Веднагически (
) си изчисли дължината на релсовото трасе което ще ти формира наклоните.
ПРавилото, което е потвърдено от практиката и в този форум е:
L=(H*1000)/SКъдето
L е дължина на необходимото трасе за изкачване на
Н - необходимата междуетажна височина, а
S - съответният наклон в този участък (в промили!!!).
За
S e прието да не е повече от
40/1000 (четиридесет на хиляда), но практиката показва (особено за НО) че е нежелателно да надминава 35/1000 - тоест в рамките на един линеен метър изкачването да не е повече от 35 мм.
В противен случай, има опастност от приплъзване на модели, а ако не са цифровизирани, (със съответната обратна връзка от двигателите за компенсиране на натоварването) локомотивите ще имат видимо забавяне и затруднено изкачване, респективно "скоростно" спускане в наклоните.
В твоя случай от точка
а до
b май не ще "събереш" два метра трасе (тоест "заветните 70 мм - виж
ТУК), но от точка
с до точка
d ми е още по-съмнително.
Препоръчвам разминаване (може чрез увеличение на площта на плоскостта) на трасетата в точка
е за да събереш двата метра м/у
а и
b (тоест вече ще е дълго от
е до
b за единия наклон).
Колкото за връщане (при това доста плавно) едновиткова спирала в района между точка
с и
d (с център около числото
77). тогава по има шанс да стане спускането на трасето за да мине под моста. Е, там може би освен втория хълм, ще ти трябва и тунел за да скриеш витката на спирала, тъй като изисква по-малък радиус).
Не виждам друго решение за тазе фигура.
Имай предвид и това:
За да няма после "опаааа, какво стана та се ..."
Повече за наклоните може да прочетеш тук:
http://www.railwaypassion.com/?cid=102&NewsId=11