!!! ;D
А да попитам - БР119 (жълтият) на нафта ли е или на нещо друго... ???
;) ;D ;D
-
Иаше само един дизелов локомотив, на който беше вграден ДВГ. Всичко останало беше на акомулатори, включително и въпросния BR219.
-
:o
Хах, аз си въобразих че са на истинска пара (макар да не видях никъде дим...).А ми супер - чисто , екологично и по-лесно за реализация...поне на мен така ми се струва.
;D
-
Всички парни локомотиви са на пара и с гориво антрацит, то се вижда от някои снимки. А пушеците наистина бяха по малко от пушеците на доста от БГ автомобилите.
-
Я вижте нещо много интересно, идващо от нашата родина:
http://www.railwaymodeling.com/forum/viewtopic.php?p=9478#p9478
И тук се твори! :)
-
Шведите също си имат нещо от сорта :
http://www.bmas.se/
-
Ето и американците
http://www.girr.org/girr/rls/rls.html
сайта не е само за градински - има интересни попадения! ;)