Последни публикации

Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
https://www.youtube.com/watch?v=dxgjIwqIen8

Представяне на всички 55-ци и още нещо....
32
https://www.youtube.com/watch?v=iP16l0vI3dI

Тук съм заснел от близо, мотрисите от наше село! За сравнение.
33
Грозни били...
Като пристигнат в България,онези със спрейовете ще ги разкрасят,
34
Допълнителните вагони при транспортитането на мотрисите са за осигуряване на спирачна маса.

Красотата е лично усещане. Красивото за едни не е красиво за други и обратното. Мотрисата на Алстом изглежда много "футуристично" - както е писал един от коментиращите, рециклирани стари вагони с цвъкнати кабини (по възможно най-грозния начина според мен ;) ) в двата края и насипано оборудване по покривите.


Иван
35
Още едно видео с красивите мотриси от наше село! В сравнение със закупените от БДЖ грозотии!

https://www.youtube.com/watch?v=nqln7WvIVtw

Ето и закупените от БДЖ

https://www.youtube.com/watch?v=5sfh4mxjyto&t=12s
36
https://www.youtube.com/watch?v=p59TKLSB5a8

Представяне на двете 55-ци във видеото.
37
Здравейте, жив съм  :dance1:!






Бавничко знам, но пак казвам уча се докато моделирам.

Така. Следват размисли и страсти от механично естество и предвид, че не знам много за механиката и устройството на парните локомотиви е напълно възможно всичко, което кажа да бъде абсолютна глупост или пък нещо супер очевидно, моля игнорирайте ако е така.

1.
В началото на проекта си вкарах един огромен таралеж в гащите - решението да направя локомотива като 4.503 сиреч във видът, в който е доставен. Така първото нещо вече споменато в предишен пост е спирачната система на задната талига.  Очевидно е с двойно действащ цилиндър. Самата механична връзка не ми е много ясна тъй като нямам много детайлни схеми или снимки на компонента.  Имам няколко предположения обаче;



Предполагам рамото на което е закачен държача с колодката е било фиксирано за задната талига в горната си част, подобно на другите спирачки и това захващане е било там където има кръгъл отвор с 5 по-малки отвора около него.



На схемите и снимките се вижда и друго рамо/лост, което е свързано със самият спирачен цилиндър. На задната талига двете триъгълни планки в долната част изглеждат сякаш някога са били отрязани, предполагам захващането на този лост е било там. Като цяло си представям системата по подобен начин.



Като X са точките на захващане. Не мога разбера функцията на оста, която се вижда под цилиндъра от едната спирачка до другата. Възможно е да е някакъв вид водач за плъзгаща свръзка между двата лоста, но не мога да видя добре. Питането ми е известни ли са ви подобни спирачни системи в други локомотиви, от които мога да заимствам или поне да получа идея как функционира механично.

2. Втора точка
Намерих тази прекрасна снимка предполагам заводска заради фотографското сиво, в което е боядисан.



Та вглеждам се и виждам нещо, което преди това не съм виждал. Точно над шибъра. Гледам по-нови снимки, няма го - само отворът в кутията отгоре. Гледам снимки от 30-те години има го. Та събрах 2 и 2 и по датите на снимките изчезва някъде към 50-те 60-те и след като вече моделирах "тапите", на отвори които водят директно към шибъра (и се чудих за какво са) заключих, че е изчезнало, когато са му поставени шибъри тип Трофимоф. От оскъдната информация на български/английски разбрах, че буталата (ако така се наричат) на тези шибъри са свободно плаващи позволявайки свободен достъп на въздух в и извън цилиндъра докато не се подаде пара. Под налягане се заключват и стават като стандартни шибъри. Необходимостта от тях е била да се избегне сгъстяването на въздуха в цилиндрите, когато регулаторът е затворен, което първо забавя локомотива второ прегрява цилиндрите поради компресията. Та моето предположение е, че мистериозният компонент е точно изравнителя на налягането. Предполагам също устройството е било и част от спирачката с обратно налягане, с която 46-та серия оригинално са разполагали. Отново има снимки, но не се вижда добре в детайл та се разрових да търся еквивалентни системи и намерих тази снимка на немска 41-ва серия с почти идентично изглеждащ компонент.


Оказа се обаче, че изобщо не е трябвало да ходя толкова далеч.

Първа серия, тогава 8.000 от първата доставка. Открих и нещо интересно тук тези локомотиви от първата доставка имат подгряване на питателната система подобна на Elesco системата от някои американски локомотиви (за които ме е срам да кажа, че знам повече отколкото за нашите). Та отново ако някой разполага със снимки с подони системи в детаил би ми помогнало много при моделирането.

3. Третата точка е признание за знанията на колегата (по nick-name-а предполагам и адаш) mitko0888 с това, че кутията на предната талига наистина е отворена и се вижда оста въпреки моето нахалстване че си е правоъгълна и затворена. Е не е -




Ще го коригирам при първа възможност. Та това е за сега, извинявам се за дългия пост.



38
Онова моторче от Конрад е доста старинно и не ми харесваше от самото начало. Сега сложих едно оригинално от ново Пико, бях го купувал в началото на годината и така си стоеше. За да не режа още рамата му махнах единия маховик.



Трябваше да елиминирам оригиналната платка - на пиковското моторче му стърчи една част, с четките и изводите. Нова не ми се прави, не съм правил платки от поне 20 години. Затова издялках нещо по мой вкус - тук е в процеса на работа:



Направих му и чисто нови светлини, оригиналните нещо не ми харесваха. Надбуферните са 0605 бяло/червено, прожекторите 0805. Сега прожекторите се управляват отделно, добавих осветление на кабината (0402 че ми беше по-лесно), две човечета, "естествено" малко звук, с който имам още работа, като свърша със звука може и да го подкарам към Троян... Днес успешно преминаха товарните проби.

39
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Mакетът на gregary
« Последна публикация от gregary - 27 Септември 2025, 16:57:57 »
Конструкцията е вече готова. Остава да изпиля и почистя спойките, да я измия и подготвя за боя, боядисване и после може би най-трудната за мен работа - монтирането на светофарите и запояването на "косъмчетата" (лакираните жички), за да светнат диодчетата...




Покрай монтирането на сигналния мост видях, че не съм пропуснал да сложа баластра и да подготва порталния тунел за контактната мрежа. Щеше да ми е по-лесно преди да бях изградил с ландшафт масива Гришенвалд  :lol: , но и така трябва да се справям. Хубавото е, че имам достъп отвътре в спиралата и до тунела.
40
Цитат на: toniemi link=topic=3305.msg125875#msg125875 date=1758837346
... Рамата стъпва на талигите на 4 точки ... Нормалното конструктивно решение е, 3 точки. На едната талига са 2, а на другата 1 точка. ...

Това обикновено лесно се оправя (?)
Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10