Автор Тема: Макетът на Владо Колев  (Прочетена 136856 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #330 -: 20 Юни 2011, 08:43:19 »


Знаете, че не съм привърженик на контактната мрежа (от там и на електровозите, макар от І/ІІ-ра епоха да има красавци), най-вече защото макет с контактна мрежа ми се вижда твърде претрупан...едва ли не, не можеш да бръкнеш под нея и да сложиш локомотив...
Обаче, макета ти Владе и достатъчно семпъл, та явно и контактната мрежа "му стои" много добре.
То си е и майсторлък де! :hi:
Поздравления за хубавата работа, визия и...снимките също!!!

Питане:
 В завоя (на левия модул) на какво разстояние са ти стълбовете?
Струните ли ти го определиха, или се опитваш  максимално по стандарт?
Коментар:
На снимките ми се виждат прекалено гъсто, но на живо как е...Та за това питам!
 ;D ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #331 -: 20 Юни 2011, 09:23:03 »
За съжаление вътрешният завой на левия модул е с възможно най-малкия радиус (360), който може да има в моделизма (в НО) и поради тази причина трябваше да съобразя и контактната мрежа с това положение. И като допълнение - Вайсман продават една джаджа:



Чрез която се определя каква струна да се използва и на колко разстояние да са стълбовете. Средното синьо парче има деления, които посочват откъде до къде пантографът ще опира добре в така поставената над него струна. Извън тези деления пантографът изпада. Измервайки, се получиха тези разстояния между стълбовете. Гъсто-да, но пък всички локове се вписват. :)
« Последна редакция: 20 Юни 2011, 09:24:55 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #332 -: 20 Юни 2011, 09:26:46 »


Ааааа, то било заради радиуса!!!
 :wacko: :wacko: :wacko: ...не знаех, че там е едва 360 мм!
 :drinks:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #333 -: 20 Юни 2011, 09:33:43 »
Уви, 360 е! Преди време се захванах с поредния ремонт на макета именно в опит да махна всички малки радиуси. Е, в мазето вече няма, но на откритата част реконструкцията щеше да ми наложи почти цялостно преправяне на макета и не се реших да го започна. Отгоре се ограничих "само" в цялостна реконструкция на лявата гърловина на гарата, вкл. изправяне на няколко досадни S-а по трасето. :)

п.п. Важното е човек да се учи от грешките си и да не ги повтаря...  :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #334 -: 20 Юни 2011, 09:36:52 »
Колко ти е там външния радиус?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #335 -: 20 Юни 2011, 09:45:37 »
475 мм - релсите са от първото Пико Т профил. Те, ако си спомняш, бяха ни така, ни така - никакъв радиус. Ама такова имаше тогава! :)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #336 -: 20 Юни 2011, 10:24:27 »
Влади ако решиш може да използваш този метод.Ще ти легне доста по-евтинко а и ще е много реално и яко.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,349.msg61068.html#msg61068

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #337 -: 20 Юни 2011, 10:48:35 »
Труден е за изпълнение този метод!  :(

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #338 -: 21 Юни 2011, 20:15:58 »
Въпреки колебанията относно способа и изпълнението вчера и днес направих струните под мостовете. Сигурно нескромно ще прозвучи, но станаха супер и направо съм горд със себе си! Но вижте ги:










niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #339 -: 21 Юни 2011, 20:18:51 »
 :good: :hi:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #340 -: 21 Юни 2011, 20:26:18 »
Браво на Влади Варгалоцо  :hi: :hi: :hi:
И аз съм горд с теб  :give_rose:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #341 -: 21 Юни 2011, 21:38:28 »
И още:





Следва продължение...  :spiteful:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #342 -: 21 Юни 2011, 22:54:16 »
Тази последната снимка много ме кефи! Става наистина перфектно!  :good:
Тези трафопостове нямаха ли някакви разцветки отстрани или аз съм в грешка? В смисъл някакви кантове по ръбовете като че ли, не съм сигурен, ама като че ли нещо е по - различен от нашенските.  :hi:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #343 -: 21 Юни 2011, 23:21:17 »
Не разбирам за кои трафопостове говориш?!?!  :blink:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #344 -: 22 Юни 2011, 02:05:49 »
Сигурно за тези...


Аз се сещам, че съм виждал повече сиви, с пръскана мазилка и варосани кантове около вратите и решетката за охлаждане. Но и този си е напълно редовен нашенски трафо.