Последни публикации

Страници: 1 [2] 3 4 ... 10
11




Тази седмицата работата беше основно археология. Сиреч познай този пиксел от тази сканирана преди 20 години снимка какво е. Е за съжаление това е най-близкото до което успях да се доближа с наличната ми информация. Има неща които ме притесняват и не съм сигурен, че са така конструктивно. Има други, които изобщо не мога да си преставя. Една такова например идва от тази схема.



На нея изглежда, че двете спирачни системи, основната и тази на талигата са свързани по някакън начин. Но изобщо главата ми не може да побере как особено при положение, че талигата е подвижна в горе-долу всички посоки. Не виждам и къде има място за подобна връзка. Всички пътища минават през рамата на самата талига. За съжаление не успях да намеря и какъвто и да е еквивалент от немски или полски локомотиви, за да открадна някой друг елемент. Та това е за сега. Също така в скоро време очаквам по-добър принтер. Така че първите по-сериозни принтове идват
12


Приятели, вече започна това хубаво събитие, в което за наша чест и удоволствие и Клуб "Железопътен моделизъм - България" е поканен, като участието ни ще се състои в това да изнесем две презентации на тема "ЖП моделизъм" и на тема "Клуб "Железопътен моделизъм - България - 16 години развитие и популяризиране на железопътния моделизъм".

Денят е неделя, 02 ноември от 10,30 ч. до 12,00 ч.

Очаквайте един интересен и увлекателен разказ за железопътния моделизъм и, разбира се, за нашия клуб, като организация даваща своя скромен принос за успешното популяризиране на хобито в страна ни.

Ще се радвам да се видим!

Заповядайте!
13
Представете модел | Review a model / Re: Brawa BR98.10 ep II
« Последна публикация от mitko0888 - 28 Октомври 2025, 22:54:55 »
Въпреки оптимизма ми преди 8 месеца, моето локомотивче нямаше никакъв късмет с този мотор. След къпането със пирт и чистене на колектора имаше и фитнес - 1 час непрекъснато въртене по макета - напред и назад. След такива упражнения за известно време всичко беше приемливо, в началото с малко присецвания, след което уж тръгваше добре. И така докато не го оставих да си почива около месец. След което нямаше тръгване.
Извадих четките - хубава черна мръсотия. Не е било олято с масло, а натъпкано с грес, която от графита на четките и от загряването беше станала на една гъста каша, след което няма мърдане.

Китайчетата продават абсолютно същите моторчета, има ги и във вариант с две маховичета, бях си ги поръчал още пролетта, дойдоха лятото, и днес беше Денят.

https://www.aliexpress.com/item/1005008404966514.html?spm=a2g0o.productlist.main.6.5b7cppDuppDuqs&algo_pvid=5fdb14c3-4499-4f48-9282-341a6514339c&algo_exp_id=5fdb14c3-4499-4f48-9282-341a6514339c-5&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%226%22%2C%22eval%22%3A%221%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21BGN%215.84%211.89%21%21%213.06%210.99%21%402103834817399716384422846e6037%2112000044899805144%21sea%21BG%210%21ABX&curPageLogUid=RRaYkOgHfTjL&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A

Моторчетата са наистина абсолютно същите! Само че без червяка и маховика. Осите са молко по-късички, но това не пречи.
Лявото е ново моторче за няколко лева, дясното е оригиналното. Свалените неща са най-вляво:



Този червяк и маховика се предадоха с доста зор! Исках да ги запазя максимално. След това бяха разпробити с 1.5 мм за да се надянат лесно на новия мотор. Двете шайби са от някаква мека пластмаса / найлон, не знам каква, за да обират вибрациите. Наистина всичко е добре обезшумено.

Сглобеният модул с новия мотор стана като оригинален:



Добавих си куплунг на жичките за по-лесно.
Оригиналната платка, както писах преди, беше извадена отще в началото. Добавеното олово си останва. Моторчето на празен ход иска 80 мА, в локомотива при движение без вагони го докарах до под 100 мА. Това е без "разработване", както си дойде от Китай...

Декодер няма да слагам. Бях приготвил едно LS5 nano, но няма да го огрее. Както и другите ми парни машинки, и тази си остава аналогова, поне за сега. С новия мотор върви перфектно, светлините са още по-хубави (намалих ги още, че ми бяха все още силни). Мисля си че вече няма да има проблеми с тази машинка.

ПП:
Интересно ми беше:
Цитат на: IvanC link=topic=5689.msg125631#msg125631 date=1740374799
...
Буферното захранване работи... чат-пат. Локомотивчето спира след около 5 мм след загуба на захранването, звукът продължава още 2-3 секунди. Това е след като е изминала поне една минута след подаване на захранване, за да се заредят кондензаторите. Може би е достатъчно за преминаване на изолирани сърца на стрелки.

Макар и да не съм му слагал декодер, пробвах със стандартния мини power pack на ЕСУ - само с един кондензатор от 1F, а не с два от платката на Брава. И с LokSound5 nano (58923). Държеше си спокойно 2 - 3 секунди, а без звук - повечко, според мен (на ум) поне до 5 - 6 секунди. PP на ЕСУ се зарежда изключително бързо, също за няколко секунди. Но тук няма да го слагам - токоснемането си достатъчно добро, от всичките колела. Оригиналната платка на Брава до сега не успях да я подкарам ...
14
Фремо | Fremo / Re: Първа ФРЕМО среща в България
« Последна публикация от Adrian - 27 Октомври 2025, 11:25:20 »

За нищо го нямате тва Банско ве, ей! Сасипахте хобито!
15
Фремо | Fremo / Първа ФРЕМО среща в България
« Последна публикация от emilchaushev - 27 Октомври 2025, 10:16:49 »
Здравейте на всички.

Започвам темата чисто информативно, за да проуча има ли смисъл да се хаби енергия.
Наблюдавам нагласите и това, което виждам е, че от 2019 година няма организирано събитие по жп моделизъм.
От участието ми в други срещи и при срещи с моделисти извън България получавам постоянно запитвания дали няма да се организира и кога ще бъде следващата среща в България.

Вече сме няколко регистрирани FREMO члена в България. След разговори с Борда на FREMO имам даден мандат за организация за първата официална FREMO Среща в България. Дали ще се случи, зависи от реакциите на този пост.

Тя ще бъде по правилата на FREMO:
1. Участие за целия период на срещата, от регистрираните за участие;
2. Затворена среща, без посетители (не публична, но членове на семействата ще се допускат);
3. Осигурено настаняване и 3 хранения на ден;
4. Осигурена зала за трасетата;
5. Мащаби ТТ и N;
6. Участието с модули изисква персонална отговорност към модула, за всеки регистриран модул.
7. При регистрирани клубни модули е необходимо лице, отговарящо за модула. Не се приема едно лице за всички клубни модули.
8. Допускат се до 10 модула на участник за регистрация.
9. Участието в срещата изисква посоянно присъствие в залата и участие в дейностите по трасето - машинист, гаров персонал, организационни дейности, за всички дни на срещата или за всички регистрирани дни.

На първо четене се оглеждам за периода 01.05.2026 - 05.05.20206. Банско. Залата е около 300 кв.м.

Очаквам оферта за цената на настаняването и храната.

Абстрахирайки се от цената искам да проверя нагласите на моделистите, дали са склонни да се съобразят с горните правила.
Ще очаквам Вашите коментари до 30.11.2025. Съобразно с тях, ще взема решение дали да започне организация или не.

Очаквам да преброим желаещите, както и готовите да участват с модули, време, подвижен състав и оборудване.
16
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макетите на Антон Манковски
« Последна публикация от toniemi - 26 Октомври 2025, 13:43:04 »
Цитат на: toniemi link=topic=35.msg125852#msg125852 date=1755438514
Бях си в България и снимах макета в апартамента.

https://www.youtube.com/watch?v=kzayN40hy-c&t=16s

https://www.youtube.com/watch?v=xxFwPRbmN28&t=25s

Бях си в Германия  :lol: :lol: :lol:  и снимах макета в Z

https://www.youtube.com/watch?v=ohAIghwlI9w
17
Вицепремиерът Гроздан Караджов: Железопътните депа в София, Пловдив и Горна Оряховица ще бъдат основните бази за поддръжка на новите влакове

  23 окт
Вицепремиерът Гроздан Караджов: Железопътните депа в София, Пловдив и Горна Оряховица ще бъдат основните бази за поддръжка на новите влакове
Железопътните депа в София, Пловдив и Горна Оряховица ще бъдат основните бази за ежедневна поддръжка и съхранение на новите 60 мотрисни влака на „Шкода“ и „Алстом“, които се очаква да пристигнат в България през следващата година. Това заяви заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на посещение в депата на БДЖ–Пътнически превози в Русе, Горна Оряховица и Мездра.

„До доставката на новите влакове трябва да сме осигурили надеждни места за тяхното съхранение и поддръжка. Без модерни експлоатационни бази новият подвижен състав ще бъде изложен на риск от по-бързо амортизиране и вандализъм“, подчерта Караджов.

Той напомни, че депата на БДЖ са изградени преди повече от 60 години и оттогава не са модернизирани. В сегашния си вид те не отговарят на изискванията за обслужване на новите електрически мотриси. „Въпреки остарялата инфраструктура, в предприятията са натрупани ценен опит и умения от персонала на БДЖ–Пътнически превози, които ще станат основа за новия модел на експлоатационна поддръжка. Грохнали са сградите и машините, но железничарският дух е жив в сърцата и душите на железничарите от БДЖ”, допълни той.

Шереметя
„Наличните халета са твърде къси, не разполагаме с машини за измиване на влаковете, нито с вакуумни системи за почистване на тоалетните, а остават по-малко от шест месеца до началото на доставките на новите мотрисни влакове. Затова трябва спешно да започнем ремонтите и разширяването на халетата, съобразени с габаритите и технологичните изисквания на новите влакове“, посочи вицепремиерът.

Караджов отбеляза, че ще настоява в бюджета за 2026 г. да бъдат осигурени средства не само за трите основни депа – София, Пловдив и Горна Оряховица, но и за още пет спомагателни експлоатационни точки за обслужване на пътническите влакове в крайни точки от маршрутите им – във Видин, Русе, Варна, Бургас и София.

„Без адекватни условия за поддръжка и опазване на новия подвижен състав ще похабим инвестиция от почти два милиарда лева. Трябва да действаме незабавно“, категоричен бе Караджов
18
Браво Владо! Чудесно, макар и кратко представяне на моделизма и клубът ни!!! В неделя вярно ще е лудница!
Готвите ли се за нови членове!? :yes: ;D
Както ви предупреди Стефан, де... bg&flag
После ще има и линк в Ютюб канала на БНТ.
С Владо Колев  :hi: започнаха днешното предаване!
 :drinks:
19
След малко в "100% будни"(БНТ-1) ще има нещо свързано с железопътния моделизъм. Съдейки по това, че водещата Надя каза, че е ходила и се захласнала за час и половина,
явно става въпрос за нашия клуб!!!
 bg&flag bg&flag bg&flag
20
Възможно ли е да се обновят линковете в началото на темата благодаря ?
Страници: 1 [2] 3 4 ... 10