Автор Тема: Легендарният "Альоша"  (Прочетена 14427 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #15 -: 12 Март 2010, 14:47:18 »
Цитат на: lubomir link=topic=2326.msg37807#msg37807 date=1268396062
Аз пак не схванах: какво и е легендарното на тая машина?
Някои са били щастливци, че са снимали с ORWO, щото си беше норма да се снима със СВЕМА(друго не съм успявал да намеря), на която цветовете сякаш бяха от друго измерение ;D. Най чудното е, че следните снимки са правени в България по време на втората световна война, най-вероятно с немска техника и материали
http://www.lostbulgaria.com/?p=1904
http://www.lostbulgaria.com/?p=264
http://www.lostbulgaria.com/?p=262
http://www.lostbulgaria.com/?p=261
http://www.lostbulgaria.com/?p=260
http://www.lostbulgaria.com/?p=259
http://www.lostbulgaria.com/?p=258
http://www.lostbulgaria.com/?p=257
http://www.lostbulgaria.com/?p=253
http://www.lostbulgaria.com/?p=220
http://www.lostbulgaria.com/?p=113

Разбира се с идването на "великата" съветска армия "пропадналата" фашистка(а защо не немска?) технология за цветно фото изчезва за доста дълъг период от време и българската фотография трайно възприема "напредничавите" съвтски черно-бели технологии в областта на фототехниката, които за 45г на практика почти не мръднаха.

Той Кракомобила ти е отговорил.
Аз само ще допълня - това май е вторият локомотив сглобен на територията на България!?!!
Първият е парният серия 48-04!!!
 ;D ;D ;D

Колкото до "напредничавата" съветска армия и "немско-фашистката" такава (това определение обезмисля доста неща) , но ако държиш си я наричай германска армия , не че защитавам която и да е от двете, но за цветната фотография не си прав.
Както и за филмите.

Снимах както със Свема, така и с ORWO!!!
Така също правех НЕ САМО черно/бели фотографии, ами и цветни , както и цветни диапозитиви!!!
И то изключително на основата на материали на ORWO.
Както ленти, така и хартия , и изключително химикалите за цветните си ги купувах пак на марката ORWO , и то забележи - в центъра на София , до старото американско посолство.
Виж фотоувеличителя заедно с цветната електронна глава , пък ми беше съветско (демек руско) производство, както сушилната печка и останалите предмети (до щипките) задължителни за една ЛЮБИТЕЛСКА фотолаборатория.
Подчертавам любителска , да не помислиш че това ми е било професия или постоянно занимание. Говоря за юношиските си години (пъпчив тийнейджър - по сегашен "жаргон").
Тоест в периода около 1975-1980 г.
Българската фотохартия на фабрика "Фохар" в Бояна по това време правеше само черно/бяла за масова употреба).Разбира се имах и доста "самоделни" приспособления, като червените осветителни лампи, електронни релета за време (за експонацията), кАдрови, рамки, алуминиеви корексдози (кутий за проявяването на филмите) и още някой дреболи.
Пък двата ми лентови фотоапарата по това време , бяха копия на немски и американски такива (лайка и кодак)!
Въобще българия беше на кръстопът не само в географско отношение...
 ;D ;D ;D
Така че , Любо хайде да не преувеличаваме нещата чак до там , щото не е точно така (едностранчиво) както го твърдиш ти тук.Да не забравяме ,че тук четат деца , които незнаят (и не е необходимо) какво е СССР и ГДР - две държави от социалистическият лагер, преминали в небитието, но оставили както горчиви , така и сладки спомени за себе си.(рускините и немкините... :blush2: по морето - и все русички със сини очички, "чисти" ариики, докато не проговореха на съответният език :haha: :haha: :haha:)

 :hi: :hi: :hi:
Та така... пак ме предизвикахте да оспамя тема.
 ;D ;D ;D

ПП.Сашо , условието за сканирането бе , да не пипам нищо по снимките, за да са автентични, а на теб като не ти е харесало...ето, поиграл си си със фотошопа и ...така се чудим после за някой цветове по RAL  :lol: :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:
(шегичка, щото и скана би ни пратил в RAL за зелен хайвер)



mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #16 -: 12 Март 2010, 14:48:14 »
http://www.lostbulgaria.com/?p=245
Е това е кадър  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #17 -: 12 Март 2010, 14:49:33 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2326.msg37813#msg37813 date=1268397523

Имах впредвид за снимки от периода преди 2000 г. с подобно качество. Независимо дали на Р-ки или друг вид техника на БДЖ. А иначе - всичко каквото има в интернет е намерено.

Макар и млад , дори за младостат си се изказваш КРАЙНО неподготвено - нищо още не си намерил... :on_the_quiet: :on_the_quiet: ;D ;D ;D
Дори само за това че сайта"изгубена България" почти ежедневно качва нови снимки от всичките времена до 2000 г.!!!!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #18 -: 12 Март 2010, 14:58:23 »
О - намерил съм и още как.  :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #19 -: 12 Март 2010, 15:00:42 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2326.msg37822#msg37822 date=1268398703
О - намерил съм и още как.  :yes:

Ти имаш страхотно самочувствие , но ...няма да те свалям на земята , ако ти покажа няколко снимчици в мрежата, за които съм сигурен че не си ги намерил.
Като пораснеш (не те засягам надявам се) ще схванеш че...всъщност нищо не е сигурно и нищо не знаеш...и сега и тогава!
 ;D ;D ;D :dirol:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #20 -: 12 Март 2010, 15:02:06 »
Мини на ЛС за да не спамиме за Альошата - и да видиме какво ще ми покажеш.  :music:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #21 -: 12 Март 2010, 15:03:00 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2326.msg37824#msg37824 date=1268398926
Мини на ЛС за да не спамиме за Альошата - и да видиме какво ще ми покажеш.  :music:

Тц... :beee:
 :dance1: ;D :hi: :angel:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #22 -: 12 Март 2010, 15:04:44 »
Цитат на: pach link=topic=2326.msg37825#msg37825 date=1268398980
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2326.msg37824#msg37824 date=1268398926
Мини на ЛС за да не спамиме за Альошата - и да видиме какво ще ми покажеш.  :music:

Тц... :beee:
 :dance1: ;D :hi: :angel:
Хаха - ми добре, аз не мисля, че има с какво да ме изненадаш.  :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #23 -: 12 Март 2010, 15:09:36 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2326.msg37827#msg37827 date=1268399084
Хаха - ми добре, аз не мисля, че има с какво да ме изненадаш.  :drinks:
Именно...помисли си пак  :spiteful:
 :drinks: :drinks: :drinks:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #24 -: 12 Март 2010, 15:13:02 »
Това е един безмислен спор - можеме и двамата да си говориме едно и също до припадък. Най-лесно е да започнеме с доказателствата. Аз няма как да ти докажа, че не можеш да ме изненадаш - защото ще е малко трудно да ти покажа, че съм изровил всички архивни снимки на тема БДЖ (в частност подвижен състав) от интернет - тъй като това е доста голямо количество. Ти явно можеш да ми докажеш, че ще ме изненадаш с архивни кадри на тема БДЖ от интернет  - ами направи го тогава. Иначе само си чешеме езиците. Аз спирам до тук.  :give_rose:

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #25 -: 12 Март 2010, 15:16:45 »
Ако имате нещо да си казвате, направете го на лични, иначе цялата тема ще замине в кошчето!

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #26 -: 12 Март 2010, 16:14:36 »
Тя темата.. си е за коша!
Пламене, разгледай снимките от Загубената България и ще видиш кога след 9-ти се появяват отново цветни снимки. Мисля че това е показателно. Ти говориш за доста по-късен период. София през соца нямаше нищо общо с глухата провинция в която беше превърнат Пловдив примерно :yes:. Нали "градо" беше показна витрина на комунизъма все пак, а ние тука доматите ги праскахме с колците ;).


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #27 -: 12 Март 2010, 17:00:51 »
Да, дайте да изхвърлим всички съветски (руски) локомотиви тогава!!!
Или най-добре , да ги продадем на германците (нали загубиха навремето - ще ги карат до отказ), пък ние тук ще се надяваме на най-новият "голям" брат -американците да ни внесат нови машини....
А дотогава ...няма да си карами и останалите влакове , щото доста от линиите са проектирани по соца - а това е лошо .
Хвърляме всичко на боклука, което не сме унищожили или откраднали и...последния да угаси лампата.
Всъщност "Альошата" къде е сега?
Питам за локомотива , не за камъка...

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #28 -: 12 Март 2010, 17:39:43 »
Цитат на: pach link=topic=2326.msg37844#msg37844 date=1268406051
...щото доста от линиите са проектирани по соца ....

А това пък не е много вярно.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1014
  • Рейтинг: 261
    • bgrail.info
Re:ЛЕГЕНДАРНИЯТ "АЛЬОША"
« Отговор #29 -: 12 Март 2010, 17:45:44 »
Цитат на: pach link=topic=2326.msg37816#msg37816 date=1268398038
Аз само ще допълня - това май е вторият локомотив сглобен на територията на България!?!!
Първият е парният серия 48-04!!!
Не!
48.04 е първият от три парни локомотива (48.04 - 48.06), изцяло произведени (не само сглобени) в България.
А преди 07-1917 има и други сглобени от разни остатъци локомотиви, някои от които се движат и сега.

Ако не се лъжа тези двата Т679 са били и единствените локомотиви от този вид в Чехия.
А Альошата си работи в Горна Оряховица, обаче сега е 07 091.
« Последна редакция: 12 Март 2010, 17:48:23 от bdz43r »