Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 321209 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #375 -: 17 Декември 2009, 03:47:35 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=237.msg32723#msg32723 date=1260891573
Не е точно железопътен моделизъм.. Но мисля, че ще ви е интересно.. Лок 48.04 - първият произведен български локомотив..
(Image removed from quote.)
Вчера е изваден от ЖПЗ София в депо София. Понего липси по-начало нямаШЕ. Сега забелязах, че липсват табелите на завода производител, табелите за възстановяването му, кноровата помпа и доста медни тръби (като последните две - кноровата помпа и медните тръби) си личи ясно, че са откраднати в рамките на последните 24 часа! Успех с възстановяването...  :angry:
Малко предистория. Серия 48 попада в стандартизационната програма на БДЖ от 1939 година. Другите локомотивни серии в тази програма са: 03, 05, 11, 36 и 46. За съжаление ходът на войната пречи на изпълнението на тази програма, и вместо изброените серии, в БДЖ попадат съвсем други локомотиви от сериите 12, 13, 14, 15, 16, и дори серията 20. Първите търгове за доствка на локомотиви за БДЖ след края на войната са през 1946 година, но тук ги няма традиционните немски фабрики, които строят нашите локомотиви. А и финансовото положение тогава не е било добро, както и през 1947. Така се стига до решението за производство на парни локомотиви в България. Това е и повода за преименуването на тогавашната ж.п. работилница в Железопътен завод Георги Димитров. За производство е избрана най-малката машина от изредените серии - серия 48. През 1948 е готов локомотив 48.04, първият произведен в България локомотив. През следващата 1949 са произведени и 48.05 и 48.06, с което производството на локомотиви в България е преустановено.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #376 -: 17 Декември 2009, 09:15:08 »
Причините за бързия отказ от по-нататъшно строителство на локомотиви са тревиални - липса на опит и технологии, само желание не е достатъчно. Проблем се е оказала например не друго, а термичната обработки на ... осите - специални цементации, което води до нуждата от много честата им подмяна. Тоя проблем и до последно не е решен както трябва, сегашното състояние не ми е известно.

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #377 -: 17 Декември 2009, 09:22:07 »
Не знам дали е точно така. Баща ми е бил ОТК 15 г. в ЖП завода. До към 55 та години там се работило по немски технологии и с немски специалисти. След това са помолили немците да си ходят!!!???

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #378 -: 17 Декември 2009, 09:27:11 »
Ами чудесно, да почерпим информация от източника, нека разкаже подробности.  :good:

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #379 -: 17 Декември 2009, 09:42:48 »
Какво конкрено ни интересува. За всичко на което е бил свидетел мога да го споделя. Трябва даже да го накарам да изнамери някакави разработки от онези времена.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #380 -: 29 Декември 2009, 18:25:27 »
Цитат на: fyut link=topic=237.msg32836#msg32836 date=1261035768
Какво конкрено ни интересува. За всичко на което е бил свидетел мога да го споделя. Трябва даже да го накарам да изнамери някакави разработки от онези времена.

Всикчо, което сподели и разкаже ще бъде много интересно - за тоя парен локомотив, или за други - все едно, т.ч. очакваме с интерес!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #381 -: 23 Февруари 2010, 18:42:08 »

Кратки ревюта на машини в Spur I

Христо и Иво вече са давали линкове към сайта в далечната 2008, но да го видим отново!

http://www.spur-1-freunde.de/Dampfloks.html - парни локомотиви
http://www.spur-1-freunde.de/bilderauswahl.html - останалите неща
http://www.spur-1-freunde.de/ - главна страница






  Червената точка означава - има ревю; липсата й - няма.
Има го и BR 38 1803 DB - от ВТУ, но без точка.
« Последна редакция: 25 Март 2010, 17:18:10 от CaLLlo »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #382 -: 24 Февруари 2010, 04:56:45 »



kro

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #383 -: 26 Февруари 2010, 10:53:59 »
Търсих, търсих и реших, че май тук е мястото да ви покажа този локомотив, който директно ми открадна час от единствения ми живот :)










staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Парни локомотиви
« Отговор #384 -: 26 Февруари 2010, 20:00:58 »
Викайте линейка! Прилоша ми!
 :blink: :blink: :blink:
Тва в кой мащаб е? 1:45? Или по-скоро 1:32?
« Последна редакция: 26 Февруари 2010, 20:26:42 от staff123 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #385 -: 04 Май 2010, 11:42:47 »
Ихааааа, да живеее парата!!!
На този моделист въобще не му трябват атомните електроцентрали!!!
http://www.youtube.com/watch?v=6q5HQ00L1qU&feature=player_embedded
 ;D ;D ;D
http://www.youtube.com/watch?v=MUwdPrCu_Q4&feature=player_embedded
 :clapping: :clapping: :clapping:
http://www.youtube.com/watch?v=BwDht7AtmCo&feature=player_embedded
 :give_rose:
http://www.youtube.com/watch?v=Qv6Cj0VWrH0&feature=player_embedded
 :swoon:
« Последна редакция: 04 Май 2010, 11:44:31 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #386 -: 21 Май 2010, 13:38:55 »


За Васкопф - може би...

Der Wannentender (m etlichen Bildern)




















От тук (на немски език):
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,3981133,3981133#msg-3981133
 :hi:


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #387 -: 21 Май 2010, 16:22:00 »
Пък някой тия дни спореше , че "Табак-лок"  (бивш БДЖ-01.22 ) е бил пренасян до музея...



Снимката е от транспортирането му там за въстановяване...
 :hi:

« Последна редакция: 21 Май 2010, 16:23:57 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Парни локомотиви
« Отговор #388 -: 21 Май 2010, 16:28:56 »
Има сайт по темата:
http://tabaklok.ch/tabaklok/frame_tabaklok.html

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #389 -: 21 Май 2010, 16:39:02 »
Знам, ама не мога да се сетя кой спореше, точно за този сайт стана въпрос , че ет оварен на шлеп на пристанище Лом (което е така),  но не можел да се движи на колоосите си, а бил пренасян... :scratch_ones_head:
Горните снимки пак са от "шайбата"...
 ;D