https://www.youtube.com/watch?v=34iLzoQA6bw&list=PLoQSMw6pkgiFh0dQ106_1BU70LMGX27oh&index=10https://www.youtube.com/watch?v=LWCS4NVM2W8Така..... След неимоверни усилия, скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. Авторът на клипа достатъчно добре е представил модела, аз нямам какво да добавя. Локомотивът наистина е уникален, от месинг, въобще човек като види мащаб единица, не иска и да чуе за H0. Уверих се в това за не знам кой път и по трудния начин, дребният мащаб изглежда просто детска градина, както и ширпотреб моделите на Мерклин, Роко, Флайшман, Брава, Тилиг, Пико, Трикс, Микро-Метакит, Лемако, Фулгурекс и т.н. И наистина много по-добре е един локомотив в единица, отколкото 100 и повече в H0.
За да не е самичък, му добавих и смесения пътническо-багажен вагон от втория клип (нямам възможност да купя и двата), на фирмата Вундер, пак от месинг, отново уникален, има ги дори и надписите вътре.
Ако ме питате дали моделите са произведени в Германия - за съжаление не са, и двата са направени в Китай. За да има все пак къде да се движат, взех мобилна станция и един кръг от най-евтините релси на Мерклин....
Цените в клиповете не ги гледайте, просто в Канада не могат да продават на цени като в Германия, локомотива го взех за 1200 канадски долара (в Канада иначе тези пари отиват за секунди за наеми и разходи за храна, всичко е толкова скъпо), за вагона платих 250.
Най-неприятното нещо на този мащаб е, че иска място колкото физкултурен салон или половин футболно игрище....Иначе има евтини модели втора употреба за по стотина евро, в действителност въобще не използвани, чисто нови, неотваряни, в кутии.....
И поначало трябва много да се внимава при управление на модели в единица, понеже локомотивите и вагоните са тежки и тази ускорена маса може като нищо да ти отреже пръстите. И не могат да стоят на витрина, понеже ще съборят стената....
Малък, за съжаление негативен, ъпдейт по отношение на вагона Wunder или как просто трябва някои колеги да спрат да пишат, че видиш ли месинговите модели са перфектни, идеални и си заслужавали цената. Та след изваждането на вагона от кутията се оказа, че едната от вратите (тези на платформите, за пътници) просто я няма на мястото и - леглата на пантите бяха тотално изядени, а самата врата се мандахерцаше из кутията. Със сигурност не е станало при транспорта, понеже моделът беше перфектно опакован от търговеца, с дебели меки "легла" от дунапрен и двойна кутия. Както и да е, не ми се разправяше да връщам модела като дефектен, след три часа зор с пинсети и малка отвертка успях да монтирам вратата и да я застопоря на мястото и. Видът е перфектен, но няма да може да се отваря, ще стои постоянно затворена. Имайте предвид, че Wunder се води фирма от най-високия сегмент. Иначе моделът е перфектен откъм детайли, има ги дори надписите вътре....Просто сглобяването на такива работи от нискоквалифицирани китайци е абсолютно невъзможно. Другото, което е абсолютно недопустимо е липсата на подробно упътване за използване на модела - всичко е една листовчица само на немски, в която пише за историята и експлоатационната съдба на тези вагони (всичко това го има в книгите) и с кои копчета от мишката или централата се включват лампите в салона, багажното, кенефа и платформите. Нищо повече, нито дума как се монтират онези дребошлъци в пликчетата (кнорови ръкави, спирачни маркучи), както и дали моделът може да се движи с тях или е само за витрина. Досега най-добрите и подробни упътвания, които съм виждал, са тези на Роко.