Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 322791 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #45 -: 15 Март 2008, 20:26:33 »
Най голямото осово натоварване за парни локомотиви в БДЖ _ 18 тона на ос. Това са "Туркините" серия 12. Първите 7 броя са закупени нови, а следваШтите 10 след 1_2 годиШна експлоатация в Германия. Наистина тендерите им изглеждат така, сякаШ са произведени 20тина години преди локомотивите.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #46 -: 15 Март 2008, 20:34:29 »
Да, натоварването е 18,2 t, но на табелките отстрани пише 18,5.
Потърсих с гугъл снимки да закача на 12-ката, но не намерих, явно трябва свои да слагам някой ден за да има  ;D
Но намерих други, "майка плаче", ето:

http://web.railfriends.org/site-photogalery/sf/05.01.jpg
http://web.railfriends.org/site-photogalery/dca/13.20.jpg
http://web.railfriends.org/site-photogalery/sf/49.xx.jpg

Разгледайте целия сайт, казват снимани са вече всички налични локомотиви в БДЖ:

http://web.railfriends.org/site-photogalery/index.htm

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #47 -: 15 Март 2008, 23:13:55 »
Ясене, нещо интересно:
Младежите от сайта в раздела "връзки - избрано от мрежата" най-отдолу, най-ляво са сложили линка:
http://www.lokomotive.de/
където ако избереш Lokomotiv-Datenbank, идваш тук:
http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/datenbank/d_datenbank.htm

Ако в празния ред за търсене напишеш например: 58-2801
и натиснеш "Старт Зухе", като резултат ще излезе това:

Suche nach 58-2801
Es wurde ein Fahrzeug gefunden.


Hersteller: Henschel und Sohn, Kassel
Baujahr: 1940
Fabriknummer: 24001
Bauart: 1'E h2
Spurweite: 1435 mm
Lebenslauf:
(TCDD 56.046)
->'40 DRB 58 2801
->'41 BDZ 12.08
+


Приятни забавления!
« Последна редакция: 09 Декември 2008, 23:27:52 от CALLlO »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1704
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Парни локомотиви
« Отговор #48 -: 17 Март 2008, 12:43:03 »
Здравейте!
Ето на какво попаднах съвсем случайно във вестник "Седмичен труд" от 12.03.2008год. На страница 17 има следното заглавие: "Първият ни локомотив прегазил вол", дадена е снимка на централна гара София от 1888год. и пише, че първия локомотов е английско производство, зелен на цвят, върви с дърва и се движи между София - Вакарел. Локомотивът се казва "КАТЕРИНА". Гарата е най-голямата на Балканския полуостров построена от архитектите Прошек, Колар и Маринов - строена е 6 години, едноетажна е, дълга 96 метра и широка 12 метра, разделена на 3 класи за пътниците, осветена от газови лампи. Моля за извинение за лошото качество на снимката, правена е с GSM.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #49 -: 17 Март 2008, 15:01:47 »
Нали темата е за парни локомотиви, та малко новости от Брава, с 2 думи - Браво на Брава!!!



Rund 20 Jahre beherrschten die Lokomotiven der Achsfolge 2B (eine Lok mit vorlaufendem Drehgestell und zwei Treibachsen) den Schnellzug- und Personenzuggdienst der Europäischen Eisenbahnen. Allein die preußische Staatsbahn hatte 3472 Maschinen dieser Achsfolge beschafft, die letzten davon erst im Jahr 1913.
Die KPEV ( Königlich Preußische Eisenbahn Verwaltungen) beschafften als erste Atlantic ab 1902 die Gattung S7 in zwei Bauformen - die Hannoversche Bauform und die Graffenstadener Bauform, benannt jeweils nach den Lieferfirmen. Die Loks waren von hervorragender Laufruhe und leistungsfähiger als die bisherigen 2B-Loks, aber für die immer weiter steigenden Anforderungen bald nicht mehr leistungsfähig genug. Daher wurde beschlossen, die Hannoversche S7 zu einer Art "Super- Atlantic" weiter zu entwickeln. So entstand die Gattung S9. Sie wurde bei der Hanomag in Hannover konstruiert und gebaut, ab 1908 wurden 99 Stück geliefert.



Nach alten Quellen war der Regelanstrich bayerischer Dampflokomotiven grün mit grünen Rädern. Verziert wurde das Ganze mit zahlreichen Teilen wie beispielsweise die Kesselringe aus poliertem Messing. Das Fahrgestell dagegen war schwarz. Mit dieser Optik harmonisiert die S 2/6 bestens mit den anderen bayerischen Dampfloks.
Modell: vollbewegliche Nachbildung der modellspezifischen Tenderdrehgestelle; Kurzkupplung zwischen Lok und Tender; mit Lokführer und Heizer; detailgetreue Nachbildung des Barrenrahmens; feinste Speichenräder aus Metall; maßstabsgetreue Länge über Puffer; schräggenuteter 5-poliger Motor mit zwei Schwungmassen



Die Wind und Wetter ausgesetzten Bekleidungsbleche der Lokomotiven mussten schon immer gegen Korrosion geschützt werden. Anstriche mit Farben mussten sehr oft erneuert werden, daher wurde ab etwa 1880 verschiedentlich sogenanntes Glanzblech verwendet. Die württembergischen Staatseisenbahnen beschafften einige Lokomotiven mit Glanzblechverkleidung, so in den Jahren 1907 und 1908 insgesamt 11 Loks der Klasse Fc. Die Maschinen hatten gegenüber der Normalausführung einen Preisaufschlag von 1100 Mark für das Glanzblech. Insgesamt bewährte sich die Glanzblechbekleidung aber nicht, da sie genau so schnell rostete wie das bisher verwendete lackierte Blech.



Von 1890 bis 1909 stellten die Königlich Württembergischen Staats Eisenbahnen 125 Lokomotiven der Klasse Fc in Dienst. Die ersten 30 Loks der Klasse Fc erhielten Namen von Bergen und Gebirgen. Die Lokomotive Nr 624 erhielt den Namen "Hegau", einer Gebirgslandschaft westlich vom Bodensee. Die Klasse Fc war um die Jahrhundertwende die Stütze des württembergischen Güterzugdienstes.



Von den insgesamt 96 Maschinen der Klasse T5 kamen 93 zur Deutschen Reichsbahn und erhielten dort nach 1925 die Loknummern 75 001 bis 75 093 zugewiesen. Die Maschinen verließen nie den Direktionsbezirk Stuttgart. Fast alle Bw der Direktion Stuttgart setzten die T5 ein, sie war während der ganzen Reichsbahnzeit wichtiger Bestandteil der Zugförderung. Dabei erwies sie sich als äußerst vielseitig, neben ihrem eigentlichen Aufgabenbereich Personenzüge konnte sie auch vor Güterzügen oder gar vor Schnellzügen eingesetzt werden.
Modell: freistehende Laternen, Trittstufen und Griffstangen; Aufbau und Fahrgestell weitgehend aus Metall; feinste Speichenräder und Kuppelstangen aus Metall; filigrane Steuerung; Federpuffer; bewegliche Kaminabdeckung; feinst gravierte Nieten.



Sie war die größte, stärkste und modernste deutsche Lokomotive ihrer Achsfolge. 1947 wurden die letzten Exemplare ausgemustert. Im Juni 2006 ist sie wieder da. Als Brawa Modell der Spurweite H0 in zwei Varianten mit faszinierenden Details. Hochwertig: Chassis, Gehäuse, Räder, Gestänge aus Zinkdruckguss. Liebevoll: Details wie funktionsfähiges Innentriebwerk, originalgetreue Kesselrückwand, Lokführer und Heizer im Führerstand, Führerstandsbeleuchtung, bewegliche Türen, echte Kohle für den Tender. Extras für Auge und Ohr: Sound- und Rauchgenerator eingebaut, bzw. für den Einbau vorbereitet.
Im Unterschied zur G 4/5 H hat die DRG-Variante 2 Spitzenlichter und 4 Nummernschilder - an der Rauchkammertür, an der Tenderrückwand und am Führerhaus seitlich. Auf Höhe der zweiten Achse befindet sich ein zusätzliches Trittbrett, über den oben liegenden Federn des Vorlaufradsatzes sind 3 kleine Schutzbleche. Die Schlussbeleuchtung am Tender besteht aus 2 Lampen. Kessel, Führerhaus und Tender sind schwarz, die Räder rot lackiert.
Dieses Modell ist auch als G 4/5 H der K.Bay.Sts.E.B. erhältlich.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #50 -: 18 Март 2008, 16:20:43 »
Ето една съвсем кратка справка, под формата на таблица за парните локомотиви на БДЖ

серия      тип          система на парната маШина*         година на доставка**  брой
 01        1'D1'              Zwiling                                        1930                        23
 02        1'D1'              Zwiling                                        1935                         5
 03        2'D1'              Driling                                         1942                        12
 05        2'C1'              Driling                                         1941                          5
 08        2'C                Wulf compaund                             1897                         20
 09        2'C1'              Firling                                         1912                           1
 10        1'E                Zwiling                                        1931                          16
 11        2'E                Driling                                         1939                          17
 12        1'E                Zwiling                                        1940                          17
 13        1'E                Driling                                         1941***                     42
 14        1'E                Zwiling                                        1943***                     50
 15        1'E                Zwiling                                        1943***                    215
 16        1'E                Zwiling                                        1953                           33
 17        1'D                Wulf compaund                             1915                           74
 18**** 1'D1'              Wulf compaund                             1928                            1
 19        1'E                Wulf compaund                              1913                           70
 20        1'D1'             Zwiling                                          1942                            8
 23*****1'E              Zwiling                                          1941                             1
 25******D              Zwiling,compaund                            1890                             4
 26         D                Compaund                                      1908                           50
 27        1'D               Wulf compaund                               1911                           18
 28         E                Compaund                                      1909                           87
 29       1B+B             Mallet                                            1901                            1
 35       1'C1'              Zwiling                                          1910                            45
 36       1'D2'             Driling                                            1943                            10
 45        F                 Compaund                                      1922                            10
 46        1'F2'            Zwiling, Driling*******                     1931                            20
 47        C                Zwiling                                            1897                           39
 48        D1'              Zwiling                                            1931                            6
 49        E                Compaund                                        1911                           25
 50        E                Zwiling                                             1931                           10
*ZWILING- ДВА ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
 DRILING- ТРИ ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
 FIRLING- 4ЕТИРИ ЦИЛИНДЪРА, РАБОТЕШТИ С ПРЯСНА ПАРА
 COMPAUND- ДВА ЦИЛИНДЪРА, ЕДИНИЯТ ОТ КОИТО РАБОТИ С ПРЯСНА ПАРА(ЦИЛИНДЪР ВИСОКО НАЛЯГАНЕ), А ДРУГИЯТ С ОТРАБОТИЛАТА ПАРА ОТ ПЪРВИЯ ЦИЛИНДЪР(ЦИЛИНДЪР НИСКО НАЛЯГАНЕ)
 WULF COMPAUND-КАТО COMPAUND, НО С 4ЕТИРИ ЦИЛИНДЪРА(ДВА ВИСОКО И ДВА НИСКО НАЛЯГАНЕ)
 **ЗА ГОДИНА НА ДОСТАВКА, ОТБЕЛЯЗВАМ САМО ГОДИНАТА, В КОЯТО Е ДОСТАВЕН ПЪРВИЯТ ЛОКОМОТИВ ОТ СЕРИЯТА, В ИСТОРИЯТА НА БДЖ ИМА СЛУ4АИ, В КОИТО ОТ ДОСТАВКАТА НА ПЪРВАТА МАШИНА, ДО ДОСТАВКАТА НА ПОСЛЕДНАТА В СЕРИЯТА, ИЗМИНАВАТ 20, ДОРИ 30 ГОДИНИ
***ТОВА НЕ СА РЕДОВНИ ДОСТАВКИ. ТЕЗИ ЛОКОМОТИВИ СА ВЛЕЗНАЛИ В БДЖ ПОД НАЕМ ПРЕЗ ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА, А СА ЗАКУПЕНИ ЕДВА ПРЕЗ 1946 ГОДИНА
****ТОЗИ ЛОКОМОТИВ Е ПОЛУ4ЕН 4РЕЗ ПРЕУСТРОЙСТВО НА 801 (СЕРИЯ 17) В ГЛАВНА Ж.П. РАБОТИЛНИЦА СОФИЯ
*****ТОЗИ ЛОКОМОТИВ Е ПОЛУ4ЕН ПАК 4РЕЗ ПРЕУСТРОЙСТВО НА 49.24 В ГЛАВНА Ж.П. РАБОТИЛНИЦА СОФИЯ
******В СЛУ4АЯ ПОНЯТИЕТО "СЕРИЯ" Е СЪВСЕМ УСЛОВНО, ТЪЙ КАТО ТЕЗИ ЛОКОМОТИВИ ГИ ОБЕДИНЯВА ЕДИНСТВЕНО ЕДНАКВАТА ИМ КОЛООСНА ФОРМУЛА, ТЕ СА ОТ РАЗЛИ4НИ ДОСТАВКИ И РАЗЛИ4НИ СИСТЕМИ. 25.01 Е ЦВИЛИНГ, А ДРУГИТЕ КОМПАУНД
*******ПЪРВИТЕ 12 МАШИНИ СА ЦВИЛИНГ (1931 ГОДИНА), А ОСТАНАЛИТЕ 8 СА ДРИЛИНГ (1943 ГОДИНА)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Парни локомотиви
« Отговор #51 -: 18 Март 2008, 16:35:43 »
Като заговорихме за Туркини, ето малко снимки на TCDD 56 от който идва името "Туркиня", същите са като нашата серия 12 (Красавици).

http://e40003.me.metu.edu.tr/Buharlilar/56009_Marsandiz_M_Kulak.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_G038.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_G059.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_I0101.jpg
http://www.tumch.de/assets/images/db_images/db_Bosporus_I0141.jpg

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Парни локомотиви
« Отговор #52 -: 18 Март 2008, 16:45:39 »
Аз лично си взех BR 65 на BRAWA и трябва да кажа не само БРАВО... ами да се поклоня направо... страх ме е да го хвана в ръце, че ще го изцапам или счупя... невероятно изпълнение...

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Парни локомотиви
« Отговор #53 -: 18 Март 2008, 18:54:35 »
Цитат на: EMPEROR link=topic=237.msg2938#msg2938 date=1205851539
... страх ме е да го хвана в ръце, че ще го изцапам или счупя... невероятно изпълнение...
Ако те притеснява това,може да ми го подариш и край с притесненията ;D ;D ;D

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Парни локомотиви
« Отговор #54 -: 18 Март 2008, 22:39:52 »
http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=3300&ids=140670
Този филм,доколкото подразбирам е в чест на 150-години от създаването на железницата.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #55 -: 21 Март 2008, 23:33:00 »
Да, Тони, отстрани е написано с червено. Клипът се състои от 3 филмчета с обща продължителност 40 мин. Изгледах го с кеф, първите 2 са задължителни за гледане, третият е за електричеки локомотиви. Нека по-младите видят кадрите и чуят звуците във втората част и много лесно ще си отговорят защо някои харесват парни локомотиви!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #56 -: 25 Март 2008, 00:59:41 »
Цитат на: EMPEROR link=topic=237.msg2938#msg2938 date=1205851539
Аз лично си взех BR 65 на BRAWA и трябва да кажа не само БРАВО... ами да се поклоня направо... страх ме е да го хвана в ръце, че ще го изцапам или счупя... невероятно изпълнение...

Невероятен скок прави тази фирма последно време, преди 10-ина 15 години беше известна като фирмата за лампи, фенери, стълбчета и диречета ;D, но сега е на път да засенчи някои по-велики имена. Аз й пожелавам успех !!! ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #57 -: 25 Март 2008, 16:27:41 »
Аз имам само един двуосен вагон от фирма Брава, но той е достатъ4ен за да потвърдя вси4ко написано тук по адрес на тази фирма. Перфектно изпълнение във всяко отноШение. Но конкретно за BR 65.10, колкото и да е странно, аз предпо4итам тази на GUTZOLD. Основно заради "4упеШтата рама", благодарение на която локомотивът стои геометри4ески по добре в крива. Аз и на друго място съм писал доста добри думи за Gutzold, и за техните изклю4ително оригинални реШения в изпълнинието на парните локомотиви.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Парни локомотиви
« Отговор #58 -: 25 Март 2008, 17:15:14 »
Нещо да кажеш Яско за това

Кръв ми капеше като трябваше да се плаща, първия. При втория вече не болеше толкова. ;)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5545
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Парни локомотиви
« Отговор #59 -: 25 Март 2008, 17:17:41 »
Малиий! Красота!  ;D