Автор Тема: Родопска железница  (Прочетена 4738 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Родопска железница
« -: 03 Октомври 2012, 17:29:02 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg82321#msg82321 date=1349253580
......Тънката разлика би била само в това, че в Смолян никога не е имало железница и е останал само с надежди и мечти,
 ...

Глупости !
В Смолян никой, никога не се е надявал или вярвал, че е възможно да бъде прокарана железница. Всеки, който е ходил там знае за специфичния терен с огромна денивилация, чието преодоляване би удължило прекалено много общата дължина на линиите и в крайна сметка 80 километровото отстояние от Асеновград би се превърнало в (най-малко) двойно повече. Кой ще предпочете да пропътува 160 вместо 80 км ? Отделно, че по терена няма и 1 км. прав участък в който да не се налага строителство на мостове, тунели, подпорни стени и др. инженерни съоръжения. Вярно, че по комунистическо се чуваха такива предложения, но те бяха в сферата на майтапа и никой не се надявал, че ще се осъществят. В цялата област няма никаква промишленост (освен дърводобив) която да се възползва от ЖП. Е верно, на времето имаше минна промишленост, но с нейното закриване хептен никакви товари не остават за превоз.
Всъщност няма нищо невъзможно, но България не е Швейцария, че да си позволи да има ЖП от швейцарски тип.
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:58:07 от Vlado »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Родопска железница
« Отговор #1 -: 03 Октомври 2012, 17:40:03 »
Имало е идея за линия през Смолян още преди комунистическо време. Говорим за периода, когато България е имала излаз на Бяло море и е трябвало да стига до там. Тогава е била оправдана и е щяла да бъде за пристанищата там, а не заради Смолянския регион. Ако си ходил в Асеновград сигурно си видял, че гарата там не е челна, точно по тази причина - линията е трябвало да продължи. Обаче нещата се променят и тя спира до където е стигнала, а именно Асеновград.
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:58:31 от Vlado »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1705
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Родопска железница
« Отговор #2 -: 03 Октомври 2012, 17:45:06 »
Малко инфо за линията до Смолян:

01. http://www.history.asenovgrad.org/publikacii-izsledvaniq-135.htm

02. http://www.jptactis.com/Archives/jpt906/stanev.htm

03. http://www.pomak.eu/board/index.php?topic=1673.30

04. http://www.touristmedia.info/bg/articles/%D0%92%D1%8A%D0%B7%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D0%BE-%D0%B5-%D0%B6%D0%BF-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B7%D0%B2%D0%B0-%D0%A1%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BD-%D1%81-%D0%9F%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2/629/index.html

05. http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=933.0

В последното си идване до Бургас, Бойко Борисов каза за БНР - Радио "Бургас", че има подписан договор между Одрин и Бургас до 2014 година през Странджа планина да минава скоростен влак с минимум 200 км./ч. Идеята е свързана с проекта "Супер Бургас" - пристанището и акостирането на пасажерите от порядъка на дължината им да е над 300 метра. Интересното е, че все още никъде не съм намерил информация да ли е имало проучване на пътя (района) през който ще минава тази линия. Предполагам, че накъде от Дебелтската линия ще се отдели.
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:58:51 от Vlado »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Родопска железница
« Отговор #3 -: 04 Октомври 2012, 00:46:26 »
Цитат на: pavel75 link=topic=1752.msg82331#msg82331 date=1349275203
Имало е идея за линия през Смолян още преди комунистическо време. Говорим за периода, когато България е имала излаз на Бяло море и е трябвало да стига до там. Тогава е била оправдана и е щяла да бъде за пристанищата там, а не заради Смолянския регион. Ако си ходил в Асеновград сигурно си видял, че гарата там не е челна, точно по тази причина - линията е трябвало да продължи. Обаче нещата се променят и тя спира до където е стигнала, а именно Асеновград.

Павка,
нека да ти обясня какво имам предвид под думите си "В Смолян никой, никога не се е надявал или вярвал, че е възможно да бъде прокарана железница" и защо споменах, че "България не е Швейцария".
Идея за прокарване на линия е имало дори още преди да сме имали излаз на Бяло море. Тогава областта не е била в пределите на днешна Бъгария ! Смолян става отново български град чак през есента на 1912 г. Логочния въпрос е, при тогавашната геополитическа атмосфера, кой е могъл да построи линията ? Разпадащата се турска империя или впускащата се в серия от 3 последователни войни българска държава ?
След 1918 г. вече губим излаза си към морето, а страната е в дълбока криза и национална катастрофа. Точно тогава са се пръкнали и онези "романтици" за които се споменава в линковете на TheJackal в предходния пост.
Втория напън за идеята е от 20-те години, когато още не сме се съвзели от втората национална катастрофа след 1СВ. От друга страна с тогавашните технически постижения (технологии, материали, машини и опит) сме били на такова ниво, че дори и изграждането да бъде започнато, то едва ли би свършило в годините преди и по време на 2СВ. Хитлер ни обеща отново излаз на беломорието и можеше да прати някой друг швейцарски ЖП инженер, но пък взе, че загуби войната. А след нея отново възстановяване от нулата и държавни приоритети- съвсем далечни от строежа на такава линия. Реално да си го кажем, страната ни е била в състояние (икономическо и стопански оправдано заради рудите и горите) едва по времето на бай Тошо, когато строителни и транспортни войски са били в състояние да изпълнят подобен проект. За зла участ обаче гърците се закелешили, както всъщност е било по отношение на всички общи транспортни проекти с тях (че и до ден днешен), макар че им е било много по лесно и евтино да го докарат до границата. И все пак трети напън има, но едва в края на 80-те, когато се изготвя единствено предпроектното проучване. После идва новата система от идващи си и отиващи си тъпанари, мислейки само за 1 мандат и сам знаеш доколко е могло да се изпълни проекта. Та така до днес, когато вече не е икономически опавдано, че да получим каквото и да е европейско финансиране. Промишленост и търговия няма, а хората са е наполовина и то по-бедната. От другата страна на границата са същите пусти баири, а Порто Лагос днес е едно замиращо пристанищенце. Местните са турчеещи се български помаци за които на гърците винаги им е било през оная работа дали ще им пуснат транспорт. Областта Родопи, никога не е била приоритет на нито 1 гръцко правителство.
Та след всичко горно пак да кажа, че смолянчани никога не са се надявали и вярвали за железница. Това за което наистина се надяват е да им разширят поне малко тесния шосеен път по който пъплят средно с 50 км/ч.

П.С. как ти се струва подобен проект който предвижда "В тунелът, който щеше да се изгради под връх Рожен щеше да има подземни асансьори, чрез които туристите за Пампорово щяха да слизат на Рожен, откъдето с друг транспорт щяха да се транспортират до Пампорово"....и един мърмот завива шоколад !
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:59:16 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Родопска железница
« Отговор #4 -: 04 Октомври 2012, 09:25:52 »
Цитат на: gzo link=topic=1752.msg82330#msg82330 date=1349274542
Цитат на: pach link=topic=1752.msg82321#msg82321 date=1349253580
......Тънката разлика би била само в това, че в Смолян никога не е имало железница и е останал само с надежди и мечти,
 ...

Глупости !
В Смолян никой, никога не се е надявал или вярвал, че е възможно да бъде прокарана железница. Всеки, който е ходил там знае за специфичния терен с огромна денивилация, чието преодоляване би удължило прекалено много общата дължина на линиите и в крайна сметка 80 километровото отстояние от Асеновград би се превърнало в (най-малко) двойно повече. Кой ще предпочете да пропътува 160 вместо 80 км ? Отделно, че по терена няма и 1 км. прав участък в който да не се налага строителство на мостове, тунели, подпорни стени и др. инженерни съоръжения. Вярно, че по комунистическо се чуваха такива предложения, но те бяха в сферата на майтапа и никой не се надявал, че ще се осъществят. В цялата област няма никаква промишленост (освен дърводобив) която да се възползва от ЖП. Е верно, на времето имаше минна промишленост, но с нейното закриване хептен никакви товари не остават за превоз.
Всъщност няма нищо невъзможно, но България не е Швейцария, че да си позволи да има ЖП от швейцарски тип.


Аз като казвам, че понякога е досадно да вървиш по темите....
Кое е глупости? Нали точно това съм написал - Смолян никога не е имал и няма и да има железница.
Част от причините дори ти си ги визирал. Жалко обаче, че отново си се увлякъл от популистки изказвания
и тъпи мнения, та  от дърветата не си видял гората. Пък това за "вездесъщите" строителни войски, няма да го коментирам.
То и железопътните войски са създадени още преди социализЪма - и първоначално са били Железопътна Инжинерна Дружина...
Но не за това става въпрос тук.


Дори част от линковете на Стефан, са именно такива тъпни и чист популизъм, от слабо образовани хора (за "журналистите" е ясно...).
Особено във форума на помаците. Там пък направо бъкат от политика, но поне на тези хора няма какво да се сърдим
че не знаят историята. То не е нужно да е знаеш, ама като правиш някакво изказване, поне трябва да ти е ясно за какво говориш.


А, като се върнем на темата...gzo, пак повтарям - към Смолян никога не е имало (за последните ~140 години  железница в България)
 каквито и да е планове за такава железопътна  връзка с Бяло море.

Истината... и то с исторически факти е, че както и във всичко останало, и тук нашата балканска държава отново е
на кръстопът. Практически още в края на 19 век (1895) амбицийте на Руската, Австроунгарската,
 Английската империи, както и Франция, заедно с Италия,  чрез различни транспортни коридори (казано на днешен език)
 да търсят бързо распространение, на влиянието си в нови региони.
1. Руснаците са искали през Румъния, България, Македония (днешна)и Албания, излаз направо на Адриатическо море.
2. Австро-унгарците пък са искали през Румъния и България, и част от земите на Османската империя,
 излаз на свойте товари на Бяло море.
3. Италианците са искали излаз за свойте стоки и промишленост през Адриатика, щото Триест е бил изхода
на Австро-Унгария на това море (даже имало е Австрийски военен флот!!!), на Черно и през Бяло море,
 чак до бреговете на Сирия и Палестина (по това време) и целия Арабски полуостров.
4. Англичани и французи пък са гледали към свойте азиатски колонии и са търсели развръзка в железопътните линии,
 свързващи западна Европа със Босфора и днешна Турция.
5. Към това трябва да добавим и желанието на тогавашните и  новосъздаващи се по това време,
 независими държави в региона изполвайки тези чуждестранни амбиции да развият вътрешната си железопътна мрежа.

Така практически още тогава - края на 19-ти век и началото на 20-ти век, са се формирали транспортни коридори
които "де факто" са валидни и актуални и днес. Сега през България минават (и ще ги достроим) шест (шест) от всичко
десетте транспортни коридори на Европа. ...за влиянието на автомобилните връзки (в днешно време стигнали до интермодалните терминали)
ще си говорим някой друг път...

Впрочем, в тези години всички железници в региона (балканския полуостров) са се строяли именно с банкови заеми
отпускани от горе изброените страни (вкл.Русия!!!?) и не само това - те са се строяли под управлението
 на италиански и английски инженери, при това с доста бързи срокове (обикновенн 3 до 5 години)
 независимо от трудностите на проектирането спрямо терените.

Вкрайна сметка (може би вече някои се питат къде са германците) това е още една от "второстепенните"
 причини за избухването на поредицата от войни в района на Балканите, с финалната - Първата световна война.
 Германските политици преди това откриват, че Балканите са разпределени не само като сфери на влияние,
 но и като железопътни връзки. А те нямат и колонии към които да търсят сухоземни транспортни коридори.
 Тогава някой там, из Германските политически кръгове (проучването ми продължава) решава,
да се възползва от разделението на източни и западни амбиции (довели и до Втората световна война по-късно)
 и правят всичко възможно, да се "вклинят" през България с връзки от северозападна Европа, през Турция,
 направо към Персийския залив и новообразуващите се държави около петролните полета там.

Даааа, това вече ви е познато от някъде, нали...?

И е още едно потвърждение на това което си знаем - най-новата България е построена на кръстопътно място!!!

В резултат на това и до ден днешен на територията на сегашните държави в Балканите,
има цял куп железопътни линии водещи в ...нищото. Те обаче са част от недовършените проекти
по различните направления изброени по-горе. Като оставим настрана изцяло изградената връзка между
Босфора-Анкара-Анадола строена от гермаски компании и банки, навсякъде се откриват такива.
Такава е все още неосъществената връзка през Гюешево към днешна Албания.
Такава е и крайната за нас гара Подкова (Не Смолян).
Такива са част от линийте в днешна Сърбия, Македония и ...за това са на този незавидан хал,
гръцките железници. Гърците винаги са развивали свойте железници с нежелание, но под натиск от
колониалните държави, защото са предпочитали, и продължават да предпочитат вътрешно държавните
връзки да се осъществяват от каботажното плаване. Хем им е по-евтино. Точно в тези "диви"
за железниците времена, те пък си пускат в експлоатация Коринтския канал, с което практически решават
всички проблеми на това каботажно плаване.
Ние все пак (освен Турците) сме успяли да се възползваме от този натиск,
и макар не всички линии да сме довършили...между които и тази от Свищов (там е трябвало да бъде първият ни мост над Дунав)
и Подкова, с прекъсването между Троян и Карлово, което пък е ясно видно на горе публикуваните карти.
Но пък си имаме все пак и връзката Белград-Ниш-Цареброд-София-Вакарел-Белово и на там до ...Босфора.
Още от 1888 г. - годината на откриването всъщност и на първата българска държавна железопътна линия.

Стана (отново  :blush2:) доста дълго.
Всичко това, подкрепено с конкретни данни, факти и дати,
ще бъде в най-скоро време описано и публикувано тук в специална тема.
Работя по този въпрос вече шести месец. Оказа се страшно интригуващо и пълно с неизвестни факти, които дават обяснение
за доста исторически събития, в следствие на които са Балканските различни войни и ...съществуващите железници в региона.
Особено как още преди стотина години тогавашните стратези са залагали железопътните връзки актуални и до ден днешен.
Впрочев това дава обяснение и защо нашето БДЖ в момента е на този хал, както и че тези международни коридори,
макар и все още обект на чуждестранните амбиции, са единственото му спасение (според доста геополитически анализатори)
Надявам се да ви бъде интересна!
 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 19:00:44 от Vlado »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Мале мила !
Ако си мислиш, че някой има търпение и време да ти чете романите  :haha: А пък ако си мислиш, че може да се получи какъвко и да е конструктивен диалог след като позлваш определения като:


Цитат на: pach link=topic=1752.msg82348#msg82348 date=1349331952
......популистки изказвания и тъпи мнения, та  от дърветата не си видял гората......

значи, че си се объркал.
След 4-ред си спестих четенето на поста ти....
Извинявам се, че се намесих с "тъпото" си мнение и горско късогредство. Извинявам се и за причиненото неудобство, което наложи бързата ти и компетентна намеса на капацитет и в тази област.  :sorry:
Посипвам си главата се пепел и отивам да се гръмна !
 :drinks:
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:56:45 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Ти вярно трябва да се гръмнеш, а ЯВНО те мързи да четеш,
за да имаш време да пишеш...щото и за Смолян пишеш, че са глупости,
а след това ти ги изричаш същите аргументи.
(дали тук всъщност не става въпрос за "приятелско оплюване" независимо какво съм написал?)
Колкото до "тъпите мнения", само потвърждаваш "что чукча, не читатель, а он писатель!"  :haha: :haha: :haha:
 защото това определение съм дал за форумите към които Стефчо е пуснал линкове, както и
 с всички "популистки мнения" съм визирал "журналистите" (отново са в кавички) от останалите линкове на Стефан.

А ти като не си прочел след четвъртия ред, може би явно имаш проблеми с концентрацията (?),
или предпочиташ да си останеш заблуден, че знаеш историята на България в цялата и светлина.
То тогава наистина не може да се образува конструктивен диалог, тъй като нищо ново или не толкова известно
можеш да кажеш по обсъждания въпрос. Май ти е по-лесно да работиш с общоприетите клишета...не знам.
Или не можеш да коментираш по-горе написаното...вече не е ясно точно кое от всичко...ти е проблем...

Жалко, че пак не схвана за какво става въпрос, но не пропусна да ме "захапеш"...
та тук наистина имах точно теб предвид с първото си изречение само ...от предишния пост.
Мъчи ли те нещо?
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:

ПП. Ако си потребител на форум "Помак" или журналист написал нещо от линковете по-горе, моля да ме извиниш - не го знаех! :pardon: :pardon: :pardon:
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:56:02 от Vlado »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Абе приятелЮ....
как да ти го обясня по-разбираемно, че да разбереш. Нямам никакви проблеми с концентрацията, нито ме мързи да чета, хеле пък и да съм късоглед дотолкова, че да нямам право на мнение. Напълно разбирам, че от висотата на детайлните ти познания във всички житейски области, мноето мнение ти изглежда тъпо. Но дори и на такова, аз имам право на него. Това, че на някой му изглежда тъпо си е негово определение и мен въобще не ме товари  ;D Може да съм тъп и прозД, но никога няма да седна на компа и да обяснявам на някой напълно непознат, колко е тъп. Възпитанието и джентълменския такт не ми го позволява  ;D
Прсото огромните ти постове ме отказват от четенето им. Според теб нормално ли е да очакваш някой да чете такива романи с напълно размиване между основна теза и спам на кубици ? Че то ме заболя пръста от въртене на скролера и пак край няма....  ;D

И понеже виждам, че никак не ти стана ясно, нека пробвам за последно. В конкретния случай се намесих заради неправилната теза, че "Смолян ... е останал само с надежди и мечти"
И съответно знаейки много добре какво представлява последното предпроектно проучване и мнението на самите смолянчани казах, че "В Смолян никой, никога не се е надявал или вярвал" Какви мечти, какви надежди ?
Този който е писал, че населението на Смолян се надява и вярва, вероятно никога дори не е стъпвал в този град. Родопчани са мъдри люде и много добре си знаят, че всичко изприказвано покрай ЖП проекта са празни приказки. Ако в началото на века въпроса е повдиган от смели мечататели, то в последствие е повдиган само с популистки цели. Пустия му "влак за Смолян" е отдавна позната тема в местната сатира и обект на присмех от местните зевзеци от трио Шемет. И след висичко тук някой, някъде си е написал, че Смолян се "надява и вярва на влак".  :haha:
И сега ако пак не си разбрал....незнам, търси проблема от твоята страна.
 С най-добри чувства :drinks:
 
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:55:47 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Мислех това да ти го пусна на ЛС, но след като си позволяваш да ме нападаш в общото пространство, смятам че имам право да се защитя също пред всички.

Цитат на: gzo link=topic=1752.msg82358#msg82358 date=1349345667
Абе приятелЮ....
... че да нямам право на мнение. ...Но дори и на такова, аз имам право на него!

[/s]

Никой не ти го отрича, най-малкото пък аз.
Това явно също си е твое виждане, но когато нямаш какво да кажеш,
може би е по-простичко - да замълчиш, а не да нападаш автора на мнение което не ти харесва.


Цитат на: gzo link=topic=1752.msg82358#msg82358 date=1349345667
Напълно разбирам, че от висотата на детайлните ти познания във всички житейски области, мноето мнение ти изглежда тъпо. ...
 Може да съм тъп и прозД, но никога няма да седна на компа и да обяснявам на някой напълно непознат, колко е тъп.

[/s]
Аз също няма спомен да се познаваме...така че това в цитата е и отговор на нападката ти.
Всъщност ти точно това правиш, а аз въобще не съм те определял като тъп и прост - явно,
 пак си отговаряш на някакви твой мисли...по джентълменски!


Цитат на: gzo link=topic=1752.msg82358#msg82358 date=1349345667
Прсото огромните ти постове ме отказват от четенето им. Според теб нормално ли е да очакваш някой да чете такива романи с напълно размиване между основна теза и спам на кубици ? Че то ме заболя пръста от въртене на скролера и пак край няма....  ;D
[/s]

Че кой те кара да ги четеш? И кой те кара да ги коментираш извън контекста на темата за която се отнасят?
Говориш за спам, но всъщност ти го генерираш. Справка са последните ти постове - пардон... наистина последния все пак коментираш по темата. Във всички останали ме коментираш мен. Нима това е  тема тук?


Да наистина, мога да те разбера, но само когато твой пост, не започва веднага след мен с думата ...
Цитат
Глупости!

Когато знаеш само едностранно даден факт,  разбира се, че може да ти изглеждат и глупости,
 но все пак е желателно преди да обиждаш друг потребител тук, да се замислиш дали знаеш всичко което той знае...
и едва тогава да даваш такива определения за него. Но явно арогантността не ти позволява да се сетиш за това.
По-лесно е да се нахвърляш с общи приказки по мой адрес, след коет да ме обвиняваш, за твойте си действия.
Това наистина се нарича форумно тролене...

Моля, админите да изтрият постовете на този потребител,
 които не са по темата разисквана в последнете ми постове!
 За пореден път тук се осира нещо и се правят опити да се прехвърли вината на друг!!!
(Венциииии, имаш си прекрасен последовател, батка!!!!!!) :bad:

 С най-добри чувства :drinks:
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:55:30 от Vlado »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Предлагам да се разберете на някоя среща. Първо не е добре разправии да стават пред публика, второ на живо с бира в ръка ще се разберете къде къде по-добре и лесно.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: pach link=topic=4005.msg82355#msg82355 date=1349342560
Мъчи ли те нещо?

Да, мъчи ме въпроса, колко пъти са ти казвали, че си Царя на празните приказки ?
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 18:51:51 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
А сега, ако позволите, да се намеся и аз! Отдавна нарушихте добрия тон, което не е добре. Затова оттук насетне всякакви продължения на този спор, извън темата "Родопска железница" ще го считам за нарушение на правилата и ще последва наказание. В допълнение, ще изчета цялата тема ред по ред и ще задраскам всичко извън темата. Коментари по това не се приемат!

А сега към всеки по отделно:
gzo, моля, повече не се занимавай с Пламен и ако по някакъв повод считаш, че той с нещо те засяга лично, обижда или нещо друго - веднага се обърни към някой админ, но в никакъв случай не отговаряй на pach, защото ще счетем това за нарушение на правилата и ще бъдеш санкциониран.

Пламене, забелязах, че отново си позволяваш да споменаваш името на Венци. Само да напомня, че преди време това беше абсолютно забранено, като наказанието е постоянен бан. Затова ще ти напомня за ПОСЛЕДЕН път: споменеш ли още веднъж Венци, Best Ripper или нещо свързано с него пряко или непряко, в прав текст или завоалирано, БЕЗ повече предупреждения НЕЗАБАВНО ще бъдеш баннат за постоянно без възможност за амнистия.

Vlado - админ
« Последна редакция: 04 Октомври 2012, 21:19:36 от Vlado »