Последни публикации

Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
Другия вариант го знаете - ширпотреб моделите на маститите производители Made In China и Made in Vietnam примерно с драскотините, залепените детайли на криво, разместените джамове и Бог зна ща простотии извътре. Понеже тези народи традиции и опит в дребошлъците и пипкавата часовникарска работа нямат абсолютно никакви, но печалбата му е майката...Единствено адски скъпите, с много малък набор от модели и при които също се чака с години Вундер, Динглер, Файн Моделс и Лематек/Лемако все още се правят в Корея. Някои от въпросните фирми, като Микро Метакит, взеха, че и фалираха...Така че сами си правете изводите...Не само с моделите е така - новата книга за Икарус излезе с четири години закъснение, втория том на дядо Стефан още го чакаме....
52
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Mакетът на gregary
« Последна публикация от gregary - 10 Юни 2025, 23:14:11 »
Лелеее, забравих да пиша във форума и моята тема. Не, че има какво да кажа, но напоследък поработих малко и сложих най-накрая контактната мрежа в едната гърловина на планинската гаричка. Сложих и прекъсвачи (мисля, че им се казва "паяци"), като разделих "захранването" на КМ по коловозите. Стремях се всеки участък да има своята логическа връзка и контакт с подстанцията/разделителния пост.











Използвам КМ на Зомерфелд, която трябваше да я преработвам почти на 90 % цпоред моите нужди и разпределение, като ми достави същинското удоволствие.
Следва да боядисам носеюата конструкция и КМ, после по наземната част да сложа кабелканали, които изпуснах да сложа преди това, камъчета, тревка, зеленинка и т.н...
53
Имаше една песен за пирамиди и фараони, за едно куче дето влачи един реис и няма диря и няма нищо вече и те така. Аз не знам как може да се чака 5 години за един модел, не го разбирам това, може би не съм толкова умен и прозорлив не знам.
54
Аз също съм много търпелив, но това е до време. Споделих му и продължавам да съм на мнението, че си искам модела и ако някога стане готов ще си го платя целият, но не желая да съм финансово ангажиран за неопределено време.
55


In Krasi Tankista WE TRUST!  :rtfm:
56
След няколко месеца ще станат и при мен 4 години, откакто съм изпратил капаро, шаси-донор с нова печатна платка със звуков декодер, както и още 4 локомотивни печатни платки за монтаж на декодери - за останалите 4 локомотива, които Краси каза, че прави. И аз все още не съм видял модел, макар, че Краси ми изпраща снимки от време на време.

След предното ми мнение получих отговор от Краси и няколко снимки - на буферната греда и на коша отвътре.

Аз мога да съм много търпелив, което е в момента за този модел. Все още предпочитам да получа завършен модел, отколкото да си взема обратно капарото и донора. Май има някаква надежда да получа модел...

Иван
57
Гледам, че никой не ти отговаря. Аз лично си взех капарото от него обратно - тъй като за 4 години от превода им не получих нищо като модел, а реално не виждам и да се работи нещо по тях.
58
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от PIKO
« Последна публикация от pach - 08 Юни 2025, 12:56:37 »
Едно представяне от най-атрактивният магазин за мнозина български хобистти, показващ един модел на ПИКО:
https://youtu.be/IW0kyQC1Kxg?si=R_lxOxzohJ6yv8Jf
Явно имам някаква слабост към този симпатичен локомотив (BR-91.3....или пруски Т-9), та съжалявам, че е само в Н0 (за сега :spiteful:). Озвученият вариант, явно вече е и синхронизиран с движението на модела, което е още едно голямо изкушение! (поне за мен)
59
С "Родопската гъсеница"
до най-дългия въжен мост у нас

5 юни


 Как да обиколим красотите на Източните Родопи с влак - в новия епизод на "Накъде с БДЖ"
Железопътната линия от Димитровград до Кърджали преминава през изключително живописен маршрут, разположен успоредно на язовир Студен кладенец и разкриващ величествени гледки, достъпни единствено по два начина - с влак или пеша.
На любителите на туристическите разходки с влак ще им отнеме малко повече от два часа да пропътуват разстоянието от Димитровград до Кърджали, но едновременно с това да се насладят на незабравимо красиви гледки. След спирка Калоянци трасето на влака преминава през недостъпни за автомобилите, далеч от шосейната мрежа, места до самия бряг на язовир Студен кладенец и достига до достойни за художествени изображения картини. На много места железопътното трасе буквално си пробива път между скални образувания, широки точно толкова, колкото да може влакът да премине през тесните отвори. Но това е изживяване, което не може да се опише с думи, а просто трябва да се види.

 Въженият мост към село Лисиците
На около 300 метра от спирката на влака Момина скала се намира най-дългият пешеходен въжен мост в България, до който се достига през гориста пътека. Самият мост е с дължина 260 метра и е единствената връзка с цивилизацията на жителите от село Лисиците, което се намира на другия бряг на язовира. Селото е едно от малкото останали недокоснати от съвременната цивилизация, без асфалтови пътища, до което няма достъп на автомобили, и смело може да се каже, че природата там е изцяло в натуралния си вид. Някои от останалите около 15 местни жители всеки ден ходят пеша през моста до най-близкото село Широко поле, за да си пазаруват продукти, които не могат сами да си произведат.
Крепост „Моняк“
„Моняк“ е сред най-големите и известни средновековни крепости в Родопите. Тя е разположена над река Арда и над язовир Студен Кладенец в Източните Родопи, на над 550 метра надморска височина, което я прави една от най-високите крепости в Родопите. Останките от крепостта, крепостната стена, осемстенната кула и резервоарите за вода са изградени през XII век. Запазената част на външната крепостна стена е с дължина над 270 метра и на места достига 8 метра. Крепостта е имала важна стратегическа роля, тъй като е пазела прохода Железни врата и подстъпите на средновековния град, разположен около манастира „Свети Йоан Предтеча“ в днешния град Кърджали.
С достигането на най-високата точка се забелязва как на места скалите под крепостта са почти отвесни, благодарение на което се разкрива величествена панорамна гледка в почти всички посоки. Оттам се вижда целият град Кърджали, въженият мост към село Лисиците, а също и устието на река Върбица, най-големият приток на река Арда.
Скално култов комплекс „Чит кая“
Предполага се, че местността е светилищен комплекс от времето на Траките, където е изградена крепост от камъни без спойка, заемала билото на продълговат връх със стена с площ от около 1200 кв. м., като част от тракийската отбранителна система. От запад и юг върхът е естествено защитен, тъй като възвишението е с отвесни стени, а скалният масив, върху който е разположена крепостта, е ограден от три посоки с вода, като е най-достъпна откъм изток/североизток, където е и изградена крепостната стена.Чит Кая, което в превод от местен турски означава „зиданата скала“ (от чит – зид, дувар и кая – скала), е уникален археологически, културен и природен обект. До него се достига пеша по въжения мост до село Лисиците. Най-популярният маршрут започва от чешмата в селото, в близост до моста, и предлага великолепни гледки към язовира. Живописният преход е с продължителност около един час до самия връх.При достигането на местността се забелязва впечатляващ скален венец с уникални естествени образувания, наподобяващи пирамиди, гъби, фигури на животни и хора. От височината се разкрива изключителна гледка към водната площ на яз. Студен кладенец, крепостното плато Моняк, гр. Кърджали и устието на река Върбица. В най-горната си част е разположен добре оформен скален стол, в който можете да се настаните удобно и да наблюдавате предлаганите красиви гледки на околността. Необезпокоявани от хората, в скалите обитават множество редки птици, сред които можете да забележите и белоглав лешояд.На стръмните скали от южната страна на скалния масив са издълбани приблизително 50 на брой трапецовидни ниши – типичен елемент от тракийската скално-култова архитектура. Нишите са подредени в три реда, като някои са частично разрушени поради ерозия и атмосферни влияния, но запазват характерната си форма.
https://youtu.be/n0b8l9O_6zY?si=XF1O2wNkvtESUvR9
Още любопитна информация за забележителностите в Източните Родопи, достъпни лесно с влак - в поредния епизод на "Накъде с БДЖ".
https://www.bdz.bg/bg/c/nakde-s-bdzh
Аз вече се абонирах за канала в Ютюб.

60
...е как ще се съберат книгите ми там?
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10