Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
То и двете са Coradia  но тази в бг е наистина грозна по грозна даже от люксембургската корадиа
2
Железопътна катастрофа в Гармиш-Партенкирхен: Мерките за намаляване на разходите очевидно са били по-важни от безопасността — Вътрешният доклад от разследването на компанията Deutschen Bahn (DB) нетз. систематично е игнорирала констатациите за „серийни дефекти“ в бетонните траверси.


Петима загинали, много ранени, някои от които страдат и до днес: Това е резултатът от ужасяващата железопътна катастрофа на 3 юни 2022 г. в Гармиш-Партенкирхен. По това време регионален влак, пътуващ за Мюнхен, дерайлира поради дефектни бетонни траверси. Няколко вагона се сринаха в насип. Спасители се сблъскаха с ужасяваща сцена.
Сега е установено това, което преди това е било значително количество доказателства: Инцидентът е бил „предотвратим“. Това е заключението на вътрешен доклад за разследване на Deutsche Bahn (DB), чиито „ключови констатации“ са предоставени на Süddeutsche Zeitung. Докладът заключава, че не само железопътната мрежа на железопътната линия е била и остава частично разрушена, но и системата на железопътната линия за поддръжка и безопасност по линиите е била частично разрушена.

Твърди се, че двама членове на борда на DB Netz са се провалили
Според доклада от разследването, железопътната катастрофа се дължи на предполагаемо неправомерно поведение на железопътни работници на място, но и на системни пропуски в държавната железопътна компания. Твърди се, че мерките за намаляване на разходите са били по-важни от безопасността.
Издирването на отговорните за железопътния инцидент се простира до върха на тогавашното дъщерно дружество на държавната железопътна компания DB Netz. Двама членове на борда на директорите на DB Netz са се провалили. Това е заключението на адвокатската кантора Gleiss Lutz, която разследва причините и причините за инцидента от името на железопътната компания. Gleiss Lutz пише, че двамата членове на борда по това време са били наясно със „серийни повреди“ по бетонни траверси от конкретен производител, както и с „повредени участъци от други производители“. Двамата мениджъри също са знаели, че тези „серийни повреди не са били изяснени“. По-специално, не е било ясно „кои конкретни бетонни траверси (тип, производител, година) са били засегнати“ и как ще се развият пукнатините в тези траверси.
Резюмето на доклада от разследването съдържа много допълнителни констатации относно системния провал в железопътната линия и предполагаемия провал на двамата тогавашни членове на борда на DB Netz. Двамата мениджъри са били наясно и с това, че рисковете, породени от траверси от определен производител, са свързани със система за поддръжка на железопътната мрежа, лишена от „резерви за безопасност“. Това е било особено вярно за регионалните мрежи по това време. Регионалните железопътни мрежи на железопътната линия са били „недофинансирани в продължение на десетилетия“. Инфраструктурата е била „остаряла и порутена“, „включително на мястото на произшествието“.

Сроковете за инспекции не са били спазени.
Отговорните членове на борда на DB Netz също са имали „многостранни индикации“, че разпоредбите за поддръжка на горната конструкция (баласт, траверси, релси) като цяло, както и разпоредбите за бетонните траверси в частност, са били нарушавани в значителен брой случаи в рамките на железопътната линия. Сроковете за инспекции и подмяна на бетонни траверси не са били спазени. Освен това е имало нарушения на изискванията за документация. В резултат на констатациите относно рисковете, свързани с бетонните траверси, за двамата мениджъри е трябвало да е очевидно, „че подобни нарушения допълнително увеличават рисковете за безопасността, породени от повредените траверси“.
Въпросните мениджъри не предприеха никакви мерки за изясняване на рисковете, свързани с конкретни траверси, „въпреки че значението на серийните повреди за безопасността беше очевидно“. Траверсът е компонент, свързан с безопасността. Повредите биха могли да доведат до „конкретен риск от дерайлиране“. Според доклада от разследването, специализирани отдели в железопътната компания вече са препоръчали национална програма за подмяна на определени траверси през 2016 г. Отговорните мениджъри на мрежата отхвърлиха това предложение, „без да го използват като възможност за достатъчен, систематичен подход към проблема с повредените траверси“.

Според вътрешния доклад, надзорният съвет на настоящата мрежова компания, DB Infrago, е решил, на този фон, да предяви искове за отговорност на директорите и служителите срещу двамата членове на борда на DB Netz, отговорни по това време. Други членове на борда на DB Netz са били ангажирани само от време на време с проблема с повредените траверси. Значението на проблема е останало скрито от тях, според ключови констатации на Gleiss Lutz, получени от SZ.

Рискът е бил още по-голям.
Адвокатската кантора също така заема твърда позиция спрямо отдела за отговорност за проектиране на коловози на DB Netz. Те имаха множество индикации, че определени траверси „представляват риск за безопасността“. Въпреки това не бяха предприети подходящи мерки за безопасно управление на тези рискове. Напротив, през 2015 г. отделът за отговорност при проектирането на коловози „още повече увеличи“ риска, породен от траверси от конкретен производител. Съответната директива, според нея,


https://archive.ph/xQtTm#selection-709.0-771.430
3


В Косьоррайхагоебах ще имат Вейдър на кукуво лято
4
Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout / Re: Стрелки - самоделки
« Последна публикация от jopeto - 10 Октомври 2025, 00:50:07 »
Какви самоделки !???? Те са по-добри от  купешките!  :hi: :hi: :hi: Браво! Покажете и една английска стрелка.
5
Цитат на: IvanC link=topic=4874.msg125882#msg125882 date=1759161580
Допълнителните вагони при транспортитането на мотрисите са за осигуряване на спирачна маса.

Красотата е лично усещане. Красивото за едни не е красиво за други и обратното. Мотрисата на Алстом изглежда много "футуристично" - както е писал един от коментиращите, рециклирани стари вагони с цвъкнати кабини (по възможно най-грозния начина според мен ;) ) в двата края и насипано оборудване по покривите.


Иван

Вече по време на пробите, нашенци им лепнаха и прякор!
"Дарт Вейдър"!!! Не е ясно обаче, заради челата, черния цвят или и двете!!!
 bg&flag :lol: :lol: :lol:
6
Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout / Стрелки Made in VladoC
« Последна публикация от IvanC - 09 Октомври 2025, 18:20:19 »
Още една, прясна, прясна от шаблона:




Иван
7
https://dnes.dir.bg/na-fokus/kogato-zheleznitsata-beshe-gordost-snimki

Днес България отбелязва важен юбилей - 125 години от откриването на една от най-значимите железопътни артерии на Северна България - линията Русе - Велико Търново. С дължина от 130 километра, тя не само свързва два исторически града, но и се превръща в двигател за икономическо, социално и културно развитие в продължение на повече от век.
8
Здравейте, приятели на железопътния моделизъм!
 
Имам удоволствието да обявя Ден на отворените врати в Клуб "Железопътен моделизъм - България".

Заповядайте на 26.10.2025 г., неделя, в клубните помещения на Централна гара – София (западна страна, партер) от 11,00 ч. до 15,00 ч.

Мащаби НО, ТТ, N и Z при условията (само) на дигитално управление на подвижния състав (без макета в Z).

Моля, гостите, които смятат да пускат свой подвижен състав на клубните макети, задължително да са почистили колелата на моделите си.

Деца под 14 годишна възраст ще се допускат само с придружител.

По време на събитието, при необходимост, ще бъде регулиран достъпът до клубните помещения с оглед недопускане на пренаселеност в тях.

Да се позабавляваме заедно!

Акцент на срещата:
Младият тринадесет годишен писател и железопътен моделист Димитър Баев ще ви запознае с неговата първа детска книжка "Двете страни на релсите".
9
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Модели на български подвижен състав
« Последна публикация от Adrian - 06 Октомври 2025, 10:43:55 »
10
Зона на търговеца | Retailer's zone / Re: Поръчка за Faller от "Sofia Hobby Store" Лозенец, Бигла 24
« Последна публикация от Adrian - 05 Октомври 2025, 10:14:47 »

Огромна благодарност към екипа на Hobby store за оказаното съдействие и прекрасни пеперуди!

 bg&flag
Страници: [1] 2 3 ... 10