Автор Тема: Макетът на Тодор Чолаков (TT)  (Прочетена 60489 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5585
  • Рейтинг: 650
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #75 -: 18 Септември 2011, 09:29:34 »
Голяма работа си, Тоше!  :good: :hi:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #76 -: 18 Септември 2011, 09:34:13 »
Всичко е много хубаво, само не мога да разбера защо сам се вкарваш в приключение, като полагаш баластра и други довършителни неща преди да си подкарал управлението и цялата система?  :hi:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1350
  • Рейтинг: 209
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #77 -: 18 Септември 2011, 12:27:54 »
Браво !!!!  :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12341
  • Рейтинг: 1327
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #78 -: 19 Септември 2011, 08:57:34 »

Това се казва професионална работа!!!
Страхотно!!!
 :hi: :hi: :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #79 -: 19 Септември 2011, 12:21:57 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=2078.msg65127#msg65127 date=1316327653
Всичко е много хубаво, само не мога да разбера защо сам се вкарваш в приключение, като полагаш баластра и други довършителни неща преди да си подкарал управлението и цялата система?  :hi:
Защото баластрата държи релсите. Няма пирони, винтове и пр. По моята технология съвсем не е довършително нещо.
Не бих казал, че е приключение, защото всъщност демонтирането беше сравнително лесно, както и обратното монтиране след това.

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #80 -: 19 Септември 2011, 21:03:24 »
Страхотнено изглежда и  много истинско става :hi: :good:

polval

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #81 -: 20 Септември 2011, 11:44:40 »
Евала BDZ43r  :hi:  :hi:  :hi:

Макетът ти е перфектен и с висок реализъм.

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1171
  • Рейтинг: 179
  • HO, София
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #82 -: 21 Септември 2011, 09:45:31 »
Много добре се получава!!!  :good:
А с тази "микропроцесорна система за контрол на заетостта на железния път" направо изби рибата....  :yes:
Трябва доста да разбираш за да си я направил.  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12341
  • Рейтинг: 1327
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #83 -: 21 Септември 2011, 11:05:31 »
Още един път - страхотно става Майсторче!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:

Тошко, имам няколко въпроса на които се надявам да отговориш:
1.Какъв е микропроцесора и съответно кой ти писа програмата за него (предполагам че ти, ама да питам...)?
2.Всъщност доколкото виждам от плана, май общо една+четири стрелки ще са на ръчно (далечно) управление?
Разкажи (в снимки ако може) повече по въпроса!(в жълтите кръгчета, ако съм разбрал правилно означението...)
3.Гледайки плана който страхотно гот изглежда, ми е интересно на какво е чертан той (програма)?

4.Пак на същия план (стана ми като учебно ръководство, към сайта ти) ме заинтригува чисто като лаик
(сиреч нищо не отбиращ от железница, ама голям мерак за такЪва... :haha:),
 обозначените светофори(в червени кръгчета), защо и как имат точно такъв вид?
 Ако са ти готови покажи снимки моля, щото знам че си правиш сам и сфетофорите.
5.Принципно как смяташ да управляваш цялата гара в частта за разклоненията, коловозите и сфетофорите?
Предполагам процесорната система за броячите на оси е част от това управление,
та дай примерна концепция, като как ще е?

И един коментар-подкрепа:
Страхотно ми хареса означенитео (като в истинските планове) на километър+метри...
пардон ...метър + сантиметри по трасето!!! :good: :good: :good:
Виждам и наклоните как си ги проектирал (означени в синьо), та да питам - предвидил ли си преходни
участъци в началото и края на наклоните (под 10 %0) за безпроблемно
 преминаване на всички оси без увисването при по-дългите локомотиви?
(съгласно Ботев тук...хм... :bad:... стария сайт на форум тук съвсем оголя!!?!?!?! - няма ги скиците от Ботевата книга... :()
Ето я скицата от мен...


Благодаря предварително! :hi:
(а аз всеки ден преглеждам сайта ти за новости, пък ти тук ги пусна по-напред  :scratch_ones_head: :lol:)
« Последна редакция: 21 Септември 2011, 11:08:24 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #84 -: 22 Септември 2011, 20:34:17 »
Цитат на: pach link=topic=2078.msg65212#msg65212 date=1316592331
1.Какъв е микропроцесора и съответно кой ти писа програмата за него (предполагам че ти, ама да питам...)?
PIC 16F84A. Аз си писах програмата, обаче после я затрих погрешка, та сега разполагам само с източения от PIC-а вариант, който е осакатен, защото липсват коментарите и изглежда по съвсем различен начин.
Сигурно в някакъв бъдещ момент ще напиша нова програма, че тази е малко суров вариант. Ама си работи отлично де.
Цитат на: pach link=topic=2078.msg65212#msg65212 date=1316592331
2.Всъщност доколкото виждам от плана, май общо една+четири стрелки ще са на ръчно (далечно) управление?
На ръчно ще са, като означените ще са с дистанционен привод, защото ще са трудно достижими, заради контактната мрежа.

Ето тук се вижда стрелката с дистанционния привод и лостчето. Черното е велосипедна броня с тел вътре. Лостчето подлежи на бъдещи доработки. Отдолу под него има отвор и пружина, която фиксира стрелката в крайните положения. Получава се "щракащо" обръщане, подобно на Це-Ка ключ.
Цитат
3.Гледайки плана който страхотно гот изглежда, ми е интересно на какво е чертан той (програма)?
На... Paint. Иначе другите планове ги мъча с AutoCad.
Цитат
обозначените светофори(в червени кръгчета), защо и как имат точно такъв вид?
 Ако са ти готови покажи снимки моля, щото знам че си правиш сам и сфетофорите.

Цитат
5.Принципно как смяташ да управляваш цялата гара в частта за разклоненията, коловозите и сфетофорите?
Предполагам процесорната система за броячите на оси е част от това управление,
та дай примерна концепция, като как ще е?
Идеята е за маршрутно-релейна централизация с маршрутизирани маневри. Броячите са само за контролиране на заетостта. Останалото ще е с релета. Като му дойде време ще разкажа повече и за това.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1350
  • Рейтинг: 209
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #85 -: 22 Септември 2011, 21:18:24 »
Жицата с бронята е велика идея! Евала !

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #86 -: 23 Септември 2011, 00:09:31 »
Впечатляващо!  :hi:  Продължавай все така :)
Сега и аз да питам, че доста работи са ми интересни, а познанията не ми достигат :)

- По какво се определя кога даден светофор да е мачтов и кога – приземен (виждам, че имаш и от двата типа в плана)?
- Дизеловото депо – на коя фирма е?
- Микропроцесорната платка – някоя от готовите развойни PIC-овски системи ли е или си я конструирал специално за целта?
- Понеже използваш по 2 оптодвойки за броячите – това за по-сигурно отчитане ли е или за да отчиташ и посоката на преминаване?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #87 -: 23 Септември 2011, 00:43:00 »
-по това дали има място за мачтов. Когато коловозите са близо и няма габарит - слага се приземен. Маневрените в гари с маршрутизирани маневри са приоритетно приземни (мачтови само по изключение).
-Auhagen
-Конструирал съм си я за целта. Има 40 входа - за 20 двойки и 16 изхода - за толкова контролирани участъка (аз ще позвам 12, останалите резерва). Отделно има четири бутона, от които ползвам три, но това е обект на бъдещи доработки. Има и изведен конектор за връзка с други устройства - не се знае какво ще ми хрумне някой ден.
-Най-вече за отчитане на посоката. Иначе няма да е ясно дали влакът влиза или излиза от коловоза. За по-сигурно отчитане се следи и последователността на задействане - първо едната, после двете едновременно и едва при отпадане на първата се отчита преминаване.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #88 -: 23 Септември 2011, 11:48:54 »
Цитат на: bdz43r link=topic=2078.msg65258#msg65258 date=1316727780
-Най-вече за отчитане на посоката. Иначе няма да е ясно дали влакът влиза или излиза от коловоза. За по-сигурно отчитане се следи и последователността на задействане - първо едната, после двете едновременно и едва при отпадане на първата се отчита преминаване.

И аз така предположих :) А относно самото броене - какво точно отчитат броячите? Талигите или цели возила?

Питам, щото моята идея за брояч беше малко по-различна, а именно: оптодвойка от стара компютърна мишка, поставена от двете страни на срязана релса и отчитаща всеки преминал реборд. Не съм го пробвал и нямам идея, дали ще проработи и колко грозно ще бъде на самия макет. Пък и няма смисъл да откривам топлата вода, ако някой друг вече го е направил успешно :)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1016
  • Рейтинг: 265
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #89 -: 23 Септември 2011, 11:52:26 »
Това и аз го мислих, ама реших че ще стане твърде грозно да стърчи около релсите.
Цитат
А относно самото броене - какво точно отчитат броячите? Талигите или цели возила?
Талигите. Отдолу на всяка талига има бяла лепенка.