Много мислихме и обсъждахме с баща ми проблема с въглищата . Но истината е,че през този период влаковете за обслужване са се увеличили много, и очевидно мини Перник не са могли да доставят необходимите въглища. Същото е било и положението в ГДР,където след войната са принудени също да горят лигнитни въглища и брикети и докарват персонала си до пълна съсипия.
Веднъж гледах данните на въглищата в България,и се установи ,че лигнитните въглища от мина Чукурово имат много висока температура на топене на пепелта. Така,че тези въглища са можели много успешно да се горят във вид на въглищен прах по системата Вендлер. Така също щяха да се използват лигнитни въглища, с абсолютно приятни условия за работа на локомотивния персонал.
Иначе пък в никакъв случай не трябва да отричаме модернизациите на локомотивите,правени през 50 и 60-години Всъщност всички съществени модернизации са правени тогава. Това са тръскащите скари в пещите,преустройството на локомотивите от серия 45 и 28, прилагането на пневматичното отваряне на пещните врати,въвеждането на втулките Рязанцев при паропрегревателите,монтирането на шибъри Трофимов,въвеждането на мазута като гориво,затварянето на локомотивните кабини ,монтирането на електрическо осветление на практически всички локомотиви . Изобщо все много полезни нововъведения.
Много прогресивни неща се въвеждат и в ремонта на локомотивите . Инж Антон Бояджиев,които е един от най способните ни локомотивни инженери въвежда обратно стъпалния метод на ремонт и агрегатно възловият метод за ремонт.При обратно стъпалния метод най новите бутала например се комбинират с най старите цилиндри,които вече са увеличили диаметъра си в резултат на престъргването. така се гарантира винаги напълно приемлива хлабина между бутала и цилиндри,между лагери и шийки и и др.
При агрегатно възловия метод пък винаги има на разположение отремонтирани предварително турбогенератори,въздушни помпи,инжектори и др,които при постъпване на машината за ремонт ,веднага се монтиран на локомотива. И така локомотива излиза от ремонт много по бързо.
Доколкото до тежкотоварното движение,то действително е изключително погрешно,и поне аз в никакъв случай не мога да го оправдая.