Предпазните релси не са много популярни сред българските жп моделисти. Може би основната причина за това е фактът, че почти никой не пресъздава бг действителност. Това до някъде има своето обяснение в продажбите на основно чужди сгради и т.н. аксесоари по хоби магазините и невъзможността на практика да се пресъздаде родната действителност без почти пълно ръчно изграждане на всички детайли по макета. Тъкмо залегналата у мен идея да пресъздам българското ме подтикна да се насоча и към поставянето на предпазни релси на всички мостове и във входните портали на тунелите.
Влади, много хубаво и стегнато представяне, да не говорим за чудесното пресъздаване на темата. Сигурен съм, че много внимателно си подготвял изложението, но от "артистична разсеяност"(Адри) може би са ти убягнали някои макети, които сме коментирали. Макети пресъздаващи български мотиви, които също имат предпазни релси:
Борислав Шопов - синът му, Ицето, е в нашия форум
Димитър Деянов - от същото време
Стоян Божанов - снимки от неговия макет ще ти пусна до няколко дни
Боно Стефанов - и стария и новия макет пресъздават гара Бойчиновци
Тони Манковски - Тони ще ме поправи,ако бъркам за релсите
Владо Колев - демек твоя макет, на последно място щото е най-нов
Учуващото за мен е, че най-стойностните макети са именно на родна тематика. Всички останали извън нея са малко или много далеч от смисъла на моделизма - точно или поне реалистично пресъздаване на действителността в определен мащаб.
Аз лично, свалям шапка на всеки, който си дава труд да работи по наши мотиви. Признавам си, че съм се спрял на по-лесния начин, избрал съм да събирам подвижен състав и принадлежности свъзани с DR 3.-4. епоха. Ако това може да послужи за извинение - на времето Piko правеше само един закрит вагон в БДЖ, а колко имаше в CSD, MAV и PKP да не говорим. Но това е за друга тема.