Товарен вагон на Brawa Best.-Nr. 2092
Това е стар вюртембергски вагон тип K(U) "Klappdeckel" - вагон с капаци и форма на къщичка на Вюртембергските Държавни Железници (K.W.St.E.). Специализиран е за превоз на сол от откритата през 1899 г. солна мина Кохендорф на “Sudwestdeutsche Salzwerke AG” (Югозападногерманска Солна фабрика АД). Това е сол добивана не от морето а вадена от мина дълбока 180 метра, при надморска виспчина 150 метра, такава сол ние наричаме - каменна сол.
На по-късен етап във 2-ра епоха и в други райони, вагоните са били изпозвани и за превоз на креда или вар, но към края на експлоатационния им живот, главно са ползвани за превоз на сгурия и шлака от парните локомотиви, естествено вече без капаци. Конкретния вагон е именно такъв,
но фррма Brawa произвежда и два варианта на вагона в 1-ва епоха -
кафяв и
зелен с капаци, като вторият ще е новост през второто 3-месечие на годината.
Проблемът при такива късии вагони е малката им маса, което е причина за честите им дерайлирания. Фирмата е решила проблема кардинално - отляла го е от метал. Въпреки това по външни белези по нищо не личи, че това е метална отливка, просто трябва да го вземеш в ръка за да разбереш. Останалите дребни детайли направени от пластмаса също са изпипани много добре, надписите са превъзходни,
а за колелата със спици какво да говоря - просто по-красиво нещо от това за какъвто и да е вагон - няма!
Безкомпромистното око на Васко обаче откри проблем - Облата резба за притягане на куплата не представлява спирала, а е направена от ... пръстенчета
:
Най-вероятно това е забелязано от под 1% от закупилите вагона ...
Мястото на такива вагони в макета май вече е ясно - 2-3 такива вагона някъде около депото на по-краен коловоз - това за 2-ра епоха, а ако ще е първа епоха, то непременно ще трябва да превозваме единствено възможното - сол.