Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от PIKO
« Последна публикация от pach - 23 Ноември 2025, 19:36:49 »
Полският :
https://youtube.com/shorts/I3aN6V4VE6U?si=PalG300bSvMQSHkf
...дали пък не беше чешкия!? :scratch_ones_head:
3
https://www.youtube.com/watch?v=1quSEFXummU

Тазгодишната Modelleisenbahnausstellung Freudenstadt 2025. Борса за влакчета във Фройденщат 2025.

Снимки на: https://www.facebook.com/matey.mankovski/
4



От една полска група във Фейсбук. Виждат се малко повече детайли около котела.
5
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Тъжна вест
« Последна публикация от emilchaushev - 20 Ноември 2025, 19:35:33 »
Тъжно ми е, гадно ми е за Стефчо, но не може някак просто ей така да напиша едно "Сбогом".

Няма го. А помните ли, когато го имаше?
Когато сме ходили в чужбина, знаеше всеки съквартирант в апартамента как си пиеше кафето. Ставаш и то те чака- точно по твой вкус. Чака те и Стефчо, минал през банята, изкъпал се, изчистил цялата баня, за да е конфортно на другите.
И подредено. Не бях виждал толкова подреден човек. Часовник, цигари, портфейл по конец.
И много тънък музикален слух. Енцикопедия от ноти, изпълнители, имена, творци, произведения.

И магданозлийки... помните ли? Да така ще го запомня! Това беше натуралния Стефко.
А вижте постовете му във форума. Подредени композиции, класифицирани.
Дойде среща- винаги готов да помага, без претенции, без мрънкане, без условия.

И мечтаехме- за срещи. Помните ли каква беше неговата мечта? Да има среща в Бургас - на морска гара. На новата гара, на круизния терминал. И беше говорил с общинари дори, но съдба, не се случи.
След това си говорихме за ФРЕМО, станахме членове.
И дойде лошата вест.
Последните месеци се чувахме по телефона. Не ни беше писано да се видим при процедурите му в София- или изместваха часовете, или трябваше да се връща в Бургас за документи.
Дойдоха и болките. Единственото, което можеше да се направи от разстояние е да ходя до Македония за болкоуспокояващи и да ги изпращам до Бургас.
Беше боец до последно. И вярваше до последно.
Две седмици преди да поеме към небесната железница, обеща да изпрати и сафрид. Не успя, но пък от тук нататък всяка порция сафрид, ще ми напомня за него, отново и отново.

Той ще ни чака в Бургас, не на гарата, а на неговото си място.
Надявам се, че добрите хора са на добро място, каквото заслужава Стефчо.

Стефко, реди релсите и ни чакай, когато дойдем при теб да започнем да караме.
7

Нова високоскоростна железопътна линия, свързваща няколко града, идва в тази средиземноморска страна
Автор: lifestyle.bg
19.11.2025 15:01:44

В много неща светът се е променил от началото на XIX век, но едно остава същото - силата и значението на влаковете. Това не означава, че железниците не са еволюирали; напротив, те непрекъснато се модернизират.

Докато високоскоростните влакове са добре познати в Европа и Азия - Европа дори работи по това всички големи градове да бъдат свързани с ултра-бързи линии - Африка започва да наваксва впечатляващо бързо.

През 2018 г. Египет обяви амбициозен проект: свързване на Средиземно море с Червено море чрез високоскоростна железница с дължина 2000 километра. Над десет международни компании участват в планирането и изграждането на тази мрежа - най-голямата модернизация на египетските железници от повече от 60 години.

Новата инфраструктура не само ще свърже големите градове с отдалечени райони, които дълго време са били изолирани, но и ще намали значително времето за пътуване. Освен това ще увеличи товарния капацитет на страната с цели 46 процента. Влаковете ще развиват скорост до 250 км/ч.

Въпреки че проектът върви напред, подобни мегаструктури изискват време. Мрежата ще включва три линии, а първата от тях - от крайбрежния град Айн Сохна на Червено море до Марса Матрух на Средиземно - вече е повече от наполовина завършена. Според властите този участък ще се превърне в "основа за градско, индустриално и туристическо развитие".

На 9 ноември тази година бяха разкрити и първите изображения на влаковите композиции, които ще се движат по линията. Локомотивите са специално проектирани да издържат суровите пустинни условия, а египетският вицепремиер по транспорта Камел Ел-Уазир обещава, че новите модели ще "променят изцяло преживяването на пътниците".

Втората и третата линия ще започнат да се изграждат след приключването на първата. Официални дати за откриване все още няма, но очакванията са поне част от мрежата да заработи до 2030 г.

В момента в Африка има само една високоскоростна железница - тази между Танжер и Казабланка в Мароко. Ако успее да изпълни амбициозния си план, Египет ще стане втората държава на континента с подобна инфраструктура... освен ако Нигерия не го изпревари, тъй като и тя активно инвестира в скоростни влакове.
8
Зона на търговеца | Retailer's zone / Re: Хоби свят - Поръчки към Tillig
« Последна публикация от Жоро - 19 Ноември 2025, 21:34:16 »
Здравейте, до неделя(23.ноември) събирам заявки за нова поръчка към Тилиг (tillig.com). Моля, който желае да се включи, да се обади до 18ч. в неделя. Очаквано пристигане на заявката - 01.-03.декември.

Цени на Хоби свят на жп модели и принадлежности
9
Прекрасно представяне преди малко в Националната библиотека. Вече прелиствам книгата, страхотна е. На автора желая да продължава, посоката е вярна !
10
Цитат на: Filip Andonov link=topic=5748.msg126008#msg126008 date=1762972969
Аз съм без фейс, ще си чакам книжарниците...
    Може да му изпратите имеил:(kvaklinov94@gmail.com)! Аз така направих. Получих я на другия ден!
Страници: [1] 2 3 ... 10