Последни публикации

Страници: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Представете модел | Review a model / Re: Brawa BR98.10 ep II
« Последна публикация от mitko0888 - 17 Февруари 2025, 13:03:35 »
Цитат на: IvanC link=topic=5689.msg125612#msg125612 date=1739732281
Заради това, че оливат с масло всичко, включително и четките и колектора, при първото пускане се разнася миризмата, а понякога се вижда и дим от изгорялото масло.

Това не ме радва особено ...

Цитат на: IvanC link=topic=5689.msg125612#msg125612 date=1739732281
Платката е SUSI декодер и в цифров режим се управлява от основния декодер. В аналогов режим само следи поляритета на напрежението от релсите. Управлението на светлините и димния генератор с допълнителен SUSI декодер е типично за моделите на Brawa (с D&H декодери) и Märklin/Trix.

За което благодаря. Не се бях замислял.

Цитат на: IvanC link=topic=5689.msg125612#msg125612 date=1739732281
Би ли споделил как става програмирането на този (SUSI) декодер?

Съгласно "мануала":
The main circuit board is set for DCC mode with address 3 and can be reprogrammed using POM with any DCC Command Station (CV998). For this it is sufficient when the connector for the analog mode is inserted in the interface. Because in this mode the motor is connected parallel to the track signal, it is normal that the digital track signal is audible and the vehicle even moved during an asymmetric track signal (e.g. also at multi-protocol operation).

Т.е. би трябвало с аналогова тапа и с DCC станция да се програмира.
ДА АМА НЕ!
Програмира се само ако сложиш декодер. Аз имам само един старинен zimo MX630P16, с него всичко се чете и пише както пише в ръководството. CV от 980 нагоре. Всъщност при четене някой път се получава доста голямо забавяне, някой път се вижда веднага. Централата е z21. Пробвах доста варианти, тъй като платката е вече извадена и лесно си сглобих жици, мотор и два светодиода. И със неговата си тапа, и със стандартна тапа от друг локомотив - програмиране не става. Става само с декодер в гнездото. Всъщност за аналогов режим май видях смисъл само в CV998 - какво да свети в аналогов режим с тапа. Пробвах го и работи. А моторът с тапата си бръмчи както си пише. Не е свързан директно към релсите, минава през нещо но не можах да го намеря какво е, но пак си е в паралел.

За сега не мижах да се преборя със златните конзензатори. Уж е стандарт - NEM, PLUX  и т.н., не виждам нещо явно различно между крачетата на PLUX22 на D&H и PLUX16 на zimo, би трябвало MX630 да работи с такъв кондензатор, ама не става. Ще го гледам пак.
82
Цитат на: Old Boris link=topic=268.msg125611#msg125611 date=1739731218
Някой може ли да обясни този локомотив
https://www.facebook.com/groups/ElectronicParts/permalink/2654474624741856/

Какво ли не са правили хората ...
Трансформаторът сваля 15 kV до 600 волта, които се регулират във вторичната намотка на трансформатора. След това се подават на phasenumformer - фазов преобразувател - умформер са две електрически машини в едно (а не както пише в бг уикипедия), в случая в една машина има еднофазен синхронен двигател и трифазен генератор. Трифазното напрежение се подава на двата frequenzwandler - честотен преобразувател - трифазен мотор с постояннотоков генератор в ротора. Тези два умформера са механически свързани с вал, който минава през кух вал във фазовия преобразувател. Накрая това DC напрежение се подава на постояннотокови тягови двигатели.
83
Цитат на: toniemi link=topic=268.msg125610#msg125610 date=1739728462
Иман въпрос относно VBox7 ! Отдавна не го бях посещавал,но от около 2-3 години реших да качвам отново в моя канал във VBox7. Забелязах след време, че нямам никакви гледания на новите клипове. На скоро пак ми писаха,че видеоклиповете ми са недостъпни, пък аз си ги гледах без проблем. Позаинтересувах се, оказва се че админите са променили нещо, трябва да се получава някаква значка за да са клиповете достъпни иначе само аз мога да си ги гледам.Колкото и да четох, нищо не разбрах какво да правя, писах им много пъти, не ми отговарят.
Има ли ли сте такъв проблем с поредната българска простотия от VBox7 ?

VBox7 отдавна вече е затворен за частни потребители. Ползвай YouTube. Vimeo или друга подобна услуга за споделяне на видео.
84
Това е електрически локомотив. В наподобяващия парен котел цилиндър има трансформатор, синхронен двигател и два постояннотокови генератора, които захранват постояннотокови тягови двигатели. Има и възбудителен генератор, който служи и за първоначално развъртане до синхронни обороти.
Не особено сполучлив ранен опит за вграждане на токоизправител в локомотив за променлив ток, за да се захранят двигателите с постоянен ток.
85
Представете модел | Review a model / Re: Brawa BR98.10 ep II
« Последна публикация от IvanC - 16 Февруари 2025, 20:58:01 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=5689.msg125607#msg125607 date=1739646294
На пръв поглед впечетлението ми беше много добро. Но след пускането му в действие се разнесе миризма на четки / графит / въглен / искри - кой както иска да го нарича. Въпреки че токът при движение беше до 100мА, т.е. напълно нормален.

. . .

За сега (като чисто нов) няма проблеми, освен тази миризма в началото, която изчезва след няколко кръгчета.
Цитат на: mitko0888 link=topic=5689.msg125608#msg125608 date=1739693883
Като изключа това че всичко беше олято с масло.

Заради това, че оливат с масло всичко, включително и четките и колектора, при първото пускане се разнася миризмата, а понякога се вижда и дим от изгорялото масло.



Цитат на: mitko0888 link=topic=5689.msg125607#msg125607 date=1739646294
Най-учудващото беше защо Брава продължава да слага едни сложни платки в аналогови модели. Платката е цял декодер, само че моторът е включен според инструкцията паралелно на релсите (не е точно така)...

Платката е SUSI декодер и в цифров режим се управлява от основния декодер. В аналогов режим само следи поляритета на напрежението от релсите. Управлението на светлините и димния генератор с допълнителен SUSI декодер е типично за моделите на Brawa (с D&H декодери) и Märklin/Trix.


Цитат на: mitko0888 link=topic=5689.msg125607#msg125607 date=1739646294
... и в ръководството пише че било "нормално" заради това да се чува жужене при програмиране на платката. А на нея се програмират / управляват светлините - кога какво да свети в аналогов режим.

Би ли споделил как става програмирането на този (SUSI) декодер?


Цитат на: mitko0888 link=topic=5689.msg125607#msg125607 date=1739646294
Ненужно според мен допълнително токоснемане от задната едноосна талига - при четири двигателни оси без гуми допълнителното колелце не помага особено.

Най-вероятно тази свободна талига има най-доброто токоснемане от всички колооси. Колоосите в една рама нямат оптимално токоснемане, защото обиновено локомотивът стъпва само на 3 точки, ако не се вземат специални мерки - твърдо окачване само на една колоос, окачване със странично клатене на втора и "оресорено" окачване на останалите колооси в рамата.


Благодаря за отличното представяне!

Иван
86
Някой може ли да обясни този локомотив
https://www.facebook.com/groups/ElectronicParts/permalink/2654474624741856/
87
Иман въпрос относно VBox7 ! Отдавна не го бях посещавал,но от около 2-3 години реших да качвам отново в моя канал във VBox7. Забелязах след време, че нямам никакви гледания на новите клипове. На скоро пак ми писаха,че видеоклиповете ми са недостъпни, пък аз си ги гледах без проблем. Позаинтересувах се, оказва се че админите са променили нещо, трябва да се получава някаква значка за да са клиповете достъпни иначе само аз мога да си ги гледам.Колкото и да четох, нищо не разбрах какво да правя, писах им много пъти, не ми отговарят.
Има ли ли сте такъв проблем с поредната българска простотия от VBox7 ?
88
На 1-ви март: БДЖ пуска специална ретро мотриса от София до Банкя

14 февруари 2025 19:07
БДЖ, в партньорство с Националния етнографски музей – БАН, организира празнично пътуване е по повод 1-ви март – Деня на мартеницата и настъпващата пролет, съобщиха от държавната железница.

Жителите и гостите на София ще имат уникалната възможност да се качат на  ретро мотрисния влак  №19 001.7, която в края на миналия век е превозвала държавни лидери. Произведена през 1960 г.,  в SGP – Wien, Австрия е била една от най-модерните за времето си и впечатлява със своята елегантност и техническо оборудване.

На 1-ви март специално украсената за празника ретро мотриса ще извърши два курса по маршрут София – Банкя – София. Първото пътуване ще започне в 09:50 ч. от Централна гара София, с пристигане в Банкя в 10:14 ч. В обратната посока влакът ще тръгне в 11:40 ч. и ще пристигне в София в 12:04 ч. Второто пътуване ще стартира в 12:50 ч. от София и ще пристигне в Банкя в 13:14 ч. Обратният курс ще бъде в 15:00 ч. от Банкя с пристигане в София в 15:24 ч.

По време на пътуването пътниците ще могат да се насладят на тематична атмосфера и специални изненади, които ще ги потопят в традициите на празника. „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД, в сътрудничество с отдел „Работа с публики и образователни програми“ на Националният етнографски музей – БАН са подготвили образователни подаръци за всички пътници, които ще им разкрият интересни факти за българските народни обичаи.

Освен незабравимото пътуване с ретро мотрисния влак, гостите на Банкя ще имат възможност да посетят реставрираната Централна минерална баня, която впечатлява с архитектурата си, както и да се разходят из красивия градски парк.

Цената на двупосочния билет за възрастни е 44 лв. и включва запазено седящо място. За деца до 10-годишна възраст цената на билета е 22 лв. Билетите за атракционното пътуване могат да бъдат закупени само на касите в железопътните гари и бюрата за продажба на жп билети.

Това пътуване предоставя прекрасна възможност за пътешествие назад във времето с ретро мотрисата на БДЖ, съчетавайки традиции, история и уютна празнична атмосфера.
89
Представете модел | Review a model / Re: Brawa BR98.10 ep II
« Последна публикация от mitko0888 - 16 Февруари 2025, 10:18:03 »
Малко допълнение:
Тази сутрин се загледах в документацията / ръководството. Пише как се смазва двигателя - има само още едно винтче, така че веднага пробвах да видя какво има. Отваряйки двата капа над парните машини, те трябва да се плъзнат навън, а не се повдигат. Не е указано в ръкомодството. След развиване на въпросното допълнително едно винтче се получава това:



Винтчето е завито в допълнителна метална гайка, виода се на снимката, а не в бели метал. И целия крепеш на мотора е с една силиконова шайбичка откъм червяка за да обира вибрациите и да не се чува. Въобще доста добро изпълнение. Като изключа това че всичко беше олято с масло. Червячното колело е 27/9 зъба, червякът е m=0.4, след това се преминава на модул 0.5. Вижда се че първото паразитно колелце е метално. То зацепва в едно пластмасово 16/8 (според документацията), след това има още едно месингово паразитно 10 зъба, което зацепва с водещата колоос. Не ми се разглобяваха колелата за да го мидя колко зъба е, би трябвало да е 12 зъба. Така става редуктор 1:72, не по-малко от 1:66 според едно видео на което броих оборотите ... Така че мащабната скорост от само 45 км/ч се постига при 17300 оборота но моторчето. Всичко това подволява изключително бавно и плавно движение при аналогово каране, но пък кой кара аналогово днес?
90
Представете модел | Review a model / Brawa BR98.10 ep II
« Последна публикация от mitko0888 - 15 Февруари 2025, 21:04:54 »
Моделът е на Brawa, 40582, Basic+, т.е. DC аналогов. Парен локомотив за локалните линии, с номер BR98.1011. Във втора епоха, но в пруско зелено, което е било до тридесетте години, а не в черно. Този е с ревизия 29.8.30.
Това ми е вторият локомотив на Брава, взех го защото беше на голяма промоция (около -40%), а и нямах такъв тъмно зелен втора епоха, а и чудесно ми се връзва на малкото ми криво макетче. Имам три пътнически оберлихт малки вагончета, както и достатъчен брой товарни от този период, така че става и за пътници, и за товарен влак, и за смесен, каквито са били по тези линии с тези локомотиви. И тази колоосна формула ми хареса, няма друг такъв.

Поглед отстрани, отпред и отзад:




Като цяло съм доста доволен, особено след преработката - вж по-долу. Още като го видях се зарадвах че няма гуми, въпреки че в ръководството едната колоос е дадена с бандаж. Май това е от предишни или други варианти на този модел.
За съжаление щангите ми се виждат пластмасови, което според мен е недопустимо на днешно време.
Както шасито, така и котела, че и будката са от метал. Мачбокс. Общо тегло 215 грама - не е много, но не е и малко на пластмасовия BR80 на Roco, V36 на Lenz и други подобни. С много допълнително поставени пластмасови дръжчици и други детайли. Светлините са със светодиоди дирактно във фенерите, с едно прозрачно отпред. Изглеждат  не много грозно, тъй като са запоени вертикално, в една и съща посока, но така е в момента. Може спокойно да се държи в ръка, разбира се с вничание вкъм щангите и всякакви дръжки.

На пръв поглед впечетлението ми беше много добро. Но след пускането му в действие се разнесе миризма на четки / графит / въглен / искри - кой както иска да го нарича. Въпреки че токът при движение беше до 100мА, т.е. напълно нормален. Тъй като си бях патил от такива неща, естествено следващата работа беше да го разглобя и да видя какъв е проблема, ако въобще има такъв.

В инструкцията е казано много ясно как се отваря, всеки би трябвало да може да си го отвори, за да си сложи декодер, или да си смени двигателя :( Оказа се че двете капачета над парните машини са като че ли залепени. С малко убеждаване се справих, две метрични винтчета отпред отгоре под тези капачета, и две винтчета които добре се виждат отзад отдолу. Лесна и безболезнена работа. Това "залепване" го виждам и в Ривароси, дали финално пръскат с някакъв лак, дали слагат детайла върху прясна боя, или нарочно му капват някакъв лак - не знам, но не  ми харесва.

Какво има вътре:

и горнището:


Двигателят не съм вадил и не можах да му почистя четките, остана си така. Моторчето за съжаление е доста миниатюрно, по размери като най-малките моторчета на Роко, дължина 19мм, диаметър (ширина) с магнитите 15 мм, дебелината не я измерих, би трябвало да е около 9 - 10 мм.Като му дойде времето за смяна ще го мисля.
Пак за съжаление при ходовите проби се оказа че моторчето работи на доста високи обороти. Не съм разглобявал повече за да му видя редуктора и да му сметна оборотите, но звучи над 15 хиляди ... поради което е и тази миризма.

Най-учудващото беше защо Брава продължава да слага едни сложни платки в аналогови модели. Платката е цял декодер, само че моторът е включен според инструкцията паралелно на релсите (не е точно така), и в ръководството пише че било "нормално" заради това да се чува жужене при програмиране на платката. А на нея се програмират / управляват светлините - кога какво да свети в аналогов режим. Не че има голям избор - бели светлини отпред и отзад, нищо друго. На платката има и два кондензатора, по 1F/2.7V, явно с цялото управление на заряд - разряд, които естествено не работят в аналогов режим (изрично е написано). Но иначе добър power pack от 2 фарада!
Най-същественото на тази платка е че пречеше, по точно не позволяваше да си карам локомотива с моите управления с Ардуиното - външен звуков декодер, съответно всичките ми парни машини могат да правят пуф-паф, а пък този - не. Така че решението дойде веднага - платката се маха. Брава са я направили много добре - всички жици отговарят на NEM по цвят, запоени на удобно място по периферията на платката. Ненужно според мен допълнително токоснемане от задната едноосна талига - при четири двигателни оси без гуми допълнителното колелце не помага особено.

Без платката:


и самата платка:


Всичко покрай мотора и зад редуктора (там е мястото на високоговорителя) остава свободно.
Разбира се платката мога да си я върна по всяко време, ако реша да сложа декодер.
Като резултат: и с платката, и без нея, локомотивчето тръгва уверено и стабилно при около 2 волта със скорост около 3 км/ч (в мащаб естествено). Светлините оригинално светват при 4 волта. Максималната скорост 45 км/ч с платката се постига при 12 волта, без платката - при 11 волта (а може и да не съм премерил точно или първият път да не е бил разработен достатъчно). Така че не загубих нищо от движението, в плюс ми е че звуковият ми декодер работи и синхронизацията става при CV267=80 (zimо MX). Максималният ток е 80 мА без товар, не повече от 140 мА при макс. натоварване / буксуване. Т.е. оказва се че платката с всичките и чипове консумира почти нищо, разликата от около 5 - 10 мА е от светодиодите. Движението е естествено изключително плавно и добро. Отвори се място за допълнителна тежест (не знам дали ще сложа), в момента локомотивчето без платката е 210 грама. Трябва да добавя и управление на лампите, разбира се, което ще стане с добре усвоената схема с постоянно светене.

Можеше спокойно да сложат малко по-дълъг мотор с други обороти и друга предавка, има достатъчно място, но това ще го мисля когато / ако му дойде времето за това. За сега (като чисто нов) няма проблеми, освен тази миризма в началото, която изчезва след няколко кръгчета. Още не съм решил дали да добавя тежест, зависи дали ще се справи с нормален влак по баирите, по които не съм го пускал още.

Хубаво локомотивче. Макар и скъпичко, с промоцията го преглътнах. Препоръчвам на всичики.
Страници: 1 ... 7 8 [9] 10