Последни публикации

Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Все още е налична моята трилогия за рокендрол - пакетната цена за съфорумци е 50 лв /иначе 75 лв/! Разписани + бонус диск
Куриер по избор!







спри с тва лежане,
или манджаре,
о. бела чао, бела чао, бела чао,чао,чао!
И нека бъде
Троян-Кърнаре-
това е же-пе свободаааа!!
42
Гроздан Караджов: През лятото ще има експреси до морето

Адри, обърни внимание на намеренията за тунел между Троян и Христо Даново...  :yes:
43
"Ремонтирана" препратка от мнението на Петко по-горе:

Железопътна линия 2


Иван
А Троян-Кърнаре кога?
44
Цитат на: toniemi link=topic=3806.msg125749#msg125749 date=1746815317
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/7-godini-za-13-km-vlakovete-mezhdu-garite-iskar-i-elin-pelin-pak-se-dvizhat-po-dvoyna-liniya

След 7-годишен ремонт е възстановено двупътното движение на влаковете в участъка от гара Искър до гара Елин Пелин, съобщават от Националната компания "Железопътна инфраструктура" на официалната си страница във Facebook.

НЕМА такава държава...в Китай това става за 7 дни, а в корумпираната територия-7 ГОДИНИ за 13 км.  :diablo: :diablo: :diablo: :diablo: :diablo:
Участъкът София-Роман през Искърското дефиле, с голям брой тунели и мостове, през изключително труден за работа пресечен терен, с предимно ръчен труд и техника от 19 век, е построен за 2 г и 3 месеца
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0_%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F_2_(%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F)
45
Участъкът София-Роман през Искърското дефиле, с голям брой тунели и мостове, през изключително труден за работа пресечен терен, с предимно ръчен труд и техника от 19 век, е построен за 2 г и 3 месеца
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0_%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F_2_(%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F)
46
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/7-godini-za-13-km-vlakovete-mezhdu-garite-iskar-i-elin-pelin-pak-se-dvizhat-po-dvoyna-liniya

След 7-годишен ремонт е възстановено двупътното движение на влаковете в участъка от гара Искър до гара Елин Пелин, съобщават от Националната компания "Железопътна инфраструктура" на официалната си страница във Facebook.

НЕМА такава държава...в Китай това става за 7 дни, а в корумпираната територия-7 ГОДИНИ за 13 км.  :diablo: :diablo: :diablo: :diablo: :diablo:
47
Да напомня, че записването за това хубаво събитие започна. Записвайте се, приятели, не чакайте последния момент. Сигурен съм, че всяка секунда от пребиваването ни във Велико Търново ще си заслужава. Ще си изкараме страхотно, защото заедно е най-хубаво! :)
48
Някой знае ли какво става с Краси "Танкиста"?

От няколко години ми прави 43-ка на БДЖ. Поддържахме комуникация по ел. поща, но преди около месец-два спря да ми отговаря. Изпратих му и ЛС тук във форума - пак без отговор. Форумът дава, че последно е бил активен на 30 Август 2023. Жив ли е, здрав ли е?


Иван
49
Ремонтът на Централна жп гара София се забавя и няма да приключи през август 2025 г., какъвто бе първоначалният план. Очакваният срок за завършване на ремонта е юни 2026 г. – почти година по-късно от планираното. Това става ясно от отговор от Министерството на транспорта на въпроси, изпратени от ФрогНюз по реда на Закона за достъп до обществена информация. Причината – изготвен и одобрен ревизиран план-график за изпълнение на строително-монтажните работи. От отговора става ясно, че след юни 2026 г. ще спрем да се прекачваме от влак на влак на гара София Север.
 
От 7 май 2024 г. насам реорганизацията на движението на влаковете от и до Централна жп гара София тече с пълна сила. Пътниците в повечето влакове в посока Своге, Лакатник, Мездра, Русе, Видин, Варна, Плевен и Лом (цялото северно направление) се прекачват от един на друг влак на гара София Север. Причината за реорганизацията е ремонт по коловозите.

 

Ремонтът трябваше да продължи 15 месеца – до август 2025 г. От отговора на Министерството на транспорта на въпросите на ФрогНюз обаче става ясно, че към днешна дата се очаква близо година закъснение – до юни 2026 г.









В първия ден на реорганизацията на движението пътниците споделяха за тотален хаос и липса на яснота. „Положението в БДЖ заради ремонта на Централна гара не може да се нарече просто хаос, а ад!“, разказаха пред ФрогНюз хора от Искърското дефиле, които всеки ден ползват пътнически влакове, за да се придвижат до работното си място в София. Някои от тях заплашиха и с протест.

 

Стотици, а вероятно и хиляди хора пътуват всекидневно с влак от Искърското дефиле до местоработата си в столицата. Именно линията, която те използват, е най-засегната от реорганизацията. В средата на май 2024 г. екип на ФрогНюз провери как се стига до София с един от натоварените сутрешни влакове. На 15 май 2024 г. се качихме от Своге във влак ПВ 20102, който тръгва от Плевен, минава през Червен бряг и Мездра, Лакатник и Своге, за да стигне в София. По разписание трябваше да отпътуваме в 07:03 ч., но закъсняхме с около 20 минути. Самият влак пък беше съветски динозавър от 1971 г. Повече тук.

 

Проверка на ФрогНюз показва, че към днешна дата повечето пътници вече са свикнали с прекачването, по-голям е и броят на няколкото директни влака, при които няма нужда от прекачване. Много от пътуващите обаче продължават да изпитват затруднения.

 

„За нормалната организация на движение на влаковете в Централна гара София, и по-конкретно за северното направление, е необходимо да се въведат в експлоатация изградените 11-ти и 12-ти приемно-отправни коловоза. За тази цел трябва бъде изградена и нова контактна мрежа в района на гарата, по която са стартирали подготвителни дейности от м. март тази година“, посочват в отговора си (получен на 5 май 2025 г.) от транспортното ведомство.

 

„Съгласно изготвения и одобрен график за изпълнение на строително-монтажните  работи, очакваният срок за приключване на ремонта на Централна гара София и пътуване без прекачване на гара София Север е през втората половина на 2026 г.“, се казва още в писмото.

 

До момента са изпълнени дейностите по фаза А и Б от графика, в момента се работи по фаза В, стартирала на 7 май 2024 г. Основните дейности по фаза В са почти напълно изпълнени – например 100% демонтажни работи, 55% положен нов железен път, 68% жп стрелки.

 

Не е извършена пълна рехабилитация – отводняване и пребоядисване, както бе обявено за края на 2024 г. Подлезът обаче е под отговорността на Столична община, а не на НКЖИ.

 

Причина за забавянето на ремонта

 

Според отговора причините са основно три:

 

- Промяна на проектното решение по контактната мрежа, наложена от технически обследвания;
- Необходима е била промяна в разрешението за строеж, влязла в сила на 27.03.2025 г.;
- Спирането на друг проект (София–Елин Пелин) през 2021 г. също е допринесло за промяна на технологията на работа.

 

Подновяване на подвижния състав по НПВУ


Към май 2025 г. са подписани три договора:

 

- 9 маневрени локомотива – 5 вече в експлоатация;
- 20 + 5 нулевоемисионни мотрисни влака (300 седящи места);
- 35 нулевоемисионни мотрисни влака (200 седящи места) – 12 ще са готови в рамките на НПВУ.

 

Според отгоова на Министерството на транспорта, всичко се изпълнява по график и не се очаква забавяне по доставката на новите влакове.









Летният сезон

 

От транспортното ведомство посочват, че БДЖ ще осигури допълнителни вагони, включително спални. При нужда ще се пуснат и извънредни влакове до Варна и Бургас.

 

Илияна Маринкова

Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10