RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: IKAR в 05 Октомври 2008, 20:05:07
-
Моля за помощ колегите, които разбират от отваряне и поправка на пътнически вагони. Значи случката е следната. На един от пътническите вагони, които току-що получих, са му разлепени и изпаднали в салона два прозореца - няма да споменавам името на великата фирма - производител, но имат претенции да са едни от водещите такива. Залепянето им не е проблем, но положих огромни усилия да демонтирам покрива, е не става и не става. Да не говорим, че в листовката няма и инструкция как става това, при все че вагонът уж е пригоден за монтаж на осветление. Та който може да ми помогне да се отвори вагона и да се залепят прозорците, ще му бъда много благодарен! Чисто нов вагон с дрънчащи из салона паднали прозорци не е особено приятна гледка. Ако не беше хубав и скъп, щях директно да го подаря на някого.
Благодаря предварително на всички за помощта.
0888269777
pavvi@abv.bg
Павел
-
Ами аз скоро отварях "Роко" - вски,ако са такива - да ти снимам покривчето както е демонтирано,на него се виждат щипките,които трябва да натиснеш , за да отхлупиш покрива.И аз счупих 1-2 докато го демонтирам,защото не съм и предполагал,че има щипки и на късата му част. :)
-
А как искаш да ти помогнем като не казваш каква е марката и модела на вагона. Всеки си има специфики на отваряне. Кажи твоя какъв е и ако някой има подобен ще ти помогне или ще изнамерим някаква документация как стават нещата.
-
:o ,Е как някой да ти каже как се отваря вагона..."Няма да споменавам марка..." Ми молбата ти в този си вид ще си остане -давним давно тука.Не само марката трябва да кажеш ами и снимка трябва да сложиш ,ако искаш някой да ти помогне.Че тука има майстори е верно,ама хора от онова предаване -пИнтИграм ;D дето гадаят и те виждат през камерата ;D ;D не съм разбрал да има в този форум.
Сложи една снимка и веднага някой ще ти отговори.По лесно ми се струва отколкото по телефона който си дал за контакти ;).
P*S вагона май беше CONEX на Piko ,май ме пита преди време на л.с., аз имам същия и се отказах да го отварям.
-
;D Отворих го ,сега ще снимам ,дано стане ясно...
P*S : На тази снимка http://store.picbg.net/pubpic/0A/0B/29b605b174de0a0b.JPG се вижда докъде е корубата на вагона.Отваря се трудно защото щифта ограден с черно от долната част на вагона щраква в корубата. А бялото от корубата ,оградено с червено /под надписа inter connex/ се забива в долнището на вагона и се получава контра .ако ме разбираш.
На тази снимка http://store.picbg.net/pubpic/4B/ED/d9bab8f08c7b4bed.JPG се виждат местата където са за захванати двете части на вагона-долнище и коруба.Ограденото със зелено няма зъб.И от двете страни на вагона са еднакво разположени.
И тука http://store.picbg.net/pubpic/38/28/f3b9d94f70443828.JPG е целия вагон разколачен със седалки ,те седят в корубата,металната пластина ,тежестта, и долнището ,където се сменят талигите.
Съветвам те преди да почнеш да го разглобяваш,да махнеш куплунзите за скачване от двете страни на вагона.
И много внимателно действай.Първо полека откопчи първия чифт закопчалки , като стиснеш внимателно стълбите на вагона под вратите.И след това внимателно с тънко ножче почваш да отпаряш корубата и така.Дано успееш без жертви ;)
-
;D Отворих го ,сега ще снимам ,дано стане ясно...
Ура,Ура,Ура...да живей труда,Мунчо отвори покрива ;D ;D ;D ;
Едвам го поизримувах,щото много го умувах ;D ;D ;D
Ще кажеш ли на нашият отбор,от коя фирма виде толкос зор ;D ;D ;D
Ако и друг път видиш зор,хвърли вагона в нашия двор ;)
П.П.Това важи и за Икар ;)
-
Гулем зор видях ;D,добре че отново го събрах.Засега вагончето остава си при мен ,а за теб поздрав най-специален от пасажера провинциален ;D ;D :D ;)
-
Ех,какви стихоплетци!Аз съм поскаран с поезията,но все пак проблемът на Ikar се оказа полезен за Мунчо-доколкото разбрах си се отказ бил да го отваряш и тази тема ти възобнови любопитството:-как, аджеба,да отворя тоз проклет вагон? Ето че проблемите на другите понякога са решение за нашите собствени. ;D ;D ;D
-
...вагона май беше CONEX на Piko ,май ме пита преди време на л.с., аз имам същия и се отказах да го отварям.
Всъщност аз те питах дали се отварят.
Много благодаря, ще ми е от полза. Само остава да разбера как точно се слага осветлеието и дали изобщо е възможно за тия вагони.
Мерси много :)
-
Ех,какви стихоплетци!Аз съм поскаран с поезията,но все пак проблемът на Ikar се оказа полезен за Мунчо-доколкото разбрах си се отказ бил да го отваряш и тази тема ти възобнови любопитството:-как, аджеба,да отворя тоз проклет вагон? Ето че проблемите на другите понякога са решение за нашите собствени. ;D ;D ;D
Значи Ikar има предвид друга марка,щом staff ме е питал,нищо де ,пак помогнахме :)
Точно,бе пробвах оттук-оттам не ще ...аз за пътници да турям след време по седалките.После нещо курц куплунга взе да заяжда,пак отвътре трябва да се оправи...и бях го зарязал.Та сега си викам -" Бе къ така нема да се отваря" и по споко като е човек,стана ;)
-
Извинявайте за грешката, прави сте. Просто не исках да клепам производителя, но от друга страна като има такива работи от сорта на отлепващи се прозорци, трябва да си ги казваме, за колкото и реномирана марка да става въпрос. Вагонът е BEMO и доколкото видях е точно от тези, дето имат щифтове на покрива и на късата част.
Това е вагонът. Покривът, ясно се вижда, е монтиран отделно от коша. Благодаря на всички още веднъж. Между другото успях, с много "играчка" да извадя навън отлепилите се прозорци - става въпрос за тези на преходните врати към "хармониките". Сега поне няма да дрънчат и да правят поразии из вътре. Пък ако няма как вагонът да се отвори, не е голяма загуба въпросните врати да си останат и без прозорче.
-
Извинявам се, че пиша в темата на колегата, но прецених, че няма нужда да отварям нова тема.
Захванал съм се с реставрацията на едни вагони, но не ми е ясно как се казва една част. Става дума за следното нещо(на един от вагоните липсва от едната страна) :
(http://picbg.net/u/3459/31658/thumbs/358853_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=34595UTI9&i=358853)
-
Казва се куплунг тази част.
-
Както винаги интересен и компетентен отговор на въпос с повишена трудност. :hi:
-
Извинявам се, че пиша в темата на колегата, но прецених, че няма нужда да отварям нова тема.
Захванал съм се с реставрацията на едни вагони, но не ми е ясно как се казва една част. Става дума за следното нещо(на един от вагоните липсва от едната страна) :
(http://picbg.net/u/3459/31658/thumbs/358853_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=34595UTI9&i=358853)
май и буфер липсва или виж по-горният пост за справка.
-
Куплунг (от немски) тип RELEX (или май ТЕLEX) - все ги бъркам двата.
А целият възел дето си го оградил се състои от носач, въпросният куплунг и пружинка.
:hi:
-
Ако ще ти трябва - при Жоро има.Аз оттам съм си купувал. ;)
http://www.hobbystrong.com/
-
Мерси за отговорите, по ръпроса за буфера, от 10 вагона липсвават около 15 буфера, липсват и стъпенки, които ще ги направя. Относно конкретната част, която ме интересува, ето снимка на въпросният вагон:
(http://picbg.net/u/3459/31658/thumbs/358976_fr.jpg) (http://picbg.net/pic.php?u=34595UTI9&i=358976)
-
... тип RELEX е въпросният куплунг и пружинка.
Това ти трябва със сигурност и то на Пико!
;D ;D ;D
-
... тип RELEX е въпросният куплунг и пружинка.
Това ти трябва със сигурност и то на Пико!
;D ;D ;D
много са ценни и трудно се намират :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:
-
Ако знам как :mda: да си го преоборудвам с курцкуплунг....имам 2-3 вагончета с такива куплунзи,веднага ще подаря на човека този куплунг.