Автор Тема: Локомотивите по света  (Прочетена 42401 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Локомотивите по света
« Отговор #75 -: 09 Юли 2012, 08:22:52 »
Не съм фен на този вид "модели", още повече, че за десетина лева мога да си купя работещ, детайлен и
точно копие на оригинала - вагон в ТТ. Вярно че за десет лева , само втора ръка, ама е ДВИЖЕЩ се!!!

Въпреки това си купих втория локомотив - от португалската серия - просто ми хареса визията му, па макар и в N.
А всъщност идеята ми е да си го моторизирам...като част от по-голям проект.

За списанието - както казват и прежде говоривщите - пълна боза.
Така и не съм потърсил данни за "португалчето" ама в списанието са написали,
глупостта че е "световно известен локомотив със голямо разпространение", което
не им пречи само десетина реда по-натам да уточняват, че локомотива е произведен в ...
60 (или 30 беше  :scratch_ones_head:) бройки!!!!!!!!!!!!

С други думи - поредицата е пълна мазня, но става за начално "зарибяване" на начинаещи и деца.

Впрочем за ТY-5 се колебаех до момента в който огледах всички налични модели на два репа,
за избягване на гадости по монтажа и боята описани по-горе...
Ами нито един, не беше поне боядисан свестно, камо ли сглобен добре. И това за десет лева!!!

Тони в това отношение наистина е "върхът на сладоледа"!!!!
 ;D ;D ;D

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #76 -: 09 Юли 2012, 15:37:47 »
Майстор Тони, можеш ли да ми кажеш кой код зелена  боя  си използвал за да боядисаш моделчето в N :)
 :hi:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #77 -: 09 Юли 2012, 17:52:35 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3832.msg79319#msg79319 date=1339739419
Препоръчвам на всички да отидете до Одрин, но не с организирана екскурзия с автобус. Градът е само на 20 км от КПП "Капитан Андреево" и на 30 км от КПП "Лесово" до Елхово.
Г-н Иванов
Познавам много добре вашият брат и сме добри приятели ,но смея да кажа ,че подобна пр.....да не ви подхожда! :hi:

Аз бих ви препоръчал уважаеми съфорумци да уважите труда на хората възстановили 03та серия и да се насладите на атракционите август месец особенно ако сте по това време на морето.Снощи имах удоволствието да изпия по бира в Горна :drinks: с един от главните виновници за възстановяването и за което  :hi: Маршрута за сега е Варна-Аспарухо :locomotive:во.


novobranec

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #78 -: 09 Юли 2012, 18:23:26 »
Айде стига сте се заяждали, при това за неща, които нямат нищо общо със заглавието на темата!
По въпроса с тая "колекцийка" - забравих вчера да предупредя тия, дето се гласят да купуват всичко, да се приготвят за яко набутване. Оригиналната серия е 53 броя, дотука в Полша са излезли 41. Та по-добре вземайте само това, което според вас си струва да го имате. Бòли ме мене например некъф си южноафрикански локомотив. Е, ако има историческа стойност, тоест прегазил е над 1000 негри, бих си го взел и него. Интересно ми е обаче дали ще стеснят дисплейния коловоз или ще го оставят 9 мм и ще надуят локомотива до "едно към релсата". Щото доколкото знам в ЮАР сичкуту каливоз е 1067 мм.
Та ако още не сте ги видели нещата, излезли досега - те да ги видите, обаче номерацията им е друга:
http://amercom.com.pl/44-kolekcja-lokomotywy-swiata

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Локомотивите по света
« Отговор #79 -: 09 Юли 2012, 18:24:01 »
Цитат на: JesusBlack14 link=topic=3832.msg80079#msg80079 date=1341837467
Майстор Тони, можеш ли да ми кажеш кой код зелена  боя  си използвал за да боядисаш моделчето в N :)
 :hi:
80 мат на Хумброу!
Моделчето има и кинематика между тендера и локомотива!

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #80 -: 09 Юли 2012, 19:03:19 »
Забелязах кинематиката, и аз съм изненадан :music:!Като гледам кои локовотиви ще правят, със сигурност ще си взема Тауруса, Кроки и Шотландеца -- ако ги хвана де -- :)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Локомотивите по света
« Отговор #81 -: 09 Юли 2012, 22:23:01 »
Цитат на: ilfil link=topic=3832.msg80082#msg80082 date=1341847406
Айде стига сте се заяждали, при това за неща, които нямат нищо общо със заглавието на темата!
По въпроса с тая "колекцийка" - забравих вчера да предупредя тия, дето се гласят да купуват всичко, да се приготвят за яко набутване. Оригиналната серия е 53 броя, дотука в Полша са излезли 41. Та по-добре вземайте само това, което според вас си струва да го имате. Бòли ме мене например некъф си южноафрикански локомотив. Е, ако има историческа стойност, тоест прегазил е над 1000 негри, бих си го взел и него. Интересно ми е обаче дали ще стеснят дисплейния коловоз или ще го оставят 9 мм и ще надуят локомотива до "едно към релсата". Щото доколкото знам в ЮАР сичкуту каливоз е 1067 мм.
Та ако още не сте ги видели нещата, излезли досега - те да ги видите, обаче номерацията им е друга:
http://amercom.com.pl/44-kolekcja-lokomotywy-swiata

Май вече го дискутирахме кой, как и дали се набутва... Всеки има глава и си преценява. Могат да се намерят достатъчно аргументи и за двете тези. Аз понеже съм нетърпелив, та се чудих дали да не си ги поръчам накуп от Полша, защото до 53 прави точно две години чакане...

novobranec

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #82 -: 13 Юли 2012, 17:57:52 »
Появи се и № 5 - немската мотриса VТ 11.5 на експресите ТЕЕ. Като качество на сглобката е много по-добра от полския "Туполев", което е абсолютно логично - парният локомотив не е за всяка уста лъжица, особено в такъв малък мащаб (ама върви го обяснявай на китайците). Тука нещата са пределно прости - пет винта. Три за коша и по един за талигите. Даже и китаец не може да сбърка.
Добрата новина: талигите са подвижни, колоосите им също. Теоретично. Явно китайците са усвоили челния съветски опит и винтовете на талигите са забити с чук. Лекото им олабване обаче прави талигите по-сговорчиви и проблема е решен. Твърде е вероятно на вашия модел (ако решите да си го вземете все пак) някоя от колоосите да отказва да се върти, особено на предната двигателна талига. Това е, защото и тука жълтите човечета не са жалили лепилото. Решението: разглобява се талигата (лесно е) и се почиства лепилото в артък. Колооста тръгва.
Дъното е отлято от метал, кошът е пластмасов и добре детайлиран. Не е боядисан, само кремавата лента е ударена на полунекадърен тампон. Обаче пластмасата е по-скоро кафяволайняночервена, а не по-ярка, както е боядисан истинския прототип. И кремавото е малко по-жълто, ама се ядва. Това е едната от лошите новини. Ако решите да пребоядисате (или в случая по-точното е да боядисате) коша с правилния червен цвят, емблемата ТЕЕ отпред просто отива по дяволите. Тя впрочем не отговаря на истината, защото вместо в златисто е ударена тоже в сребърничко за по-евтино.
Другата лоша новина е, че някои от прозорците са задължително омазани с лепило и съсипани. Разглобих модела да видя дали може да се направи нещо по въпроса (май не) и установих потресен, че това нещо има даже и интериор. Верно - само седалки, тоест облегалките им, но го има. Понеже интериорният детайл е от черна пластмаса, трудно се забелязва на сглобен модел. Големият майтап е, че най-много и най-нагъсто са седалките в двигателното отделение!
С подвижните си талиги и колооси моделът тоя път може вече да се ползва не само като статист в права или крива, ами и да се бута и тегли насам-натам. Ама пак само теоретично. Щото стандартния N-ски куплунг отзад е закован неподвижно с лепило. Китайска му работа.
Да тегля чЪртата - според мене моделчето си струва парите и не съжалявам, че го взех (още повече, че още не съм го платил ;D) За себе си решавайте вие.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Локомотивите по света
« Отговор #83 -: 13 Юли 2012, 18:26:00 »

Образцов хобистки разбор, гарниран с щипка сарказъм, но омекотен
и почти приятелски звучащ ... това е той, бай ви Илиян  ;D

Все се сещам за друга крилата фраза - "грозен, грозен, толкова грозен, че как да не го заобичаш накрая!?!" - става дума за накакъв модел английски камиони ...

 :drinks:

novobranec

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #84 -: 13 Юли 2012, 18:38:45 »
Благодарим, та нема додека за убавите фалби, Сашо!
Ама си оставам новобранец и туйто. Както казваше един познат англичанин: "отново паднах жертва на голямата си уста". Щото проверих и се оказа, че има и мотриси с хромирана емблема ТЕЕ отпред, а не месингова, както е на най-първите. И като гледам колко разновидности на окраските има това чудо, 100% маркировките на китайското изделие са верни. Ама за лайняночервеното си настоявам, че е грешно  :yes:
По въпроса за камионите: това важи за почти всички английски камиони. Не само от войната, а чак до 70-те. Щото сега с тая глобализация и те вече са безлични.
Между другото, да не забравя - ходовите изпитания на модела VТ 11.5 преминаха не особено успешно. Поради некадърно отлятите колела модела се клати като инвалид 3-а група. Ама и това не е болка за умирачка - който му е мерак, може да смени колоосите, както и да си направи куплунга подвижен. Лесно е, щото отливката си е предвидена за подвижен куплунг.
А сега отивам да видя по каталозите откъде му растат крачетата на това моделче. Мирише ми нещо на Kato, ама де да видим.
За все още нерешителните дали да си го вземат тоя № 5, видеопоздрав с песента Trans Europ Express на вехтата култово-електронна група Kraftwerk:
http://www.youtube.com/watch?v=JKHfSwoALYE&feature=related
:good:
« Последна редакция: 13 Юли 2012, 18:40:47 от ilfil »

Марио Евстатиев - БЛФ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #85 -: 15 Юли 2012, 13:01:26 »
И аз се престраших и си взех бр. 5. Моделчето се оказва наистина добро за парите си, даже при мен няма нито един омазан с лепило джам. Талигите са подвижни, колоосите също. Като цяло става за стационарно експониране, особено подходящ е за аранжиране на депа в N. В самото списание материалите също са интересни, макар написани на доста непрофесионален език, да не кажа лаишки написани.

novobranec

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #86 -: 17 Юли 2012, 09:17:39 »
Не са лаишки написани, Марио, а са идиотски преведени. Иначе в оригинал си звучат много добре. Преписват от Уикипедията, та пушек се вдига. Поне да превеждат като хората, ама не. Женска му работа.
Честито за неомазаните прозорци! Сигурно твоята мотриса е сглобявана в друго село.
Между другото, ровенето в нета доведе до редица интересни резултати. Преди да забравя - оказа се, че оригинала е на Роко, а не на Като. А един от доста интересните резултати е, че се намери опаковка на въпросното изделие на Ebay срещу скромната сума от 25 евро + 12 евро пощенски разходи = 37 евро общо. Кво му плащаш? Повтарям - става въпрос за ПРАЗНА кутия. Употребявана, както си пише. Който не верва да бега тука сам да види:
http://www.ebay.co.uk/itm/Roco-N-Boite-vide-pour-TEE-Parsifal-VT-11-5-/120908651981?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%252BSI%26its%3DI%26itu%3DUA%252BUCI%26otn%3D5%26pmod%3D170862628613%252B170862628613%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D488317478274444409

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Локомотивите по света
« Отговор #87 -: 17 Юли 2012, 10:13:14 »
С нетърпение чакам следващия брой- японския Ориент Експрес D51. Много се чудих дали да не си го взема на читав модел от Като, но реших, че като си взема вагоните на Ориента, ще го карам както е бил каран '88 година в Европа с 01, а моделчето ще си го взема само за снимки с хубавите вагони.

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Локомотивите по света
« Отговор #88 -: 06 Август 2012, 15:28:42 »
Най-сетне се сдобих със ТЕЕ и Японският Ориент експрес. Това, което ми направи впечатление  за него е , че буталата са направени най-добре от другите парни локомотиви досега. Откъде си взимат матриците тез хора  :scratch_ones_head:
Относно ТЕЕ, също е направен доста добре. Изпуснали са червените светлини отпред и други джуджавки, но ми направи впечатление, че "моделите" стават все по-добре направени.  :nyam:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Локомотивите по света
« Отговор #89 -: 12 Октомври 2012, 17:01:19 »
Я вижте какво излезна в брой 47 в Полша- седмак, само, че на CSD... след година значи ще го чакаме  и тука
http://amercom.com.pl/kolekcja-lokomotywy-swiata/2597-nr-47-kolekcja-lokomotywy-swiata.html