сТава неКъФ беЗуМен оФтоПик зА поРЕДен пЪт.
та така за да не ме обвините в поредния Офтопик...
прекратявам темата за сега
относно Марио четох в другия спотърски форум какво са писали и да ви кажа мене лично самата идея да се легализира този вид хоби
е изключително добра то впрочем всичко тръгва както обикновено от авиационните среди не знам дали ви е известно но Спотъри
е наименованието което ползват в чужбина за хората снимащи самолети всичко започва през втората световна воина и продължава
до края на студената воина някой страни насърчават това хоби само че не точно за цивилни цели пример е Англия със своя Royal Observer Corps която съществува от 1925 та чак до 1995 година
един интересен материал за това как англичаните подпомагат спотърите а пък те от своя страна помагат на властите той може да се намери тук
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/3682329.stmколкото и странно да звучи треин спотърите не са от вчера може да ги проследим чак до 1940 с появата на едни книжки
издадени в Англия spotting-а е едно всеобхващащо хоби в което заснемането е една от основните части но има и такива
като подслушване на радио честоти те и запис на разговорите които се осъществяват между диспечерите и машинистите пилотите и тн
обикновено спотърите са хора с доста големи познания които знаят съответно коя машина къде се намира
въпреки че е грешно да наричаме всички Железопътни и Авиационни фенове спотъри поради това че има хора на които им е приятно просто да наблюдават снимки да четат по списания и а онези занимаващи се с моделизъм било то Авио или ЖП
относно забраната за снимане по гарите НК ЖИ явно е гледала от Британия там нещата седят по подобен начин но
забележете факта че там за разлика от тук никой не го арестуват за това че е фотограф и не го гледат като извънземно по гарите
все едно си някакъв водещ се на отчет в някой психо диспансер
омг има бъг в форума като напишеш [off] i [/off]