Въпреки оптимизма ми преди 8 месеца, моето локомотивче нямаше никакъв късмет с този мотор. След къпането със пирт и чистене на колектора имаше и фитнес - 1 час непрекъснато въртене по макета - напред и назад. След такива упражнения за известно време всичко беше приемливо, в началото с малко присецвания, след което уж тръгваше добре. И така докато не го оставих да си почива около месец. След което нямаше тръгване.
Извадих четките - хубава черна мръсотия. Не е било олято с масло, а натъпкано с грес, която от графита на четките и от загряването беше станала на една гъста каша, след което няма мърдане.
Китайчетата продават абсолютно същите моторчета, има ги и във вариант с две маховичета, бях си ги поръчал още пролетта, дойдоха лятото, и днес беше Денят. 
https://www.aliexpress.com/item/1005008404966514.html?spm=a2g0o.productlist.main.6.5b7cppDuppDuqs&algo_pvid=5fdb14c3-4499-4f48-9282-341a6514339c&algo_exp_id=5fdb14c3-4499-4f48-9282-341a6514339c-5&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%226%22%2C%22eval%22%3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21BGN%215.84%211.89%21%21%213.06%210.99%21%402103834817399716384422846e6037%2112000044899805144%21sea%21BG%210%21ABX&curPageLogUid=RRaYkOgHfTjL&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3AМоторчетата са наистина абсолютно същите! Само че без червяка и маховика. Осите са молко по-късички, но това не пречи.
Лявото е ново моторче за няколко лева, дясното е оригиналното. Свалените неща са най-вляво:

Този червяк и маховика се предадоха с доста зор! Исках да ги запазя максимално. След това бяха разпробити с 1.5 мм за да се надянат лесно на новия мотор. Двете шайби са от някаква мека пластмаса / найлон, не знам каква, за да обират вибрациите. Наистина всичко е добре обезшумено.
Сглобеният модул с новия мотор стана като оригинален:

Добавих си куплунг на жичките за по-лесно. 
Оригиналната платка, както писах преди, беше извадена отще в началото. Добавеното олово си останва. Моторчето на празен ход иска 80 мА, в локомотива при движение без вагони го докарах до под 100 мА. Това е без "разработване", както си дойде от Китай...
Декодер няма да слагам. Бях приготвил едно LS5 nano, но няма да го огрее. Както и другите ми парни машинки, и тази си остава аналогова, поне за сега. С новия мотор върви перфектно, светлините са още по-хубави (намалих ги още, че ми бяха все още силни). Мисля си че вече няма да има проблеми с тази машинка.
ПП:
Интересно ми беше:
...
Буферното захранване работи... чат-пат. Локомотивчето спира след около 5 мм след загуба на захранването, звукът продължава още 2-3 секунди. Това е след като е изминала поне една минута след подаване на захранване, за да се заредят кондензаторите. Може би е достатъчно за преминаване на изолирани сърца на стрелки.
Макар и да не съм му слагал декодер, пробвах със стандартния мини power pack на ЕСУ - само с един кондензатор от 1F, а не с два от платката на Брава. И с LokSound5 nano (58923). Държеше си спокойно 2 - 3 секунди, а без звук - повечко, според мен (на ум) поне до 5 - 6 секунди. PP на ЕСУ се зарежда изключително бързо, също за няколко секунди. Но тук няма да го слагам - токоснемането си достатъчно добро, от всичките колела. Оригиналната платка на Брава до сега не успях да я подкарам ...