Последни публикации

Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Тъжна вест
« Последна публикация от mgirginov - 12 Ноември 2025, 19:29:40 »
Бог да прости...Ще те помним Стефко! Почивай в мир..
42
Огромна нова жп гара за над 300 милиона евро отвори врати в Европа – и вече е сред най-красивите в света
Автор:
lifestyle.bg
12.11.2025
Огромна нова жп гара за над 300 милиона евро отвори врати в Европа – и вече е сред най-красивите в света
Източник: iStock
Железопътните гари не са задължени да бъдат красиви. Нужно е просто да имат перони, релси и билетни автомати, за да изпълняват основната си функция. Но тъй като често се намират в самото сърце на града и през тях минават милиони пътници годишно, не е изненадващо, че градските архитекти понякога се стремят да ги превърнат в истински архитектурни шедьоври.
По света има стотици впечатляващи гари - някои са построени още през XIX век, в зората на железниците, а други са напълно модерни и изключително амбициозни. Новата гара "Гар дьо Монс" (Gare de Mons) в Белгия е блестящ пример за второто.
Плановете за обновяване на гарата се появяват още през 2004 г., но проектът се реализира бавно. След конкурс за архитектурния дизайн през 2006 г., задачата е поверена на световноизвестния архитект Сантяго Калатрава - автор на някои от най-футуристичните обществени сгради в света. Почти 20 години по-късно, след редица забавяния, преразходи и технически предизвикателства, новата гара най-накрая отвори врати през октомври тази година - и резултатът е зашеметяващ.
Съоръжението е описано като "мост" между старата и новата част на Монс - буквално свързва северната жилищна зона с историческия център на юг чрез централна пешеходна алея, от която от двете страни се разклоняват пероните. Архитектурата съчетава бели, ъгловати колони и дървени акценти, а интериорът напомня едновременно на динозавърски скелет и футуристичен космически кораб.
Архитектите споделят, че проектът "надхвърля традиционните предизвикателства при строежа на жп гара" и "е предизвикал дълбока трансформация в околната градска среда"
Общата стойност на строителството възлиза на 323 милиона евро - внушителна сума, която обаче явно си е струвала. Гарата вече е включена сред най-красивите в света според престижните архитектурни награди Prix Versailles.
Журито е впечатлено от "ефирния стил, чистите линии и блестящите бели стоманени форми", които се издигат към небето, както и от "катедралния вид" на централния мост, който доминира в структурата, пише Time Out.
Фотогалерия в Инстаграм и някои от снимките тук:
https://share.google/lj3odEQ0XE6qu01uM

43
Принципно трябва да я пуснат в Хеликон, но там май не са в час
В една тяхна книжарница ме убеждаваха, че е излезла миналия месец и вече е изчерпана.
В друга книжарница (пак на Хеликон) твърдяха, че очакват доставка към края на ноември!
 :sorry: :scratch_ones_head:
44
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Тъжна вест
« Последна публикация от pach - 12 Ноември 2025, 18:55:43 »
Почивай в мир, някъде с добрите хора, приятелю!
 :hi: :(
45
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Тъжна вест
« Последна публикация от Vlado - 12 Ноември 2025, 15:29:10 »
Напусна ни Стефан Генчев (The Jackal тук). Надали имаше по отдаден на хобито и клуба от него. Човек всеотдаен, добър, сърцат и истински приятел. За съжаление коварна болест го налегна и въпреки усилията на лекарите и неговата твърда увереност, че ще оздравее, го пребори. Почивай в мир, приятелю! Завинаги ще останеш в сърцата ни!  :(
46
Разгледах книгата, не съм си я поръчал още, но препоръчвам.
47
Автор е Кристиан Ваклинов, който преди 10 години приема като лична мисия запазването и популяризирането на единствената теснолинейка у нас и събирането на информация за нея.
„Родопската теснолинейка Септември-Добринище“ ще има няколко представяния в страната:

10 ноември – Пазарджик

11 ноември – Велинград

12 ноември – Якоруда

13 ноември – Банско

19 ноември – София

16 декември – Варна

Обиколката на книгата започва неслучайно от Пазарджик. Това е родният град на Кристиан Ваклинов, а през февруари в Регионалния исторически музей на Пазарджик беше открита изложбата „Родопската теснолинейка – 80 години история“. Експозицията представяше снимки, документи и вещи, отразяващи изграждането и дейността по 125-километровата жп линия от Септември до Добринище през отминалите години.
Преди повече от 10 години Кристиан Ваклинов съдейства да се възстанови вечерният влак между Добринище и Якоруда.
Първоначално Кристиян Ваклинов пътува като турист. След което целта му се променя. „Последваха много мои пътувания по линията с другите влакчета от разписанието, за да се срещам с хората. Да проучвам, кое им е неудобно в разписанието. Как може да стане по-удобно.“
Така и интересът му към Родопската теснолинейка започва да расте. Докато не се стига до момента, в който целият натрупан опит е събран в енциклопедията „Родопската теснолинейка Септември – Добринище“. Докато работи по книгата Кристиян Ваклинов попада и на архивните записки на проектанта на линията на теснолинейката инженер Стоян Митов.
„Когато се зачетох, вярвайте ми, аз съм плакал от вълнение, каква личност, с каква гледна точка, с какъв детайл. Пренесох се във времето през 1920 година, когато този млад човек, завършил Строително инженерство в Германия, е изпратен тук да проектира теснолинейката“, разказва Ваклинов пред БНР.
Преди 100 години, през 1925 г., е приет закон, според който Татар Пазарджик трябва незабавно да бъде свързан със строящата се жп линия в Родопите при гара Варвара и градът да се превърне в начална гара по маршрута, а линията да носи ново име – Татар Пазарджик – Неврокоп, с клон до гара Саранбей (днес град Септември).
Родопската теснолинейка е отличена като едно от най-живописните влакови пътувания в света през есента, според ново международно проучване, изготвено от британската туристическа платформа JR Pass. Прочутата железопътна линия, свързваща Септември с Добринище, заема шесто място в глобалната класация на най-красивите есенни маршрути, като постигна общ рейтинг 7,81 от 10.
Материалът е на Фрогнюз.
49
Дневна доза демотивация от това колко много работа остава още.



50
Не е моя. Картинката си е на ИванС
https://cankov.com/modelrailroad/bdz46/46-00.pdf
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10