11
12
Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby / Re: "Неравноделни времена- рокхрониките на Адри"
« Последна публикация от jopeto - 01 Август 2025, 23:34:27 »Ицо после ще ги продава.
13
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Новини от жп транспорта по света
« Последна публикация от pach - 30 Юли 2025, 12:04:32 »Haй-гoлямaтa жп cдeлĸa в иcтopиятa: Unіоn Расіfіс ĸyпyвa Nоrfоlk Ѕоuthеrn зa $85 милиapдa
Aвтop: mоnеу.bg
29.07.2025 17:31:05
Aмepиĸaнcĸaтa жeлeзoпътнa ĸoмпaния Unіоn Расіfіс oбяви, чe щe пoгълнe cвoя ĸoнĸypeнт Nоrfоlk Ѕоuthеrn в cдeлĸa, възлизaщa нa $85 милиapдa. Toвa e нaй-гoлямoтo пpидoбивaнe в иcтopиятa нa жeлeзoпътния ceĸтop.
Eвeнтyaлнaтa oбeдинeнa ĸoмпaния щe yпpaвлявa нaд 50 000 мили (мaлĸo нaд 80 000 ĸм) peлcoви тpaceтa в 43 щaтa, cъздaвaйĸи пъpвaтa пълнoцeннa тpaнcĸoнтинeнтaлнa жeлeзoпътнa мpeжa в CAЩ.
Cдeлĸaтa щe ce ocъщecтви чpeз ĸoмбинaция oт пapични cpeдcтвa и aĸции, ĸaтo oцeнĸaтa зa Nоrfоlk Ѕоuthеrn e oĸoлo $320 нa aĸция - близo 20% нaд бopcoвaтa цeнa пpeди пoявaтa нa cлyxoвeтe зa cливaнeтo.
Ceгa, c плaниpaнoтo издaвaнe нa oĸoлo 225 милиoнa нoви aĸции, aĸциoнepитe нa Nоrfоlk Ѕоuthеrn щe пoлyчaт eднa aĸция нa Unіоn Расіfіс и $88,82 в бpoй зa вcяĸa cвoя aĸция. Cлeд пpиĸлючвaнe нa cдeлĸaтa тe щe пpитeжaвaт oĸoлo 27% дял в нoвocъздaдeнaтa ĸoмпания.
Изтoчниĸ: Unіоn Расіfіс
"Πoдoбнo гoлямo тpaнcĸoнтинeнтaлнo cливaнe нa жeлeзoпътни ĸoмпaнии вepoятнo би ce oĸaзaлo cĸъпo и oтнeмaщo вpeмe. Taĸaвa cдeлĸa pиcĸyвa дългoгoдишнo paзceйвaнe нa pъĸoвoдcтвoтo, ĸaтo cъщeвpeмeннo би ce cблъcĸaлo cъc знaчитeлeн нaтиcĸ oт cтpaнa нa peгyлaтopнитe opгaни, пoлитицитe, cиндиĸaтитe нa cлyжитeлитe, ĸoнĸypeнтитe, ĸлиeнтитe и дpyги зaинтepecoвaни cтpaни", ĸoмeнтиpa Apиeл Poca, aнaлизaтop нa Сіtі Rеѕеаrсh.
Paзбиpa ce, cдeлĸaтa щe бъдe paзглeждaнa oт Peгyлaтopa зa жeлeзoпътeн тpaнcпopт (Ѕurfасе Тrаnѕроrtаtіоn Воаrd) в CAЩ, пopaди oпaceния зa нaмaлeнa ĸoнĸypeнция, пoвишaвaнe нa paзxoдитe и възмoжни cъĸpaщeния.
Πpимepи зa тaĸaвa peгyлaтopнa cтpoгocт имa oт пpeдxoдни cливaния oт 1996 гoдинa, ĸoитo дoвeдoxa дo cepиoзни cмyщeния в тpaфиĸa.
"Жeлeзoпътнитe линии ca гpъбнaĸът нa aмepиĸaнcĸaтa индycтpия. Toвa cливaнe e peшaвaщa cтъпĸa нaпpeд в paзвитиeтo й," зaяви глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Unіоn Расіfіс Джим Beнa.
Фиpмeнитe пpoгнoзи coчaт, чe oбeдинeнaтa ĸoмпaния би нaдxвъpлилa $250 милиapдa пaзapнa oцeнĸa.
Oчaĸвa ce зaявлeниeтo зa cдeлĸaтa дa бъдe пoдaдeнo в paмĸитe нa cлeдвaщитe 6 мeceцa, a пoтeнциaлнoтo oдoбpeниe дa cтaнe фaĸт дo нaчaлoтo нa 2027 г.
Aвтop: mоnеу.bg
29.07.2025 17:31:05
Aмepиĸaнcĸaтa жeлeзoпътнa ĸoмпaния Unіоn Расіfіс oбяви, чe щe пoгълнe cвoя ĸoнĸypeнт Nоrfоlk Ѕоuthеrn в cдeлĸa, възлизaщa нa $85 милиapдa. Toвa e нaй-гoлямoтo пpидoбивaнe в иcтopиятa нa жeлeзoпътния ceĸтop.
Eвeнтyaлнaтa oбeдинeнa ĸoмпaния щe yпpaвлявa нaд 50 000 мили (мaлĸo нaд 80 000 ĸм) peлcoви тpaceтa в 43 щaтa, cъздaвaйĸи пъpвaтa пълнoцeннa тpaнcĸoнтинeнтaлнa жeлeзoпътнa мpeжa в CAЩ.
Cдeлĸaтa щe ce ocъщecтви чpeз ĸoмбинaция oт пapични cpeдcтвa и aĸции, ĸaтo oцeнĸaтa зa Nоrfоlk Ѕоuthеrn e oĸoлo $320 нa aĸция - близo 20% нaд бopcoвaтa цeнa пpeди пoявaтa нa cлyxoвeтe зa cливaнeтo.
Ceгa, c плaниpaнoтo издaвaнe нa oĸoлo 225 милиoнa нoви aĸции, aĸциoнepитe нa Nоrfоlk Ѕоuthеrn щe пoлyчaт eднa aĸция нa Unіоn Расіfіс и $88,82 в бpoй зa вcяĸa cвoя aĸция. Cлeд пpиĸлючвaнe нa cдeлĸaтa тe щe пpитeжaвaт oĸoлo 27% дял в нoвocъздaдeнaтa ĸoмпания.
Изтoчниĸ: Unіоn Расіfіс
"Πoдoбнo гoлямo тpaнcĸoнтинeнтaлнo cливaнe нa жeлeзoпътни ĸoмпaнии вepoятнo би ce oĸaзaлo cĸъпo и oтнeмaщo вpeмe. Taĸaвa cдeлĸa pиcĸyвa дългoгoдишнo paзceйвaнe нa pъĸoвoдcтвoтo, ĸaтo cъщeвpeмeннo би ce cблъcĸaлo cъc знaчитeлeн нaтиcĸ oт cтpaнa нa peгyлaтopнитe opгaни, пoлитицитe, cиндиĸaтитe нa cлyжитeлитe, ĸoнĸypeнтитe, ĸлиeнтитe и дpyги зaинтepecoвaни cтpaни", ĸoмeнтиpa Apиeл Poca, aнaлизaтop нa Сіtі Rеѕеаrсh.
Paзбиpa ce, cдeлĸaтa щe бъдe paзглeждaнa oт Peгyлaтopa зa жeлeзoпътeн тpaнcпopт (Ѕurfасе Тrаnѕроrtаtіоn Воаrd) в CAЩ, пopaди oпaceния зa нaмaлeнa ĸoнĸypeнция, пoвишaвaнe нa paзxoдитe и възмoжни cъĸpaщeния.
Πpимepи зa тaĸaвa peгyлaтopнa cтpoгocт имa oт пpeдxoдни cливaния oт 1996 гoдинa, ĸoитo дoвeдoxa дo cepиoзни cмyщeния в тpaфиĸa.
"Жeлeзoпътнитe линии ca гpъбнaĸът нa aмepиĸaнcĸaтa индycтpия. Toвa cливaнe e peшaвaщa cтъпĸa нaпpeд в paзвитиeтo й," зaяви глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Unіоn Расіfіс Джим Beнa.
Фиpмeнитe пpoгнoзи coчaт, чe oбeдинeнaтa ĸoмпaния би нaдxвъpлилa $250 милиapдa пaзapнa oцeнĸa.
Oчaĸвa ce зaявлeниeтo зa cдeлĸaтa дa бъдe пoдaдeнo в paмĸитe нa cлeдвaщитe 6 мeceцa, a пoтeнциaлнoтo oдoбpeниe дa cтaнe фaĸт дo нaчaлoтo нa 2027 г.
14
Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby / Re: "Неравноделни времена- рокхрониките на Адри"
« Последна публикация от Adrian - 28 Юли 2025, 13:52:18 »Благодаря и на XRISTO
Така е, един ден кат си ида кат бащицата Ози ше се чудите откъде да вземета книгите
Така е, един ден кат си ида кат бащицата Ози ше се чудите откъде да вземета книгите
15
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Клубни срещи - снимки , репортажи
« Последна публикация от Ivo Nedkov - 27 Юли 2025, 18:14:13 »Ето няколко снимки от мен от деня на отворени врати 27.07.20025 г.
Снимки на двата макета + няколко снимки на Централна ЖП Гара. Приятно разглеждане.
https://photos.google.com/album/AF1QipOEgfu3R1NJbExtfIzbZnMj_vwD5pcDJHgkvLPu
Снимки на двата макета + няколко снимки на Централна ЖП Гара. Приятно разглеждане.
https://photos.google.com/album/AF1QipOEgfu3R1NJbExtfIzbZnMj_vwD5pcDJHgkvLPu
16
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от PIKO
« Последна публикация от pach - 18 Юли 2025, 19:43:25 »17
Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models / Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Последна публикация от pach - 18 Юли 2025, 19:39:19 »Точен превод!
Заформя се все повече!

Заформя се все повече!

18
Зона на търговеца | Retailer's zone / Re: Хоби свят - Поръчки към Tillig
« Последна публикация от Жоро - 17 Юли 2025, 16:24:22 »Здравейте, до неделя(21.юли) събирам заявки за нова поръчка към Тилиг (tillig.com). Моля, който желае да се включи, да се обади до 18ч. в неделя. Очаквано пристигане на заявката - 28.-30.юли.
Цени на Хоби свят на жп модели и принадлежности
Цени на Хоби свят на жп модели и принадлежности
19
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Новини от жп транспорта в България
« Последна публикация от BDZ - 11 Юли 2025, 03:00:17 »Всичко си е по старому. 
АСЕН ВАСИЛЕВ САМ ПРИЗНАВА ЗА „6% ЗА ПП И ВИСШИЯ ФУНКЦИОНЕР“ ЗА СДЕЛКАТА С 40-ГОДИШНИТЕ НЕМСКИ ВАГОНИ – ГРОБНИЦИ ОТ ВРЕМЕТО НА ХОНЕКЕР: „КОЛКО ПАРИ ИЗКАРА ТАМ? АСЕН ВАСИЛЕВ: МИ ЕДИН МИЛИОН“! ОТ ЗАКУПЕНИТЕ ВАГОН- БИСТРА Е ВЪЗСТАНОВЕН ТОЧНО 1 БРОЙ, ОСТАНАЛИТЕ 9 СА НАПЪЛНО НЕИЗПОЛЗВАЕМИ!
източник
Скандалната сделка е сключена без обществена поръчка, с пряко договаряне, като сделката не е сключена директно с ДойчеБан, а с техен представител, който се оказва … българин – Александър Найденов Найденов (няма информация дали е бивш военен, според казаното от Лена в записа).
Общата стойност на договора е 30,5 млн. лева, която включва и всички разходи по доставката им до България. Единичната цена за един вагон възлиза на 391 166 лева. Впоследствие обаче сумата нараства до 32 млн. лева.
Първата червена лампичка светва още при пристигането на първите вагони. Оказва се, че те са произведени през далечната 1982 година, още по времето на Ерих Хонекер.
Климатиците на повечето вагони не работят, а вагоните се оказват непригодни за новите локомотиви на БДЖ, тъй като работят с различно напрежение – 1000 волта, докато новите смартрони работят н а1500 волта. Опитите да бъде преобразувана електросистемата им води до претоварване и поредица от пожари във влаковете на БДЖ.
Дори най-добрите вагони, подбрани за „министерския влак“ на Гвоздейков сдават багажа след по-малко от месец експлоатация. На практика БДЖ купуват бракувания и изваден от употреба боклук на ДойчеБан.
Сделката е скандална също така поради факта, че в договора няма никакви задължения от страна на продавача – нито за поддръжка, нито за обучение, нито дори за представяне на техническа документация. Това е причина от БДЖ дори да не успеят да се справят с нещо толкова елементарно като пускането в работа на електронните табла на вагоните, а се стига до комичния момент върху тях да се залепят картони с надписи с фулмастер с номерата на вагоните.
Капацитетът на националният превозвач за отремонтиране на вагоните също е ограничен – компанията има възможност за преработка и възстановяване на едва на един вагон месечно.
От закупените вагон-бистра за една година е възстановен точно 1 брой, като той беше тържествено показан по времето на пиарското пътуване с влак на вицепремиера Гроздан Караджов на 2 юни т.г. Останалите 9 в момента са напълно неизползваеми и няма срок, в който могат да бъдат пуснати.
От последния корупционен скандал, свързан с „Продължаваме промяната“ стана ясно, че комисионната от всяка подобна сделка е 6%, като тя се дели по равно между ръководството на партията и чиновникът разписал сделката.
В случая с 40-годишните немски гробници – точно по един милион между ръководството и висшият функционер, реализирал сделката. Както си спомняте разговора от записа на АФЕРА: „Колко пари изкара там? Асен Василев: Ми един милион“. Явно поне математиката не им куца….
А колкото до бившият министър на ПП Георги Гвоздейков – той изчезна от общественото полезрение. По неофициална информация вече е постоянен жител на Швейцария…

АСЕН ВАСИЛЕВ САМ ПРИЗНАВА ЗА „6% ЗА ПП И ВИСШИЯ ФУНКЦИОНЕР“ ЗА СДЕЛКАТА С 40-ГОДИШНИТЕ НЕМСКИ ВАГОНИ – ГРОБНИЦИ ОТ ВРЕМЕТО НА ХОНЕКЕР: „КОЛКО ПАРИ ИЗКАРА ТАМ? АСЕН ВАСИЛЕВ: МИ ЕДИН МИЛИОН“! ОТ ЗАКУПЕНИТЕ ВАГОН- БИСТРА Е ВЪЗСТАНОВЕН ТОЧНО 1 БРОЙ, ОСТАНАЛИТЕ 9 СА НАПЪЛНО НЕИЗПОЛЗВАЕМИ!
източник
Скандалната сделка е сключена без обществена поръчка, с пряко договаряне, като сделката не е сключена директно с ДойчеБан, а с техен представител, който се оказва … българин – Александър Найденов Найденов (няма информация дали е бивш военен, според казаното от Лена в записа).
Общата стойност на договора е 30,5 млн. лева, която включва и всички разходи по доставката им до България. Единичната цена за един вагон възлиза на 391 166 лева. Впоследствие обаче сумата нараства до 32 млн. лева.
Първата червена лампичка светва още при пристигането на първите вагони. Оказва се, че те са произведени през далечната 1982 година, още по времето на Ерих Хонекер.
Климатиците на повечето вагони не работят, а вагоните се оказват непригодни за новите локомотиви на БДЖ, тъй като работят с различно напрежение – 1000 волта, докато новите смартрони работят н а1500 волта. Опитите да бъде преобразувана електросистемата им води до претоварване и поредица от пожари във влаковете на БДЖ.
Дори най-добрите вагони, подбрани за „министерския влак“ на Гвоздейков сдават багажа след по-малко от месец експлоатация. На практика БДЖ купуват бракувания и изваден от употреба боклук на ДойчеБан.
Сделката е скандална също така поради факта, че в договора няма никакви задължения от страна на продавача – нито за поддръжка, нито за обучение, нито дори за представяне на техническа документация. Това е причина от БДЖ дори да не успеят да се справят с нещо толкова елементарно като пускането в работа на електронните табла на вагоните, а се стига до комичния момент върху тях да се залепят картони с надписи с фулмастер с номерата на вагоните.
Капацитетът на националният превозвач за отремонтиране на вагоните също е ограничен – компанията има възможност за преработка и възстановяване на едва на един вагон месечно.
От закупените вагон-бистра за една година е възстановен точно 1 брой, като той беше тържествено показан по времето на пиарското пътуване с влак на вицепремиера Гроздан Караджов на 2 юни т.г. Останалите 9 в момента са напълно неизползваеми и няма срок, в който могат да бъдат пуснати.
От последния корупционен скандал, свързан с „Продължаваме промяната“ стана ясно, че комисионната от всяка подобна сделка е 6%, като тя се дели по равно между ръководството на партията и чиновникът разписал сделката.
В случая с 40-годишните немски гробници – точно по един милион между ръководството и висшият функционер, реализирал сделката. Както си спомняте разговора от записа на АФЕРА: „Колко пари изкара там? Асен Василев: Ми един милион“. Явно поне математиката не им куца….
А колкото до бившият министър на ПП Георги Гвоздейков – той изчезна от общественото полезрение. По неофициална информация вече е постоянен жител на Швейцария…
20
Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models / Re: Серия 46.01 - 46.12 3D Модел.
« Последна публикация от R3vange2112 - 09 Юли 2025, 21:32:01 »

Прогрес по щангите, шатуна и кръстоглава? ("crosshead" не съм сигурен дали така се превежда)