Автор Тема: Модел на парен локомотив 46.01 от Стефан Деянов  (Прочетена 3219 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Поредният парен голиат! Както знаете серията е попълвана два пъти, като локомотивите от двете доставки (с представител на втората доставка (46.20), с който ви запознах преди няколко дни) имат толкова съществени конструктивни различия помежду си, че дори се оспорва (от Димитър и Стефан Деянови в книгите им) правилността на поставянето им в една серия. Но... история - не можеш я промени!



Моделът - мащаб 1:20:















По-големи горните снимки може да видите тук: http://media.snimka.bg/s1/1878/030000952-big.jpg?r=0

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Чайниците са идеални...  :good: Само не мога да разбера защо ги е правил в "нестандартен" мащаб... Чистата "двойка" е съвсем близо - 1:22,5 - 64 мм междурелсие.. В Германия още има няколко макета в чиста "двойка", можел да го шитне на немците на страхотна цена, особено задвижен...  :drinks: Не че и сега не може да им направи такъв и да избие рибата...

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Най-вероятно такава е била поръчката, а до това "да избие рибата", мисля спор няма - избивал я е, избива я и сега, при това с всеки свой модел...  :good:

п.п. До колкото знам всичките му модели са задвижени.  :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Защото това е така наречения "дециметров" мащаб
 съгласно NEM-010 на MOROP:
Цитат
3. Zusätzliche Hinweise
3.1 Neben den in Tabelle 1 aufgeführten Spurweiten werden auch die Spurweiten 72 mm und
144 mm für die Nachbildung von Normalspurfahrzeugen verwendet, die den
Dezimalmaßstäben 1:20 bzw. 1:10 entsprechen.

което в превод ще рече:
3. Допълнителна информация.
3.1 В допълнение към изброените в таблицата,  се добавят междурелсия 72 мм и 144 мм,
 които се ползват за нормалните междурелсия от  дециметровите мащаби в моделно съотношение 1:20 и 1:10.

Стандарта на MOROP e последно обновен през 2011г, като е сменил този от 2004г.
та така... :yes:

Интересно колко време му отнема изработката на такъв модел и с какви машинки в работилничката го прави?
Интересува ме и тежестта на подобен модел - чисто информативно, щото никога не съм се замислял до сега.
Съвсем наскоро имах възможността да видя един мъник в мащаб "І"
 BR-80, като го сравних със същият от Н0 в моето детство
:blink: :wacko: :wacko: :wacko: :ok: :hi: ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5546
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Повече информация има в railwaymodeling за няколко от моделите му, вкл. и за представени от мен в този раздел (11.01, 45.10, 03.00 и др.). Там в общи линии е посочен периодът, необходим за направата на подобен модел (между 5 и 18 месеца), използваните материали и т.н. Ето го линка:

http://www.railwaymodeling.com/siff-m/projects.html

« Последна редакция: 25 Март 2013, 15:52:11 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Уфффф.... :blush2: чел съм ги многократно тези страници, но едва сега се загледах в таблицата с данните!  :scratch_ones_head:
За този модел е дадена тежест ...55 кг!!!!!!!!!!!  :dirol: :swoon:
 :hi:
ПП. Пак сбърках...това е за БДЖ-45!!!!
Но предполагам че и БДЖ-46 е около това тегло ...и нагоре.... :angel:
« Последна редакция: 25 Март 2013, 16:24:15 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат на: Vlado link=topic=4237.msg87841#msg87841 date=1364217222
Най-вероятно такава е била поръчката, а до това "да избие рибата", мисля спор няма - избивал я е, избива я и сега, при това с всеки свой модел...  :good:

п.п. До колкото знам всичките му модели са задвижени.  :yes:
Проблемът на този мащаб е, че няма съответния релсов път... Поне в БГ има релси в 1 и 0 и мисля, че на тях качествата на локомотива ще бъдат още по-величествени. Иначе без трасе, дори и да е задвижен, стои като паметник... А у нас при Мащаб 2 работата става абсурдна - нито някой ще се захване да прави линии/трасе, нито пък някъде ще може да се отдели такова място - ще трябва над 4 метра ширина за обратен завой, и то на доста свит завой...  Лично мнение... :drinks: